Ga naar inhoud

Evolutie classic markt post Corona crisis?


The Swede

Wat ga jij doen post-Corona crisis?  

31 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat ga jij doen post-Corona crisis?

    • Ik ga van de mogelijkheid gebruik maken om goedkoop mijn droomauto(s) op te snorren
      3
    • Ik ga in deze onzekere tijden juist niet denken aan geld spenderen aan deze (overbodige) luxe
      2
    • Ik denk niet dat de prijzen genoeg gaan dalen om een verschil te maken
      26


Aanbevolen berichten

1 minute ago, Soul said:

Tenzij ze hun project moeten verkopen omdat ze geld nodig hebben als het voor hen minder rooskleurig wordt door Coronatoestanden.

En dan moet je realistisch zijn, wat is zo een niet-afgewerkt project waard en hoeveel kopers zijn er? Daar krijg je niks voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Simoni zei:

 

Wat een bizarre uitspraak. 

Ik denk niet dat handelaars hun prijzen gaan laten zakken wegens 2 maand geen verkoop. Die gaan toch ook al wel eens een week (of meer) hebben dat ze geen wagen verkopen. Dan gaan ze hun prijs toch ook niet meteen verlagen. De klant zal later wel komen. 

Is toch mijn vermoeden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

En dan moet je realistisch zijn, wat is zo een niet-afgewerkt project waard en hoeveel kopers zijn er? Daar krijg je niks voor.

Klopt. Maar misschien hebben ze geen keuze. En is een beetje geld nog meer dan geen geld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Soul said:

Ik denk niet dat handelaars hun prijzen gaan laten zakken wegens 2 maand geen verkoop. Die gaan toch ook al wel eens een week (of meer) hebben dat ze geen wagen verkopen. Dan gaan ze hun prijs toch ook niet meteen verlagen. De klant zal later wel komen. 

Is toch mijn vermoeden...

Dat hangt ervan af. Vergeet niet dat handelaars op dit moment helemaal stil liggen. En dat ze niet enkel cash gaan nodig hebben, maar dat ze ook gaan te maken hebben met een markt die erg "twijfelend" gaat van start gaan. Want het eerste wat mensen in gedachte zullen hebben na de lockdown, zal zeker niet zijn van "ik ga me ne W124 of nen E30 bijkopen". 

En ik denk dat veel garagisten gaan bang zijn dat er lange termijn twijfel gaat zijn en dat de negatieve gevolgen van de corona crisis duidelijker en duidelijker gaan worden naamate de maanden voorbij gaan => vrees dat de situatie nog erger wordt.

De reactie daarop zou wel es paniekverkoop kunnen zijn. D'r moet maar ene het vuur an de lont steken en de prijzenslag is op gang. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel hangt af van hoelang het allemaal nog gaat duren. Als we dit najaar nog steeds beperkt zijn in ons vrijheid, of deze zomer nog steeds een bepaald aantal bedrijfstakken op werkloosheid staan, dan kan het wel gaan bewegen. 

Ook de buitenlandse markt kan invloed hebben. Als daar alles op zijn gat valt, dan kan er wat grijze import bij komen die ook hier de prijzen kan gaan beïnvloeden. Als die daarentegen op volle toeren blijft draaien en export een oplossing kan zijn voor wat hier niet verkocht raakt, dan kan het zijn dat de prijzen op niveau blijven. 
Voor een echt leuke wagen kijken veel mensen toch al snel eens over de landsgrenzen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerder dat het aanbod jonge tweedehands snel gaat groeien als dit blijft duren. In het VK financieren veel particulieren een nieuwe wagen via PCP: https://en.wikipedia.org/wiki/Personal_contract_purchase

Ook in Duitsland is leasing voor particulieren een stuk populairder dan hier in België. Wegens de bedrijfswagens zie je dat hier bijna niet.

Dus als het blijft aanslepen en sommige die leasing niet meer kunnen betalen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Tjeu said:

Veel hangt af van hoelang het allemaal nog gaat duren. Als we dit najaar nog steeds beperkt zijn in ons vrijheid, of deze zomer nog steeds een bepaald aantal bedrijfstakken op werkloosheid staan, dan kan het wel gaan bewegen. 

Ook de buitenlandse markt kan invloed hebben. Als daar alles op zijn gat valt, dan kan er wat grijze import bij komen die ook hier de prijzen kan gaan beïnvloeden. Als die daarentegen op volle toeren blijft draaien en export een oplossing kan zijn voor wat hier niet verkocht raakt, dan kan het zijn dat de prijzen op niveau blijven. 
Voor een echt leuke wagen kijken veel mensen toch al snel eens over de landsgrenzen. 

Gij denkt echt dat dit nog maanden gaat aangehouden worden? 

Wat noem je trouwens “buitenland”? Want de markt is nu eenmaal Europees. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, The Swede zei:

Gij denkt echt dat dit nog maanden gaat aangehouden worden? 

Wat noem je trouwens “buitenland”? Want de markt is nu eenmaal Europees. 

Voordat alles terug normaal is en er terug festivals zijn, we weer internationaal kunnen reizen met zijn allen voor het plezier en alle sectoren terug normaal draaien? Ja. Heb het ergens anders al gezegd,. volgens mij gaat dit in golven gaan. Tijdje normaler, tijdje terug strenger en dan weer normaal en hopelijk is het dan voorbij. Maar dit is een verhaal van lange adem. 

Er komt mogelijks echt een voor en na corona tijdperk. Indien zo zal er in dat laatste een nieuwe manier gevonden moeten worden om de begroting rond te krijgen. En dat kan heel nadelig zijn voor de wagen markt. Dan zouden er inderdaad wel koopjes kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat de prijzen gaan veranderen.

Als het een jaar moest aanhouden, ok, maar dat gaat niet het geval zijn. 

Wel bizar om te zien en te horen hoe mensen na 2-3 weken het al financieel moeilijk hebben. Maar die zullen geen 964 in de garage staan hebben. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is niet de zuiver financiële impact alleen, maar de onzekerheid, de horrorverhalen over wat nadien gaat komen etc. 
Mijn voorspelling is dat de youngtimer en oldtimer markt nu een klop krijgt en pas tegen 2022-2023 begint te herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De klop komt volgens mij pas tegen midden van de herfst. Er zal in de komende maanden veel minder geld uitgeven worden, mensen gaan voorzichtig zijn, veel bedrijven gaan de heropstart niet hebben die ze verwachten en het gat dat gevallen is niet meer kunnen dichtrijden (zeker horeca en luxe). De grootste impact zal pas later voelbaar worden. Dus ik pin november als de koopjes maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, binnenmuisarchitekt said:

Wel bizar om te zien en te horen hoe mensen na 2-3 weken het al financieel moeilijk hebben. Maar die zullen geen 964 in de garage staan hebben. 

Of net wel! :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, Tjeu said:

De klop komt volgens mij pas tegen midden van de herfst. Er zal in de komende maanden veel minder geld uitgeven worden, mensen gaan voorzichtig zijn, veel bedrijven gaan de heropstart niet hebben die ze verwachten en het gat dat gevallen is niet meer kunnen dichtrijden (zeker horeca en luxe). De grootste impact zal pas later voelbaar worden. Dus ik pin november als de koopjes maand.

Er zijn enkele "kloppen", de financiele en de psychologische. feit is dat in markteconomie de waarde van iets bepaald wordt door de verwachtingen ivm de toekomst. Een discrepantie tussen de verwachting en de eigenlijke huidige situatie zal, in gavel deze significant is, dan leiden tot een snelle marktcorrectie. 

Ik verwacht dus dat de prijzen zich nu aanpassen gebaseerd op de financiele klop die de mensen verwachten te krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/4/2020 om 10:05, PJH zei:

Als ik een Carrera GT kan vinden aan 60k koop ik hem direct!

 

 

Op 2/4/2020 om 10:07, The Swede zei:

Zal nier gaan. 

Tegen dat hij op 65k is gezakt, heb ik hem al gekocht.

Proficiat Swede.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=284008224

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste die zullen sneuvelen zijn de classics die op de zaak zijn aangekocht als de zaak een patat heeft gekregen. Als tweede de investeringsoppurtunisten. Daarna handelaars die een overstock krijgen. En uiteindelijk de particulier die de ene zot moet vinden. Alle lagen van classics gaan wel een deuk krijgen. Daarna terug ietsje stijgen om dan te kelderen

 

Tijd om veel geld te hebben binnen dit en drie jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minutes ago, gTa said:

Probleem is dat 'em klimaatregeling heeft en iedereen weet dat ik daar niet mee kan omgaan. 

10 minutes ago, TCT said:

De eerste die zullen sneuvelen zijn de classics die op de zaak zijn aangekocht als de zaak een patat heeft gekregen. Als tweede de investeringsoppurtunisten. Daarna handelaars die een overstock krijgen. En uiteindelijk de particulier die de ene zot moet vinden. Alle lagen van classics gaan wel een deuk krijgen. Daarna terug ietsje stijgen om dan te kelderen

Tijd om veel geld te hebben binnen dit en drie jaar.

Waarom weer kelderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stijging gaat kunstmatig gebeuren en ze gaan dat te snel op korte tijd willen doen.

 

/Orakelmodus

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, TCT said:

Stijging gaat kunstmatig gebeuren en ze gaan dat te snel op korte tijd willen doen.

 

/Orakelmodus

Second. Om een stijging kunstmatig te laten gebeuren, moet je de markt kunnen manipuleren. ... 

Kan het orakel daar efkes uitleg bij geven? 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

De prijzen staan al jaren onder druk intussen. Teveel mensen kijken chasing classic cars en dergelijke en denken dat hun exemplaar aan dezelfde prijs een koper gaat vinden.

toen ik mijn e30 325 vorig jaar verkocht dacht ik ook het winnende lot in handen te hebben, ge kunt die dingen aan 15 prijzen maar niemand koopt dat ding ook . Wil je verkopen, moet je zakken en realistisch prijzen

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 23-6-2020 om 09:38, Need2speed zei:

De prijzen staan al jaren onder druk intussen. Teveel mensen kijken chasing classic cars en dergelijke en denken dat hun exemplaar aan dezelfde prijs een koper gaat vinden.

toen ik mijn e30 325 vorig jaar verkocht dacht ik ook het winnende lot in handen te hebben, ge kunt die dingen aan 15 prijzen maar niemand koopt dat ding ook . Wil je verkopen, moet je zakken en realistisch prijzen

 

 

@Need2speed Wat is uiteindelijk een realistische prijs voor een propere E30 325i? Ik zou er zelf namelijk ooit weer terug eentje willen. Maar 15k wordt me ook te gortig, als je weet dat je nog geen 10 jaar geleden al een hele nette 325i had voor pakweg 6k (had me toen beter zoiets gekocht ipv een 318is (waar ze ook al stevige prijzen voor vragen)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid