Ga naar inhoud

De eerste rit na Corona ?


Soul

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, Ian zei:

Is een 240D zeker (als ik het typeplaatje goed zie tenminste)?

M'n eerste Benz was een W123 230C. Voelt idd seer solide, als je de deuren dicht slaat. :inlove: Als er terug eentje in huis komt zou ik indien diesel graag een 300D hebben. Indien benzine liefst een 280E, maar dat is wss zwaar boven budget, dus een propere 230E mag evt. ook. :D Maar een Bar 8 sedan of coupé lijkt me ook wel wat (maar nog moeilijker te vinden). Momenteel zal ik het dus met m'n 124's moeten doen. Ook geen straf, maar een 123 heeft natuurlijk prachtige vormen, die nog eens extra geaccentueerd worden door de chroom details.

 

Zojuist, gewoon ik zei:

240d in die kleur? Was het een duitse wagen? Taxi!!!!!

Inderdaad, een 240D. Straffer nog, een automaat!

Taxigelb, tot zo ver klopt het. Maar het is de auto van zijn grootvader. Heel mooi verhaal hoor. En die heeft hem nieuw gekocht in 1983.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De automaat zegt al dat het geen taxi is geweest. Welk interieurkleur? Blauwe stof?

Ik vind dat een mottig kleur dat taxigeel. Een maat van mij heeft zo een 280E in dat kleur. En dat pakt ook niet echt op de foto. (tot zijn frustratie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens met een W123 200D gereden, niets voor mij, veel te traag. En dat wil al veel zeggen als ik dat zeg. default_biggrin.gif Met een W123 300D heb ik ook eens gereden en dat is eigenlijk ook al op het randje (beetje zoals een W124 250D, ook 5-cilinder). Dus moet geen diesel hebben 'lager' dan een 300D. default_biggrin.gif

 

Ben ook eens naar een W123 300TDT automaat gaan kijken. Reed niet mis (niet vlot maar ook niet tergend traag) maar was al eens herspoten, en zag een gat in de bodem dus maar laten staan (vraagprijs was ook niet weinig).

 

Nu heb ik zoals @gewoon ik ook wat 'spijt' dat ik nu 'maar' een W124 230E heb (ipv een 300E bvb). Was nochtans gestart met een 5-cilinder (250TD). Zou m'n 230E kunnen weg doen en een 300( C )E of W123 zoeken maar ben bang dat ik dezelfde fout als bij m'n eerste E30 ga maken, dat ik geen gelijkaardige propere meer zal vinden (toch zeker niet voor dezelfde prijs).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gewoon ik zei:

De automaat zegt al dat het geen taxi is geweest. Welk interieurkleur? Blauwe stof?

Ik vind dat een mottig kleur dat taxigeel. Een maat van mij heeft zo een 280E in dat kleur. En dat pakt ook niet echt op de foto. (tot zijn frustratie)

Anthraciet stof.

Is niet zo een mooie kleur, klopt, maar anderzijds is dat dé mercedes van zijn pépé. Die moet gewoon in die kleur zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Ian zei:

Ik heb eens met een W123 200D gereden, niets voor mij, veel te traag. En dat wil al veel zeggen als ik dat zeg. default_biggrin.gif Met een W123 300D heb ik ook eens gereden en dat is eigenlijk ook al op het randje (beetje zoals een W124 250D, ook 5-cilinder). Dus moet geen diesel hebben 'lager' dan een 300D. default_biggrin.gif

 

Ben ook eens naar een W123 300TDT automaat gaan kijken. Reed niet mis (niet vlot maar ook niet tergend traag) maar was al eens herspoten, en zag een gat in de bodem dus maar laten staan (vraagprijs was ook niet weinig).

 

Nu heb ik zoals @gewoon ik ook wat 'spijt' dat ik nu 'maar' een W124 230E heb (ipv een 300E bvb). Was nochtans gestart met een 5-cilinder (250TD). Zou m'n 230E kunnen weg doen en een 300( C )E of W123 zoeken maar ben bang dat ik dezelfde fout als bij m'n eerste E30 ga maken, dat ik geen gelijkaardige propere meer zal vinden (toch zeker niet voor dezelfde prijs).

 

 

En je weet direct waarom ik geld in mijn kar blijf pompen. Al paar keer naar andere karren gaan kijken, maar mijn kleurcombo vind ik de max en ik wil geen blauw of zwart interieur. Het moet een verbetering zijn. 

Nu een 300tdt rijdt zoals een 230te van vlotheid en optrekken. Dus vermoedelijk al iets niet juist. Geluid is wel nice, maar op een lange rit, toch vrij luid (om achter te rijden). 

Ik rij graag met mijn kar, hij moet alleen eens beginnen meewerken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Bompa zei:

Anthraciet stof.

Is niet zo een mooie kleur, klopt, maar anderzijds is dat dé mercedes van zijn pépé. Die moet gewoon in die kleur zijn.

Veloers dan? Wel een luxe stof (spijtig dat die zo snel slijt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, stof. Geen pullman zeker niet. Ik zal er nog eens op letten, maar ook geen veloers, gewoon stof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/4/2020 om 17:30, Bompa zei:

Na corona, dus als alles weer mag en niks overgang meer? Met de 940, schuifdakje open, en de vrouw en m'n maat en zijn vrouw erbij, oldieritje naar Leisele, en daar op een terras een goede picon gaan drinken.

Vorige editie:

IMG_20180728_130245248.thumb.jpg.78c14f2dcff1db12689a606081136bcc.jpg

Doet me denken aan dat ouder koppel in Man Bijt Hond dat met hun Alfa op uitstap ging.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Bompa zei:

Nee, stof. Geen pullman zeker niet. Ik zal er nog eens op letten, maar ook geen veloers, gewoon stof.

Tis zwart dan volgens mij. Al komt dat bij stof niet zo donker over. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je weet direct waarom ik geld in mijn kar blijf pompen. Al paar keer naar andere karren gaan kijken, maar mijn kleurcombo vind ik de max en ik wil geen blauw of zwart interieur. Het moet een verbetering zijn. 
Nu een 300tdt rijdt zoals een 230te van vlotheid en optrekken. Dus vermoedelijk al iets niet juist. Geluid is wel nice, maar op een lange rit, toch vrij luid (om achter te rijden). 
Ik rij graag met mijn kar, hij moet alleen eens beginnen meewerken. 

De jouwe blijft idd zalig. Grotendeels door de kleur en zo. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Martini Racing zei:

Doet me denken aan dat ouder koppel in Man Bijt Hond dat met hun Alfa op uitstap ging.

 

Awel, ik durf de foto hier niet zetten toen we hen opwachtten in een of ander doods dorpje in Henegouwen: we zaten in ons klapstoeltje op het kerkplein en voldeden bewust volledig aan bovenstaande scenario. Toen ze toekwamen lagen ze driedubbel in een plooi.

6 uren geleden, gewoon ik zei:

Tis zwart dan volgens mij. Al komt dat bij stof niet zo donker over. 

Ah ok. 't Zal al wat afgebleekt zijn gelijk bij een W124 zijn hoedenplank :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet me denken aan dat ouder koppel in Man Bijt Hond dat met hun Alfa op uitstap ging.
 

Schitterend toch. :D Ik wil ook zo'n vrouw later!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid