Ga naar inhoud

2021 panamera 4 hybrid of panamera turbo hybrid of taycan 4s


Bart

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hij kan gewoon niet thuis laden omdat hij tijdelijk niet aan zijn lader kan :lolz: 

Dat ligt dan niet aan Audi 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/12/2019 om 17:18, Bart zei:

Het is gewoon effkes een swith in mijn hoofd maken dat de auto dan ook geen realistische mogelijkheid meer is. 
(toch niet op de manier zoals ik de laatste 10 jaar doe , 850 km op nog geen 6 uur 😁)
Nu skiën we dikwijls tot 16u , douchen auto laden en rond  12 u thuis in uw bed. 

Blijven nog gewoon 3 A 4 keer per jaar de ardennenritjes over ( als ge u erop instelt zijn deze nu ook niet onoverkomelijk , met een extra tussenlaadbeurt )

Skivakanties zijn identiek bij ons... Vertrekken de zaterdagavond rond 18u om tegen 1 a 2u op appartement in valtho te zijn... En terugweg is identiek.. Ski tot 16u en dan tegen 12u thuis ongeveer :D

Die ardennenritten vallen imo wel mee... Je moet toch wel ergens dat ding een paar uur aan een publieke paal kunnen hangen.

Op 24/12/2019 om 18:09, Bart zei:

Ik heb nog es een nieuwe taycan 4s samengesteld en ik kom aan 168d€ 😮  .
Dat ga ik toch nog es goed moeten laten bezinken denk ik ,wat ne zak geld voor een auto op batterijen.

 Mijne mindset stond rond de 125 € 🙄

168k is er wel los over...

Mijne config komt op 130 a 135k en dan ben ik idd wel voorzichtig, maar meer dan in orde... Ik heb wel geleerd om te speccen alsof ik zou kopen want als je gewoon aanklikt wat leuk klinkt kom je idd op 160 a 170k...

Op 25/12/2019 om 10:39, Daggie zei:

Ik heb er zelf nog niet mee gereden .. maar ik denk dat de Taycan qua rijgedrag ook wel goed zit.

Ik denk dat een bescheiden spec voor de Taycan wel een optie kan zijn. Je moet niet alles aanvinken omdat hij veel opties heeft .. Ik had zelf eentje gespecced voor 136K en die had alle EV opties en was voor de rest ook netjes uitgerust. Of 136K voor een "dagelijkse" auto acceptabel is, is een ander paar mouwen natuurlijk. Persoonlijk zou ik daar een groot deel van de tijd enkel saaie dingen mee doen .. genre in de file naar het werk, kinderen rondrijden, naar familie of vrienden rijden, ... En dat kan met gelijk welke auto .. 

Ik ben ook benieuwd... Wel ga ik mogelijks zorgen om ook eens met een Tesla Model 3 te rijden zodat ik een punt van vergelijking heb...

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Naish zei:

Ik ben ook benieuwd... Wel ga ik mogelijks zorgen om ook eens met een Tesla Model 3 te rijden zodat ik een punt van vergelijking heb...

Model S lijkt me een betere vergelijking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, dragonfly said:

Ook omdat de laders die D'Ieteren verkocht niet werkten op het Belgische net.

Mijn kennis heeft dan een Nederlands bedrijf ingeschakeld, zou nu toch voor iedereen in orde moeten komen.

 

2 hours ago, ir_fuel said:

Hoezo?

Hij heeft gewoon gekeken welk merk die laders van d'Ieteren zijn en daar rechtstreeks ene gekocht en zelf geïnstalleerd 😛 

Meende da nu? 😳

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Naish said:

Skivakanties zijn identiek bij ons... Vertrekken de zaterdagavond rond 18u om tegen 1 a 2u op appartement in valtho te zijn... En terugweg is identiek.. Ski tot 16u en dan tegen 12u thuis ongeveer :D

Die ardennenritten vallen imo wel mee... Je moet toch wel ergens dat ding een paar uur aan een publieke paal kunnen hangen.

Ik heb daar gene last van. Even bij de Shell 3’ stoppen en weer 600km rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/12/2019 om 14:36, Bart zei:

Voor 30k vind ik jammer genoeg mij goesting niet.  😪

E90 M3 manueel. zou een eenvoudige keuze moeten zijn. Zowel rationeel, financieel als emotioneel.

sorry maar een taycan kopen (en vnl betalen) voor het beperkte gebruik/ plezier dat jij er aan kan hebben heeft imho niets met pure autoliefhebberij te maken. Ik wil zeker niet afgunstig klinken, maar laten we een kat een kat noemen 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn dus van de Panamera als gezinswagen via de S coupé en de Ferrari eindelijk bij de M3 occasie als weekendkist beland... en dat heeft 4 bladzijden geduurd. :lolz: 

Surrealisme is nog maar een mild woord om dit te beschrijven :fp:

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch even nuanceren. Panamera werd als enige keuze naar voren geschoven wegens fiscaal interessante familiewagen, wat vanaf heden (gelukkig) ook al weer gepasseerd is. Dat een Ferrari ter spraken komt heeft enkel te maken met het (redelijk) absurde bedrag van 165k€ wat blijkbaar voor een elektrische Porsche acceptabel geworden blijkt te zijn.

Als jij die M3 kan afkeuren op 1 van de vereisten van de TS (4 pers, skitripwaardig, rijbeleving , leefbaar qua TCO) hoor ik het graag. Dat dit geen S-klasse is weet iedereen, maar die is er voor 30k€ ook te vinden. Staat enkel niet zo indrukwekkend op de oprit 😉. Wat geen waardeuitspraak is.

aangepast door erq
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, erq zei:

Toch even nuanceren. Panamera werd als enige keuze naar voren geschoven wegens fiscaal interessante familiewagen, wat vanaf heden (gelukkig) ook al weer gepasseerd is. Dat een Ferrari ter spraken komt heeft enkel te maken met het (redelijk) absurde bedrag van 165k€ wat blijkbaar voor een elektrische Porsche acceptabel geworden blijkt te zijn.

Als jij die M3 kan afkeuren op 1 van de vereisten van de TS (4 pers, skitripwaardig, rijbeleving , leefbaar qua TCO) hoor ik het graag. Dat dit geen S-klasse is weet iedereen, maar die is er voor 30k€ ook te vinden. Staat enkel niet zo indrukwekkend op de oprit 😉. Wat geen waardeuitspraak is.

@ the swede   😁 ze zijn er weer met hun m3 , 

 

Voor mij is een m3 = geen luchtvering , geen zetelverluchting denk ik, geen plaats in om comfortabel te zitten achterin, lelijk interieur , prestaties wel ok, de periode van m3 auto’s , rs4, c63 ,... heb ik al achter de rug, voel ik mij al te oud voor nu.

voor op mijn oprit te zetten moet ik het ook niet doen( oprit is afgesloten en niet zichtbaar vanop straat) de  auto’s staan niet bij mij thuis, staan altijd binnen in afgesloten verwarmde garage, gebruik ik nooit voor mijn werk of bij klanten, ik heb/maak geen tijd om weg te gaan( behalve familiale aangelegenheden) ,geen hobby’s (behalve auto’s dan), en voor mijn buren moet ik het ook niet doen, want behalve eens mijn hand opsteken als ik ze al eens zie ,is het in die 15 jaar dat ik hier woon sociaal nog niet verder gegaan 😁      ( ook geen interesse in).dus als je bedoelt dat het is om te stoefen denk ik dat je fout bent😏
 

ik koop een auto , omdat ik hem mooi vind, het ietwat speciaal is, ik ben geen fan van oude auto’s, en na een jaar of 4/5 wil ik iets nieuws , Ik geef toe dat je een auto deels koopt voor zijn imago, anders koopt iedereen een Dacia .

prioriteiten, comfortabel met wat power ( sub 5 sec naar de 100 ), gezinswagen (5 deurs), en als het kan een beetje fiscaal aantrekkelijk, en liefst geen bmw daar ben ik niet zo aan.

je moet toch toegeven dat een pana redelijk in dat plaatje past, net als een s klasse , taycan, tesla model s,...

de vraag is gewoon hoever laat je het fiscale plaatje doorslaan ?  Ik vind 165k er ook los over , maar in deze categorie zit je sowieso  rond de 125k wat ik in gedachten had. ,

165 is weer een stap verder🙄, voor een auto met meer beperkingen en inderdaad waar stopt dit? 

 


 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén van de ‘voordelen’ van wagens als de S en de 7, is dat hun waarde in het begin valt als een baksteen.

Stel een nieuwe S samen en je zit ook makkelijk aan 150k. Ga op de Mercedes Duitsland site en je vindt die wagens met 10 of 20’000km bij de dealers aan 80-85k Euro na een goed jaar. Op zich nog steeds een nieuwe wagen, zelfse garantie,... maar je steekt 70’000 euro in je zak. Waarom zou je die zelf verliezen ipv iemand anders?

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, The Swede zei:

Eén van de ‘voordelen’ van wagens als de S en de 7, is dat hun waarde in het begin valt als een baksteen.

Stel een nieuwe S samen en je zit ook makkelijk aan 150k. Ga op de Mercedes Duitsland site en je vindt die wagens met 10 of 20’000km bij de dealers aan 80-85k Euro na een goed jaar. Op zich nog steeds een nieuwe wagen, zelfse garantie,... maar je steekt 70’000 euro in je zak. Waarom zou je die zelf verliezen ipv iemand anders?

Volg ik je 100% in, mijn vorige waren ook allemaal uit Duitsland , en +_ jaar oud.  Op mijn huidige pana heb ik zelfs nog steeds garantie . ( wel jaarlijks bijbetalen hiervoor) . 
 

maar heb inderdaad ook al gezien de Mercedes sneller zakt dan Porsche in waarde

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, The Swede zei:

Al es met de 745e gereden?

 

Of iemand hier die er al mee reed?

Nee , als ik terug ben van conge , ga ik es testrit vragen met de 745e , en de vernieuwde s klasse ( weet niet wanneer deze uitkomt) + taycan.  We zullen dan zien zeker😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet niet direct ne andere hebben , het mag gerust nog enkele maanden duren. 
mijn huidige pana heeft nog geen 65dkm dus ga er nog niet doorvallen denk ik 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, The Swede said:

Eén van de ‘voordelen’ van wagens als de S en de 7, is dat hun waarde in het begin valt als een baksteen.

Stel een nieuwe S samen en je zit ook makkelijk aan 150k. Ga op de Mercedes Duitsland site en je vindt die wagens met 10 of 20’000km bij de dealers aan 80-85k Euro na een goed jaar. Op zich nog steeds een nieuwe wagen, zelfse garantie,... maar je steekt 70’000 euro in je zak. Waarom zou je die zelf verliezen ipv iemand anders?

Dat is idd redelijk zot. Om nog maar te zwijgen van de waarde van een bepaald model als het nieuw model te bestellen valt. "Niemand" die dat nieuw koopt wil dan nog gezien worden in de vorige generatie 7 of S want dat wordt dan gekocht door ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terwijl ik hier op verlof ben nog es rond zitten kijken op het net.  

tesla model s facelift 2021 lijkt ook nog leuk ( maar wanneer gaat dat ding uitkomen? Elon kenende?) 

ze mogen nu toch wel es met een nieuwe model uitkomen voor de type s vind ik.

de nieuwe Tesla roadster lijkt me ook wel de Max , wel geen 5 deurs , maar fiscaal interessant , 1000km range, 2,1 naar 100 maar prijs nog hoger dan een taycan turbo🙄.

Daar gaat de taycan toch wel een beetje de mist in met hun 250 km winterrange batterij vind ik. 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

😂 no worry’s nog niks gekozen.  Ga eerst wat gaan testrijden voor ik iets beslis.

 

ik heb ook nog leuke pana 4s gevonden met 12dkm. Eens vragen aan boekhouder wat me dat kost😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bart,

 

Ik verkoop mij panamera 4S hybride wegen aankoop Taycan 4s.

Heeft 56700km tip top in orde met fabrieksgarantie. Optielijst is zeer lang, sportuitlaatkit, sportkit hoogglans zwart, panoramisch dak,  porsche wintervelgen met band 3000km mee gereden, interieur: comfortzetels met massage functie ventilatie en verwarming, 4 zone climatisatie + extra scherm passagiers achter, alcantara dakhemel, vol leder interieur,..... wagen heeft nieuw zo'n 170k gekost.

Indien interesse stuur ik je wat foto's 

Let wel op ik zou de wagen op 2 januari bij de porsche garage inleveren om de km te beperken, ik krijg dan tot 15 februari een vervang voertuig.

 

Grt,

Jan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of hier gewoon neerzetten dat we dat ook es kunnen bezien.

 

(een Panamera van 64k km vervangen door één van 57k km... 😳)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid