Ga naar inhoud

Hout van een oude wagen zelf renoveren / herstellen


The Swede

Aanbevolen berichten

15 minutes ago, Jules_W said:

1 of 2 componenten; Watergedragen, synthetisch of op oliebasis. Geloof me vrij, het is allemaal vuiligheid.

Maar er zijn nog hele grote verschillen.

Soit, jij vindt het duidelijk overroepen, ik zal er maar over zwijgen 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, The Swede said:

Dat is hier een stuk minder makkelijk dan ik dacht. Makkelijk oneffenheden waar de vernis wat dikker is. Dus altijd weer opschuren en laagje bijdoen.

Maar heb de indruk dat dit de processie van Echternach is soms :D

Wat ik hatelijk vind zijn die droogtijden als je aan zoiets aan het klussen bent. Ik ben hier zo herstellingen aan polyester aan het doen. Je kan niet gewoon op 1 dag effe alles doen van opschuren, repareren, filler, primer, schuren, verf, lak etc etc.

Ik heb het al 1 keer gehad dat mijn primer nog niet droog genoeg was. Dan begin je op te schuren en trek je er overal strepen in. 

nb de ruimte waarin ik werk is 14 graden. Dat helpt de droogtijden natuurlijk niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat schuren ben ik precies ook nog niet meester. Op bepaalde punten blijven de oneffenheden erin zitten en op de andere schuur ik er de 4 vorige lagen vernis af :fp:

Vandaag nog es schuren en een laag met den borstel doen en vanaf morgen properkes met verfpistool proberen. Zou meer even oppervlak moeten geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Subiet ene maken als ik gedaan heb met werken.
 

Ik maak nl. echter altijd eerst met telefoon, zet die dan op de PC om het bestand naar 100kb te brengen ipv de 3-4Mb. Is lichter voor het forum. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Wat gebruik je om te schuren? Als je dat enkel met papier en je vingers doet ga je het nooit proper krijgen.

ça va nog. Toen ik in de carrosserie werkte werd er ook nog veel met de hand gedaan. Zolang je niet in de richting van je vingers schuurt maar haaks erop valt dat allemaal wel mee. Gewoon met de platte hand :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schuurblokje idd. En lichtjes opruwem tussen de lagen vernis. 

Of zoals je doet als je een nonderwsterschip strak wil krijgen. Longboarden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Polygoon said:

ça va nog. Toen ik in de carrosserie werkte werd er ook nog veel met de hand gedaan. Zolang je niet in de richting van je vingers schuurt maar haaks erop valt dat allemaal wel mee. Gewoon met de platte hand :) 

In sommige hoeken en kanten kan je niet anders. Maar als het vlak is is een schuurblokje toch aangewezen.

Schuurt trouwens ook merkelijk sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

Subiet ene maken als ik gedaan heb met werken.
 

Ik maak nl. echter altijd eerst met telefoon, zet die dan op de PC om het bestand naar 100kb te brengen ipv de 3-4Mb. Is lichter voor het forum. 

We zitten hier niet op het prehistorische autoforum he! 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, gewoon ik said:

Schuurblokje idd. En lichtjes opruwem tussen de lagen vernis. 

Of zoals je doet als je een nonderwsterschip strak wil krijgen. Longboarden. 

Pardon?  

2 minutes ago, Krikkie said:

We zitten hier niet op het prehistorische autoforum he! 😂

Ik dacht dat er een algemene limiet stond op hoeveel ruimte je fotos in totaal mogen innemen. @dragonfly ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het dan het totaal aantal fotos waar een limiet opzit?

Ik heb een tijd geleden es een nest fotos eruit moeten kuisen want ik kon geen foto meer toevoegen aan een topic en dat dat er ergens dan stond dat je maximum een aantal Mb of GB mocht hebben upgeload tijdens je AM-carriere. 🤔

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, The Swede said:

Is het dan het totaal aantal fotos waar een limiet opzit?

Ik heb een tijd geleden es een nest fotos eruit moeten kuisen want ik kon geen foto meer toevoegen aan een topic en dat dat er ergens dan stond dat je maximum een aantal Mb of GB mocht hebben upgeload tijdens je AM-carriere. 🤔

 

Als je een nieuwe post begint kan je onderaan zien hoeveel ruimte je nog hebt

Screenshot 2020-03-25 at 18.55.49.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja, en onze vriend @dragonfly resizet sowieso alle foto's bij upload. Dus of dat nu een foto van 100KB of 100MB is, daar wordt toch een compressie/verkleining op toegepast tot een maximale resolutie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Oja, en onze vriend @dragonfly resizet sowieso alle foto's bij upload. Dus of dat nu een foto van 100KB of 100MB is, daar wordt toch een compressie/verkleining op toegepast tot een maximale resolutie.

Klopt maar enkel voor JPG. Forum kan niet overweg met png resizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

Pardon?  

Ik dacht dat er een algemene limiet stond op hoeveel ruimte je fotos in totaal mogen innemen. @dragonfly ?

Onderwaterschip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, gewoon ik said:

Onderwaterschip.

Ha !

 

(Ik ben nog altijd niet mee hoe dat schuren werkt 😳 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, dragonfly said:

Klopt maar enkel voor JPG. Forum kan niet overweg met png resizing.

En als je een foto maakt met een iPhone, @dragonfly, is dat dan een png of een jpg? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je JPEG wilt moet je in de instellingen van je telefoon naar Camera gaan en daar bij Formats kiezen voor "most compatible". Dan heb je terug JPEG.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid