Ga naar inhoud

Welke break, met wat poeier, maar goedkoop om veel km's te doen


jan.van.gent

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Heeft zo een octavia een volwaardig reservewiel? En is directe injectie ook vrees ik? Niet de ideale kisten voor lpg dus...

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 

Weet ik niet van het reservewiel. 

Is de 2.0 l FSI, TFSI in de Golf GTI genoemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Heeft zo een octavia een volwaardig reservewiel? En is directe injectie ook vrees ik? Niet de ideale kisten voor lpg dus...

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 

E61 heeft dat ook niet meer dacht ik? 

Met welke tankinhoud rij je nu trouwens rond? E39 is iets van een 82l zeker in het reservewiel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

E61 heeft dat ook niet meer dacht ik? 
Met welke tankinhoud rij je nu trouwens rond? E39 is iets van een 82l zeker in het reservewiel?
E61 heeft als je die opberbak er uithaalt wel voldoende ruimte voor een degelijke ringtank.

In mijn E39 tank ik telkens ongeveer 55 max 60 liter lpg. Max vulling 80% dacht ik.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, jan.van.gent zei:

E61 heeft als je die opberbak er uithaalt wel voldoende ruimte voor een degelijke ringtank.

In mijn E39 tank ik telkens ongeveer 55 max 60 liter lpg. Max vulling 80% dacht ik.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 

Rij je hem volledig leeg?

In mijn E38 zat er in de koffer een tank van 92l. Tov ringtank mss wel wat een vreemde keuze, hoewel je wel net iets meer hebt en behoud van reservewiel. Koffer werd er wat klein door, maar in sedan nog te doen tov break. Wel altijd al een kleine obsessie gehad met rijbereik. Huidige tank is 200l, wanneer die vervangen moet worden ga ik toch zien voor 230/240l. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, utah zei:

@Bompa spijtig dat de zetels in al die Audi’s nu niet meteen de beste zijn. 

Dat is ook mijn idee, maar 70% van de bevolking heeft daar geen last van, dus wist ik niet dat jij ook weet wat zitkwaliteit is :D

 

5 uren geleden, CAS zei:

Volvo 740/940 turbo anders, maar gaat geen euro4 zijn, wel rwd. Volvo's er na zijn awd of FF maar vind je ook wel met peekaas. En met kleine geblazen motoren zodat het fiscaal geen straf is. Zou alleen eens met zo een awd willen rijden. FR blijft toch het aangenaamste. 

Een D5 van na 2005 met wat poeier of zelfs gewoon standaard (185pk, later 225pk) zijn zeer aangename krachtbronnen, heel hard miskend. Maar omdat FWD idd niet vermeld.

AWD is beter om dat aan de grond te krijgen, maar ik had 235 liggen en dat voldeed toch ook. M'n winterrubber 215 was onvoldoende, kon je opsmoren bij wijze van spreken.

Nadeel van een AWD (en voor mij een voordeel) is de nog zachtere vering. Een standaard V70 heeft al niet de meest sportieve ophanging. Een verlaagd sportchassis af fabriek is beter, maar vind je amper. M'n V70 had dat (model 2005-2008). In de latere modellen had je R-design, maar dat was niks grondig qua aanpassingen aan het chassis.

5 uren geleden, gewoon ik zei:

740 is rwd. 940 en 850 zijn fwd of awd. 

Maar van e39 naar 740 is teruggaan in de tijd. 

Grrr! Ik heb idd ook RWD op m'n 940. 740 en 940 zijn eigenlijk zo goed als identiek, alleen wat details en bepaalde delen van koetswerk en interieur werden gewijzigd.

En inderdaad, van een E39 naar een 740 of 940 is teruggaan in de tijd, zou ik in deze optiek niet aanraden. Zelfs een V70 II is wat ter plekke blijven haast, en de latere V70's hadden te veel viercilinders, met wat chance vind je nog een vijfcilinder. Alleen die vijfcilinders zijn een beetje de moeite om naar te kijken, al de rest mag je zo skippen.

Ik spreek nu als fun-voertuig, als dagdagelijkse kilometervreter zijn ze zeer goed. Maar in het eerste geval: skip alles wat niet D5 is. En dan nog. FWD moet je kunnen mee leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Bompa zei:

Dat is ook mijn idee, maar 70% van de bevolking heeft daar geen last van, dus wist ik niet dat jij ook weet wat zitkwaliteit is :D

 

Een D5 van na 2005 met wat poeier of zelfs gewoon standaard (185pk, later 225pk) zijn zeer aangename krachtbronnen, heel hard miskend. Maar omdat FWD idd niet vermeld.

AWD is beter om dat aan de grond te krijgen, maar ik had 235 liggen en dat voldeed toch ook. M'n winterrubber 215 was onvoldoende, kon je opsmoren bij wijze van spreken.

Nadeel van een AWD (en voor mij een voordeel) is de nog zachtere vering. Een standaard V70 heeft al niet de meest sportieve ophanging. Een verlaagd sportchassis af fabriek is beter, maar vind je amper. M'n V70 had dat (model 2005-2008). In de latere modellen had je R-design, maar dat was niks grondig qua aanpassingen aan het chassis.

Grrr! Ik heb idd ook RWD op m'n 940. 740 en 940 zijn eigenlijk zo goed als identiek, alleen wat details en bepaalde delen van koetswerk en interieur werden gewijzigd.

En inderdaad, van een E39 naar een 740 of 940 is teruggaan in de tijd, zou ik in deze optiek niet aanraden. Zelfs een V70 II is wat ter plekke blijven haast, en de latere V70's hadden te veel viercilinders, met wat chance vind je nog een vijfcilinder. Alleen die vijfcilinders zijn een beetje de moeite om naar te kijken, al de rest mag je zo skippen.

Ik spreek nu als fun-voertuig, als dagdagelijkse kilometervreter zijn ze zeer goed. Maar in het eerste geval: skip alles wat niet D5 is. En dan nog. FWD moet je kunnen mee leven.

Gezien de lpg zou ik eerder T5 of T6 opteren. 3l mag vermoedelijk ook gezien E61 530i optie is. 

2,5l benzine was 5cilinder? 

3l is 6 als ik mij niet vergis, maar fiscaal minder gunstig tov de peekaas. Op dat vlak zijn die geblazen 2liters toch goeie keuzes. Vraag is hoe belangrijk die loopcultuur is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, CAS said:

Knap!

FWD kan ik wel door de vingers zien hier op.


Enige waar ik wat schrik voor heb is de verouderde navi.
Ik gebruik mijn ingebouwd android systeem in mijn E39 constant voor waze/spotify/...

8443bb0d56cf00a2e824bed28c7ad3fc.jpg&key
Zoiets bestaat blijkbaar ook wel voor de V70, maar dat scherm staat zo ver, dat een touchscreen volgens mij compleet onbruikbaar is zonder half over je dashboard te hangen.
https://nl.aliexpress.com/item/32968058272.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.4f2b1e20MIdJJD&algo_pvid=c68086d1-9bf1-424c-9c7f-4779d7b30b10&algo_expid=c68086d1-9bf1-424c-9c7f-4779d7b30b10-6&btsid=424073a6-0cfb-4095-b3de-099569976145&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3,searchweb201603_53

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, CAS said:

Rij je hem volledig leeg?

In mijn E38 zat er in de koffer een tank van 92l. Tov ringtank mss wel wat een vreemde keuze, hoewel je wel net iets meer hebt en behoud van reservewiel. Koffer werd er wat klein door, maar in sedan nog te doen tov break. Wel altijd al een kleine obsessie gehad met rijbereik. Huidige tank is 200l, wanneer die vervangen moet worden ga ik toch zien voor 230/240l. 

Jep, rij hem in 90% van de gevallen leeg (tot hij piept en overschakeld op nafte)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Jenkins zei:

Heerlijk in dat groen, maar de combinatie tussen dakhemel en zetels is toch echt afschuwelijk :sick:. Vanaf de voetruimte tot aan het dak zit je met zwart/bruin/alu/hout/zwart/beige... (en terug zwart als je te schuifdak meerekent).

Correct, gewoon andere dakhemel in en dit is echt een prachtketel voor dat geld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, CAS zei:

Gezien de lpg zou ik eerder T5 of T6 opteren. 3l mag vermoedelijk ook gezien E61 530i optie is. 

2,5l benzine was 5cilinder? 

3l is 6 als ik mij niet vergis, maar fiscaal minder gunstig tov de peekaas. Op dat vlak zijn die geblazen 2liters toch goeie keuzes. Vraag is hoe belangrijk die loopcultuur is. 

2.5 is altijd 5-cil, klopt.

3l zat nooit in V70. Wel in 960 / V90 I. Waren cruise-motoren, dat ging goed vooruit, maar je moest daar geen wonderen van verwachten.

2 uren geleden, jan.van.gent zei:

Knap!

FWD kan ik wel door de vingers zien hier op.


Enige waar ik wat schrik voor heb is de verouderde navi.
Ik gebruik mijn ingebouwd android systeem in mijn E39 constant voor waze/spotify/...

8443bb0d56cf00a2e824bed28c7ad3fc.jpg&key
Zoiets bestaat blijkbaar ook wel voor de V70, maar dat scherm staat zo ver, dat een touchscreen volgens mij compleet onbruikbaar is zonder half over je dashboard te hangen.
https://nl.aliexpress.com/item/32968058272.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.4f2b1e20MIdJJD&algo_pvid=c68086d1-9bf1-424c-9c7f-4779d7b30b10&algo_expid=c68086d1-9bf1-424c-9c7f-4779d7b30b10-6&btsid=424073a6-0cfb-4095-b3de-099569976145&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3,searchweb201603_53

 

Hier heb ik ooit voor mijn V70 II de module besteld om filmpjes te kunnen bekijken al rijdend + ipod-integratie op audio. TV zat er al in. Goede ondersteuning, goede producten.

https://www.v-division.com/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Bompa zei:

2.5 is altijd 5-cil, klopt.

3l zat nooit in V70. Wel in 960 / V90 I. Waren cruise-motoren, dat ging goed vooruit, maar je moest daar geen wonderen van verwachten.

 

Hier heb ik ooit voor mijn V70 II de module besteld om filmpjes te kunnen bekijken al rijdend + ipod-integratie op audio. TV zat er al in. Goede ondersteuning, goede producten.

https://www.v-division.com/

 

T6 was wel degelijk 3.0 6cylinder?

https://www.vroom.be/nl/test/volvo-v70-t6-schijn-bedriegt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, B3noît zei:

Correct, gewoon andere dakhemel in en dit is echt een prachtketel voor dat geld...

Beginnen ze te zakken nu het nieuw model er is, of is dit een éénmalig voorval? Toen ik een paar maanden terug zat te dromen ging zoiets toch nog vlot 30+k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, Frekkel said:

Beginnen ze te zakken nu het nieuw model er is, of is dit een éénmalig voorval? Toen ik een paar maanden terug zat te dromen ging zoiets toch nog vlot 30+k.

Alpinas altijd duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/1/2020 om 11:17, The Swede zei:

Acterbank nodig? Trekhaak?

Seg es, hoe ben jij hier op dat forum geraakt? 🤨

We kunnen niet allemaal fiscaal rond shoppen hé :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Bompa zei:

A ge hebt verdorie gelijk!

Tiens, was dat leverbaar in B? Zal wel zeker? Complete wipe out dan. Ik had er durven op wedden, zou wel zwaar verloren geweest zijn...

Was nog de laatste generatie waar het nummer achter de T voor het aantal cylinders stond :)

Ik heb tweedehands veel gezocht op V70 >200pk en dan zaten er toch een aantal tussen, vooral in D en NL natuurlijk... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant topic! 

Die V70 die hier gepost werd vond ik alvast erg knap.

V70 R is trouwens ook zeker de moeite, als je een proper exemplaar vindt. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Alexis said:

Interessant topic! 

Die V70 die hier gepost werd vond ik alvast erg knap.

V70 R is trouwens ook zeker de moeite, als je een proper exemplaar vindt. 

En een betaalbaar exemplaar. Want die zijn stervensduur aan het worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een goedkope en erg snelle break wil, nooit aan een Saab 9-5 Aero gedacht? Ding is hilarisch snel. En spotgoedkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid