Ga naar inhoud

Ergernissen van nieuwe car-tech


mrbbs

Aanbevolen berichten

13 minutes ago, Bouncing Bullet said:

Sterk, nog niemand is hier beginnen janken over ISA vanaf 2022.:blink::noparty:

In alle landen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Krikkie said:

Snelheidsbegrenzer voor alle nieuwe auto's 

Dat systeem gaan ontwikkelen zodat het kan nagebouwd worden in alle wagens, zie ik niet direct gebeuren.

Vooral omdat je niet zomaar kan zeggen dat je een algemene limiet oplegt zoals bij vrachtwagens. De wagen moet zich kunnen aanpassen aan waar hij is. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Dat systeem gaan ontwikkelen zodat het kan nagebouwd worden in alle wagens, zie ik niet direct gebeuren.

Vooral omdat je niet zomaar kan zeggen dat je een algemene limiet oplegt zoals bij vrachtwagens. De wagen moet zich kunnen aanpassen aan waar hij is. 

 

Vrachtwagens mogen nochtans ook niet overal even snel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de EU ligt de snelheid voor vrachtwagens overal op 90km/u dacht ik. 

Niet zoals bij wagens waar je in Duitsland alles mag, in Frankrijk 110 of 130, en bij de rothollanders 100. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, The Swede zei:

In de EU ligt de snelheid voor vrachtwagens overal op 90km/u dacht ik. 

Niet zoals bij wagens waar je in Duitsland alles mag, in Frankrijk 110 of 130, en bij de rothollanders 100. 

In Polen, Tsjechië,.. mag je maar 80kmu met de vrachtwagen, daarmee dat die hier ook zo traag rijden 🤪

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gewoon ik zei:

Isa?

 

4 uren geleden, Krikkie zei:

Hopelijk alleen voor nieuwe auto's! 

 

3 uren geleden, The Swede zei:

In alle landen?

Intelligent speed assistance. Camera + Navi gebaseerde snelheidslimietherkenning met akoestisch signaal bij overschrijden en wegnemen van vermogen. Dat laatste kan "overruled" worden door een kickdown. In Europa verplicht vanaf 2022.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verplicht op alle nieuwe wagens dus? Vlieg ik daar met mijn 6 jaar oude Upje een BMW M4 voorbij aan 90 waar hij vast zit aan 70. Eat your heart out makker! 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, The Swede zei:

In de EU ligt de snelheid voor vrachtwagens overal op 90km/u dacht ik. 

Niet zoals bij wagens waar je in Duitsland alles mag, in Frankrijk 110 of 130, en bij de rothollanders 100. 

Nederland en Duitsland is 80. ADR is ook 80 in meeste landen. België is 60 op gewone banen, Frankrijk en Nederland hebben daar 80. En dan spreek ik enkel over onze buurlanden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, CAS zei:

Nederland en Duitsland is 80. ADR is ook 80 in meeste landen. België is 60 op gewone banen, Frankrijk en Nederland hebben daar 80. En dan spreek ik enkel over onze buurlanden. 

Over een eenheid gesproken in EU. Voor het ene ( show me the money) allemaal oké. En voor het andere allemaal eigen wetten doordrukken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Camera gebaseerde snelheidslimietherkenning... Herinner me een stukje van Harry Metcalfe in een auto die dat had, Bentayga meen ik. Harry rijdt rustig op een zo goed als lege autostrade in Frankrijk, slaat die auto opeens vol in de remmen omdat hij een bord van 70 ziet dat bedoeld is voor de vrachtwagens...

Ja daarmee gaan we de veiligheid nogal omhoog krijgen! Go for zero! :fp: 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.autogids.be/autonieuws/ontcijferd/verplichte-snelheidsbegrenzer-in-2022-werkt-het-wel.html
(Artikel van 28-05-2019)

Quote

Het feit dat ISA niet via de remmen werkt is goed. Een test met een systeem dat de auto wel afremt heeft ons al de stuipen op het lijf gejaagd toen de auto ineens van 130 naar 70 km/u afremde (in Frankrijk) na een verkeersbord te hebben gelezen… op een parallelweg aan de andere kant van een vangrail.

:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, 3000 zei:

Camera gebaseerde snelheidslimietherkenning... Herinner me een stukje van Harry Metcalfe in een auto die dat had, Bentayga meen ik. Harry rijdt rustig op een zo goed als lege autostrade in Frankrijk, slaat die auto opeens vol in de remmen omdat hij een bord van 70 ziet dat bedoeld is voor de vrachtwagens...

Ja daarmee gaan we de veiligheid nogal omhoog krijgen! Go for zero! :fp: 

Dat gaat echt de max zijn é. Als je een bumperklever hebt, gewoon een bordje 30 KM/H laten zien en weg is hij :D

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, PJH zei:

Dat gaat echt de max zijn é. Als je een bumperklever hebt, gewoon een bordje 30 KM/H laten zien en weg is hij :D

Permanente sticker op de achterruit in de juiste afmetingen? :biggrin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, 3000 zei:

Permanente sticker op de achterruit in de juiste afmetingen? :biggrin:

Nah, ik ben meer voor het verrassingseffect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/26/2019 at 7:28 AM, PJH said:

Dat is trouwens één van de redenen waarom ik enorm TEGEN zaken als AP ben. AP kan je auto besturen in de makkelijke situaties (rechtdoor op de E40), maar van zodra het moeilijker wordt moet je het zelf doen (bvb invoegen op de R0). Je hebt dus een systeem die 80% van de tijd voor u aan het rijden is, wat er voor zorgt dat het aantal uren dat je zelf nadenkt en doet sterk terug valt. En dan zal die ongeoefende bestuurder ZELF moeten de moeilijke dingen doen, terwijl het nu al amper lukt MET oefenen voor sommigen onder ons. Dat kan toch niet dat dat goed gaat komen? En wij kunnen daar nog wat tegen, want wij hebben hier allemaal jaren aan rijervaring, maar wat met de nieuwe garde. Zij gaan het leren met AP, en dus in de vangrails hangen als het eens moeilijker is want dat gaan ze niet aankunnen.

Dat is gewoon nonsens.

Je wordt heus geen beter chauffeur door 50.000km rechtdoor aan 110 op het middenvak van een snelweg te bollen. Of je dat nu zelf doet of AP dat laat doen voor je verandert daar geen hol aan. Dat zijn qua leerschool verloren kilometers.

Dat is zoals rijschool instructeurs die denken dat ze met een auto kunnen rijden want ze zijn er de ganse dag mee bezig. Zet ze op een oefen-terrein waar ze wat slip- en uitwijkkunsten moeten tonen en ze steken van de eerste tot de laatste in de kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, ir_fuel said:

 

Dat is zoals rijschool instructeurs die denken dat ze met een auto kunnen rijden want ze zijn er de ganse dag mee bezig. Zet ze op een oefen-terrein waar ze wat slip- en uitwijkkunsten moeten tonen en ze steken van de eerste tot de laatste in de kant.

Hang ervanaf waar

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid