Ga naar inhoud

Xpel / PPF over matte carbon delen laten wrappen: advies


Milton1

Aanbevolen berichten

Hey,

heb MATTE carbon instaplijsten besteld voor de Lotus Exige.  Het is een beetje een oefening van "lichamelijke opvoeding" om in en uit deze auto te kruipen, dus sowieso landt er wel eens een schoen/hak/andere lichaamsdelen op deze instaplijsten.

 

Ik heb bewust geen glossy carbon (dus eigenlijk met blinkende vernis over) genomen, past niet bij het interieur.  Echter om het mat te onderhouden en om krassen te verwijderen kan ik niet, zoals bij gloss black wel kan, even de clear coat polieren.

 

Ik lees dat PPF matte film de oplossing is op US/UK forums.  Ik vermoed dus voor BE dat het Xpel is (PPF niet beschikbaar in BE?)

 

Vragen:

- iemand ervaring mee?

- matte versie beschikbaar?

- waar laten doen (ruime omgeving Keerbergen).  Er zijn wrappers genoeg, maar zou eerste hand ervaringen willen horen.

 

Merciekes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, flupke73 said:

@Wax-it.be en @Simoni plaatsen dat

zelf heb ik daar heel erg goede ervaring mee, net zoals nog enkele anderen hier op 't forum

Alvast dank, wax-it is een beetje ver weg.  Waar vind ik Simoni?  (ik denk dat ik nog wat te junior ben hier op 't forum want ik kan/mag nog geen eens pb's sturen...)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Milton1 zei:

Alvast dank, wax-it is een beetje ver weg.  Waar vind ik Simoni?  (ik denk dat ik nog wat te junior ben hier op 't forum want ik kan/mag nog geen eens pb's sturen...)

Je kiest beter iemand op basis van zijn werk en niet op basis van de afstand 😉 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zitten in de regio Kortrijk, inderdaad. 

www.pole-position.be is een zij-project van onze oldtimer business waarbij we alleen maar gaan voor de beste producten en t bijhorend beste resultaat. 

Xpel bestaat in een matte variant waarbij het mat behouden wordt of een niet-mat oppervlak ook mat wordt. https://www.pole-position.be/en/diensten/xpel-folie

 

Door sills kleven kost nu de wereld niet en kan in principe snel gaan. Grootste probleem is het respecteren van de droogtijd van de gel/lijmlaag; en al zeker in deze koudere periode.

Stuur me gerust een mailtje op Simon at rscautomobile.com of naar de info at pole-position.be

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor dergelijke ingreep ook geen rekening houden met afstand. Ga naar mensen die weten wat ze doen, die genoeg ervaring en positieve feedback hebben en terwijl je bezig bent gun je onze forumleden ook nog iets. ;) 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Ritsuke said:

Ik zou voor dergelijke ingreep ook geen rekening houden met afstand. Ga naar mensen die weten wat ze doen, die genoeg ervaring en positieve feedback hebben en terwijl je bezig bent gun je onze forumleden ook nog iets. ;) 

Eens; maar vragen staat vrij.

 

@Simoni, dank!  Zodra de dorpels binnenkomen dan contacteer ik je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PJH zei:

Ik stel voor dat de forummers niks doen voor de Lotus hier een topic heeft :D

Gevaarlijk. De laatste Lotus die hier een topic had stond bijna een jaar aan de kant.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Ritsuke zei:

Gevaarlijk. De laatste Lotus die hier een topic had stond bijna een jaar aan de kant.

Ben je ooit al eens overreden geweest door een groene mercedes?

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, PJH said:

Ik stel voor dat de forummers niks doen voor de Lotus hier een topic heeft :D

Allee, nog 5 posts van mijn kant dan vooraleer ik de Members Area zelfs al maar te zien krijg... zolang geen posts over de Exige 🙂  On a positive note: instaplijsten zouden vandaag nog geleverd moeten worden.

aangepast door Milton1
typo
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/7/2019 at 7:21 PM, Simoni said:

Wij zitten in de regio Kortrijk, inderdaad. 

www.pole-position.be is een zij-project van onze oldtimer business waarbij we alleen maar gaan voor de beste producten en t bijhorend beste resultaat. 

Xpel bestaat in een matte variant waarbij het mat behouden wordt of een niet-mat oppervlak ook mat wordt. https://www.pole-position.be/en/diensten/xpel-folie

 

Door sills kleven kost nu de wereld niet en kan in principe snel gaan. Grootste probleem is het respecteren van de droogtijd van de gel/lijmlaag; en al zeker in deze koudere periode.

Stuur me gerust een mailtje op Simon at rscautomobile.com of naar de info at pole-position.be

 

Mail verstuurd + ordinaire "quoting" van mijn kant om aan 26 posts te geraken 😬🔫

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 30/12/2019 om 10:55, Milton1 zei:

Speciaal voor jou!!  

 

Na de E30, MX5, S2000 hype, ... nu de Lotus Exige hype, I’m in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Gerelateerde inhoud

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid