Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

2 hours ago, Ian said:

Vanaf morgen gaan de keuringcentra ook dicht 'voor onbepaalde tijd', zeiden ze daarnet in het nieuws. Ging normaal deze week naar de keuring (moet ten laatste tegen 24/03 naar de keuring). Maar morgen kan ik niet (zal wss toch een stormloop zijn, nog eens bovenop de normale drukte).

Hoe zit dat dan met al die tracking camera's? Boete aan uw been wegens 'ongeldige keuring', en dan nog een toeslag op de keuring zelf wegens 'laattijdige keuring'?

Gaan we d’r geld op zetten dat er binnen een jaar ergens een artikel verschijnt dat dat plots verkeerd ging en mensen alsnog een boete kregen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het net in een slechte periode voor mij valt ga ik al jaren steeds te laat naar de keuring met zowel wagen als trailer ... ik heb er nog nooit een bekeuring of waarschuwing voor gekregen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed bezig denk ik dan. Ga dan gewoon 1 keer sneller in een periode dat het voor u wel gaat, en de volgende jaren ben je steeds op tijd zonder stress. Maar ja tzal aan mij liggen  dat ik de redenering van sommigen niet snap. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Ian zei:

Vanaf morgen gaan de keuringcentra ook dicht 'voor onbepaalde tijd', zeiden ze daarnet in het nieuws. Ging normaal deze week naar de keuring (moet ten laatste tegen 24/03 naar de keuring). Maar morgen kan ik niet (zal wss toch een stormloop zijn, nog eens bovenop de normale drukte).

Hoe zit dat dan met al die tracking camera's? Boete aan uw been wegens 'ongeldige keuring', en dan nog een toeslag op de keuring zelf wegens 'laattijdige keuring'?

Zelfde scenario hier, wagen moet voor 24/03 gekeurd worden. 
'Sanctie' zal vermoedelijk wel geminimaliseerd worden, er zijn andere prioriteiten op dit moment.. 😧

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Cat7even said:

Omdat het net in een slechte periode voor mij valt ga ik al jaren steeds te laat naar de keuring met zowel wagen als trailer ... ik heb er nog nooit een bekeuring of waarschuwing voor gekregen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dat gaat toch eens fout aflopen. Men controleert meer en meer automatisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag je eigenlijk nog als ons, autoliehebbers zijnde, een ritje doen met oldtimer of sportwagen, just for the sake of driving? De wegen en plattelandswegen liggen er toch verlaten bij. Ontluikende lente en vind ik ontspannend en gedachtenverzettend als autoliefhebber. 

Je kan daar toch niemand mee kwaad doen als je nergens stopt of met andere mensen in contact komt. Van en terug naar huis.

Is een niet-essentiele verplaatsing maar zou toch moeten kunnen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed bezig denk ik dan. Ga dan gewoon 1 keer sneller in een periode dat het voor u wel gaat, en de volgende jaren ben je steeds op tijd zonder stress. Maar ja tzal aan mij liggen  dat ik de redenering van sommigen niet snap. 

Klopt maar om alles met enkele weken naar achter te zetten tov nu moet ik twee keren te vroeg gaan ... ik moet bijna een jaar opschuiven.

De trailer staat deze tijd van het jaar binnen dus dat geeft geen stress


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Technische gezien is dat een niet essentiele verplaatsing. 

Maar waar trek je de grens? Ik ben naar de winkel? Ik ga naar de apotheek? Ik ben mijn moeder gaan helpen? 

Idem met niet essentiele reizen. Ik reis wekelijks overheen grenzen...  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seg, @tuscani, moet jij nu ook dicht? Of valt ene brillenwinkel onder gezondheidszorg? (je kan er medisch een argument voor maken dat iemand een bril nodig heeft).

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Mvl zei:

Mag je eigenlijk nog als ons, autoliehebbers zijnde, een ritje doen met oldtimer of sportwagen, just for the sake of driving? De wegen en plattelandswegen liggen er toch verlaten bij. Ontluikende lente en vind ik ontspannend en gedachtenverzettend als autoliefhebber. 

Je kan daar toch niemand mee kwaad doen als je nergens stopt of met andere mensen in contact komt. Van en terug naar huis.

Is een niet-essentiele verplaatsing maar zou toch moeten kunnen?

Ik dacht daar ook al aan, maar dat die mogelijkheid bestaat daar hebben ze gewoon nog niet gedacht. Is dan ook geen prioriteit nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig moet ik dicht en ben ik ook dicht. Deze morgen  nog vlug wat brillen afgehaald en verschillende pakketten lenzen klaargemaakt  voor  verzending. Maar het is nog wat  afwachten. Want idd iemand met pakweg -8 die zijn bril stuk gaat......zouden we toch moeten verder helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, tuscani said:

Voorlopig moet ik dicht en ben ik ook dicht. Deze morgen  nog vlug wat brillen afgehaald en verschillende pakketten lenzen klaargemaakt  voor  verzending. Maar het is nog wat  afwachten. Want idd iemand met pakweg -8 die zijn bril stuk gaat......zouden we toch moeten verder helpen?

Dat was ook waar ik aan dacht. Dat iemand niet direct een zonnebril of sexy nieuw montuur nodig heeft, OK. Maar als mijnen bril breekt... dan heb ik een serieus probleem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, Mvl said:

Mag je eigenlijk nog als ons, autoliehebbers zijnde, een ritje doen met oldtimer of sportwagen, just for the sake of driving? De wegen en plattelandswegen liggen er toch verlaten bij. Ontluikende lente en vind ik ontspannend en gedachtenverzettend als autoliefhebber. 

Je kan daar toch niemand mee kwaad doen als je nergens stopt of met andere mensen in contact komt. Van en terug naar huis.

Is een niet-essentiele verplaatsing maar zou toch moeten kunnen?

Nee dat mag niet.

Ik kan hier 100 veilige onnodige verplaatsingen verzinnen, maar ik snap dat men de regels simpel wil houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dingen als "ga geen picknick met 20 man doen in het park", dat kan je makkelijk controleren. Idem of je cafe open is of er 7 man mijn de coiffeur zit. Maar "niet essentiele verplaatsingen checken"... Beke moeilijk, niet?
Ze gaan nu ook geen controleposten opzetten, veronderstel ik. We zijn niet in 1943. (alhoewel... ze gebruiken al alle excuses om dingen door te voeren. 't Zou me niet verwonderen dat ze dit als excuus gaan gebruiken om de Nanny State/Big Brother naar het volgend niveau te gaan liften op de Stasi-ranking).

Uiteindelijk is er ook iets als je eigen oordeel als volwassene.
Neem dat "afstand houden in de winkel of bij vergaderingen" of "geen handen schudden". Men kan het niet controleren. En je kan het belachelijk vinden zelfs. Maar als je het echt gaat strak negeren, dan ga je bij de anderen wel de indruk wekken weinig respect voor hen te hebben. 

Als je echt voor de lol wil gaan rondrijden. Niemand gaat je tegenhouden. Ga je mensen voor het hoofd stoten? Misschien niet, misschien wel. Your choice.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, The Swede said:

Neem dat "afstand houden in de winkel of bij vergaderingen" of "geen handen schudden". Men kan het niet controleren. En je kan het belachelijk vinden zelfs. Maar als je het echt gaat strak negeren, dan ga je bij de anderen wel de indruk wekken weinig respect voor hen te hebben. 

 

Gisteren anders nog meegemaakt bij iemand. Ik heb die moeten wegjagen. Die verstond er niks van, werd zelfs lastig.

Nota: meneer heeft al jaren problemen met zijn longen ...

Dat snap ik dus helemaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, ir_fuel said:

 

Gisteren anders nog meegemaakt bij iemand. Ik heb die moeten wegjagen. Die verstond er niks van, werd zelfs lastig.

Nota: meneer heeft al jaren problemen met zijn longen ...

Dat snap ik dus helemaal niet.

Jij houdt je zelf bezig met mensen weg te jagen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, The Swede said:

Jij houdt je zelf bezig met mensen weg te jagen? 

Als die naar mij komt om "op z'n Waals" goeiendag te zeggen, ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, The Swede zei:

Technische gezien is dat een niet essentiele verplaatsing. 

Maar waar trek je de grens? Ik ben naar de winkel? Ik ga naar de apotheek? Ik ben mijn moeder gaan helpen? 

Idem met niet essentiele reizen. Ik reis wekelijks overheen grenzen...  

Inderdaad, je kan in principe, zeggen wat je wil, mocht je dat willen doen.

Maar als de politie effectief zal rondrijden en u ziet gezwind rondtouren of meermaals tegenkomt met een 'speciale wagen' zal wel opvallen hé nu niemand meer veel rondrijdt. Denk ik wel dat ze u gaan tegenhouden en ondervragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, Mvl said:

Inderdaad, je kan in principe, zeggen wat je wil, mocht je dat willen doen.

Maar als de politie effectief zal rondrijden en u ziet gezwind rondtouren of meermaals tegenkomt met een 'speciale wagen' zal wel opvallen hé nu niemand meer veel rondrijdt. Denk ik wel dat ze u gaan tegenhouden en ondervragen. 

Ne keer goed hoesten als ge uw raam naar beneden hebt gedaan. En voor ge uw papieren afgeeft, es goed over niezen. 😇

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Nee dat mag niet.

Ik kan hier 100 veilige onnodige verplaatsingen verzinnen, maar ik snap dat men de regels simpel wil houden. 

Motorrijders ook niet denk ik? Fietsers voorlopig nog wel. Tenzij te veel ongelukken wss...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Le Capri Mauve said:

Leveren online shops nog eigenlijk? Als ik corona en amazon intik krijg ik dit en er staat niet bij of het leverbaar is ...

De vleessector ligt stil. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Leveren online shops nog eigenlijk? Als ik corona en amazon intik krijg ik dit en er staat niet bij of het leverbaar is ...

Ok, coolblue suggereert in elk geval dat er geleverd wordt.

1 uur geleden, The Swede zei:

De vleessector ligt stil. 

Mja, maar ik vroeg het me dus echt af of pakjesdiensten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid