Ga naar inhoud

Ergernissen van nieuwe car-tech


mrbbs

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, teus_ zei:

pinkers met animatie. serieuze achteruitgang voor zichtbaarheid en herkenbaarheid. 

Het zijn idd wel overbodige prullekes, maar daarom niet minder zichtbaar of herkenbaar als gewone pinkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pinkers die gaan knipperen als ge hard remt. Zo indiscreet.

Goh, bij een echte noodstop is dit wel veilig.
Maar niet als je eens een sportiever ritje doet, en wat harder aanremt voor een bocht, dat de kerstverlichting aan gaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, PJH zei:

En nu ik het toch over de E30 heb: wat een enorme manier van rustig thuiskomen is dat, als je daar nog eens instapt. Je start dat ding met een sleutel, en 400km later gaat hij je eens waarschuwen dat je nog 5L brandstof hebt. Verder houdt dat ding zijn wafel en doet die wat ik vraag.

Die van mij deed dat na 250km 🤔 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schermen gebruiken als je stil staat is niet realistisch in de echte wereld. Bij Tesla zit ALLES achter het scherm dacht ik, dus ook HVAC, zetelverwarming, radio, .... typisch zaken die je op de snelweg wel eens wenst aan te passen. En dan is een iDrive systeem en een groot scherm nog een pak beter dan pakweg een touch screen, want dat kun je veel blinder bedienen.

Bij tesla zit inderdaad alles achter het scherm, maar je kan alle nodige aanpassing tijdens het rijden doen met de rechtse draaiknop op het stuur, instellingen zie je dan voor u. Of nog beter, je vraagt het gewoon, werkt goed!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eens de mening van een prive detective gevraagd die 's nachts discreet een auto volgt en als de andere auto stopt bij bestemming zijn eigen auto zonder lichten tot stilstand wil brengen? De reeks piepkes en lichtsignalen die een moderne auto geeft bij het stoppen, gordel losmaken,uitzetten van de motor , deur opendoen, toedoen, afsluiten, is een grote  aankondiging om aan de hele buurt te laten weten "Hallo allemaal, hier ben ik!".

Maar ze zullen dat niet meer doen zeker tegenwoordig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ex-Mooseman said:


Goh, bij een echte noodstop is dit wel veilig.
Maar niet als je eens een sportiever ritje doet, en wat harder aanremt voor een bocht, dat de kerstverlichting aan gaat.

Vooral dat je ze manueel moet uitzetten :fp: 

Mijn BMW doet dat ook als hij niet in Sport staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Le Capri Mauve zei:

Al eens de mening van een prive detective gevraagd die 's nachts discreet een auto volgt en als de andere auto stopt bij bestemming zijn eigen auto zonder lichten tot stilstand wil brengen? De reeks piepkes en lichtsignalen die een moderne auto geeft bij het stoppen, gordel losmaken,uitzetten van de motor , deur opendoen, toedoen, afsluiten, is een grote  aankondiging om aan de hele buurt te laten weten "Hallo allemaal, hier ben ik!".

Maar ze zullen dat niet meer doen zeker tegenwoordig?

Simpel een auto kiezen die niet bij elke prul zit te piepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, knight-rider said:

Het zijn idd wel overbodige prullekes, maar daarom niet minder zichtbaar of herkenbaar als gewone pinkers.

een snelle overgang tussen aan en uit is het meest duidelijke signaal, maarja, da's eerder mijn gevoel voor digitale elektronica. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

2 uren geleden, ex-Mooseman zei:


Goh, bij een echte noodstop is dit wel veilig.
Maar niet als je eens een sportiever ritje doet, en wat harder aanremt voor een bocht, dat de kerstverlichting aan gaat.

Normaal gezien gaan die toch pas knipperen wanneer je echt fel remt, echt een noodstop maakt.
Ik weet nog dat ik dacht dat ik dat niet had op mijn Citroën C4 tot de knipperlichten plots begonnen te knipperen bij een serieuze noodstop (echt alles dicht smijten)
Bij de Megane al een paar keer serieus moeten remmen, maar de knipperlichten zijn nog nooit opgesprongen, dus ofwel zit het er niet op, ofwel heb ik nog niet hard genoeg moeten remmen.

37 minuten geleden, ir_fuel zei:

Vooral dat je ze manueel moet uitzetten :fp: 

Mijn BMW doet dat ook als hij niet in Sport staat.

Normaal gezien gaan die toch terug uit wanneer je na een noodstop terug begint te rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ex-Mooseman zei:


Goh, bij een echte noodstop is dit wel veilig.
Maar niet als je eens een sportiever ritje doet, en wat harder aanremt voor een bocht, dat de kerstverlichting aan gaat.

Noodstops zijn iets uitzonderlijk. Maar als ik een onbekende auto gebruik wil ik graag een beetje weten hoe de auto zich gedraagt, en de remmen vallen veilig te testen. Mijn auto heeft geen kerstverlichting bij remmen. Wel een beetje aggressieve abs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, knight-rider said:

Normaal gezien gaan die toch terug uit wanneer je na een noodstop terug begint te rijden?

Ik ga geen 2 minuten voor een rood licht staan met knipperende richtingaanwijzers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, knight-rider said:

Normaal gezien gaan die toch pas knipperen wanneer je echt fel remt, echt een noodstop maakt.

Dan is mijn definitie van een noodstop niet dezelfde als die van u. Zolang de abs niet moet ingrijpen zit je IMO nog ver van een noodstop af.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, knight-rider zei:

Simpel een auto kiezen die niet bij elke prul zit te piepen.

Duh. Het is veel leuker u een remake van de traditionele tv detective scene in te beelden met een moderne auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga mij nen w124 kopen. Simples

Nóg één? default_biggrin.gif

 

 

pinkers die gaan knipperen als ge hard remt. Zo indiscreet.

Was Citroën niet één van de eerste die daarmee begon? Herinner me dat nog van zo'n reclame op tv. Tegenwoordig zie je vaker dat de stoplichten dan erg snel aan-uit-aan gaan ipv 4 pinkers. Altijd wel grappig als je dat ziet bij een bumperklever die, terwijl je defensief aan het rijden bent omdat het verkeer voor je aan het vertragen is richting een file, je in volle vaart voorbij vliegt om dan vol in de remmen te gaan omdat ie niet verder aan het kijken was dan de bumper van z'n voorligger.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijst van ergerlijke dingen:

1. Pianolak en touchscreens. - altijd vuil

2. autos die geen geluid of een lelijk geluid maken - no comment needed - kunstmatig geluid kan in dezelfde categorie (zie BMW M2 of M760i)

3. half automatische versnellingsbakken en flippers op het stuur - als ge wilt schakelen, gebruik een pook. Voor andere, speel op uw PlayStation

4. alle electronica die tussenkomt wanneer ik gewoon rij (dode hoek, lijnherkenning, remassistent, etc) - die dingen wete nooit wat ik ga doen en kunnen blijkbaar niet om met een snelle rijstijl => leidt vaak tot gevaarlijke situaties, bvb stuurcorrecties terwijl je uitwijkt op de snelweg en de witte lijn overschrijdt zonder pinkers te gebruiken. 

5. die kut "all in" systemen (navigatie, radio, menu voor settings auto, etc). - zet verdekke gewoon een knop dat ik direct kan selecteren wat ik wil. Door 5 menus gaan om van radiozender te veranderen is nu echt niet veilig. 

6. parkeersensoren voor Hollanders - Als ik parkeer, dan wil ik weten als ik 5 cm van de andere auto af ben, niet 3 meter !

7. alle alarmen die op me iets willen duiden dat niet curciaal is, bvb voor de gordel. Als ik een auto verzet op een privedomein, dan wil ik verdoeme niet constant "bing bing bing..." horen.

8. autos die je niet meer kan rijden als de deur open is (BMW is de kampioen daarin tegenwoordig). Soms moet een mens zijn deur es opendoen tijdens het manoeuvreren. Waarom moet dara dat die godverske "roll-away prevention" opstaan. 

9. "Keyless" autos die dan wel een joekel van een sleutel hebben... en geen plaats om die te steken in de auto - Als ge keyless wilt, maak dan een kleine sleutel die ik in mijn zak makkelijk laat zitten. Geen joekel die ge nergens nog kunt leggen nadien tenzij ge fan zijt van self-inflicted CBT.

10. "beveiliging" tegen tanken van benzine op een diesel... - godgeklaagd, hoeveel autos hebben daardoor een half uur nodig om te tanken omdat uw pistool 25 keer afklikt.

...

D'r gaan er nog komen, ik voel het.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, The Swede zei:

7. alle alarmen die op me iets willen duiden dat niet curciaal is, bvb voor de gordel. Als ik een auto verzet op een privedomein, dan wil ik verdoeme niet constant "bing bing bing..." horen.

10. "beveiliging" tegen tanken van benzine op een diesel... - godgeklaagd, hoeveel autos hebben daardoor een half uur nodig om te tanken omdat uw pistool 25 keer afklikt.

 

7: In de Lotus MOET ik mijn gordel aandoen, anders gaat er een lampje pinken en een biepsignaal...... OOK ALS IK DE RACEGORDELS AAN HEB :blink:

10: ha, is dat dat? Nog zo'n ergernis aan mijn benz idd. Het pistool klikt enorm vaak uit, maar ik dacht dat dat aan het tankstation lag :D Geestig om 65L te tanken aan halve snelheid manueel...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, The Swede said:

8. autos die je niet meer kan rijden als de deur open is (BMW is de kampioen daarin tegenwoordig). Soms moet een mens zijn deur es opendoen tijdens het manoeuvreren. Waarom moet dara dat die godverske "roll-away prevention" opstaan. 

 

allez, dat wordt leuk als ze dat ook gaan doen op supercars

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, The Swede zei:

 

8. autos die je niet meer kan rijden als de deur open is (BMW is de kampioen daarin tegenwoordig). Soms moet een mens zijn deur es opendoen tijdens het manoeuvreren. Waarom moet dara dat die godverske "roll-away prevention" opstaan. 

 

Als je je deur nog openkrijgt is het geen moeilijk manoeuvre :P

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, PJH said:

7: In de Lotus MOET ik mijn gordel aandoen, anders gaat er een lampje pinken en een biepsignaal...... OOK ALS IK DE RACEGORDELS AAN HEB :blink:

10: ha, is dat dat? Nog zo'n ergernis aan mijn benz idd. Het pistool klikt enorm vaak uit, maar ik dacht dat dat aan het tankstation lag :D Geestig om 65L te tanken aan halve snelheid manueel...

 

Ge moet dat es proberen met de 105L van ne Range L322... waar ge het pistool er half moet uithouden en aan die snelheid moet tanken... Vooral als er mensen achter u staan te wachten... :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minutes ago, Lotuzzz said:

Als je je deur nog openkrijgt is het geen moeilijk manoeuvre :P

Het is geen kwestie van moeilijk. Soms moet je bvb de wielen net op een bepaalde plaats krijgen en wil je naast de wagen kunnen kijken. In de goei ouw dagen was dat "deur open en efkes zelf kijken". Maar nee, tegenwoordig kan dat niet meer. Want men maakt enkel nog autos voor idioten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid