Ga naar inhoud

Wat zou de eigenlijke prijs van een oldtimer (youngtimer) moeten zijn.


The Swede

Aanbevolen berichten

De G staat inderdaad nogal hoog geprijsd voor hoe goed de wagen op zich is. Maar is dat ook zo met de Land Cruiser?

OK, hij is duurder dan bvb een Nissan Patrol of Pajero. Maar als je een Pajero van 200000km koopt of een Land Cruiser, dan veronderstel ik dat je het verschil in aankoopprijs riskeert te betalen aan hogere herstellingskosten voor de Pajero. (ik zeg wel "veronderstel" want een exacte wetenschap is het zeker niet. Ik weet dat een Pajero van 15 jaar oud en 200000km best regelmatig wat aandacht nodig heeft. Maar ik had nooit een Land Cruiser om te vergelijken).

Als je mijn opinie wil over een G. Daar waar de marktprijzen voor een redelijk propere 300GE bvb van de jaren '90 eerder richting 20k zit, is dat voor mij niet echt meer dan 10k waard. Als het echt meer moet kosten, koop ik me wel wat anders.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/toyota-land-cruiser-bj75-wagon-diesel-wit-c37851eb-f0a1-45da-91e6-ee5c7d7d1541?utm_source=android-share

 

Kilometerstand: 225.000 km

Bouwjaar: 02/1987

Verkoopprijs: € 16.500,-

 

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/toyota-land-cruiser-bj42-3-4-diesel-diesel-blauw-799e49f8-4bec-43e3-9156-ecabab163515?utm_source=android-share

 

Kilometerstand: 163.000 km

Bouwjaar: 08/1984

Verkoopprijs: € 31.000,-

 

Veel te duur... 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Wat zou de eigenlijke prijs van een oldtimer (youngtimer) moeten zijn."

Op te splitsen in 2 topics: 

  • Wat zou de eigenlijke aankoopprijs van een oldtimer (youngtimer) moeten zijn.
  • Wat zou de eigenlijke verkoopprijs van een oldtimer (youngtimer) moeten zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Lotuzzz said:

"Wat zou de eigenlijke prijs van een oldtimer (youngtimer) moeten zijn."

Op te splitsen in 2 topics: 

  • Wat zou de eigenlijke aankoopprijs van een oldtimer (youngtimer) moeten zijn.
  • Wat zou de eigenlijke verkoopprijs van een oldtimer (youngtimer) moeten zijn.

Of: Wat zou de prijs op de markt moeten zijn versus wat zou je er willen voor geven ?

In mijn openingsvraag wou ik voornamelijk peilen naar wat de leden er hier zouden willen voor geven (onafhankelijk van wat er op de markt speelt).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, The Swede zei:

Of: Wat zou de prijs op de markt moeten zijn versus wat zou je er willen voor geven ?

In mijn openingsvraag wou ik voornamelijk peilen naar wat de leden er hier zouden willen voor geven (onafhankelijk van wat er op de markt speelt).

 

En dat kan je met nieuwe auto's zelfs ook :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/20/2020 at 1:28 PM, Lotuzzz said:

En dat kan je met nieuwe auto's zelfs ook :)

Dat klopt. Alleen zit je daar wel met een prijs die van op voorhand gezet wordt gebaseerd op de categorie waar de wagen zich zal situeren. Eens die prijs gezet, stel dat de vraag erg groot is, dan gaat de constructeur misschien geleidelijk d eprijs wat verhogen, maar hij gaat hem niet x 2 doen.

Misschien moet je een topic starten waar je de vraag stelt over wagens die je nieuw te hoog geprijsd vindt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kocht mijn E34 M5 begin 2018. Heb er ondertussen 20K ingestoken. No way dat ik dat ooit terugkrijg. Het is ook 9/10 een utopie dat je winst kan maken op een youngtimer, toch als je er wil mee rijden, en naar perfecte staat wil brengen. Ik wil ook nog een motorrevisie laten doen, zal ook zeker 10K zijn. Als ik die wagen dan zou moeten wegdoen tegen 12-15K... seriously. je kan dat niet vergelijken met eentje waar in 28 jaar niets aan gedaan is. Zo eentje kan je vandaag dan kopen voor rond de 20K. Op het einde van de rit zal dit project mij 50K kosten in totaal. Mooie M2! 😝

aangepast door Order66
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Order66 said:

Ik kocht mijn E34 M5 begin 2018. Heb er ondertussen 20K ingestoken. No way dat ik dat ooit terugkrijg. Het is ook 9/10 een utopie dat je winst kan maken op een youngtimer, toch als je er wil mee rijden, en naar perfecte staat wil brengen. Ik wil ook nog een motorrevisie laten doen, zal ook zeker 10K zijn. Als ik die wagen dan zou moeten wegdoen tegen 12-15K... seriously. je kan dat niet vergelijken met eentje waar in 28 jaar niets aan gedaan is. Zo eentje kan je vandaag dan kopen voor rond de 20K. Op het einde van de rit zal dit project mij 50K kosten in totaal. Mooie M2! 😝

Heb je hier geen topic over je wagen, @Order66 ? Ware echt interessant dat te volgen.

10K voor een motorrevisie is wel stevig. Je doet die niet zelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, The Swede zei:

Heb je hier geen topic over je wagen, @Order66 ? Ware echt interessant dat te volgen.

10K voor een motorrevisie is wel stevig. Je doet die niet zelf?

Ik ben vrij nieuw hier, op dit forum geen topic. Ik kan je jammer genoeg geen pm sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Order66 said:

Ik ben vrij nieuw hier, op dit forum geen topic. Ik kan je jammer genoeg geen pm sturen.

Kan je antwoorden op PM's ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Order66 zei:

Ik kocht mijn E34 M5 begin 2018. Heb er ondertussen 20K ingestoken. No way dat ik dat ooit terugkrijg. Het is ook 9/10 een utopie dat je winst kan maken op een youngtimer, toch als je er wil mee rijden, en naar perfecte staat wil brengen. Ik wil ook nog een motorrevisie laten doen, zal ook zeker 10K zijn. Als ik die wagen dan zou moeten wegdoen tegen 12-15K... seriously. je kan dat niet vergelijken met eentje waar in 28 jaar niets aan gedaan is. Zo eentje kan je vandaag dan kopen voor rond de 20K. Op het einde van de rit zal dit project mij 50K kosten in totaal. Mooie M2! 😝

Maar...

Als je het zelf doet, is dat een leuke bezigheid...

Je leert er wellicht nog wat mee bij...

Je verkiest misschien een M5 boven een M2...

't Is een hobby.

Je maakt een vergelijking, maar ergens is het moeilijk vergelijken, net omwille van zelf aan de wagen bezig te zijn, toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de M2 een week of twee gereden en dat was toch niet fameus. Niet geschikt als familiewagen (vgl met M5), hatelijke boite, springerige ophanging (zeker tegen hoge snelheden) en dat artificieel geluid kon niet tippen aan het geluid van een E34 M5.  Dus ik begrijp Order.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
On 3/26/2020 at 2:24 PM, The Swede said:

Met de M2 een week of twee gereden en dat was toch niet fameus. Niet geschikt als familiewagen (vgl met M5), hatelijke boite, springerige ophanging (zeker tegen hoge snelheden) en dat artificieel geluid kon niet tippen aan het geluid van een E34 M5.  Dus ik begrijp Order.

Het is een 2 serie coupé, wat verwacht je dan? Springerige ophanging kan ik ergens wel volgens maar heel dat segment is zo en het valt op te lossen aftermarket, mijn clio was nog eens een pak stijver dus voor mij is het ok. Boite zal wel de DKG geweest zijn? Dat gezegd zijnde na een paar weken woon-werk in mijn M2 ben ik er toch van overtuigd dat dit een steengoeie auto is, niet zonder zijn mindere punten maar welke auto heeft geen minpunten?

Eerlijk...ik ben geleidelijk aan van oldtimers naar een moderne wagen gegaan en ik mis de oude karren wel...de volgende wordt weer een oud kot, maar eigelijk heb ik nog een oud kot staan dus die eerst maar eens in orde zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, Ice_Ken said:

Het is een 2 serie coupé, wat verwacht je dan? Springerige ophanging kan ik ergens wel volgens maar heel dat segment is zo en het valt op te lossen aftermarket, mijn clio was nog eens een pak stijver dus voor mij is het ok. Boite zal wel de DKG geweest zijn? Dat gezegd zijnde na een paar weken woon-werk in mijn M2 ben ik er toch van overtuigd dat dit een steengoeie auto is, niet zonder zijn mindere punten maar welke auto heeft geen minpunten?

Eerlijk...ik ben geleidelijk aan van oldtimers naar een moderne wagen gegaan en ik mis de oude karren wel...de volgende wordt weer een oud kot, maar eigelijk heb ik nog een oud kot staan dus die eerst maar eens in orde zetten.

De discussie die Soul en Order aangingen was of je voor hetzelfde geld niet beter een nieuwe wagen koopt.  

En daar volgde ik hem dat er ook mensen zijn die liever een oude E34 M5 rijden dan een nieuwe M2 omdat dit beter aan hun behoeften / wensen voldoet. 

Mijn punt was, als ik het geld zou hebben voor een E34 M5 in mint staat en dat moet evenveel kosten als een M2, dat ik ook voor een M5 E34 kies. Ik zeg niet dat de M2 geen goede wagen is, wel dat hij minder voldoet aan wat ik zoek. 

En jawel, de boite was zo een playstation geval waar je steeds moest gaan kiezen welk programme je wou... maar geen enkel werkt eigenlijk goed :fp:  De auto is aan hoge snelheid ook te springerig. Ik "pendelde" er een paar keer mee op en af tussen Frankfurt en Leuven en aan 210-220km/u zit die auto toch altijd zijn weg te zoeken. En bij de minste hobbel wordt hij onwennig. Ik heb het toch liever voor een berline die me zelfvertrouwen geeft aan die snelheid. 
Reken daarbij dat de afwerking en materiaalkeuze toch wel goedkoop is voor een auto die nieuw 75k kost en dat de benzinetank op 200km leeg is... en dan kies ik niet voor de M2 in die vergelijking.

Laat me kiezen tussen een nieuwe M2 en een brakke E34 M5, dan is de keuze natuurlijk anders.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
On 4/7/2020 at 10:17 AM, Order66 said:

Ken wat heb je nog staan? Oude koten 🥰

Mijn eerste auto (djezus dieje thumbnail 🙄)

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



De discussie die Soul en Order aangingen was of je voor hetzelfde geld niet beter een nieuwe wagen koopt.  
En daar volgde ik hem dat er ook mensen zijn die liever een oude E34 M5 rijden dan een nieuwe M2 omdat dit beter aan hun behoeften / wensen voldoet. 
Mijn punt was, als ik het geld zou hebben voor een E34 M5 in mint staat en dat moet evenveel kosten als een M2, dat ik ook voor een M5 E34 kies. Ik zeg niet dat de M2 geen goede wagen is, wel dat hij minder voldoet aan wat ik zoek. 
En jawel, de boite was zo een playstation geval waar je steeds moest gaan kiezen welk programme je wou... maar geen enkel werkt eigenlijk goed :fp:  De auto is aan hoge snelheid ook te springerig. Ik "pendelde" er een paar keer mee op en af tussen Frankfurt en Leuven en aan 210-220km/u zit die auto toch altijd zijn weg te zoeken. En bij de minste hobbel wordt hij onwennig. Ik heb het toch liever voor een berline die me zelfvertrouwen geeft aan die snelheid. 
Reken daarbij dat de afwerking en materiaalkeuze toch wel goedkoop is voor een auto die nieuw 75k kost en dat de benzinetank op 200km leeg is... en dan kies ik niet voor de M2 in die vergelijking.
Laat me kiezen tussen een nieuwe M2 en een brakke E34 M5, dan is de keuze natuurlijk anders.
 


Alles is relatief. De M2 is een een poging van bmw geweest om nieuw, jonger volk in een M te krijgen. Dat is duidelijk gelukt, maar sinds de competition is alles uit de hand gelopen op vlak van nieuwprijs en waar voor je geld en prijsklasse.

De tank is idd te klein, maar bij normaal sportief rijden haal ik er 400km uit, soms iets minder. Ik denk dat dit bij een comp nog een stuk erger is.

De mijne is een occasie'tje die nog geen 2 jaar was met 36k km. Dik 25k minder dan nieuwprijs... daar kan ik mee leven als prijspunt voor een zo goed als nieuwe 6cilinder coupé met M badge. Ik zou dat ding niet kopen aan nieuwprijs nee.



Verstuurd vanaf mijn RNE-L21 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

De M2 is de goedkoopste M in jaren geweest. Dat reflecteert zich in de verkoopcijfers. Ze staan trouwens in bosjes te koop op de 2dehandsmarkt. De nieuwprijs is trouwens ook zeer bespreekbaar bij bmw. Ze zitten met een serieus overschot. De prijszetting is trouwens het laatste jaar een punt van discussie geweest bij eigenaars. De plotse kortingen hebben geregeld kwaad bloed gezet, en begrijpelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Ice_Ken said:


 

 


Alles is relatief. De M2 is een een poging van bmw geweest om nieuw, jonger volk in een M te krijgen. Dat is duidelijk gelukt, maar sinds de competition is alles uit de hand gelopen op vlak van nieuwprijs en waar voor je geld en prijsklasse.

De tank is idd te klein, maar bij normaal sportief rijden haal ik er 400km uit, soms iets minder. Ik denk dat dit bij een comp nog een stuk erger is.

De mijne is een occasie'tje die nog geen 2 jaar was met 36k km. Dik 25k minder dan nieuwprijs... daar kan ik mee leven als prijspunt voor een zo goed als nieuwe 6cilinder coupé met M badge. Ik zou dat ding niet kopen aan nieuwprijs nee.
 

 

Ik heb inderdaad met de Comp gereden en dat was qua rijbereik niet te doen. 

Was die dan zoveel duurder dan de gewone M2?

9D184D16-F824-475D-8AD3-32FCDB23BB8A.jpeg

90E9DC23-5EC0-40C5-A62C-43FA3328D5C3.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De competition was behoorlijk duurder, en de CS doet daar nu nog een serieuze schep bovenop. Dit voor wat carbon parts, enz... niet echt een meerwaarde imo. Voor die prijs kan je al elders gaan kijken ook. 96.500 euro. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat 400km met een tank weinig was. Op AM dan nog!

aangepast door Le Capri Mauve
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

400km met een volle tank? Met ijn GTi16  is dat een droom. Die haalt met een fluwelen voet en beetje sjans 350km. 🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid