Ga naar inhoud

10 Best Cars for a Road Trip


Soul

Aanbevolen berichten

https://slapadventures.com/driving-holidays/10-best-cars-for-a-road-trip/?doing_wp_cron=1581881021.0431790351867675781250

Porsche 911 road trip europe

Porsche 911

The staple car of most roadtrips.  And there’s a reason for this in that they’re just so damn good.  Yes the Porsche 911 GT3 would probably be your choice for a weekend trip (and maybe a week long Euro Trip) but for a happy medium the Porsche 911 GTS would tick most boxes in what you’d need for any trip.

BMW M3 Road Trip Europe

BMW M3

Next up is another road trip favourite, again down to the fact it’s such a good all rounder.

With comfort, power, good looks and the convenience of for doors and a decent amount of boot space for luggage the BMW M3 is great choice for a fun filled driving holiday.

Renault Megane Europe Driving Holiday

Renault Megane

This hot hatch was made for driving, and driving hard, so show it a twisty mountain road and you can embarrass most other cars around you.  Pick the Cup S flavour of the Renault Megane and you’ve got a proper weapon on your hands, plus a decent sized boot for your luggage.

Porsche Panamera Driving Holiday Europe

Porsche Panamera Turismo

New to the scene is the very capable Porsche Panamera Turismo.  The new ‘Turismo’ version suits the Panamera so well.  This car will comfortably take 4 of you plus your luggage to Verbier for your 2 week ski vacation.  It’ll also see you just fine to Monaco for Top Marques and look good sitting in the hotel car park alongside the other fine metal that flocks there annually.

Ferrari GTC4 Lusso Driving Holiday Europe

Ferrari GTC4 Lusso

Not quite as practical as the Panamera in that it’s only got 2 doors and the back seats aren’t as big, but the GTC4 is a great choice for 2 people to get away on a Driving Holiday with plenty of space for luggage.  It looks the part, sounds the part and dear god it goes well when you show it some of the smoother tarmac that the Swiss and Austrians are so good at coating their mountains with.

Porsche Macan Road Trip Car

Porsche Macan S

The oddball amongst the group here we guess, but we like the ‘not so obvious’ here at Slap Adventures.

With good looks and great proportions for an SUV the Porsche Macan S delivers on many counts making it an ideal car for a more leisurely Driving Holiday.

Nissan GTR Road Trip Driving Holiday

Nissan GT-R

BANG – back to the big hitters.  The Nissan GT-R in the R35 flavour has been another favourite on our road trips over the past few years.  Extremely capable and with it’s 4WD it’s a hoot in the hills.

You don’t see many on the continent so when you’re burbling through a town you’ll often see the locals staring as they’re just not used to seeing them.

BMW M140i Road Trip

BMW M140i

BANG for your BUCK! We’ve just got one of these for our staff car as we’re big fans.

A 3 litre engine pushing out 340bhp through the rear wheels means this will be great fun, especially in the Swiss & Italian Alps.  The hot hatch format makes it a superb car to pack your luggage into and then tear up the tarmac.  A bit of  sleeper this one.

Audi TT RS Driving Holiday Europe

Audi TT RS

Sporty looks, a superb engine and 4WD makes this an awesome road trip car.  This is another car than can easily embarrass more expensive machinery.

Mclaren 650s

Mclaren 650s

Finally it’s a supercar… after all that’s what most of us want to do a road trip in right?

We’ve had all manner of Mclarens on our events, just this year there has been  a couple of MP4 12Cs, a 570S, a 570GT and a few 650s.  Great looks, superb power and true presence in any situation the Mclaren 650s is a truly great car for your Driving Holiday.  Until the 720s comes along for the 2018 road trip season that is 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag jullie visie.

 

Ik schrik een beetje dat er een Mégane tussen staat. Alhoewel, toch ook wel wel een moedige keuze. Maar ik zou eerder opteren voor de nieuwe Alpine.

Geen RS4 of RS6 voor mij, maar de RS7. 

1970 Camaro RS als de nadruk vooral op cruisen mag liggen. En vooral als het een roadtrip in The States is.

Of eentje uit de Aston Martin of Jaguar stal, cruisen in stijl, dik leder onder je gat,...

Gillet Vertigo, om eens iets Belgisch te hebben. Alleen vraag ik mij af of je daar niet geradbraakt uitkomt na enkele honderden kms...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Soul zei:

Graag jullie visie.

 

Ik schrik een beetje dat er een Mégane tussen staat. Alhoewel, toch ook wel wel een moedige keuze. Maar ik zou eerder opteren voor de nieuwe Alpine.

Geen RS4 of RS6 voor mij, maar de RS7. 

1970 Camaro RS als de nadruk vooral op cruisen mag liggen. En vooral als het een roadtrip in The States is.

Of eentje uit de Aston Martin of Jaguar stal, cruisen in stijl, dik leder onder je gat,...

Gillet Vertigo, om eens iets Belgisch te hebben. Alleen vraag ik mij af of je daar niet geradbraakt uitkomt na enkele honderden kms...

Waarom staat er wel een Macan en Panamera in maar geen Cayman?

Ze geven graag verschillende type auto’s weer om een grote verscheidenheid asn te reiken. Dat is alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is wel een erg eenzijdige visie van wat een road trip moet voorstellen.

Als ik lange afstanden met vrienden en bagage wil afleggen, dan denk ik eerder richting SUV of (destijds) eenvolumer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik het zeggen? Wat een stom lijstje. Zou zo uit de Flair kunnen komen. :D 
Er zijn te veel factoren om zomaar te kunnen kiezen.
Pak je veel bagage mee? Dan zou ik een RS6 kiezen. Maar die is te groot/zwaar om de smalle bergpassen fatsoenlijk mee te doen.
Ga je richting het zuiden in de zomer? Dan is een cabriolet niet te versmaden.
Richting noordkaap in de winter? Tja, 4x4...
Op het argument groot/zwaar (en incognito) na, denk ik dat een Bentley Continental GT Convertible geen slechte keuze is.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, JanC zei:

Mag ik het zeggen? Wat een stom lijstje. Zou zo uit de Flair kunnen komen. :D 
 

:D

 

Maar als je dergelijke wagens zoek vanuit een Amerikaanse invalshoek, dan krijg je dit :

https://www.themanual.com/auto/best-road-trip-cars/

Honda Element

Jeep Cherokee XJ

Toyota Prius

Ik zie geen enkele forummer zo eentje kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de Amerikanen ook een andere definitie hebben van wat een road trip betekent, dan de Europese autofan, en al zeker de forummers hier.

Als ik de Amerikaanse lijst lees, dan gaat het niet zuiver om "roadtrip om het rijplezier te ervaren", maar ook gewoon om road trips om een land/streek te bezoeken. 

De normale automobilist die een "roadtrip" doet, die doet dat om een te reizen, een streek te verkennen,... en die hecht meestal belang aan comfort, ruimte en zuinigheid voor de wagen dan. In de eerste lijst staat er niks dat daarvoor kan dienen.

De eerste lijst lijkt me eerder een antwoord op de vraag "waar zou je es graag 3000km mee gaan rijden?".

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, The Swede zei:

Ik denk dat de Amerikanen ook een andere definitie hebben van wat een road trip betekent, dan de Europese autofan, en al zeker de forummers hier.

Als ik de Amerikaanse lijst lees, dan gaat het niet zuiver om "roadtrip om het rijplezier te ervaren", maar ook gewoon om road trips om een land/streek te bezoeken. 

De normale automobilist die een "roadtrip" doet, die doet dat om een te reizen, een streek te verkennen,... en die hecht meestal belang aan comfort, ruimte en zuinigheid voor de wagen dan. In de eerste lijst staat er niks dat daarvoor kan dienen.

De eerste lijst lijkt me eerder een antwoord op de vraag "waar zou je es graag 3000km mee gaan rijden?".

De kronkelende, gloeiende weg is belangrijk, niet de culturele waarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

belachelijk lijstje... je kan tig lijstjes genereren waar deze wagens in voorkomen...

elke ketel kan een goeie roadtrip wagen zijn. Carbage run is daar een geweldig voorbeeld van, je hoeft geen snelle break/sportcoupe/cabrio te hebben om zo'n roadtrip geweldig te laten zijn, meer nog, ik denk dat een not so obvious choice dikwijls meer indrukken bezorgd dan deze wagens. @Bompa en zijn kevervriend zullen nooit dezelfde ervaringen hebben gehad als ze het met een 911 GTS gedaan zouden hebben. De kans is te groot dat je met een driverscar te snel enkel de drivers roads wil doen voor de beleving en juist daardoor de momenten daartussen gaat missen. En bagage op een roadtrip? je pakt altijd aan de hand van je laadvermogen mee, je hebt geen break nodig om alles mee te sleuren. Doe je het met een oldtimer dan pak je enkel maar één valies mee waarin je enkel het nodig hebt zitten, want de kans is groot dat je die valies toch nog op de koffer moet binden.Mijn 147 Ti, en dat was een diesel, heeft me op geen enkele roadtrip in de steek gelaten (Zwitserland, Zuid Frankrijk, Ardennenritten) die kwam juist in z'n element tijdens zo'n langere ritten (of zo leek het toch).  Nu ik erover denk... mijn eerste auto, een Vectra diesel van de eerste reeks heeft me geweldige avonturen doen beleven op roadtrips in de Ardennen met/voor de scouts. Die dingen zou ik nooit of te nimmer kunnen meemaken/herhalen met m'n GTI

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Soul said:

De kronkelende, gloeiende weg is belangrijk, niet de culturele waarde.

Dat is enkel jouw mening. Als je zo wil, wanneer mijn ouders een road trip deden naar Schotland of Noord Finland, dan was comfort en ruimte het belangrijkst... So? 

En als "kronkelende" wegen belangrijk zijn, dan moet je geen Ferrari, Macan of Panamera hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Stephane zei:

belachelijk lijstje... je kan tig lijstjes genereren waar deze wagens in voorkomen...

elke ketel kan een goeie roadtrip wagen zijn. Carbage run is daar een geweldig voorbeeld van, je hoeft geen snelle break/sportcoupe/cabrio te hebben om zo'n roadtrip geweldig te laten zijn, meer nog, ik denk dat een not so obvious choice dikwijls meer indrukken bezorgd dan deze wagens. @Bompa en zijn kevervriend zullen nooit dezelfde ervaringen hebben gehad als ze het met een 911 GTS gedaan zouden hebben. De kans is te groot dat je met een driverscar te snel enkel de drivers roads wil doen voor de beleving en juist daardoor de momenten daartussen gaat missen. En bagage op een roadtrip? je pakt altijd aan de hand van je laadvermogen mee, je hebt geen break nodig om alles mee te sleuren. Doe je het met een oldtimer dan pak je enkel maar één valies mee waarin je enkel het nodig hebt zitten, want de kans is groot dat je die valies toch nog op de koffer moet binden.Mijn 147 Ti, en dat was een diesel, heeft me op geen enkele roadtrip in de steek gelaten (Zwitserland, Zuid Frankrijk, Ardennenritten) die kwam juist in z'n element tijdens zo'n langere ritten (of zo leek het toch).  Nu ik erover denk... mijn eerste auto, een Vectra diesel van de eerste reeks heeft me geweldige avonturen doen beleven op roadtrips in de Ardennen met/voor de scouts. Die dingen zou ik nooit of te nimmer kunnen meemaken/herhalen met m'n GTI

 

Dat klopt helemaal. Wij hebben al 2j na mekaar op een week 3000 km gereden met de kever, en het is een sfeertje. Het is alles tesamen. Dingen zien, eens stoppen, rijden, mensen die zwaaien, mensen die je aanspreken omdat ze zien dat je van B komt met zoiets, het is soms door de traagheid dat je inderdaad toffe momenten meemaakt.

Ik zou ook immens genieten van een dezelfde rit met bv een GT-R, maar dat zou echt helemaal anders zijn. Ik zie me niet onnozel doen en zingen, ik zie me niet aangesproken worden door zo veel mensen. Maar de ervaring zou wel helemaal anders zijn. Maar ik zou er zeker geen neen tegen zeggen. Kwestie van de mindset te veranderen.

Idem met mijn 940. Een diesel, maar wel met een leuke 6-cil-sound. Mijn eerste roadtrip was toen ik hem vanuit regio Dijon haalde. Ik heb daarvan genoten. En nadien zijn er al zo veel meer ritten geweest, met m'n maat, in groep, naar meetings, of gewoon met de vrouw een weekendje NL of een zondagse rit met de fietsen mee ofzo, daar zit 0,0 zwijnerij bij maar dat is enorm genieten en ontspannen voor mij.

Geef me een TVR 400S ( :D ) en ik zal even hard genieten. Ook weer anders. Of geef me een Charger V8, ook weer anders. Of een '78 Celica. Ik zeg tegen weinig nee.

Maar als ik uit het lijstje (dat ik toch ook maar beetje vreemde samenstelling vind) moet kiezen, kies ik de GT-R.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stom lijstje inderdaad. ga je echt voor het sturen en raggen in de vogezen of schotland, of ga je zoals in het artikel staat met 4 vrienden via de alpen naar top marques in Monaco...

ik denk aan een dikke 6cyl diesel of benzine SUV (Macan of X3 M40i) of een manuele RWD 6 of 8 cyl benzine (hatchback)

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, Liquid Li0n said:

stom lijstje inderdaad. ga je echt voor het sturen en raggen in de vogezen of schotland, of ga je zoals in het artikel staat met 4 vrienden via de alpen naar top marques in Monaco...

ik denk aan een dikke 6cyl diesel of benzine SUV (Macan of X3 M40i) of een manuele RWD 6 of 8 cyl benzine (hatchback)

Waarom een X3 m40i als BMW ook een X5 M50i maakt? 

Als SUV, doe direct maar een Range 5.0 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, The Swede zei:

Waarom een X3 m40i als BMW ook een X5 M50i maakt? 

Als SUV, doe direct maar een Range 5.0 :)

Omdat een X3 of Macan veel beter sturen omdat ze wat kleiner en lichter zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Enige van dat lijstje die ik nog maar zou overwegen zijn 911, lusso of Panamera, maar liefst van al S63 AMG Cabriolet met 2 personen en als we met 4 zijn een gewone S63

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een cabrio heb ik eigenaardig genoeg geen interesse meer in. Ik heb 20 jaar lang altijd wel een cabrio gehad, maar op het einde begon de rijwind en de aandacht die je krijgt behoorlijk tegen te steken. Ook steeds met je koppie in de zon, en ik ben geen petjesmens 😓

Het leukste is momenteel een open (kantel)dakje, liefst in metaal, dus geen glasdak. Daarmee is het leuk roadtrippen. Een S63 lijkt me dan geen straf. Airco twijfel ik strek aan, tenzij je graag warme landen gaat bezoeken. In België... kan ik zonder 😳

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor met gans het gezin graag een Toyota Previa Turbo automaat. Benzine, middenmotor, RWD, veel plaats voor iedereen en de bagage en vooral een visbokaal op wielen zodat de kindjes veel kunnen zien en minder snel ziek worden. Bovendien een karakterkar, wat ik wel belangrijk vind voor een roadtrip wagen :

1998-toyota-previa-04.jpg

Zonder de kinderen, met de vrouw een 130i cabrio. Comfi, compact, punch, sportief, lekkere sound en praktischer dan wat hieronder nog volgt :

bmw-1er-bmw-125i-130i-cabrio-klima-navi-

 

Op mijn eentje Lotus Elan Sprint. Gewoon voor de puurheid. Op mijn eentje draait het enkel om rijden rijden rijden, dus dan wil ik iets daar daar best bij aansluit en mij de weg laat voelen. 

lotus-elan-sprint-1600x1067.jpg

Of als er veel bergen in zitten (zou de remmen van de Elan niet vertrouwen) dan gewoon de MX-5 NB FL met de 1.8 erin en een sper. Super betrouwbaar (belangrijk, vandaar ook de Previa in dit lijstje) waardoor je zorgenloos kan blijven rijden, comfi genoeg, speels, puur en zuinig. Perfect :inlove: 
Ondanks de MR2 (die ik had) nog specialer is (middenmotor), kies ik deze keer toch voor de MX-5. Dit omdat de motor van de MR2 zo sullig klinkt. Best vergelijkbaar met de 1.2 8V uit de eerste generatie Twingo. 

myhy9c9bk5a8_800.jpg 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid