Ga naar inhoud

2020 Fiat 500 e


Parsifal

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, tuscani zei:

@gTa

Heel zeker 😉

Hier rijden er verschillende rond, want er zit een "invoerder" hier een km verder. 

https://500ecenter.be

En die prijzen vallen heel goed mee. 

Ja, die vallen goed mee omdat het 2ehandskarren betreft die allemaal grijze neveninmport zijn en waarvoor ge hier officieel geen ondersteuning krijgt. Wat wilt ge dan nog dat dat geen 30k kost :silly: 

Appelen met appelen vergelijken, hé.

Voor 97% van de mensen is zoiets compleet niet OK. Hier niet officieel ingevoerd, Fiat-garages kennen het niet, nauwelijks ondersteuning, enz.
Ik vind dat dan ook absoluut geen correct argument om te stellen dat de nieuwe 500 e "duur" is. Wat je aanhalt is extreme uitzondering (als er al 100 ingeschreven zijn in België eet ik mijn hoed op, ik zou het zelfs al straf vinden als 't er al 20 zijn...) en ab-so-luut niet te vergelijken met een af-fabriek product zoals de nieuwe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen dat... maar ook compleet achterhaalde techniek en een range van rond de 100km... 

voor dat geld leg ik liever wat bij voor een nieuwe e-up van 20k. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Parsifal zei:

Niet alleen dat... maar ook compleet achterhaalde techniek en een range van rond de 100km... 

voor dat geld leg ik liever wat bij voor een nieuwe e-up van 20k. 

't Is inderdaad gore brol. @tuscani heeft dus zelfs dubbel ongelijk want zo'n ouwe 500e is met een prijs van 18,5k (tweedehands, nota bene) eigenlijk véél duurder dan de nieuwe met een prijs vanaf 30k. Echt compleet niet te vergelijken. Daarmee dat ik dacht dat hij 't verkeerd voor had, want dat ouw ding is echt op geen enkele manier te vergelijken met iets deftigs dat af is en hier nieuw aangeboden wordt.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fiat zou fiat trouwens niet zijn zonder een karrenvrachten aan special editions :) 

voor de 500e Zijn het er al 3

De Fiat 500e Giorgio Armani 

De Fiat 500e Bulgari

De Fiat 500e Kartell

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Special Editions :inlove: 

Wij hebben anderhalf jaar geleden getwijfeld om een 500 Primavera in huis te halen (bicolor wit en parelmoergrijs-ish) aan een bonkers actieprijs. Niet gedaan omdat we dachten dat te weinig te gaan gebruiken. Hebben er nu ergens wel een beetje spijt van, want we stellen vast dat we de ouwe Ypsilon van Renske (die naar haar mama is gegaan en na haar overlijden naar ons is teruggekeerd) eigenlijk écht veel gebruiken voor de vele rond-de-kerktoren-ritjes die we doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons blijft m’n vrouw met haar 500s rondrijden tot we die kunnen vervangen door een betaalbare EV

Dus ik hoop binnen een paar jaar zo’n occasie 500e op de kop te tikken :)

want 30k voor een 2e wagen die iets van een 10k km per jaar doet is wel een beetje belachelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt van je budget af, denk ik. :D 

Voor mijn budget is dat (voor een 2e auto die nog geen 5k / jaar bolt) helemaal niet belachelijk, wel compleet out of the question. :D r

Al wil Renske niks weten van EV. "Dat moet mooi en sportief klinken. En als ik er iemand af rijd aan de lichten moet dat brommen, niet zoemen gelijk mijnen tandenborstel!!!" :inlove: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Knappe evolutie in elk geval. Wij hebben een 2019 500c op de oprit staan voor de misses en die is er lyrisch over. Zij content, ik content en moet toegeven dat het een leuk kistje is :) Maar om deze te vervangen door de nieuwe E versie ... even dacht ik van ja, tot ik de prijs zag en vergeleek wat we voor de onze betaald hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, gTa zei:

Hangt van je budget af, denk ik. :D 

Voor mijn budget is dat (voor een 2e auto die nog geen 5k / jaar bolt) helemaal niet belachelijk, wel compleet out of the question. :D r

Al wil Renske niks weten van EV. "Dat moet mooi en sportief klinken. En als ik er iemand af rijd aan de lichten moet dat brommen, niet zoemen gelijk mijnen tandenborstel!!!" :inlove: 

Niet zoemen gelijk haar.....? 😁

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, walter zei:

Niet zoemen gelijk haar.....? 😁

 

elektrischen tandenborstel!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dergelijke autos, vind ik electrisch rijden tenminste zinnig. Electrisch zie ik nog steeds voor lokaal gebruik en in een kleine auto komt dat goed tot zijn recht.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Je kan ook gerust beperken op batterijcapaciteit, omdat autonomie niet zo heel belangrijk is (met een reële autonomie van een 150ish km is dat al lang oké). Dat doet 't gewicht afnemen, wat weer goed is om nog wat extra te beknibbelen op motorkoppel en (opnieuw) batterijcapaciteit. Je hebt daardoor ook niet zo'n snelle laders nodig en je kan voldoende autonomie tappen overnight via een gewone aansluiting, enz.

Daarom dat ik die Renault Zoé echt een leuk pakket vind.  Dat rijdt absoluut niet waauw (in de betekenis die wij petrolheads daar aan geven) en toch is dat top. Zeker als je je aan die auto kan aanpassen en er mee gaat rijden op een manier die past bij die auto, dan is dacht écht een waardvol pakket met weinig negatieve kanten...

Doe er dan nog eens de kekke looks bij van die 500 e --> helemaal top. :D  (Al vind ik een Zoé eigenlijk ook al best guitig en helemaal niet verkeerd om aan te zien...)

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Zo wijs, dit. Ik wil dit wel als city runabout!

500bev-laPrima-3+1-Trims-additional-rear-door-Desktop-small-180x120-2.jpg

Fiat 500 "3+1" met een extra rear seat deur, dus. Zo maf :inlove: 

Hele mooie auto ook. Wel prijzig...

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt enorm zot van dit ding. De 500 is sowieso een schot in de roos, maar deze verderzetting is echt topdesign. En made in Torino... Alleen jammer genoeg niet echt 'for the masses'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Gisteren passagier geweest in een exemplaar. Zalig karretje, verbazend comfortabel en serieuze duw in de rug als je al het vermogen aanspreekt. 
 

2D24B4FA-340A-48B3-8AE0-77BA283B43D8.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid