Ga naar inhoud

Interessante tweedehands auto's


mrbbs

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Waar zie jij al die EV's achter camions slipstreamen?

Op mijn dagelijks traject toch regelmatig. Ik kom er maar weinig tegen op het linker rijvak in mijn deel van het land.
Uiteraard ga ik dat zelf niet doen (zal binnenkort ook EV rijder worden), ik eet liever mijn schoen op, maar het valt mij echt wel op. Degene die net zoals mij 140/150 rijden op de weinige stukken zonder trajectcontrole zijn de nog steeds meestal de grotere benzines/diesel wagens. EV's zeeeer zelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je doet precies of al die EV's hebben een range van 200km en die mensen moeten 180km rijden op dat moment.

Er is nog wel een gradatie tussen 150 rijden, en 90 achter de camions (die trouwens al lang geen 90 meer rijden, eerder 80-85, voor het verbruik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Je doet precies of al die EV's hebben een range van 200km en die mensen moeten 180km rijden op dat moment.

Er is nog wel een gradatie tussen 150 rijden, en 90 achter de camions (die trouwens al lang geen 90 meer rijden, eerder 80-85, voor het verbruik).

Met de i3 is dat meestal toch tussen de 90 en 100 km/u en met de EV's van het werk is die 150 mogelijk:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, jan.van.gent zei:

Op mijn dagelijks traject toch regelmatig. Ik kom er maar weinig tegen op het linker rijvak in mijn deel van het land.
Uiteraard ga ik dat zelf niet doen (zal binnenkort ook EV rijder worden), ik eet liever mijn schoen op, maar het valt mij echt wel op. Degene die net zoals mij 140/150 rijden op de weinige stukken zonder trajectcontrole zijn de nog steeds meestal de grotere benzines/diesel wagens. EV's zeeeer zelden.

Ik zie er ook veel rijden daar, maar dat heeft meer met  "stiekem wil ik de trein nemen, want autorijden is saai" dan met laadangst te maken volgens mij.

Je ziet die ook allemaal gelijk een dwaas naar hun kruis koekeloeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/9/2023 om 10:47, Fr79 zei:

In België zijn het vooral de PHEV's die zware klappen krijgen. Je ziet het idd. bij de X5 maar ook bij de Cayenne. 

De vraag is gedecimeerd nu sinds 30/6 de fiscale voordelen voor professionelen zijn weggevallen en er zijn er maar weinig die zoiets privé kopen. Die dingen werden massaal gekocht toen ze nieuw waren in '18 en '19 en net nu komen er op een slecht moment heel veel op de markt die afgeschreven zijn (en dat zal alleen nog maar toenemen). 

Maar wat er pas echt als een baksteen aan het vallen is, zijn de Tesla's en dan vooral de Model S. Prijzen voor ene van 4-5j. oud zijn op een jaar 30-40% gezakt.

Begrijpelijk. Gelukkig is de markt Europees en zijn er in andere landen minder veranderingen van policy.

Wel om even weer on topic te komen, was de wagen die ik toonde geen hybride en nog minder een EV maar een normale gezonde V8. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/7/2023 at 10:47 AM, Fr79 said:

In België zijn het vooral de PHEV's die zware klappen krijgen. Je ziet het idd. bij de X5 maar ook bij de Cayenne. 

Nou ....

Ik ken iemand die destijds een 1st gen Cayenne Turbo had gekocht. Die moest je ook niet vragen hoeveel die auto nog waard was na 5 jaar. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Nou ....

Ik ken iemand die destijds een 1st gen Cayenne Turbo had gekocht. Die moest je ook niet vragen hoeveel die auto nog waard was na 5 jaar. :D 

Ik bedoelde meer de evolutie van de voorbije maanden sinds afschaffing aftrekbaarheid. De PHEV's dalen veel harder dan de benzines (en zelfs de diesels).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
  • 2 weken later...
12 uren geleden, The Swede zei:

Ja geen minimum prijs en toch staan er auto's in die ik in vorige veilingen ook al heb zien in staan. 

Heb zo al eens op een andere wagen geboden en dacht dat ik gewonnen had maar kreeg de melding dat ik het hoogste bod niet had gehaald. 
2 weken later stond die terug op Vavato, ben er toen naar gaan zien en die kerel dat er werkte zei dat de verkoper er minstens 9000 euro voor wil.
Ik had er toen 7000 euro op geboden en er stond bij "no reserve". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Net dit lot gewonnen maar het zou mij verbazen moest hij de wagen voor deze prijs laten gaan.

90.000 km op de teller. 

Schermafbeelding2024-04-02200139.thumb.png.dbc319dc45875386d30cb5082a264a51.png

  • Vind ik leuk 2
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/3/2024 om 23:37, Bjorno zei:

Ja geen minimum prijs en toch staan er auto's in die ik in vorige veilingen ook al heb zien in staan. 

Heb zo al eens op een andere wagen geboden en dacht dat ik gewonnen had maar kreeg de melding dat ik het hoogste bod niet had gehaald. 
2 weken later stond die terug op Vavato, ben er toen naar gaan zien en die kerel dat er werkte zei dat de verkoper er minstens 9000 euro voor wil.
Ik had er toen 7000 euro op geboden en er stond bij "no reserve". 

Heb ook geen te beste ervaring met Vavato op dat gebied. Ooit een 300E daar "gekocht" en plots bleek dat ze er eigenlijk 3 keer zoveel voor wouden...

1 uur geleden, Bjorno zei:

Net dit lot gewonnen maar het zou mij verbazen moest hij de wagen voor deze prijs laten gaan.

90.000 km op de teller. 

Schermafbeelding2024-04-02200139.thumb.png.dbc319dc45875386d30cb5082a264a51.png

Weer Vavato?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Heb ook geen te beste ervaring met Vavato op dat gebied. Ooit een 300E daar "gekocht" en plots bleek dat ze er eigenlijk 3 keer zoveel voor wouden...

Weer Vavato?

Ja bijna zeker van dat ze het bod niet gaan aanvaarden hoor maar we zien wel. Ze zullen er idd een pak meer voor willen. 

Heb bij hen wel al eens een Ford Transit Mk1 gekocht. Moest toen 500 euro opleggen maar dan was het nog ok. En die was wel perfect in orde. 

Zijn hier ook langs geweest om heel onze showroom te veilen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/4/2024 om 20:03, Bjorno zei:

Net dit lot gewonnen maar het zou mij verbazen moest hij de wagen voor deze prijs laten gaan.

90.000 km op de teller. 

Schermafbeelding2024-04-02200139.thumb.png.dbc319dc45875386d30cb5082a264a51.png

@Bjorno: is die deal uiteindelijk doorgegaan? 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, The Swede zei:

@Bjorno: is die deal uiteindelijk doorgegaan? 🙂 

Ah nee hoor die kerel zijn minimum was 15.000 euro exclusief de kosten. Dus ben er niet op ingegaan. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Bjorno zei:

Ah nee hoor die kerel zijn minimum was 15.000 euro exclusief de kosten. Dus ben er niet op ingegaan. 

 

:lolz: 

Er zijn echt mensen die denken dat hun auto met goud belegd is. :fp:

Qua veiling opnieuw iets dat ik niet acceptabel vindt: de minimumprijs is 15’000, maar men zet dit dan niet als minimumprijs erbij. 

Plus, ipv direct te zeggen dat de minimumprijs niet werd gehaald, zegt men toch “u won”.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

 

Qua veiling opnieuw iets dat ik niet acceptabel vindt

Ook niet acceptabel 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, The Swede zei:

:lolz: 

Er zijn echt mensen die denken dat hun auto met goud belegd is. :fp:

Qua veiling opnieuw iets dat ik niet acceptabel vindt: de minimumprijs is 15’000, maar men zet dit dan niet als minimumprijs erbij. 

Plus, ipv direct te zeggen dat de minimumprijs niet werd gehaald, zegt men toch “u won”.

Ja idd vind ik ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, The Swede zei:

:lolz: 

Er zijn echt mensen die denken dat hun auto met goud belegd is. :fp:

Qua veiling opnieuw iets dat ik niet acceptabel vindt: de minimumprijs is 15’000, maar men zet dit dan niet als minimumprijs erbij. 

Plus, ipv direct te zeggen dat de minimumprijs niet werd gehaald, zegt men toch “u won”.

Er staat toch bij 'Onder gunning'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid