Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

‘t Is echt een zottekesspel aan het worden. 

Wanneer gaat er es iemand opstaan en dit theater een halt toe roepen? 

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
  • Boos 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit iemand cijfers gedaan? Om van een griep epidemie te spreken in België moeten er 100000 patienten per week (!) zijn die bij de doc moesten gaan... vandaag sluiten we het land voor 500 gevallen??

Het komt de politici natuurlijk goed uit. Zo kunnen ze de schuld voor budget tekorten daarop schuiven. Niet op hun egotrippers theater dat ze al sinds de verkiezingen aan het opvoeren zijn...

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Polygoon: I was leading the Pandemic Flu team for the UK government at the time of the Swineflu (H1N1) when you were still running around in nappies. 

So if you wanna tell me about education, you’re very welcome. 

Ik kan je gerust wel enkele verhalen meegeven van wat er achter de deuren wordt overwogen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, The Swede zei:

@Polygoon: I was leading the Pandemic Flu team for the UK government at the time of the Swineflu (H1N1) when you were still running around in nappies. 

So if you wanna tell me about education, you’re very welcome. 

Ik kan je gerust wel enkele verhalen meegeven van wat er achter de deuren wordt overwogen. 

Lees dit stuk eens

https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-act-today-or-people-will-die-f4d3d9cd99ca

We leren graag bij.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

@Polygoon: I was leading the Pandemic Flu team for the UK government at the time of the Swineflu (H1N1) when you were still running around in nappies. 

So if you wanna tell me about education, you’re very welcome. 

Ik kan je gerust wel enkele verhalen meegeven van wat er achter de deuren wordt overwogen. 

Dan ben je serieus wat kennis vergeten sindsdien.

Doe gerust. Ik stel me, in tegenstelling tot sommigen hier, wel open voor de mening van een ander. Maar je bent heus slim genoeg om te weten dat "het land sluiten voor 500 gevallen" compleet bij de haren getrokken is en totaal niet klopt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, The Swede said:

‘t Is echt een zottekesspel aan het worden. 

Wanneer gaat er es iemand opstaan en dit theater een halt toe roepen? 

Doe me een plezier en ga ze dat eens in Italië vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, ir_fuel said:

Doe me een plezier en ga ze dat eens in Italië vertellen.

In Italië zit de regering al lange tijd met een crisis. Niet corona, maar budget waarbij geen enkele politicus de maatregelen durft nemen die nodig zijn om de Europese normen te halen... en nu toevallig hebben ze een excuus om hun budget niet te moeten halen...

Zo kan mijnheer Conte rustig zijn soep blijven uitscheppen. En als er binnen 3 jaar geen geld uit de bankautomaten komt en ze dezelfde besparingen als griekenland opgelegd krijgen, dan is dat zijn probleem niet meer. 

In italië had er al heel lang iemand dat theater een halt moeten toeroepen. En in België ook.

Mijn punt is dat er teveel politici (en zakenmensen) zijn die nu toevallig hier wel gaan bij varen. En jij en ik gaan het gelag betalen. As always.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Polygoon said:

Dan ben je serieus wat kennis vergeten sindsdien.

Doe gerust. Ik stel me, in tegenstelling tot sommigen hier, wel open voor de mening van een ander. Maar je bent heus slim genoeg om te weten dat "het land sluiten voor 500 gevallen" compleet bij de haren getrokken is en totaal niet klopt. 

Jawel, uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, The Swede said:

In Italië zit de regering al lange tijd met een crisis. Niet corona, maar budget waarbij geen enkele politicus de maatregelen durft nemen die nodig zijn om de Europese normen te halen... en nu toevallig hebben ze een excuus om hun budget niet te moeten halen...

Zo kan mijnheer Conte rustig zijn soep blijven uitscheppen. En als er binnen 3 jaar geen geld uit de bankautomaten komt en ze dezelfde besparingen als griekenland opgelegd krijgen, dan is dat zijn probleem niet meer. 

Mijn punt is dat er teveel politici (en zakenmensen) zijn die nu toevallig hier wel gaan bij varen. En jij en ik gaan het gelag betalen. As always.

Bedankt

compleet naast de kwestie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

Niet corona, maar budget 

Is dat dan Cara of hebben we het over een ander biertje ? Ahh wacht ... 

1/3

Uiteraard worden maatregelen niet zomaar genomen, uiteraard spelen er bij de 'politiekers' ook andere zaken mee en is het virus een mooie aanleiding ..... maar ik zie toch ook ondernemers / werknemers etc. waar ik een vraagteken bij zet of het niet toevallig goed in hun kraam past. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Never let a crisis go to waste...

Also sprach der Joseph 😇

Wel lachen. Geen zitplaats op de bus? Efkes hoesten en plaats zat.

Daarnet op de vlieger goed gelachen. Een gast verandert daar zomaar van zetel voor het opstijgen. Dan staat hij weer nerveus op en komt hij naast mij zitten. Vond dat maar niks. Kerel duwt nl mijn computerzak weg dat ik er met mijn voeten mag opzitten. 
Heb dan maar een keer of twee gehoest en hij is naar de volgende vrije zetel verhuisd 😂😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, abtler said:

Is dat dan Cara of hebben we het over een ander biertje ? Ahh wacht ... 

1/3

Uiteraard worden maatregelen niet zomaar genomen, uiteraard spelen er bij de 'politiekers' ook andere zaken mee en is het virus een mooie aanleiding ..... maar ik zie toch ook ondernemers / werknemers etc. waar ik een vraagteken bij zet of het niet toevallig goed in hun kraam past. 

Ik kan me wel een paar luchtvaartmaatschappijen indenken die het goed uitkomt dat ze een nest mensen (eindelijk) op technische werkloosheid mogen zetten en hun, anders halflege, vluchten mogen schrappen. 

De vluchten die ik deze week nam zitten nl goed vol en de prijzen die ze aanrekenen (wegens minder aanbod) zijn een veelvoud van de vorige weken... (wat niet het geval zou kunnen zijn indien het écht zo was dat er niemand nog vloog en ze vluchten moesten schrappen wegens leegstand).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een luchtvaartmaatschappij die Corona graag ziet komen , hmm.

...Nee, dacht het niet.

Ik kan snappen dat mensen het virus niet serieus nemen maar bij een epidemie gaat alles heel snel., Het ene moment is er niks aan de hand en iets later is de ramp totaal. Die 20% hospitalisatie en 5% intensieve is een heel grote factor. Epidemiologen maken uiteenlopende scenarios maar er zijn basisscenarios. Neem nu amper 500 mensen ziek in belgie. Maar dat getal verdubbelt elke drie dagen en veel ziektes zitten (nog)verborgen. Stel dat ge nu onmiddelijk alle besmettingen onderbreekt dan duurt het nog een dag of tien eer ge de eerste effekten ziet. Tegen dan hebt ge al 4000 zieken. Dat betekent op dat moment 800 bedden en 200 mensen op intensieve. Iets realistischer hoopt ge dat de 'doorgeeffactor' minder dan een is zodat er vanaf een dag of tien minder dan 600 zieken per dag bijkomen.

Wacht nog tien dagen en al die getallen zijn maal tien,. Het aantal bedden schiet zwaar te kort en het sterftecijfer gaat naar 5%. Wacht 3 weken en de getallen zijn maal honderd.

Dus als ge goed vroeg ingrijpt zal iedereen vinden dat ge zwaar overdrijft. Als ge later ingrijpt vindt iedereen dat ge veel te laks geweest zijt.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, The Swede said:

Ik kan me wel een paar luchtvaartmaatschappijen indenken die het goed uitkomt dat ze een nest mensen (eindelijk) op technische werkloosheid mogen zetten en hun, anders halflege, vluchten mogen schrappen. 

En waarom zouden ze anders hun halflege vluchten niet schrappen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Een luchtvaartmaatschappij die Corona graag ziet komen , hmm.

...Nee, dacht het niet.

Ik kan snappen dat mensen het virus niet serieus nemen maar bij een epidemie gaat alles heel snel., Het ene moment is er niks aan de hand en iets later is de ramp totaal. Die 20% hospitalisatie en 5% intensieve is een heel grote factor. Epidemiologen maken uiteenlopende scenarios maar er zijn basisscenarios. Neem nu amper 500 mensen ziek in belgie. Maar dat getal verdubbelt elke drie dagen en veel ziektes zitten (nog)verborgen. Stel dat ge nu onmiddelijk alle besmettingen onderbreekt dan duurt het nog een dag of tien eer ge de eerste effekten ziet. Tegen dan hebt ge al 4000 zieken. Dat betekent op dat moment 800 bedden en 200 mensen op intensieve. Iets realistischer hoopt ge dat de 'doorgeeffactor' minder dan een is zodat er vanaf een dag of tien minder dan 600 zieken per dag bijkomen.

Wacht nog tien dagen en al die getallen zijn maal tien,. Het aantal bedden schiet zwaar te kort en het sterftecijfer gaat naar 5%. Wacht 3 weken en de getallen zijn maal honderd.

Dus als ge goed vroeg ingrijpt zal iedereen vinden dat ge zwaar overdrijft. Als ge later ingrijpt vindt iedereen dat ge veel te laks geweest zijt.

Bij deze zou ik @The Swede graag bedanken voor zijn snelle ingrijpen bij H1N1

FB_IMG_1584109829534.jpg

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer je hier nu rap wat samenzweringstheorieën te verspreiden? Noorwegen heeft ook drastische maatregelen getroffen, met hun begroting is er nochtans niet veel mis, me dunkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, JanC said:

Probeer je hier nu rap wat samenzweringstheorieën te verspreiden? Noorwegen heeft ook drastische maatregelen getroffen, met hun begroting is er nochtans niet veel mis, me dunkt. 

Ik zeg niet dat het samenzwering is, wel dat het bepaalden erg goed uitkomt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht ik surf even naar autominded om het coronavirus uit mijn hoofd te zetten en wat over auto’s te lullen... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Lotuzzz said:

Bij deze zou ik @The Swede graag bedanken voor zijn snelle ingrijpen bij H1N1

FB_IMG_1584109829534.jpg

Bij H1N1 hebben ze niemand binnen gehouden. Ze hebben wel een gigantische paniek gezaaid in UK over wie Tamiflu ging krijgen en wie niet. 

Ze stonden toen op het punt £1.2 miljard te verspillen. De grootste zorg van Milliband was zijn postje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Jules_W said:

Ik dacht ik surf even naar autominded om het coronavirus uit mijn hoofd te zetten en wat over auto’s te lullen... 

Goed, he. :lolz:

Op zich is dat coronavirus wel leuk. Rustige luchthavens, geen toeristen,... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, The Swede zei:

Also sprach der Joseph 😇

Wel lachen. Geen zitplaats op de bus? Efkes hoesten en plaats zat.

Daarnet op de vlieger goed gelachen. Een gast verandert daar zomaar van zetel voor het opstijgen. Dan staat hij weer nerveus op en komt hij naast mij zitten. Vond dat maar niks. Kerel duwt nl mijn computerzak weg dat ik er met mijn voeten mag opzitten. 
Heb dan maar een keer of twee gehoest en hij is naar de volgende vrije zetel verhuisd 😂😂

Ik heb eerlijk gezegd nog niemand speciaal zien opkijken voor iemand die hoest, niet in de winkels en ook niet in het centrum in Hasselt. En nu naar huis, want de cafés zijn gesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid