Ga naar inhoud

Toon ons jouw AM garage!


mrbbs

Aanbevolen berichten

Om alvast wat ideeën op te doen voor mijn nieuwe garage leek het mij tof om elkaars garage te zien en eventueel ideeën te kunnen opdoen van elkaar.

In de nieuwe dubbele garage wil ik rekken installeren om de kuis producten op te zetten én één om mijn tools gerieflijk te kunnen opbergen.  Tevens wil ik ze vervolgens wat aankleden met wat automotive spullen.

Dit is voorlopig de mijne:

 

IMG_20200426_183855.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet echt een AM-waardige garage, maar ik heb wel zoveel mogelijk roldeurkasten gebruikt. Dan staat alles netjes uit het stof en je verliest geen plaats bij het openen van deuren. De kasten zijn ook heel modulair qua positie van de leggers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de E30 achteraan op blokjes zet (of op een pallet waar je over kan rijden ofzo), dan kan je nog wat centimeters winnen (voor grotere wagen of veiligheid). Je zou dan ook in dat verhoogje een groef kunnen maken als stop voor de achterwielen zodat je makkelijker alles tot op de millimeter kan parkeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tjeu zei:

Als je de E30 achteraan op blokjes zet (of op een pallet waar je over kan rijden ofzo), dan kan je nog wat centimeters winnen (voor grotere wagen of veiligheid). Je zou dan ook in dat verhoogje een groef kunnen maken als stop voor de achterwielen zodat je makkelijker alles tot op de millimeter kan parkeren. 

Zo bedoel je?

IMG_20180107_165614.thumb.jpg.1d1f4122544193db3cf7843accf25a81.jpg

 

Hier nu bezig met de grond waar garage moet kopen voor te bereiden. 

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn garage is tijdelijk hobbyruimte. Doel: zo veel mogelijk mijn eigen brol daarin krijgen, en de brol van de rest eruit. Daarna take-over om een deftige oldie in te zetten :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn garage is een opbergruimte zoals bij 99% van de Belgen 😁 heb een carport gezet, dan kan de auto ook beter opdrogen en moet ik me geen zorgen maken dat de kinderen (en vrouw) er krassen op maken als ze de garage binnenkomen. 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n 940-tank staat ook slechts onder de carport. Meer last van stof dan van poezen, en we hebben zelf een kater.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, PJH zei:

Maar alle poezels uit de buurt lopen er dan over enz :o

Heb zo een marter-afschrik-spel, katten blijven zeker 10m rondom de auto vandaan, zelfs al staat het niet aan blijven ze schrik hebben van mijn auto 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw haar auto staat in de garage, de mijne onder de carport.
Die van haar staat vol poezenpootjes, die van mij ligt vol stuifmeelstof.
De pootjes zijn van onze eigen kat: ze gaat altijd op het dak van de auto zitten als mijn vrouw aan het strijken in de garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, DDke zei:

Mijn garage is veeeeeel te klein.. 😐

Dat is iets dat je altijd voor hebt, gelijk hoe groot je ze maakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak is de garage wel groot genoeg, ze staat gewoon vol met allemaal rommel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, knight-rider zei:

Vaak is de garage wel groot genoeg, ze staat gewoon vol met allemaal rommel.

Dat klinkt als iets wat de meeste hun vrouw zou zeggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vaak gewoon de waarheid. Als ik bij veel mensen zie wat er allemaal in die garage staat (ook hier bij mij trouwens).

Als ik ooit een huis bouw of koop, dan moet er een kelder zijn, of een groot tuinhuis / rommelt waar dat allemaal in kan, zodat de garage uitsluitend voor de auto's kan dienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De garage hier (onder het huis, op straatniveau) was toen het gebouwd werd (jaren 70) bedoeld voor 2 auto's. Met het huidige formaat van de auto's lukt dat niet meer, tenzij het kleine auto's zoude zijn.

Samen met mijn Mégane GT grandtour zou er waarschijnlijk nog net een smartje in kunnen (als we de rommel buiten smijten). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een inpandige garage en daar staat alleen de E85 in en al mijn detailspullen. Zo sowieso x2.5 in oppervlakte mogen zijn, maar ‘t is nu zo. De misses haar A3 staat op de oprit en mijn V60 op straat voor de deur (verkaveling). Al mijn ander gerief staat ofwel in de berging of in het tuinhuis. Maar het klopt wat hier gezegd wordt: in 80% van de garages hier in de wijk staat alleen maar brol, dus de auto’s moeten op straat staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze inpandige garage staat ook vol met brol. Ik ben nu al meer dan 2 jaar bezig met een extra garage te zetten (L vorm gemetst met zadeldak), heb tot nu toe alles zelf gedaan maar neemt heel veel tijd in beslag (nog nooit gemetst of iets dergelijks). Maar het einde is in zicht, vandaag verder gedaan met de vloer te leggen :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Speedhunter zei:

Onze garage. Ik woon nog thuis. Er staan 4 auto's, plaats voor 7 auto's. 

1cg8HgS.jpg

dO1ty7W.jpg

iASAyXW.jpg

 

Waaw, heerlijk :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Jenkins zei:

Waar, heerlijk :inlove: 

Oostduinkerke (deelgemeente Koksijde). Is goed dat de wagens altijd binnen slapen, zeker met het aantal wind en zand aan de kust. Voldoende plaats om er vlot uit te geraken. Vanaf 5 auto's moet je rekening houden met iemand anders. Makkelijk als er bezoek is, dan kan die hun wagen ook binnen staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, knight-rider zei:

Als ik ooit een huis bouw of koop, dan moet er een kelder zijn, of een groot tuinhuis / rommelt waar dat allemaal in kan, zodat de garage uitsluitend voor de auto's kan dienen.

Ja, tot je iets koopt voor je auto...

Winterbanden/zomerbanden, materiaalkoffer, poetsmiddel, compressor,...

Ga je dat allemaal in de kelder zetten ? Dan zal je dat niet veel gebruiken.

Dus hou je dat maar bij de hand in de garage.

En je bent vertrokken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid