Ga naar inhoud

2022 Mercedes SL


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

This is by far our best look yet at the all-new roadster.

It’s safe to say the SL hasn’t exactly been a cash cow for Mercedes, but the Sport Leicht remains one of the most important nameplates in the company’s portfolio and therefore must survive. Rather than going the way of the dodo like the smaller SLC / SLK roadster, the grand tourer will live to see another generation early this decade.

Today, Motor1.com is happy to bring you the best spy shots yet of the completely revamped model that will come to replace one of Mercedes’ oldest cars. As a refresher, the R231 was unveiled about eight years ago, so a successor can’t come soon enough. Previously spotted as a shortened E-Class Sedan, the SL has now been caught carrying what appears to be the full production body and lights.

There’s a good reason why Mercedes made an extra effort to conceal the prototype’s roof because there are reports the next SL will revert to a fabric top. We can’t quite see it yet, but there doesn’t seem to be room enough for a large and bulky metal top to fold, thus fueling those rumors about the SL getting a soft top.

The rumor mill also says the all-new SL will switch to a 2+2 cabin, which we’re honestly finding hard to believe since the cabin appears to be quite small. There might be some room in there for two cramped seats à la Porsche 911, but those will be primarily just for kids or maybe adults during short trips.

AMG boss Tobias Moers has already announced the next SL will be “far sportier” than the outgoing model, adding it will reflect the “perfect compromise between driving dynamics and comfort.” It will be available only as a roadster and will be “kind of a cruiser,” with the man in charge at AMG saying electrified powertrains are planned.

Speaking of electrification, the prototype’s quad exhaust system looks similar to what AMG’s “53” models have – an inline-six engine with mild hybrid tech. A while ago, Daimler trademarked a few “73” models, which could use the same 800-horsepower hybrid setup as the forthcoming GT 73. We’re keeping our fingers crossed the super-rare SL73 will return on day.

With the next SL being co-developed alongside the second-generation AMG GT on the MSA platform, some will probably wonder whether this might be the latter. We can’t be 100 percent it’s one or the other, but our spies are inclined to believe it’s the new SL (likely codenamed R232). As you may recall, Mercedes might’ve teased the next GT a while ago in a video featuring Lewis Hamilton playing around with the clay model of a sleek coupe.

The SL is likely the first to come out, so there are more reasons to believe we’re looking at it right now. The current AMG GT has yet to show its Black Series version, so it will be a while before the boys and girls from Affalterbach will introduce the second generation. As for the SL, it might debut sometime next year and go on sale as a 2022MY.

Source: CarPix
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, The Swede zei:

Hoe weten we dat al? Die fotos zeggen weinig.

Wordt een puur AMG model.

Eerste beelden die wij al mogen inkijken hebben zijn veelbelovend ;)

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Komt dat dan niet dicht bij een AMG GT Roadster?

Goede opmerking :D

Die zal verdwijnen, om die reden ook.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, William Blake said:

Wordt een puur AMG model.

Eerste beelden die wij al mogen inkijken hebben zijn veelbelovend ;)

 

En mogen wij dat dan ook es zien? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede opmerking [emoji3]
Die zal verdwijnen, om die reden ook.

Jammer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
On 1/25/2020 at 10:12 AM, William Blake said:

Goede opmerking :D

Die zal verdwijnen, om die reden ook.

Ben ik eigenlijk blij om. Een vereenvoudiging van het gamma kan het merk weer wat het imago geven van "serieus" te zijn en om het kleiner aantal modellen dat ze maken weer DEFTIG te ontwikkelen ipv de halfbakken schepsels die het laatste decennia wel es op de markt hebben durven gooien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moesten ze doen met de GT roadster?

Luxe cabriolets hadden ze toch al genoeg in het gamma en de GT een halfbakken schepsel noemen is toch vreemd of moet iedere MB een vliegend tapijt zijn waarbij het gevoel van rijden totaal is weggefilterd

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Wat bezielt mensen om zoiets "te puur" te vinden.

De luxe-cabrio/roadster-markt is behoorlijk groot. 't Publiek daarin is vooral op comfort en zachtheid (zonder daarom in zwalpen te vervallen) gesteld. Ik kan me inbeelden dat de AMG GTC dan te sportief is, op heel wat vlakken.

"Ja maar de SL was er toch nog? Dan moeten ze die maar kopen." = correct, maar de laatste 2 generaties Benz SL worden door quasi iedereen als lelijk of hoogstens "mjah, nog wel okay" beoordeeld. En ook comfortgerichte roadster-rijders kopen nog altijd met het hart.

S cabrio is dan in het gamma idd de logische keuze. Heeft meteen alles wat een SL-rijder wil qua rijgedrag en comfort e.d.  Geen idee waarom ze die dan niét zouden nemen, behalve misschien 't feit dat hij "2 zetels te veel" (?) heeft.

't Is inderdaad niet dat het Benz-gamma geen opties biedt. Bijna té veel, zelfs...

 

 

Ik vind die GTC ook maf zalig, zou mijn keuze zijn in de ganse line-up, als weekendauto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Wat bezielt mensen om zoiets "te puur" te vinden.

Koop dan een E of S cabrio?

Mijn gevoel zegt eerder dat mensen die een sportieve wagen willen en een SL in AMG versie nog te soft vinden, eerder richting ECHTE sportwagens gaan gaan : Porsche, Ferrari,... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, gTa said:

S cabrio is dan in het gamma idd de logische keuze. Heeft meteen alles wat een SL-rijder wil qua rijgedrag en comfort e.d.  Geen idee waarom ze die dan niét zouden nemen, behalve misschien 't feit dat hij "2 zetels te veel" (?) heeft.

S cabrio is ook een pak duurder dan een SL (als ze op de centjes letten) en zal wel anders rijden/voelen. Ik denk dat de andere merken de SL rijders goed hebben afgesnoept. Bentley Continental voor degene die duurder en specialer willen en Porsche voor letterlijk alles en ook Jaguar en Aston Martin. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals die laatste 2 generaties SL er uit zagen ... eigenlijk niet zo moeilijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De twee lastste SL’s waren idd niet bijster en je had een AMG GT roadster nodig.

Dat ze es een remake maken van de R129 :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Wat bezielt mensen om zoiets "te puur" te vinden.

Koop dan een E of S cabrio?

Ik vind dat persoonlijk echt een weekendauto, zeker de wat meer hardcore versies

een 911 is completer om dagelijks in te zetten

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, William Blake said:

Ik vind dat persoonlijk echt een weekendauto, zeker de wat meer hardcore versies

Ja, maar waarom is dat een probleem?

Keuze genoeg toch in het gamma?

Dat is zoals Porsche de 911 zou afvoeren want "klanten klagen over de kleine achterbank", om ze dan nu Panamera's aan te smeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien verkoopt-ie ook echt onvoldoende waardoor het, gezien de nodige relance van oer-type/model "SL", niet enkel marketingtechnisch maar ook gewoon zuiver financieel de betere keuze is om die af te voeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid