Ga naar inhoud

welke plugin Hybride < 50g Co2


d_s

Aanbevolen berichten

Ik ben toch aan het overwegen om de huidige wagen van de vrouw om te zetten naar een fiscaal vriendelijke optie (ingeschreven op de zaak). Volledig elektrisch vind ik persoonlijk te kostelijk voor wat je krijgt maar een plugin moet denk ik wel mogelijk zijn.

Vereiste: break/monovolume/suv omdat de honden in de koffer moeten kunnen. Niet te kleine achterbank (3 tieners) en liefst onder de 40k euro.

Zelf dacht ik aan de nieuwe Skoda superb maar die is dan echt wel groot. Iemand er weet van of ze de octavia ook met plugin gaan aanbieden? Ford gaat er ook een resem aanbieden en dan heb je nog vooral de aziaten maar ik heb er persoonlijk slecht zicht op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, dragonfly zei:

Denk dat je hier al wat zal kunnen vinden

 

Van info over de fiscaliteit wel. Aangehaalde vb van wagens zijn allemaal ruim boven de 50k euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, d_s zei:

Van info over de fiscaliteit wel. Aangehaalde vb van wagens zijn allemaal ruim boven de 50k euro.

I know, kan niet meteen iets bedenken dat in aanmerking komt voor 40k 😞 

Ik rijd ook nog een jaar met de mijne, goedkoper dan budget x2 te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, dragonfly zei:

Fiscaalvriendelijke hybride onder de 40k gaat volgens mij moeilijk worden met je eisen.

330e break wss te klein dan?

https://www.skodapromo.be/nl/private/superb-combi-iv-ambition-met-pack-corporate

Premiummerken gaan allemaal te duur zijn. Grootte zou nog gaan. Vrouw rijdt nu met een B-klasse wat natuurlijk ook niet echt groot is maar dat gaat en je kan deze ook met een verschuifbare achterbank nemen maar (momenteel) geen hybride. Electrische zou er wel komen meen ik begrepen te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, dragonfly zei:

I know, kan niet meteen iets bedenken dat in aanmerking komt voor 40k 😞 

Ik rijd ook nog een jaar met de mijne, goedkoper dan budget x2 te doen.

Ik ook niet dadelijk wat dan nog iets van ruimte heeft. Op het werk hebben we een electrische Hyundai Kona. Rijdt wel fijn, range van 350-400 km maar minder koffer en beenruimte dan de B en kost 45k euro (en dat heb ik er dan echt niet voor over).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peugeot komt in 2020 met de 3008 en 508(sw) als plug in hybride. (Zullen nog wel andere PSA modellen komen ook)

 

aangepast door Joske
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/28/2019 at 12:33 AM, d_s said:

Van info over de fiscaliteit wel. Aangehaalde vb van wagens zijn allemaal ruim boven de 50k euro.

Je zit hier dan ook op AM...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Octavia komt er aan in hybride. 

De Mitsubishi Outlander PHEV Is de moeite. Meer dan 100 000 verkochte exemplaren in Europa. Mooi design. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Speedhunter zei:

Octavia komt er aan in hybride. 

De Mitsubishi Outlander PHEV Is de moeite. Meer dan 100 000 verkochte exemplaren in Europa. Mooi design. 

Maar wel een motor met koffiemolen effect. Dacht dat de benzine motor nooit rechtstreeks in verbinding staat met de wielen, enkel generatorfunctie. Lijkt me niet zo fijn rijden, al heb ik de test nog niet gedaan. 

Wel leuk design. Helaas ook wel kleine koffer in plug in uitvoering. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tjeu zei:

Maar wel een motor met koffiemolen effect. Dacht dat de benzine motor nooit rechtstreeks in verbinding staat met de wielen, enkel generatorfunctie. Lijkt me niet zo fijn rijden, al heb ik de test nog niet gedaan. 

Wel leuk design. Helaas ook wel kleine koffer in plug in uitvoering. 

Heb je het over de nieuwe octavia?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wel een motor met koffiemolen effect. Dacht dat de benzine motor nooit rechtstreeks in verbinding staat met de wielen, enkel generatorfunctie. Lijkt me niet zo fijn rijden, al heb ik de test nog niet gedaan. 

Wel leuk design. Helaas ook wel kleine koffer in plug in uitvoering. 

 

Je bent mis hoor.

Kan wel perfect rechtstreeks de wielen aandrijven afhankelijk van welke modus je kiest.

En dat koffiemolen geluid is er enkel even op volledige belasting maar niet zo storend als sommige oudere automaten.

Er is ook geen versnellingsbak waardoor de toeren hoog moeten gehouden worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, d_s zei:

Heb je het over de nieuwe octavia?

Outlander

2 uren geleden, Gixxer zei:

 

Je bent mis hoor.

Kan wel perfect rechtstreeks de wielen aandrijven afhankelijk van welke modus je kiest.

En dat koffiemolen geluid is er enkel even op volledige belasting maar niet zo storend als sommige oudere automaten.

Er is ook geen versnellingsbak waardoor de toeren hoog moeten gehouden worden.

 

Toch? Zou daar echt graag eens mee rijden 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, stijn82 zei:

Kia e-niro is ruimer dan kona en verder quasi identiek.

met de 'gewone' hybride gereden. Best ok wagen. Achterin veel voetruimte! Koffer matig maar ok. Kzou er mee kunnen leven als het moet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid