XavierBE 0 Geplaatst: 26 februari 2020 Delen Geplaatst: 26 februari 2020 Ik kan wat hulp gebruik van de Porsche kenners / liefhebbers. Mijn vader verkoopt binnenkort zijn Porsche 911 Targa (small body) uit 1976. Ik wil er een eerlijke prijs voor betalen, maar heb geen idee van waarde. Deze zal in orde gezet worden en herspoten worden in "een" originele kleur uit 1976 voor deze verkocht wordt. Bijgevoegd een foto waarbij enkele stickers uit gephotoshopt zijn. Dus zal er ongeveer zo uit zien bij verkoop (buiten de kleur dan). Rekening houdende met volgende zaken kan ik er moeilijk een prijs op plakken. - Km-stand van rond de 240.000 km. - De wagen heeft een 3.2L motor (origineel was een 2.7L dacht ik, maar de 3.2L is betrouwbaarder). - Heeft waarschijnlijk een recentere G50 versnellingsbak ipv de originele 915. - Zal het interieur krijgen van een Porsche 911 SC. - Niet originele lak. - Komt met goeie soft top en hard top. - Originele Fuchs wielen. - Motor is in orde, wagen rijdt goed. Volgende zaken kunnen waarschijnlijk met klein budget terug origineel gebracht worden: - Spiegels zijn van een ouder Porsche 911 model en niet elektrisch verstelbaar. - Side skirts ontbreken. - Motorkap is van een recentere 964. - Sport stuurtje ipv origineel stuur Hoeveel schatten jullie de wagen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simoni 5.558 Geplaatst: 26 februari 2020 Delen Geplaatst: 26 februari 2020 Waarom zou je al die kosten nog doen en waarom niet in het originele kleur? Twijfel over de v-bak: Bij een 915 ligt de achteruit rechts onder. Bij een g50 links boven. Klinken en raamomlijsting zijn ook niet juist voor ‘76 maar dat is voor jullie mss minder belangrijk. Is het een Europese of een Amerikaan? 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
XavierBE 0 Geplaatst: 26 februari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2020 Originele kleur kunnen we niet meer terugvinden. Bijna alle infostickers zijn verwijderd toen deze gespoten is in het grijs. De wagen moet sowieso herspoten worden. Heel wat (classic) rally gerelateerde zaken die verwijderd worden zullen gaatjes achterlaten + ook wat lichte schade aan een deur die sowieso hersteld en herspoten moet worden (zie foto). Op foto's met dashboard zie ik "km/h", dus zal waarschijnlijk een Europese zijn. Bedankt voor de tip ivm de versnellingsbak, ik vraag het eens na. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simoni 5.558 Geplaatst: 26 februari 2020 Delen Geplaatst: 26 februari 2020 Bij Porsche kan je een COA aanvragen waarop de originele configuratie staat. Met de beperkte informatie en afhankelijk van de huidige staat van de onderkant, lekkages, roest,.. zou ik er op vandaag 20 a 25k opzetten. In betere staat 25-35. En in top staat 35-40k (maar daar raak je niet meer zonder grote kosten). 2 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
XavierBE 0 Geplaatst: 26 februari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2020 Bedankt voor de info. De wagen lekt niet, qua roest zou die ook in orde zijn. Het zal uiteindelijk afwachten zijn op het uiteindelijke resultaat nadat er aan gewerkt is. Ik zal eens vragen of hij zo'n COA gekregen heeft bij aankoop van de wagen. Alvast bedankt voor de prijs indicatie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Milton1 166 Geplaatst: 27 februari 2020 Delen Geplaatst: 27 februari 2020 (aangepast) Ik zou die rally spullen erop laten hangen, origineel en deel van de charme? 27 februari 2020 aangepast door Milton1 typo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.214 Geplaatst: 27 februari 2020 Delen Geplaatst: 27 februari 2020 Wacht eens, een gefundeerd, correct en gemeend antwoord op een vraag gesteld op dit forum? 2 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexis 5.378 Geplaatst: 27 februari 2020 Delen Geplaatst: 27 februari 2020 Zot hé, en snel dan nog! Hartverwarmend Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.040 Geplaatst: 27 februari 2020 Delen Geplaatst: 27 februari 2020 't Valt op! Ik had daar vorige week ook plots last van, in dat XC40-topic. We moeten echt ingrijpen, straks verlenen we godbetert continu objectief consumentenadvies! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 907 Geplaatst: 27 februari 2020 Delen Geplaatst: 27 februari 2020 Bedenk wat ge kunt hebben als ge 20000 euro meer neertelt! (de orde is hersteld) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Milton1 166 Geplaatst: 27 februari 2020 Delen Geplaatst: 27 februari 2020 2 hours ago, Le Capri Mauve said: Bedenk wat ge kunt hebben als ge 20000 euro meer neertelt! (de orde is hersteld) Ne Lotus! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 28 februari 2020 Delen Geplaatst: 28 februari 2020 Op 27/2/2020 om 15:21, ICM zei: Wacht eens, een gefundeerd, correct en gemeend antwoord op een vraag gesteld op dit forum? Het beste advies zou zijn om de vader aan te raken om nog niet te verkopen aangezien die modellen nu in een serieuze dip zitten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simoni 5.558 Geplaatst: 29 februari 2020 Delen Geplaatst: 29 februari 2020 Hoh ik zie wel een meerwaarde in een smalle ‘76 met volledige chroom afwerking. Leuke look. Er is natuurlijk wel veel keuze (en zeer veel bucht) in die generatie en dus gaan ze nooit echt duur worden. https://www.elferspot.com/en/magazin/the-narrow-g-comes-under-the-spotlight/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.