Ga naar inhoud

Ergernissen van nieuwe car-tech


mrbbs

Aanbevolen berichten

Die kerel begon mij toch ook te ergeren.
Beetje zoals de zure buur.

Meeste van zijn ergernissen zijn opties.
Simpel, neem ze niet.
Andere dingen zoals het tweaken bepaal je toch gewoon zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Touchscreens vooral eigenlijk. Op je smartphone bezig zijn mag (uiteraard) niet, maar een scherm groter dan een iPad middenin je auto mag wel. Hoe hard moet je daar niet op zitten zoeken in de eerste weken dat je er mee rijdt?

't Is allemaal mislopen bij de automatische regensensoren. Als je te lui bent om bij regen de wissers aant te zetten, neem je beter een taxi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Touchscreens vooral eigenlijk. Op je smartphone bezig zijn mag (uiteraard) niet, maar een scherm groter dan een iPad middenin je auto mag wel. Hoe hard moet je daar niet op zitten zoeken in de eerste weken dat je er mee rijdt?

Ik vind bij sommige oudere moderne auto's (van pakweg 10 jaar geleden) die LCD-display van de radio ook vervelend, vooral 's nachts. De B-klasse van m'n ouders heeft (zoals alle Benzen van die generatie (W204 etc)) zo'n felle display en dimmen is precies geen mogelijkheid (of toch niet voldoende), enkel volledig uit. Zeker op niet-verlichte wegen is dat extra vervelend, dan licht heel het interieur op door die display (alsof je permanent met je 'deur open' interieur lampje aan zou rijden).

 

 

Binnenkort iedereen een bril met blauwe glazen tegen het blauwe licht van die schermen in de auto? Zoals sommige IT'ers/bureaumensen dat nu al dragen op het werk.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, flupke73 zei:

dat 'zelf remmen' bij @PJH zijn C-klasse en mijn vriendin haar XC40 vind ik toch maar scary shit

Dat kan je toch uitzetten? Bij mij toch... 

Is inderdaad irritant omdat hij meestal remt als het niet meer moet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Krikkie zei:

Dat kan je toch uitzetten? Bij mij toch... 

Is inderdaad irritant omdat hij meestal remt als het niet meer moet. 

nee dat lukt niet of toch niet volledig 

Bij een GTr gelukkig wel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Brunault zei:

nee dat lukt niet of toch niet volledig 

Dat is minder! Bij mijn VW gaat dat wel, misschien ondertussen ook niet meer nu het verplicht is op elke nieuwe auto. 

Wat doe je dan op circuit? Elke auto die te kort voor je zit of als je wil inhalen dan begint hij zelf te remmen? Zit daar nergens niets in (zekering ofzo) dat je het toch kan deactiveren? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Krikkie zei:

Wat doe je dan op circuit?

Met een Lotus rijden, ipv met een moderne C :D

En AMG prullen zullen daar dan wel weer modussen voor hebben wss. Ik kan me niet inbeelden dat Brunault z'n GT-R op de rem gaat staan omdat er mid corner een tragere deelnemer is. Dat zou ronduit gevaarlijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, PJH zei:

Met een Lotus rijden, ipv met een moderne C :D

 

Idealiter wel 😁 we zullen ons moeten beperken tot de auto's tussen 1990 en 2010 als we nog echt zelf willen rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, PJH said:

Met een Lotus rijden, ipv met een moderne C :D

En AMG prullen zullen daar dan wel weer modussen voor hebben wss. Ik kan me niet inbeelden dat Brunault z'n GT-R op de rem gaat staan omdat er mid corner een tragere deelnemer is. Dat zou ronduit gevaarlijk zijn.

Zijn R niet, zijne gele (de S), daar kon je dat dus niet afzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Gixxer said:

Meeste van zijn ergernissen zijn opties.

Meeste van zijn ergernissen zijn geen opties, helaas.

Schermen, rijmodi, pops and bangs, artificieel motorgeluid, CUV's, verkrachting van namen van klassiekers, om er wat te noemen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meeste van zijn ergernissen zijn geen opties, helaas.
Schermen, rijmodi, pops and bangs, artificieel motorgeluid, CUV's, verkrachting van namen van klassiekers, om er wat te noemen [emoji4] 


Ben ook niet voor die schermen want soms is het precies of er een rijdende zonnebank passeert.
Maar zagen dat je de kleuren kunt aanpassen naar uw gemoedstoestand?
Als je dat allemaal niet wilt dan laat je dat standaard staan.

Dat ze nu een artificiëler geluid hebben binnenin kunnen we alleen maar toejuichen.
Dan beginnen ze niet met uitlaten te massacreren om ook binnenin iets te horen en kunnen we blijven slapen als ze ‘s nachts naar huis komen. :D

Rijmodi is wel nog een optie bij de “gewone” wagens.

Die namen dan.
Ik weet niet waarom ze dat doen, vind het belachelijk maar lig er niet wakker van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een Lotus rijden, ipv met een moderne C [emoji3]
En AMG prullen zullen daar dan wel weer modussen voor hebben wss. Ik kan me niet inbeelden dat Brunault z'n GT-R op de rem gaat staan omdat er mid corner een tragere deelnemer is. Dat zou ronduit gevaarlijk zijn.

Ik heb die dingen gelukkig allemaal niet, of toch niet in storende mate.
Attention Assist heb ik al 1 keertje gehad, na een uur of vier rijden. Toen kwam er een koffietasje in het display.
Het rode lichtje in mijn tellers dat aanduidt dat ik te dicht op mijn voorganger rijdt, ja, dat is bijna doorgebrand, denk ik. Maar dat licht zelfs op als mijn pa chauffeur is. En die rijdt echt als een 70-jarige.
Soms denkt de auto dat het decor of een tegenligger te dicht komt, en dan piept ie drie keer ofzo, maar zonder rem- of andere ingrepen. Dat komt inderdaad meest voor bij het naderen van een (snellere) bocht of een duikende en terug klimmende weg.

Scherm bovenop de middenconsole heeft een dag- en nachtstand voor de gps, en voor de rest zijn de graphics vooral zwarte achtergrond en grijzige letters en symbolen. Tenzij je in de DAB+ gaat kiezen voor het zenderlogo, dan kan het wel heel fel en flashy worden.

Die zaken zijn dus duidelijk niet verbeterd met de facelift.
Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, ir_fuel zei:

Zijn R niet, zijne gele (de S), daar kon je dat dus niet afzetten.

Wat als je de sensor in de bumper zou afplakken? Moet ik eens testen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Krikkie zei:

Wat als je de sensor in de bumper zou afplakken? Moet ik eens testen. 

De afstandsmetingsensoren zitten achter de bumper. Afplakken is onmogelijk tenzij je met een spiraal in koperdraad op je bumper wenst rond te rijden (op 2 plaatsen denk ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, 3000 zei:

Touchscreens vooral eigenlijk. Op je smartphone bezig zijn mag (uiteraard) niet, maar een scherm groter dan een iPad middenin je auto mag wel. Hoe hard moet je daar niet op zitten zoeken in de eerste weken dat je er mee rijdt?

Het is de bedoeling dat je dat scherm gebruikt wanneer je stil staat, niet dat je daarop zit te prullen tijdens het rijden.

4 uren geleden, stijn82 zei:

Automatische lampen vind ik wel zeer handig. 
grote schermen leiden te veel af idd. 

Automatische lampen zijn handig voor mensen die te lomp zijn om hun lampen aan te zetten wanneer dat nodig is. Het probleem is vaak dat de schakelaar dan wel in de juiste stand moet staan, waardoor er nog steeds mensen zijn die zonder lichten rijden.

En waarom zouden die grote schermen afleiden? Ik heb daar toch totaal geen last van bij mijn Mégane.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schermen gebruiken als je stil staat is niet realistisch in de echte wereld. Bij Tesla zit ALLES achter het scherm dacht ik, dus ook HVAC, zetelverwarming, radio, .... typisch zaken die je op de snelweg wel eens wenst aan te passen. En dan is een iDrive systeem en een groot scherm nog een pak beter dan pakweg een touch screen, want dat kun je veel blinder bedienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tesla en andere merken die een of andere versie van autopilot hebben zijn natuurlijk een andere klasse, die houden zelf het verkeer rondom je in de gaten, dus kan je al wat rondneuzen op je scherm om iets op te zoeken.

Maar verder zie ik totaal niet in waarom je tijdens het rijden op je scherm zou moeten zitten prullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid