Ga naar inhoud

Waarom zijn electrische autos niet gebouwd naar de kwaliteitsstandaard van de conventionele autos?


The Swede

Aanbevolen berichten

Toevallig geen foto's genomen van dat interieur van die ID.3?

Een lelijk exterieur, daar valt indien het rijgedrag wel nog op iets trekt nog mee te leven. Maar een lelijk en low quality interieur, daar zit je hele dagen in en op te kijken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De foto op vorige bladzijde is juist van de achterkant van de zetels van de ID.3 en is het punt dat ik vergeleek met de zetels van een Jap in de jaren 80 die met simili overtrokken waren. Zelfs die zagen er na 150000km nog strakker uit dan dit.

Ik begrijp niet hoe VW dit als “uitstalraam” op een salon durft zetten. We zijn zeker niet de enigen die dat merken en gaan wegstappen met het idee “oei, voor 40k... laat maar. Ik wacht wel tot ze er één uitbrengen die goed ineenzit”.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er idd nogal knullig uit voor die prijs. Is de productiekost van het interieur van een normale Golf dan zoveel duurder dat ze hierop beknibbelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze morgen beslissen om weer subsidies te geven, worden deze kut afgewerkte producten massaal aangekocht / geleased door bedrijven. Het maakt niet uit hoe slecht die in elkaar steekt, als het maar opbrengt. 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig geen foto's genomen van dat interieur van die ID.3?



Alleen die zetel.

De deurpanelen, vergelijkbaar met deze van een bus begin jaren 80 waren al volledig bekrast.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De foto op vorige bladzijde is juist van de achterkant van de zetels van de ID.3 en is het punt dat ik vergeleek met de zetels van een Jap in de jaren 80 die met simili overtrokken waren. Zelfs die zagen er na 150000km nog strakker uit dan dit.
Ik begrijp niet hoe VW dit als “uitstalraam” op een salon durft zetten. We zijn zeker niet de enigen die dat merken en gaan wegstappen met het idee “oei, voor 40k... laat maar. Ik wacht wel tot ze er één uitbrengen die goed ineenzit”.


Op foto ziet het er dan nog beter uit dan in het echt.
Er was veel belangstelling en veel mensen die een prijs vroegen.
Sommigen waren al volledig verkocht.
Het plastic van de teller durven ze bij Ikea gewoonweg niet gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minutes ago, stijn82 said:

Dan zit een tesla nog goed in elkaar in vergelijking met dit... ? 

 

Niet overdrijven. Van deze weten we nog niet of hij ook de ophanging van een wheelie bin heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat autosalon en die overbelichting ook altijd...

Hebt ge uzelf al eens bekeken als ge vlak onder die spots staat? 🥴

Dan mag je daar een bouwjaar of 10 bijtellen. 🤣

IRL valt het meestal (gelukkig) nog goed mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minutes ago, Logic said:

Dat autosalon en die overbelichting ook altijd...

Hebt ge uzelf al eens bekeken als ge vlak onder die spots staat? 🥴

:lolz: 

Dat is in quasi elke lift ook zo :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/1/2020 om 09:46, ICM zei:

Omgekeerd he, twee koeien die blijven staan!

De vacht van een schaap kan je herhaaldelijk scheren, maar de huid van een rund verwijderen, doodt het dier meestal.

Ik zou dat inkaderen en bij de lokale coiffeur ophangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die VW geen preproductie-model?
Die steken wel vaker wat shabby in elkaar. Maar als constructeur zou ik toch een product waar ik fier op kan zijn op het salon zetten

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Logic said:

Dat autosalon en die overbelichting ook altijd...

Hebt ge uzelf al eens bekeken als ge vlak onder die spots staat? 🥴

Dan mag je daar een bouwjaar of 10 bijtellen. 🤣

IRL valt het meestal (gelukkig) nog goed mee.

Op een autosalon slagen ze er juist vaak in om een wagen er goed en interessant te laten uitzien. Eens hij in uw garage staat op een grauwe Belgische dag, ziet het meestal een stuk triester uit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet alleen de ID en andere electrische voertuigen die slecht zijn afgewerkt. De afwerking bij gewone conventionele auto's gaat ook elk jaar achteruit. Ik heb vandaag in de nieuwe Golf gezeten, en dat was ook een pak minder als zijn voorganger als je langs die twee gigantische beeldschermen kijkt. En dan zwijg ik nog over de nieuwe touch buttons want die haperde nu al...

Als we het nog over elektrische wagens trouwens hebben: ik was zwaar onder de indruk van de Honda E, die auto steekt echt zeer goed in mekaar, en is knap afgewerkt. Het interieur van die nieuwe Polestar was ook trouwens fantastisch.

Model 3 was wel lachen , daar hing al een paneel los van het dashboard 🤣

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Is die VW geen preproductie-model?
Die steken wel vaker wat shabby in elkaar. Maar als constructeur zou ik toch een product waar ik fier op kan zijn op het salon zetten

Presse / Messe voertuigen krijgen altijd speciale behandeling. Dat is niet zomaar efkes een modeleke uit de toonzaal. 

Op 12/1/2020 om 12:12, Ian zei:

Het ziet er idd nogal knullig uit voor die prijs. Is de productiekost van het interieur van een normale Golf dan zoveel duurder dat ze hierop beknibbelen?

Euh, ja. 

33 minuten geleden, Dimitri zei:

Het is niet alleen de ID en andere electrische voertuigen die slecht zijn afgewerkt. De afwerking bij gewone conventionele auto's gaat ook elk jaar achteruit. Ik heb vandaag in de nieuwe Golf gezeten, en dat was ook een pak minder als zijn voorganger als je langs die twee gigantische beeldschermen kijkt. En dan zwijg ik nog over de nieuwe touch buttons want die haperde nu al...

Als we het nog over elektrische wagens trouwens hebben: ik was zwaar onder de indruk van de Honda E, die auto steekt echt zeer goed in mekaar, en is knap afgewerkt. Het interieur van die nieuwe Polestar was ook trouwens fantastisch.

Model 3 was wel lachen , daar hing al een paneel los van het dashboard 🤣

De kost van digitalisering... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Dimitri zei:

Het is niet alleen de ID en andere electrische voertuigen die slecht zijn afgewerkt. De afwerking bij gewone conventionele auto's gaat ook elk jaar achteruit. Ik heb vandaag in de nieuwe Golf gezeten, en dat was ook een pak minder als zijn voorganger als je langs die twee gigantische beeldschermen kijkt. En dan zwijg ik nog over de nieuwe touch buttons want die haperde nu al...

Als we het nog over elektrische wagens trouwens hebben: ik was zwaar onder de indruk van de Honda E, die auto steekt echt zeer goed in mekaar, en is knap afgewerkt. Het interieur van die nieuwe Polestar was ook trouwens fantastisch.

Model 3 was wel lachen , daar hing al een paneel los van het dashboard 🤣

Eens met de Honda!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga overmorgen naar het salon, zal er eens op letten, meestal loop ik met een boog rond elektrische hokjes, als je zo een i3 ziet binnenin begint je ontbijt/lunch weer naar boven te komen dus ik verwacht meer van dat bij die elektrische emotieloze bakjes.

die id3 op de foto hier lijkt idd echt op een speelgoed wagentje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/1/2020 om 22:10, stijn82 zei:

Dan zit een tesla nog goed in elkaar in vergelijking met dit... ? 

 

Ja ! Trouwens ook hier snap ik het allemaal niet. Fuck wat een lelijke en in mekaar geflantste interieurs. Zelfs de Taycan, imo, van hetzelfde laken een broek. 

Dat interieur is echt precies nog een prototype ding waar ze met ne cutter wat vakken hebben gevuld met leuke screens, maar dat is het dan ook.

Die Polestar idem, miljaar....... en zelfs ronduit onaangenaam aanvoelend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ! Trouwens ook hier snap ik het allemaal niet. Fuck wat een lelijke en in mekaar geflantste interieurs. Zelfs de Taycan, imo, van hetzelfde laken een broek. 
Dat interieur is echt precies nog een prototype ding waar ze met ne cutter wat vakken hebben gevuld met leuke screens, maar dat is het dan ook.
Die Polestar idem, miljaar....... en zelfs ronduit onaangenaam aanvoelend. 


Heb gisteren in de taycan gezeten.. vond dat wel ok.. al zou ik geen vegan interieur nemen.. geef mij dan maar leder [emoji3526]

Wat ik beetje onbegrijpelijk vind is dat haptic screen dat ze er erbij steken.. daar moet je dus echt goed op drukken! voegt niets toe..

Kan wel volgen dat je vind dat het aantal schermen overkill is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij deed het denken aan het karton van eierschalen dat vegan interieur . En dan die afwisseling van materialen die nog eens (imo) onsamenhangend uitzien en dat voor een auto van dit geld......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/1/2020 om 13:14, The Swede zei:

Waarom in godsnaam moeten die electrische bakken zo kinds zijn afgewerkt zijn?

Bwa, als ik vergelijk met mijn eigen auto vind ik dat allemaal wel meevallen...

tesla-roadster-7.jpg?itok=DupQp0Sa

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, The Swede zei:

Op een autosalon slagen ze er juist vaak in om een wagen er goed en interessant te laten uitzien. Eens hij in uw garage staat op een grauwe Belgische dag, ziet het meestal een stuk triester uit.

Triester ... ja. Maar als je over afwerking en materialen gaat oordelen zijn die salon spots geen cadeau. In een donkere setting bijvoorbeeld, een dark room, zie je niet meer wat je vastpakt. 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid