Ga naar inhoud

Ergernissen van nieuwe car-tech


mrbbs

Aanbevolen berichten

21 uren geleden, Jochen zei:

Ik rij heel vaak met mijn raam op een kiertje. In de zomer kan dat al een hele kier zijn of volledig open.

ik ook hoor

20 uren geleden, walter zei:

Doe ik ook vaak, ik mis mijn schuifdak nog wat uit mijn 9-3 denk ik.

dat kan natuurlijk bij mij ook de reden zijn :D

In de 940 en als ik alleen ben: ALTIJD schuifdak open tenzij het hard regent

19 uren geleden, Ian zei:

Bij m'n E39 kan ik ook met de sleutel alle ramen dicht doen. Wel handig, als ik het schuifdak vergeten dichtklappen ben.

 

Zelfs een E34 had dat al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op mijn E39 moest ik die functie activeren in de codering, bij mijn W202 was dat niet nodig. als je kunt gaan foefelen in de codering, kun je wel veel doen. mijn E39 biept ook als je hem sluit. erg handig wanneer een deur niet helemaal toe is, want dan biept hij niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het dak van de Z4 ook volledig openen door een knop op de sleutel te blijven induwen. Sluiten zou ik eens moeten proberen 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/1/2020 om 19:26, Jenkins zei:

Ik kan het dak van de Z4 ook volledig openen door een knop op de sleutel te blijven induwen. Sluiten zou ik eens moeten proberen 🤔

Is bij mijn A5C ook. Openen en sluiten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/8/2020 at 10:43 PM, ir_fuel said:

Dat moet ge dan zeggen tegen de persoon met 2 6-cilinders in de garage :fp: 

D’r zetten er hier nog maar weinig waarmee ze rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Dus vanaf 2022 moeten alle nieuwe auto's in de EU verplicht uitgerust worden met een automatische snelheidsbegrenzer:

https://www.mobile.de/magazin/artikel/automatische-tempobremse-ab-2022-was-du-jetzt-wissen-musst-30136

Nu lees ik ook:

  • Weiter soll die Tempobremse auch vollständig abschaltbar sein, bis zum Neustart des Autos. => Dit werkt dus zoals de OFF-knop in een BMW om start/stop uit te schakelen. Het lijstje met knoppen waarop we moeten drukken bij de start van elke rit wordt alleen maar langer. :fp: Zal dus vermoedelijk ook uitgecodeerd kunnen worden.
  • Er zijn nog extra zaken verplicht vanaf 2022:
    • waarschuwing voor slaperigheid en verstrooidheid van de bestuurder (bv. smartphonegebruik tijdens het rijden), intelligente snelheidsondersteuning, achteruitrijbeveiliging met camera of sensoren en datarecorder bij een ongeval ('black box').
    • rijstrookassistentie, precrash-systeem en bij botsingen beter presterende veiligheidsgordels.
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, teus_ said:

die regel omtrent maximumsnelheid zullen ze nog wel verder uitbreiden

Waar denk je dan aan Teus?

 

Voorbeeld van de configurator 🙈

Untitled.jpg

aangepast door Rikske
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...
Op 26/11/2019 om 22:07, Bouncing Bullet zei:

 

 

Intelligent speed assistance. Camera + Navi gebaseerde snelheidslimietherkenning met akoestisch signaal bij overschrijden en wegnemen van vermogen. Dat laatste kan "overruled" worden door een kickdown. In Europa verplicht vanaf 2022.

Ondertussen is ISA al realiteit op recente modellen. 

Binnenkort wordt een minor update van de GR Yaris gepresenteerd en de enige reden om die te laten staat is wel degelijk die ISA. Wanneer is ISA eigenlijk mandatory? Waarschijnlijk bij iedere nieuwe homologatie en niet enkel bij een volledig nieuw model? Bij sommige merken moet je 3 of 4 menu's induiken eer dat je die kan afzetten. Hopelijk komen er tegen dan manieren om dit te omzeilen. Ik denk dan aan het afdekken van een camera, deactiveren van GPS module of het makkelijkste zou zijn het onklaar maken van het audible signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Gaan ze dat niet checken op de keuring?

vraag me niet hoe, maar ik zie ze wel in staat dat te doen

In de eerste 4 jaar zal dat in ieder geval mijn zorg niet zijn. Ook mijn reputatie kennende hoelang ik doorgaans een auto bij houd..

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, mrbbs zei:

Ondertussen is ISA al realiteit op recente modellen. 

Binnenkort wordt een minor update van de GR Yaris gepresenteerd en de enige reden om die te laten staat is wel degelijk die ISA. Wanneer is ISA eigenlijk mandatory? Waarschijnlijk bij iedere nieuwe homologatie en niet enkel bij een volledig nieuw model? Bij sommige merken moet je 3 of 4 menu's induiken eer dat je die kan afzetten. Hopelijk komen er tegen dan manieren om dit te omzeilen. Ik denk dan aan het afdekken van een camera, deactiveren van GPS module of het makkelijkste zou zijn het onklaar maken van het audible signaal.

Wellicht een lijst per merk met how-to 🙂

Zou graag hierna nog minstens 1 leuke auto hebben, dan mort isa wel eenvoudig te deactiveren zijn…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb graag een manuele sleutel. Nu hebben we op de renault zo een automatische waarbij de deuren automatisch opengaan als ge in de buurt komt en automatisch op slot als ge weggaat. Dat houdt in dat als ge in de garage bezig zijt die deuren continu op slot en open gaan tenzij ge de sleutel weglegt, en dan moet ge erom als ge in de auto moet zijn. Ge kunt als de ge auto achterlaat ook moeilijk checken of die op slot is en uiteraard is het op dit moment zo dat de deuren een deel van de tijd niet op slot gaan als ge vertrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/12/2023 om 15:00, mrbbs zei:

Ondertussen is ISA al realiteit op recente modellen. 

Binnenkort wordt een minor update van de GR Yaris gepresenteerd en de enige reden om die te laten staat is wel degelijk die ISA. Wanneer is ISA eigenlijk mandatory? Waarschijnlijk bij iedere nieuwe homologatie en niet enkel bij een volledig nieuw model? Bij sommige merken moet je 3 of 4 menu's induiken eer dat je die kan afzetten. Hopelijk komen er tegen dan manieren om dit te omzeilen. Ik denk dan aan het afdekken van een camera, deactiveren van GPS module of het makkelijkste zou zijn het onklaar maken van het audible signaal.

Op de G60 is het 3 sec duwen op de ‘set’ knop van de cruise control. Die staat op het stuur. Tis een extra handeling, maar valt nog mee. Iedere keer je vertrekt 3 sec duwen en klaar

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Asserti zei:

Op de G60 is het 3 sec duwen op de ‘set’ knop van de cruise control. Die staat op het stuur. Tis een extra handeling, maar valt nog mee. Iedere keer je vertrekt 3 sec duwen en klaar

Bij het lezen van G60 moet ik spontaan denken aan een Corrado of Golf 😆

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Ik heb graag een manuele sleutel. Nu hebben we op de renault zo een automatische waarbij de deuren automatisch opengaan als ge in de buurt komt en automatisch op slot als ge weggaat. Dat houdt in dat als ge in de garage bezig zijt die deuren continu op slot en open gaan tenzij ge de sleutel weglegt, en dan moet ge erom als ge in de auto moet zijn. Ge kunt als de ge auto achterlaat ook moeilijk checken of die op slot is en uiteraard is het op dit moment zo dat de deuren een deel van de tijd niet op slot gaan als ge vertrekt.

Ik heb ook zo een sleutelkaart bij mijn Renault Megane. Wanneer ik in of rond de auto bezig ben laat ik de sleutel meestal in de auto liggen (of laat een deur of kofferklep open staan).

Bij mij klappen de spiegels in wanneer de auto op slot is, dus ik kan vrij makkelijk, zelfs vanop een redelijke afstand, zien of de auto op slot is of niet.

Ik dacht trouwens dat het ook mogelijk was om de instellingen aan te passen zodat dat auto niet meer automatisch op slot gaat, maar dan moet je hem wel steeds zelf sluiten met de knopjes op de sleutelkaart. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/12/2023 om 15:00, mrbbs zei:

Ondertussen is ISA al realiteit op recente modellen. 

Binnenkort wordt een minor update van de GR Yaris gepresenteerd en de enige reden om die te laten staat is wel degelijk die ISA. Wanneer is ISA eigenlijk mandatory? Waarschijnlijk bij iedere nieuwe homologatie en niet enkel bij een volledig nieuw model? Bij sommige merken moet je 3 of 4 menu's induiken eer dat je die kan afzetten. Hopelijk komen er tegen dan manieren om dit te omzeilen. Ik denk dan aan het afdekken van een camera, deactiveren van GPS module of het makkelijkste zou zijn het onklaar maken van het audible signaal.

of ge nu 3 OF 4 knoppen moet indrukken alvorens te vertrekken: couldn't care less...

veel erger vind ik het dat dat ding foutieve info gebruikt

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Vrees ik toch ook voor. We hebben hier in de gemeente een straat waar je 50 mag.  GPS geeft ‘20’ als maximum. 
 

Reed laatst met een Opel, wat op zich al erg genoeg is, en het ding begon te flippen omdat ik sneller reed dan 50 aan de flitspaal ter hoogte van de Shell in Marke op de E17... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste keren dat ik daar passeerde was ik al blij dat ik rapper dan 50 kon 😂.  F**king file daar elke avond, sinds ze de werken aan de wisselaar van de R8 in Bissegem begonnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid