Ga naar inhoud

4x4 Camionette


Frekkel

Aanbevolen berichten

Het is eens iets anders. Welk tweedehands (budget is 20-25k dus nieuw zal wel niet lukken) bestelwagentje (lichte vracht) moet je hebben.

Genre transporter, vito,... Vroeger hadden de Jappen ook wel zoiets, maar nu recent niet meer wellicht.

Eisen: binnen budget passen, liefst euro 6 of beter, uit de voeten kunnen op terrein, toch een beetje betrouwbaar, voldoende vermogen om ook nog een remorque te trekken.

Geen gezeik over pick ups.

Shoot

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Euro6 en 4x4 en geen geld kosten?

Dat gaat eentje met veel kilometers moeten zijn vrees ik

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lichte vracht, 4x4 , euro6 en veel vermogen zonder dat het een pickup mag zijn is een moeilijke oefening.  Vito's en transporters kan je in 4x4 kopen; Transit custom niet meer denk ik. De pro-ace is er nog maar dat is qua bouwkwaliteit idem aan vivaro, jumpy, expert maw absolute bagger. Een vito of transporter in occasie is nooit betrouwbaar. Dan kan je nog naar ombouw-opties kijken à la X5 oid maar in euro6 zit je over budget. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leverancier (hydrauliek) heeft een 4x4 sprinter. Rijdt daar regelmatig mee in het veld om een boer te depanneren. Is daar content van. 

Maar zal wel een duur beest zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, gewoon ik said:

Leverancier (hydrauliek) heeft een 4x4 sprinter. Rijdt daar regelmatig mee in het veld om een boer te depanneren. Is daar content van. 

Maar zal wel een duur beest zijn. 

Ja dat zal wel marcheren, maar de nieuwprijs van da spel zal wel >50K ex btw zijn, en die spellen zakken niet zot hard.

Bovendien Euro6 = geen 10 jaar oud.

 

Een VW Crafter bestaat ook in 4x4 dacht ik.

 

Met uw budget gaat ge er nooit komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Er is niks mis met een Vivaro als camionette.

 

Ik heb er met de firma al 2 versleten en heb nu nummer 3 en 4 in gebruik. 1 en 2 waren goede werkpaarden maar dat zat ook echt slecht in elkaar, over het algemeen niet gek veel in de garage gestaan maar het verschil met een vito/transporter is toch groot hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is ook dat geen kat een 4x4 camionette nodig heeft. RWD is al serieus zoeken. Die 4x4 modellen zijn dan ook vaak top of the range of gewoon over the top  (kijk maar eens naar een Iveco 4x4. 't is precies op een unimog chassis gezet :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het verschil in prijs moet ergens zitten he. Een Vivaro kost 15K.

Wat boeit het dat ze "slecht" in mekaar zaten als het goeie werkpaarden waren?

Akkoord; die vivaro's doen voor mij wat ze moeten doen. Mijne laatste voor 16k excl nieuw gekocht met een paar schone opties op. Dat is een zaak. Maar als ik zie dat dat op terrein zjin manneke moet kunnen staan en iets moet kunnen trekken dan houdt het op hé qua vivaro en consoorten. Daar hebt ge niks zwaarder dan 1.6cdti in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil in prijs moet ergens zitten he. Een Vivaro kost 15K.
Wat boeit het dat ze "slecht" in mekaar zaten als het goeie werkpaarden waren?

Desondanks roest een Sprinter ondanks het prijsverschil wel weg terwijl je er naar staat te kijken. Weet niet of dat nu nog steeds het geval is?
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Ian zei:


Desondanks roest een Sprinter ondanks het prijsverschil wel weg terwijl je er naar staat te kijken. Weet niet of dat nu nog steeds het geval is?

Das echt zot al je zo een sprinter/Vito/Crafter/LT van +15 jaar oud tegen komt op de baan. Azo roestbakken :lolz: 

Op dat gebied doen ze het even slecht als de Traffics/Masters van de jaren 80. 

De nieuwe ProAce is er, net als zijn Peugeot tegenhanger, in 4x4. Maar dat krijg je nooit binnen budget. Uit ervaring wel al geleerd dat de PSA producten waar Toyota ook hun naam aan wilt verbinden de beste PSA producten zijn. Daar zou je dus wel goed mee moeten zitten. 

Opel laat de Combo (= Citroën Berlingo) ook bij Dangel ombouwen naar 4x4. Maar die zal te klein zijn? Zo een XXL combo/berlingo is groot genoeg voor twee paletten in te krijgen. De huidige generatie voor de vooras van de C4 picasso en nog wat Peugeot modellen, waardoor die veel leuker zou rijden dan de vorige generaties of andere busjes. Uiteraard binnen de context van een bestelwagen. 

Toen ik voor de V-klasse keek heb ik wel een tijdje op een 2015 Vito gestaan met drie zitplaatsen, 4 matic, de 190pk versie met minder dan 100.000km op de klokken, automaat, achteruitrijcamera, GPS,... voor 22.000 euro. Was wel de kleinste variant. Proper ding. Wat je zoekt is dus wel te vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is gewoon waar het voor moet dienen. Als het echt "afsleep" gericht is dan moet je toch naar 2500-3000kg sleepgewicht gaan.
Want iets of wat autoremork heeft een MTM van 2700kg. Je zou dat eventueel kunnen laten herkeuren naar 2500kg. 
Minder resulteert in het niet mogen/kunnen laden van middenklasse wagens zoals een E-klasse of 5-reeks.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid