Ga naar inhoud

2021 panamera 4 hybrid of panamera turbo hybrid of taycan 4s


Bart

Aanbevolen berichten

De limiet der budget is idd wat je in je hoofd rationeel verantwoord vond :D

Ik zou sowieso een ST pakken, 100 keer knapper imo.

En als je er toch over gaat, ga dan een Ferrari FF ofzo halen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PJH zei:

De limiet der budget is idd wat je in je hoofd rationeel verantwoord vond :D

Ik zou sowieso een ST pakken, 100 keer knapper imo.

En als je er toch over gaat, ga dan een Ferrari FF ofzo halen :D

😁  dat is meer dan het dubbel ,😁  

ik bedoel dat ik niet ga zagen voor 25k extra als ik dat in m’n hoofd rationeel vind .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Bart said:

😁  dat is meer dan het dubbel ,😁  

ik bedoel dat ik niet ga zagen voor 25k extra als ik dat in m’n hoofd rationeel vind .

 

Ik zou ook niet zagen over 250K extra als ik dat in mijn hoofd rationeel vind :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Bart said:

Sport tourismo of gewone twijfel ik ook aan .🙄

 

en wat is budget op ? Je koopt geen auto met uw laatste centen he. Ik heb nog nooit een auto gekocht  met in het achterhoofd dit is maximaal budget.  Ik heb altijd ongeveer iets in mijn hoofd maar moet eerlijk toegeven dat ik geen karakter heb en er meestal over ga 🙄 . En hou ouder ik word hoe meer blijkbaar ☹️

 

Welkom! 

 

I like this guy :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mens komt raad vragen voor een berline om regelmatig mee te reizen... en ze komen af met een S Coupé, een Ferrari FF... :fp: 

Realiteitszin op AM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik zou ook niet zagen over 250K extra als ik dat in mijn hoofd rationeel vind :D 

Zo ver gaan mijn hoofd en budget niet😁

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, The Swede zei:

Een mens komt raad vragen voor een berline om regelmatig mee te reizen... en ze komen af met een S Coupé, een Ferrari FF... :fp: 

Realiteitszin op AM.

Lexus LS500h goed? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ the swede

Juist mijn vrouw en dochter van 8 jaar 

maar liefst geen driedeurs , dat is heel vervelend met kinderen vind ik. 
 

Een pure sportcar zoek ik niet , ik ben van plan mijn vrouw hare 718 te vervangen door een targa binnen 2 jaar.

gewoon een sportievere Berline als het kan fiscaal aantrekkelijk , Maar het is geen verplichting. 

 

 

 

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, Krikkie said:

Lexus LS500h goed? 

De nieuwe is niet echt “af”. Iemand van Lexus vertelde me dat deze precies wat geprecipiteerd gelanceerd werd, en dat nog niet alles op punt stond.

Hear say however. Een testrit gaan doen, kost niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die Lexus bekeken , echt vlot/sportief  kan je deze niet noemen 5,8 naar honderd  . 
mijn huidige pana is iets van een 5,5 naar 100 en er mag gerust wat meer poer in zitten dan dat ze ( ik vind mijn huidige kwa vermogen maar juist genoeg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Bart zei:

gewoon een sportievere Berline als het kan fiscaal aantrekkelijk

Alpina B/D3? Is eens iets anders dan een simpele M3, rijdt zalig, kost niet al te veel, is "maar" een 3 liter, enz....Ik vind dat echt een zalig concept, alleen past het misschien niet bij iemand die een Panamera aan het overwegen is.

Ik heb het gevoel dat je bij een Panamera ST Turbo dinges gaat uitkomen, nu alleen nog beslissen of het Mamba Green wordt, of toch maar zwart 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, PJH said:

Alpina B/D3? Is eens iets anders dan een simpele M3, rijdt zalig, kost niet al te veel, is "maar" een 3 liter, enz....Ik vind dat echt een zalig concept, alleen past het misschien niet bij iemand die een Panamera aan het overwegen is.

Ik heb het gevoel dat je bij een Panamera ST Turbo dinges gaat uitkomen, nu alleen nog beslissen of het Mamba Green wordt, of toch maar zwart 😛

Van een Panamera naar een 3 reeks. 🤔

10 minutes ago, Polygoon said:

Was dat geen voorstel van u? :D 

Nee. Ge moet leren lezen, zou gTa zeggen. 

Ik geef bovendien nog es aan dat ik de Panamera te klein vind van binnen, alzeker voor zijn buitenmaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, Bart said:

Ik heb die Lexus bekeken , echt vlot/sportief  kan je deze niet noemen 5,8 naar honderd  . 
mijn huidige pana is iets van een 5,5 naar 100 en er mag gerust wat meer poer in zitten dan dat ze ( ik vind mijn huidige kwa vermogen maar juist genoeg)

De 745e, S560e en zelfs de gewone “mild hybrid” S450 gaan sneller. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

I know , daarmee dat ik iets rapper wil😉

Panamera 4 e hybrid 4,4 en turbo hybrid 3,4 naar 100😉

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog maar de eerste helft van je post gelezen en dan zou ik die Taycan al schrappen...

Wat jij regelmatig wil doen is net hetgeen voor mij de beperking is van de Taycan en ik heb dat maar occassioneel nodig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige dat in mijn geval voor de taycan pleit is het vermogen, en het fiscale aspect . Al de rest word aanpassen indien ik hiervoor zou kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Panamera 4 Hybrid heeft een CO2 van 62gr NEDC. De NEDC norm voor 2020 ligt op 42gr CO2.

Dwz. dat je belast wordt volgens de 3.0 met 330pk uit de gewone Panamera met een CO2 van 192gr. En dan betaal je 15.535,71 Eur VAA op jaarbasis (rekenend met een aankoopprijs van 125 000 Eur in 2019).

Tenzij ik me vergis, vrees ik dat die dus fiscaal niet bijzonder interessant is. Op de website van Porsche is trouwens alles in NEDC en met WLPT zal het er niet beter op worden. Eigenlijk kan je dan ook iets als een Audi RS4 overwegen. WLPT van 218gr, maar auto kost redelijk wat minder, dus VAA ligt lager.

 

 

(onder voorbehoud van vergissingen)

aangepast door Daggie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook al sinds de bekendmaking van de Taycan er wat naar aan het zien... Situatie is wel wat anders gezien dat de combinatie is van de gezinsauto en de auto voor mijn madam. 

Als daily is mijn 992 onverbeterbaar op dit moment en daar rij ik meeste van mijn km's mee. Daarnaast merk ik ook dat hij heel veel dient als gezinswagen (met 2 kinderen van 10 en 13) zolang we niet veel verder moet dan een goed half uur rijden.

Madam rijdt nu echter met een GLC43amg en zijn daar content van, maar een elektrische kar voor haar trekt wel aan. Zij rijdt heel veel korte stukjes en occassioneel eens dag van 250 a 300km wat dus daarmee perfect haalbaar is (lees dat ik wel charger voorzie in de garage en dus gewoon altijd elke nacht naar 100% ga laden) en de weekenduitstapjes met gezin zijn meestal ook niet meer. Challenge om naar Ardennen en zo te gaan komt bij ons niet veel voor gezien we met meestal vliegen voor vakanties.

Enige wat een issue blijft is de jaarlijkse skitrip die wel wat aanpassen zou zijn. Tenzij er andere opties worden gekozen zoals vervang cayenne voor skitrip te voorzien of zo.

Met wat ik nu weet zou ik voor Taycan 4S gaan, maar mocht er ooit een RWD taycan komen met de zware batterij (dus ook meer range) dan zou dat zelfs mijn voorkeur hebben gezien dat snel genoeg is voor madam en voor mezelf als gezinskar.

Nu ja, als het geen Taycan wordt, dan blijft de GLC gewoon want pana en zo kijk ik niet naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve skivakantie gebeurt bij ons ook alles met de vlieger.

Het is gewoon effkes een swith in mijn hoofd maken dat de auto dan ook geen realistische mogelijkheid meer is. 
(toch niet op de manier zoals ik de laatste 10 jaar doe , 850 km op nog geen 6 uur 😁)
Nu skiën we dikwijls tot 16u , douchen auto laden en rond  12 u thuis in uw bed. 

Blijven nog gewoon 3 A 4 keer per jaar de ardennenritjes over ( als ge u erop instelt zijn deze nu ook niet onoverkomelijk , met een extra tussenlaadbeurt )

 

Voor de rest gaat die auto eigenlijk juist de Zaterdagavond en de zondag af en toe es gebruikt worden neem maximum 25 weekends per jaar ,  en in de week zo goed als nooit. ( hij kan een volledige week opladen dan). 

 

eigenlijk komt het erop neer dat je in uw hoofd de knop moet Omzetten , vanaf nu ga ik me eens aan de regels/snelheidsbeperkingen houden en gelijk iedereen om de 2a3 uur es 45 min pauze ga nemen en opladen .  En ipv overal te knallen eens moeten leren genieten van de reis zelf😕.

 

de vraag is of ik hier nu al klaar voor ben?🙄

 


 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog es een nieuwe taycan 4s samengesteld en ik kom aan 168d€ 😮  .
Dat ga ik toch nog es goed moeten laten bezinken denk ik ,wat ne zak geld voor een auto op batterijen.

 Mijne mindset stond rond de 125 € 🙄

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/12/2019 om 14:02, Bart zei:

Inderdaad Enkel bovenstaande zijn fiscaal interessant. 

de 4 e hybrid zal qwa kost nog wel meevallen denk ik V6 3 liter is nu ook niet zo extravagant qua taxen en vaa. 
 

de turbo hybrid gaat evenveel Gebruikskosten hebben als een gewone turbo.  Deze zou ik gewoon privé kopen denk ik .  De enige reden dat ik deze zou kiezen is V8 biturbo 680 pk en 850nm 😮 , dat moet rijden gelijk een bommetje denk ik.  En in tweedehands aankoop scheelt die niet zoveel met een 4 e hybrid

 

en een taycan wil ik eerst eens live zien , blijft de beperkte oplaadmogelijkheden , beperkte actieradius en oplaadtijden . ....

 

🙄 keuzes ....🥺

 

 

 

 

Op 23/12/2019 om 17:58, Bart zei:

Ik heb die Lexus bekeken , echt vlot/sportief  kan je deze niet noemen 5,8 naar honderd  . 
mijn huidige pana is iets van een 5,5 naar 100 en er mag gerust wat meer poer in zitten dan dat ze ( ik vind mijn huidige kwa vermogen maar juist genoeg)

Blijven proberen :D 

In-topic ; Taycan kan misschien iets voor u zijn, heb de indruk dat snelle acceleratie belangrijker is dan sportief rijgedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zelf nog niet mee gereden .. maar ik denk dat de Taycan qua rijgedrag ook wel goed zit.

Ik denk dat een bescheiden spec voor de Taycan wel een optie kan zijn. Je moet niet alles aanvinken omdat hij veel opties heeft .. Ik had zelf eentje gespecced voor 136K en die had alle EV opties en was voor de rest ook netjes uitgerust. Of 136K voor een "dagelijkse" auto acceptabel is, is een ander paar mouwen natuurlijk. Persoonlijk zou ik daar een groot deel van de tijd enkel saaie dingen mee doen .. genre in de file naar het werk, kinderen rondrijden, naar familie of vrienden rijden, ... En dat kan met gelijk welke auto .. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid