Ga naar inhoud

ik wil een zwaardere Mercedes AMG is het goedkoper in Luxemburg en is het mogelijk ?


ohmygodo94

Aanbevolen berichten

Ik heb een AMG CLA45 4 matic yellow night edition 2018 , 381 pk

Maar zoals alle autoliefhebbers is zwaar nooit zwaar genoeg.

Ik zou me graag een nieuwe AMG C63 aankopen, en ik vroeg me af of dit in Luxemburg goedkoper is , en of dit sowieso mogelijk is ?

Kan ik me daar als belg voordeel doen of niet.

Ik wil eventueel een 2dehands overwegen

IMG-20190405-WA0002.jpg

moervaart.jpg

aangepast door ohmygodo94
added pictures
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 2e hands koper kun je overal terecht. Juist opletten dat je auto ouder is dan 6 maand en meer dan 6000km op de teller heeft, of je zal bij de import nog eens de BTW moeten betalen.

Wat nieuw kopen betreft is het al een tijdje goedkoper om in de UK te kopen, en daar op te geven dat het om een linksgestuurde wagen gaat. Dit prijsvoordeel is echter afhankelijk van de wisselkoers enz, dus dat moet je wel een beetje in de gaten houden.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

let op met c63amg.... deze heeft afglopen jaar de instelbare TC gekregen vd GT-r. Toch een leuk gadget denk ik dan. Dus uitkijken naar bouwjaar/maand dat dit erop zit.

Nog iets... de goed geprijsde 2dehands C63en hebben zelden de kuipstoelen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, Mich said:

let op met c63amg.... deze heeft afglopen jaar de instelbare TC gekregen vd GT-r. Toch een leuk gadget denk ik dan. Dus uitkijken naar bouwjaar/maand dat dit erop zit.

Nog iets... de goed geprijsde 2dehands C63en hebben zelden de kuipstoelen.

TC bedoel je daarmee the traction control ? Die kan dan manueel afgezet worden veronderstel .

http://brainonboard.ca/safety_features/active_safety_features_traction_control.php

Is dat nog iets anders dan de 4matic ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, PJH said:

Als 2e hands koper kun je overal terecht. Juist opletten dat je auto ouder is dan 6 maand en meer dan 6000km op de teller heeft, of je zal bij de import nog eens de BTW moeten betalen.

Wat nieuw kopen betreft is het al een tijdje goedkoper om in de UK te kopen, en daar op te geven dat het om een linksgestuurde wagen gaat. Dit prijsvoordeel is echter afhankelijk van de wisselkoers enz, dus dat moet je wel een beetje in de gaten houden.

 

bedankt voor de tip

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, PJH zei:

Als 2e hands koper kun je overal terecht. Juist opletten dat je auto ouder is dan 6 maand en meer dan 6000km op de teller heeft, of je zal bij de import nog eens de BTW moeten betalen.

Wat nieuw kopen betreft is het al een tijdje goedkoper om in de UK te kopen, en daar op te geven dat het om een linksgestuurde wagen gaat. Dit prijsvoordeel is echter afhankelijk van de wisselkoers enz, dus dat moet je wel een beetje in de gaten houden.

 

Mercedes is nooit mogelijk geweest in de UK en nu met de aankomende brexit zou ik dat toch niet riskeren om daar een nieuwe te bestellen en met de wachtperiode te zitten...

1 minuut geleden, ohmygodo94 zei:

TC bedoel je daarmee the traction control ? Die kan dan manueel afgezet worden veronderstel .

http://brainonboard.ca/safety_features/active_safety_features_traction_control.php

Is dat nog iets anders dan de 4matic ?

4matic is iets wat je vooral niet moet hebben, beetje zoals elke autoliefhebber :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Naish said:

Mercedes is nooit mogelijk geweest in de UK en nu met de aankomende brexit zou ik dat toch niet riskeren om daar een nieuwe te bestellen en met de wachtperiode te zitten...

4matic is iets wat je vooral niet moet hebben, beetje zoals elke autoliefhebber :D

Dank u , mijn vraag gaat eigenlijk meer uit naar Luxemburg, hoe krijg ik die hier binnen , met verminderde btw, is dat in samenspraak ( spanning ) met de dealer ? ( 6 maand en meer dan 6000km is met mijn baby ginder efkes 6000 km gaan rijden of hier een tijd met luxemburgs plak rijden ?)

 

ja ik was al blij dat ik zulk een mooi en krachtig machine kocht, 381 pk, gaat veel porches boven het petje toch.

Natuurlijk pure achterwiel aandrijving is super , heb er Jaren mee gereden, maar tegen 260 op vochtige baan , vindt ik de 4matic toch niet zo slecht.

Ik heb nog 240 gereden op winterbanden met mijn CLA250 - heb ik 1 jaar gehad voor die uit te wisselen voor een cla45 AMG - , dat was wel shiver and shake, achteraf gezien.

Mijn vrouw zei nog : je gaat nooit tevreden zijn , en ik moet ze nu gelijk geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn ze goedkoper in Luxemburg in de basis???

Als je nieuw koopt ga je mogelijks geen btw moeten betalen in LUX maar dan wel in BE dus dan moeten ze goedkoper zijn.

Occassie kan je over heel europa kopen en dan in BE inschrijven zonder probleem op een recente auto, maar een occassie is maar een occassie als hij 6 maand is en 6000km heeft gereden want anders wordt het als een nieuwe gezien en zit je dus in regeling dat je geen btw mag betalen in buitenland en dan in be nog 21% moet dokken... Probleem is echter dat hte moeilijk is om zoiets zonder btw te kopen en je dus mogelijks dubbel zal betalen... Daarvoor krijg je hier een goeie waarschuwing in de eerste reactie op je post.

Je stelt nogal rare vraag hier... Te weinig info en heel hypothetisch... Wil je nieuw of occassie? Privé, eenmanszaak, vennootschap,... Veel factoren bepalen of het interessanter is of niet.

 

Met je 381pk 4 matic ga je sowieso niet sneller zijn dan mijn rwd Porsche zulle... En ook op een vochtige baan aan 260 blijft dat perfect gaan hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Naish said:

Zijn ze goedkoper in Luxemburg in de basis???

Als je nieuw koopt ga je mogelijks geen btw moeten betalen in LUX maar dan wel in BE dus dan moeten ze goedkoper zijn.

Occassie kan je over heel europa kopen en dan in BE inschrijven zonder probleem op een recente auto, maar een occassie is maar een occassie als hij 6 maand is en 6000km heeft gereden want anders wordt het als een nieuwe gezien en zit je dus in regeling dat je geen btw mag betalen in buitenland en dan in be nog 21% moet dokken... Probleem is echter dat hte moeilijk is om zoiets zonder btw te kopen en je dus mogelijks dubbel zal betalen... Daarvoor krijg je hier een goeie waarschuwing in de eerste reactie op je post.

Je stelt nogal rare vraag hier... Te weinig info en heel hypothetisch... Wil je nieuw of occassie? Privé, eenmanszaak, vennootschap,... Veel factoren bepalen of het interessanter is of niet.

 

Met je 381pk 4 matic ga je sowieso niet sneller zijn dan mijn rwd Porsche zulle... En ook op een vochtige baan aan 260 blijft dat perfect gaan hoor…

1. voor een occasie moet ik niet naar het buitenland , het gaat me hier dus om een nieuwe. Een AMG C63 S of zoiets.

2. 6000 km rijden is rap gebeurd - en door mezelf - dus ik rijd hem nieuw aangekocht ( ik ben de enige die ermee rijd en hem 'rodeer' ) in occasie, en kom als occasie binnen na 6000km en 6 maand . ( is dit een zo rare vraag ? )

 

3. Dat was eigenlijk de bedoeling van mijn post, ipv 120.000 toch iets minder betalen.

4. mijn AMG kan natuurlijk harder dan 260 als ik hem laat chiptunen , maar dan is de warranty void.

5. Je moet het niet te persoonlijk nemen , ik was vroeger ook voor porche maar nu niet meer, ieder zijn smaak. ( ik heb er trouwens nog nooit in gezeten )

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ohmygodo94 zei:

2. 6000 km rijden is rap gebeurd - en door mezelf - dus ik rijd hem nieuw aangekocht ( ik ben de enige die ermee rijd en hem 'rodeer' ) in occasie, en kom als occasie binnen na 6000km en 6 maand . ( is dit een zo rare vraag ? )

6 maand telt vanaf ingebruikname. Je moet hem dus inschrijven, iets dat jij niet kunt als Belg in Luxemburg. tenzij je er een bedrijf hebt oid, dan kun je hem op de firma zetten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In je openingspost sprak je wel dat je mogelijks 2dehands zou kopen...

Zelf 6000km rijden op Lux platen of zo gaat niet lukken.

Enige wat je nog kan bekijken is of de auto excl btw eventueel goedkoper is in Lux of duitsland... Die daar kopen zonder btw (mogelijks ga je hem wel moeten voorschieten) en dan in BE btw betalen (indien voorgeschoten zal je die dan terugkrijgen uit duitsland)

Met andere woorden, het is mogelijk, maar ik vermoed dat duitsland nog goedkoper zal zijn dan lux... Nog nooit gehoord dat iemand in lux gaat kopen...

UK heb ik al gedaan voor audi, porsche, bmw en mini maar nooit in geslaagd om een RHD te bestellen in de UK bij Mercedes...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Naish said:

In je openingspost sprak je wel dat je mogelijks 2dehands zou kopen...

Zelf 6000km rijden op Lux platen of zo gaat niet lukken.

Enige wat je nog kan bekijken is of de auto excl btw eventueel goedkoper is in Lux of duitsland... Die daar kopen zonder btw (mogelijks ga je hem wel moeten voorschieten) en dan in BE btw betalen (indien voorgeschoten zal je die dan terugkrijgen uit duitsland)

Met andere woorden, het is mogelijk, maar ik vermoed dat duitsland nog goedkoper zal zijn dan lux... Nog nooit gehoord dat iemand in lux gaat kopen...

UK heb ik al gedaan voor audi, porsche, bmw en mini maar nooit in geslaagd om een RHD te bestellen in de UK bij Mercedes...

Ok , als ik het goed begrijp gaat het erom : is de wagen exlusief BTW goedkoper in Duitsland te kopen dan de wagen exclusief in Belgie, je schiet in Duitsland de Btw voor , je betaalt bij invoer hier btw , en je recupereert de btw in Duitsland ?
Waarom zou de dealer in Duitsland dat kunnen doen , hij verkoopt toch een wagen hij moet toch de btw afdragen ?

Sorry maar ik versta het niet zo goed

Het moet al een serieus verschil zijn in prijs ( excl btw ) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ohmygodo94 zei:

Ok , als ik het goed begrijp gaat het erom : is de wagen exlusief BTW goedkoper in Duitsland te kopen dan de wagen exclusief in Belgie, je schiet in Duitsland de Btw voor , je betaalt bij invoer hier btw , en je recupereert de btw in Duitsland ?
Waarom zou de dealer in Duitsland dat kunnen doen , hij verkoopt toch een wagen hij moet toch de btw afdragen ?

Sorry maar ik versta het niet zo goed

Het moet al een serieus verschil zijn in prijs ( excl btw ) .

Als excl btw je auto 1000 eur goedkoper is in duitsland, dan is hij 1210 eur goedkoper als je hem via daar koopt.

BTW moet je als gebruiker betalen in land van gebruik... De duitse dealer moet geen btw afdragen als hij kan aantonen dat er btw in be is betaald. Vandaar het voorschieten om zeker te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er van af waar je wil inschrijven.

 

Kopen in buitenland gaat weinig verschil maken. ‘t Is de BIV en de jaarlijkse taks die de dooddoener zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje :lolz:

 

Denk dat op dit moment de beste manier om een zwaardere AMG te krijgen is een paar zakjes zand in de koffer te leggen van je huidige :D

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, Naish said:

Een beetje :lolz:

 

Denk dat op dit moment de beste manier om een zwaardere AMG te krijgen is een paar zakjes zand in de koffer te leggen van je huidige :D

Ja daar ben ik me van bewust, ik heb de tabellen bekeken 

Kan 2000 euro zijn 

Mijn vrouw betaalt 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila gene paniek 

Max 2000 euro 

Als ge met zonen bak kunt rijden kan je wel efkes 150 euro per maand betalen 

Nu betaal ik 300 euro voor Bandenhotel

150 voor refresh toplayer coating ceramic pro .

 

En we zwijgen nog wat mijn vrouw me kost

 

Screenshot_20191127-135102.jpg

aangepast door ohmygodo94
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is VB. Ik hoop dat je de BIV ook al eens gecheckt hebt :) .

Ik zou aanraden van een jonge tweedehands te kopen (met meer dan 6k km en 6 maand oud). Laat iemand anders het eerste waarde verlies maar nemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://belastingen.vlaanderen.be/BIV_tarief-niet-leasing-personenwagens%2C-auto-voor-dubbel-gebruik-en-minibussen

 

Maar ik ga heel de affaire ook eens vragen aan een vriend die hier in Brussel op de belastingen werkt 

 

De vraag die ik stelde : ik koop een nieuwe wagen in Duitsland wat gebeurt er 

 

Screenshot_20191127-141215.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Polygoon said:

Dat is VB. Ik hoop dat je de BIV ook al eens gecheckt hebt :) .

Ik zou aanraden van een jonge tweedehands te kopen (met meer dan 6k km en 6 maand oud). Laat iemand anders het eerste waarde verlies maar nemen. 

bv en in verkeerstelling blijven altijd hetzelfde , ik wil gewoon op de aankoop wat winnen

daarvoor moeten we eigenlijk de koopprijs exclusief btw in belgie en duitsland vergelijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid