Ga naar inhoud

Porsche E-Boxster / Cayman


flupke73

Aanbevolen berichten

Zou daar echt markt voor zijn?

Dat lijkt me zo'n irritante auto om mee te leven:
- Klein, dus weinig plaats voor batterijen -> low range vermoedelijk
- Batterijen zijn zwaar, dus je rijsensatie is out the window
- Geen sound, in een sportwagen waarbij emotie belangrijk is :s
- Heel wat mensen wijzen me op de nummer 1 USP van een EV: de kalmte en rust. Sportwagens hebben een ander doel
- Met de huidige downsizing zijn er legio sportwagens waarbij BIV/taks meevalt, dus ook hier is geen zot voordeel te bekomen

Wat zou een goeie reden zijn om dit te kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, PJH said:


Wat zou een goeie reden zijn om dit te kopen?

Last point mentioned is that since the 718’s main market now is China, where it is bought almost exclusively by people who live in heavily polluted megacities, making it all-electric would definitely make sense. And since China is such a big market, one where EV uptake is rising rapidly along with citizens’ purchasing power, we just might see this model debut sooner than we expect - maybe this is what the Porsche engineer quoted by Chris Harris on Top Gear was talking about.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere USP van een EV: nul lag in je gaspedaal. Dat hebben sportwagens wel als doel :) 

Ik zie er me wel geen roadtrip naar de bergen mee doen. Het is nu soms al mikken om te tanken :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nul lag mja, dat is wel. In oktober zat ik met Flupke z'n GT4 in de dolomieten en ik had daar nu niet echt een gevoel van slechte respons 😛 maar je hebt idd niet "alles" low down, vraag is of dat moet. Opbouw is ook vet en deel van de sensatie, maar "alles" hebben altijd lijkt me idd ook wel fun.

  

31 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik zie er me wel geen roadtrip naar de bergen mee doen. Het is nu soms al mikken om te tanken :lolz: 


Denk aan de regeneratie downhill! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet?

 Voor mijn vrouw zou dat niet uitmaken , ( ze rijd nu 718s) of dat spel nu op baterijen rijd of op naft zolang dat compact is ,het dak open kan en er Porsche op de neus hangt is haar dat allemaal gelijk 😄
 

de taycan rijd toch ook super , komt wel in orde denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bekijk Porsche nog veel te veel als een "ik heb goesting om te gaan rijden" merk, ipv een "ik wil een luxewagen" merk denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, PJH said:

Ik bekijk Porsche nog veel te veel als een "ik heb goesting om te gaan rijden" merk, ipv een "ik wil een luxewagen" merk denk ik.

Porsche is al jaren een "ik wil een BMW met sportieve lijn" merk, voor een hele hoop kopers.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid