mrbbs 2.145 Geplaatst: 23 november 2019 Delen Geplaatst: 23 november 2019 Zag vandaag deze video passeren, allemaal zaken die mij ook al een paar jaar ergeren verzameld in één video: 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.333 Geplaatst: 23 november 2019 Delen Geplaatst: 23 november 2019 dat 'zelf remmen' bij @PJH zijn C-klasse en mijn vriendin haar XC40 vind ik toch maar scary shit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 23 november 2019 Delen Geplaatst: 23 november 2019 Zalige video. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gixxer 611 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 Die kerel begon mij toch ook te ergeren. Beetje zoals de zure buur. Meeste van zijn ergernissen zijn opties. Simpel, neem ze niet. Andere dingen zoals het tweaken bepaal je toch gewoon zelf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 976 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 Touchscreens vooral eigenlijk. Op je smartphone bezig zijn mag (uiteraard) niet, maar een scherm groter dan een iPad middenin je auto mag wel. Hoe hard moet je daar niet op zitten zoeken in de eerste weken dat je er mee rijdt? 't Is allemaal mislopen bij de automatische regensensoren. Als je te lui bent om bij regen de wissers aant te zetten, neem je beter een taxi. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 Automatische lampen vind ik wel zeer handig. grote schermen leiden te veel af idd. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.375 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 Topkerel heeft 100% gelijk. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 976 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 En alles SUV-gerelateerd. Op geen enkele manier is een X3 beter dan een 3 touring. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 Touchscreens vooral eigenlijk. Op je smartphone bezig zijn mag (uiteraard) niet, maar een scherm groter dan een iPad middenin je auto mag wel. Hoe hard moet je daar niet op zitten zoeken in de eerste weken dat je er mee rijdt?Ik vind bij sommige oudere moderne auto's (van pakweg 10 jaar geleden) die LCD-display van de radio ook vervelend, vooral 's nachts. De B-klasse van m'n ouders heeft (zoals alle Benzen van die generatie (W204 etc)) zo'n felle display en dimmen is precies geen mogelijkheid (of toch niet voldoende), enkel volledig uit. Zeker op niet-verlichte wegen is dat extra vervelend, dan licht heel het interieur op door die display (alsof je permanent met je 'deur open' interieur lampje aan zou rijden). Binnenkort iedereen een bril met blauwe glazen tegen het blauwe licht van die schermen in de auto? Zoals sommige IT'ers/bureaumensen dat nu al dragen op het werk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.143 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 20 uren geleden, flupke73 zei: dat 'zelf remmen' bij @PJH zijn C-klasse en mijn vriendin haar XC40 vind ik toch maar scary shit Dat kan je toch uitzetten? Bij mij toch... Is inderdaad irritant omdat hij meestal remt als het niet meer moet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.590 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 48 minuten geleden, Krikkie zei: Dat kan je toch uitzetten? Bij mij toch... Is inderdaad irritant omdat hij meestal remt als het niet meer moet. nee dat lukt niet of toch niet volledig Bij een GTr gelukkig wel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht PJH 17.375 Geplaatst: 24 november 2019 Populair bericht Delen Geplaatst: 24 november 2019 Je kunt dat soort shit minder en minder uitzetten en dat is ook mijn ergernis aan al die zaken. Het wordt zelfs bij wet reeds verboden om sommige dingen nog te kunnen uitzetten, dus binnenkort zal BMW ook moeten plooien voor steeds meer actieve "veiligheid". Nochtans is BMW momenteel mijn go-to premium merk voor auto's die niet al te veel bemoederen in je rijgedrag. Dat het allemaal bestaat vind ik positief. Maar als het in de weg zit, dan moet het uitgezet kunnen worden. Mijn auto is een ENORME zaag. Als je die kist start, dan komt er op het scherm de boodschap "opgelet: laat je niet afleiden door alle zever die ik u straks door uw strot ga rammen", om vervolgens vanzelf te remmen in bochten, vanzelf te remmen bij druk verkeer, continue te piepen en met lampjes te beginnen flikkeren als hij denkt dat er iemand voor u is (al dan niet terecht), de muziek continue luider en stiller te zetten om zijn piepjes hoorbaar te maken (moet eens file rijden met zo'n systeem, na 5 min heb je zin om die in brand te steken. En meer afstand laten = continue volk die in het gat duikt met rembewegingen tot gevolg), als je er 2u mee aan het rijden bent komt hij klagen dat je te moe bent, rij je verder gaat hij dan vragen of hij zijn route niet moet omplooien zodat je ergens via een rustplaats kunt rijden, enz enz enz enz. Als dat geen afleiding is, dan weet ik het ook niet meer. De helft van die zever is uitschakelbaar via 37 menu's, de andere helft van de safety stuff kan gewoon niet uit tenzij via gepruts zoals dyno mode. Maar dat zijn geen dingen die je snel snel even doet en ook die hebben risico's die dan de kop opsteken (verlies van ABS bvb). En verder heb ik idd alles wat in het filmpje te zien is. Een hoop rijmodi die geen fuck uitmaken, snufjes die in de weg zitten, grote schermen om je kop mee te verlichten 's nachts op de autobahn, enz enz enz. Die systemen falen ook, en daarom heb ik geen vertrouwen in mijn auto. En ze falen echt op een manier waarop een ongeval wel zeer dichtbij komt. Example 1: je bent aan het rijden, pakweg 160km/h op de CC, je zit op de E40 tussen Luik en Brussel en er is niks voor je. Plots, zonder waarschuwing, REMMEN TOT IN DE ABS Ik kan je verzekeren, je bent helemaal wakker terug En dat gebeurt maar heel even, en dat komt omdat de auto denkt dat er plots een andere auto voor zich opduikt. Vervolgens laat hij een auto zien op zijn scherm met daaronder rode remsporen en een groot rood kruis, en daarna kun je terug verder rijden alsof er niks aan de hand is. Tot nu toe heeft hij dit 3 keer gedaan, gelukkig telkens zonder iemand achter me. Was wel 3 keer tijdens de eerste paar 1000km, het is nu al pakweg 10k geen issue meer. Hoop dat het zo blijft Example 2: je bent snel aan het rijden in de Ardennen. Je zit op een baan die stijl naar beneden gaat, in een put terecht komt en dan weer klimt. De auto ziet een hindernis (de baan die omhoog loopt ziet hij wss als een muur) -> ola pola, remmen maar! Example 3: je bent snel aan het rijden in de Ardennen, je gaat snel'ish rechtdoor en je rijdt recht naar een bocht. Naast het asfalt staat een boom in het verlengde van de weg of hoge vangrail die plots begint (maw: op het rechte stuk was de vangrail er niet) -> de auto denkt dat er een obstakel voor de wagen is, en dat je niet meer tijdig gaat kunnen stoppen. Jij weet dat je die bocht perfect kunt halen, en gaat dus niet in de remmen. De auto beslist voor u dat het tijd is om te vertragen, meestal net voor je aan de boom/vangrail bent. Als je weet hoe de traction circle werkt (https://www.youtube.com/watch?v=p9FuaRCNbpk) weet je ook waar je dan heen gaat -> recht naar die boom of vangrail. Dat is verschieten ze.... Conclusie: met moderne karren snel rijden is gewoon gevaarlijk. Ik ga nog liever op een bochtige weg met bomen overal met mijn E30 knallen, dan met mijn C klasse. Nochtans heeft de C klasse een iets hogere NCAP veiligheidsklasse En nu ik het toch over de E30 heb: wat een enorme manier van rustig thuiskomen is dat, als je daar nog eens instapt. Je start dat ding met een sleutel, en 400km later gaat hij je eens waarschuwen dat je nog 5L brandstof hebt. Verder houdt dat ding zijn wafel en doet die wat ik vraag. Maar goed, ik begrijp dat Janneke en Mieke geen auto kopen op basis van sportieve eigenschappen (laat staan een C klasse) en dat de eisen van de gemiddelde AM'er ver afwijken van die van Jos van achter de hoek. Die mensen willen schermen want dat is mooi en modern, ze willen veiligheid want ze kunnen niet rijden en hebben er ook geen interesse in, ze willen kleine motoren voor het verbruik en boven alles willen ze een overstylde auto die er uitziet als een half ruimteschip want dat maakt een pak meer indruk op de buurman.... en daar draait het tenslotte om in het leven. 11 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.143 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 7 minuten geleden, Brunault zei: nee dat lukt niet of toch niet volledig Dat is minder! Bij mijn VW gaat dat wel, misschien ondertussen ook niet meer nu het verplicht is op elke nieuwe auto. Wat doe je dan op circuit? Elke auto die te kort voor je zit of als je wil inhalen dan begint hij zelf te remmen? Zit daar nergens niets in (zekering ofzo) dat je het toch kan deactiveren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.375 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 4 minuten geleden, Krikkie zei: Wat doe je dan op circuit? Met een Lotus rijden, ipv met een moderne C En AMG prullen zullen daar dan wel weer modussen voor hebben wss. Ik kan me niet inbeelden dat Brunault z'n GT-R op de rem gaat staan omdat er mid corner een tragere deelnemer is. Dat zou ronduit gevaarlijk zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.143 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 6 minuten geleden, PJH zei: Met een Lotus rijden, ipv met een moderne C Idealiter wel we zullen ons moeten beperken tot de auto's tussen 1990 en 2010 als we nog echt zelf willen rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.847 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 11 minutes ago, PJH said: Met een Lotus rijden, ipv met een moderne C En AMG prullen zullen daar dan wel weer modussen voor hebben wss. Ik kan me niet inbeelden dat Brunault z'n GT-R op de rem gaat staan omdat er mid corner een tragere deelnemer is. Dat zou ronduit gevaarlijk zijn. Zijn R niet, zijne gele (de S), daar kon je dat dus niet afzetten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.847 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 4 hours ago, Gixxer said: Meeste van zijn ergernissen zijn opties. Meeste van zijn ergernissen zijn geen opties, helaas. Schermen, rijmodi, pops and bangs, artificieel motorgeluid, CUV's, verkrachting van namen van klassiekers, om er wat te noemen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gixxer 611 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 Meeste van zijn ergernissen zijn geen opties, helaas. Schermen, rijmodi, pops and bangs, artificieel motorgeluid, CUV's, verkrachting van namen van klassiekers, om er wat te noemen [emoji4] Ben ook niet voor die schermen want soms is het precies of er een rijdende zonnebank passeert. Maar zagen dat je de kleuren kunt aanpassen naar uw gemoedstoestand?Als je dat allemaal niet wilt dan laat je dat standaard staan. Dat ze nu een artificiëler geluid hebben binnenin kunnen we alleen maar toejuichen.Dan beginnen ze niet met uitlaten te massacreren om ook binnenin iets te horen en kunnen we blijven slapen als ze ‘s nachts naar huis komen. Rijmodi is wel nog een optie bij de “gewone” wagens. Die namen dan.Ik weet niet waarom ze dat doen, vind het belachelijk maar lig er niet wakker van. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.131 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 Met een Lotus rijden, ipv met een moderne C [emoji3] En AMG prullen zullen daar dan wel weer modussen voor hebben wss. Ik kan me niet inbeelden dat Brunault z'n GT-R op de rem gaat staan omdat er mid corner een tragere deelnemer is. Dat zou ronduit gevaarlijk zijn.Ik heb die dingen gelukkig allemaal niet, of toch niet in storende mate.Attention Assist heb ik al 1 keertje gehad, na een uur of vier rijden. Toen kwam er een koffietasje in het display.Het rode lichtje in mijn tellers dat aanduidt dat ik te dicht op mijn voorganger rijdt, ja, dat is bijna doorgebrand, denk ik. Maar dat licht zelfs op als mijn pa chauffeur is. En die rijdt echt als een 70-jarige.Soms denkt de auto dat het decor of een tegenligger te dicht komt, en dan piept ie drie keer ofzo, maar zonder rem- of andere ingrepen. Dat komt inderdaad meest voor bij het naderen van een (snellere) bocht of een duikende en terug klimmende weg.Scherm bovenop de middenconsole heeft een dag- en nachtstand voor de gps, en voor de rest zijn de graphics vooral zwarte achtergrond en grijzige letters en symbolen. Tenzij je in de DAB+ gaat kiezen voor het zenderlogo, dan kan het wel heel fel en flashy worden.Die zaken zijn dus duidelijk niet verbeterd met de facelift. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.143 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 48 minuten geleden, ir_fuel zei: Zijn R niet, zijne gele (de S), daar kon je dat dus niet afzetten. Wat als je de sensor in de bumper zou afplakken? Moet ik eens testen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.375 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 2 minuten geleden, Krikkie zei: Wat als je de sensor in de bumper zou afplakken? Moet ik eens testen. De afstandsmetingsensoren zitten achter de bumper. Afplakken is onmogelijk tenzij je met een spiraal in koperdraad op je bumper wenst rond te rijden (op 2 plaatsen denk ik) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knight-rider 97 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 4 uren geleden, 3000 zei: Touchscreens vooral eigenlijk. Op je smartphone bezig zijn mag (uiteraard) niet, maar een scherm groter dan een iPad middenin je auto mag wel. Hoe hard moet je daar niet op zitten zoeken in de eerste weken dat je er mee rijdt? Het is de bedoeling dat je dat scherm gebruikt wanneer je stil staat, niet dat je daarop zit te prullen tijdens het rijden. 4 uren geleden, stijn82 zei: Automatische lampen vind ik wel zeer handig. grote schermen leiden te veel af idd. Automatische lampen zijn handig voor mensen die te lomp zijn om hun lampen aan te zetten wanneer dat nodig is. Het probleem is vaak dat de schakelaar dan wel in de juiste stand moet staan, waardoor er nog steeds mensen zijn die zonder lichten rijden. En waarom zouden die grote schermen afleiden? Ik heb daar toch totaal geen last van bij mijn Mégane. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.375 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 Schermen gebruiken als je stil staat is niet realistisch in de echte wereld. Bij Tesla zit ALLES achter het scherm dacht ik, dus ook HVAC, zetelverwarming, radio, .... typisch zaken die je op de snelweg wel eens wenst aan te passen. En dan is een iDrive systeem en een groot scherm nog een pak beter dan pakweg een touch screen, want dat kun je veel blinder bedienen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knight-rider 97 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 Tesla en andere merken die een of andere versie van autopilot hebben zijn natuurlijk een andere klasse, die houden zelf het verkeer rondom je in de gaten, dus kan je al wat rondneuzen op je scherm om iets op te zoeken. Maar verder zie ik totaal niet in waarom je tijdens het rijden op je scherm zou moeten zitten prullen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 24 november 2019 Delen Geplaatst: 24 november 2019 pinkers met animatie. serieuze achteruitgang voor zichtbaarheid en herkenbaarheid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.