Ga naar inhoud

Toon ons jouw AM garage!


mrbbs

Aanbevolen berichten

Zojuist, Soul zei:

Ja, tot je iets koopt voor je auto...

Winterbanden/zomerbanden, materiaalkoffer, poetsmiddel, compressor,...

Ga je dat allemaal in de kelder zetten ? Dan zal je dat niet veel gebruiken.

Dus hou je dat maar bij de hand in de garage.

En je bent vertrokken...

Ah nee hé, die kelder is voor al de andere bazaar. De zaken die jij aanhaalt staan dan in de garage :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jenkins zei:

Maar het klopt wat hier gezegd wordt: in 80% van de garages hier in de wijk staat alleen maar brol, dus de auto’s moeten op straat staan. 

Ik zie dat hier in de straat ook heel duidelijk.

Een van de buren heeft de garage vol met fietsen staan, auto's staan op de oprit. Ik zijn plaats had ik een fatsoenlijke werkplaats in de tuin gebouwd (groot tuinhuis)

Andere buur gebruikt zijn garage als werkplaats om aan auto's te werken, zijn collectie auto's staat op de oprit, gelukkig heeft die veel plaats. Momenteel heeft hij een kadett e gsi, een kadett e gsi cabrio, een tigra, een astra f gsi en een Vivaro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Soul zei:

Ja, tot je iets koopt voor je auto...

Winterbanden/zomerbanden, materiaalkoffer, poetsmiddel, compressor,...

Ga je dat allemaal in de kelder zetten ? Dan zal je dat niet veel gebruiken.

Dus hou je dat maar bij de hand in de garage.

En je bent vertrokken...

 

1 uur terug, Jenkins zei:

Ah nee hé, die kelder is voor al de andere bazaar. De zaken die jij aanhaalt staan dan in de garage :) 

Ligt eraan he, wanneer je koopt moet je rekening houden met hoe alles gemaakt is, als je zelf bouwt kan je alles maken zoals je zelf wilt.

Is de garage onder het huis, dan is de kelder langs de garage dus vrij simpel om daar dan ruimte te voorzien voor allerlei zaken, is de garage op het gelijkvloers, dan kan je plaats in de garage voorzien of een soort van lift voorzien om makkelijk zaken naar de kelder te verplaatsen. Compressor kan ook in de kelder en dan leidingen naar de garage trekken ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, CAS zei:

Dikke jag!

22 jaar oud ondertussen (bouwjaar 1998). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan mijn garage zal je niet veel inspiratie hebben, maar zelf vind ik in dit topic misschien ook inspiratie. :D

Heb een dubbele garage, maar helaas in de lengte en niet in de breedte (maar beter dan niets natuurlijk). Nu kunnen er net twee grote middenklassers in (W124's althans, nieuwere E's zijn misschien al te lang). In de garage staat nog een valse wand waardoor er nu nog een tweede ruimte is waar bvb een werkbank en wat gerief kan staan. Als die weggehaald zou worden zou er misschien plaats zijn voor 3 kleine auto's (achter elkaar).

Toen ik het huis en garage bezichtigde voor aankoop was het volop zomer. Eenmaal herfst toen ik de sleutels kreeg, kwam al snel de vaststelling dat de garage een vochtig hok is, er sijpelt op verschillende plekken water binnen langs het dak en de muren. :/ Is ook maar een enkele muur (ruwbouw eigenlijk, grijze snelbouwsteen en een betonvloer die niet verder afgewerkt is). Garage staat net niet op de scheiding dus zou aan de scheidingskant (tevens regenkant) isolatie willen aanbrengen (van die platen zoals nu ook op het dak liggen waaraan al isolatie hangt, of zo). De buur aan die kant (die er ook pas woont) is echter een luidruchtige Albanees of zo, waar ik ook nog geen contact mee gehad heb (behalve eens hallo zeggen zonder hallo terug te krijgen), dus dat wordt nog plezant... Sommige voegen in de muur aan die kant zijn ook gebarsten (zie het daglicht erdoor).

Dit is een later bijgebouwde garage. Origineel was de garage aangebouwd aan het huis maar die werd deels omgebouwd naar keuken en technische ruimte. Naast de oude garage en voor de 'nieuwe' garage is ook een ideale plaats om nog een ruime (anderhalve auto lang en breed (maar niet breed genoeg voor 2 auto's)) carport te zetten (wat ik wel nog zou willen voor m'n daily, en dan zit die regenkant van de vroegere garage ook wat beschut).

Al zal ik eerst voorrang moeten geven aan verbouwingen in het huis zelf.

d4c91bd87271cce14d4416fdc8ab1308.jpg

@Pablo, droom je nog altijd van een 124, geen interesse in m'n S124? 230TE automaat :D

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van zodra onze buurman zijn beroep heeft verloren kunnen wij hier aan starten. Voorlopig staan onze auto's gewoon buiten 

Omgevingsvergunning  Kenens - Mangelschots-9.jpg

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Ian zei:



@Pablo, droom je nog altijd van een 124, geen interesse in m'n S124? 230TE automaat :D

Ik droom er nog van maar nu is het niet de ideale moment :D Heb liever de w124 ook als ik moet kiezen (heb al een break) maar t' is heel vriendelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet er nog allemaal aan die S124 gebeuren om die mint te krijgen? Zijn die roestgevoelig? Wat gaat zoiets nog? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

IzCWQ35.jpg

cULY5ZW.jpg

9MiFV3l.jpg

Ondertussen nog wat meer opgeruimd en camionette staat ook binnen (om de ruimte voor de GTi16 vrij te houden).
Als de coronashizzle een beetje door is moet ik nog es werk maken om de leeuw op te hangen, en wat rekken tegen de muur maken om dingen die nu allemaal op de grond staan eens een "plaats" te geven.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gelukkig 30 jaar geleden een herenhuis gekocht met een dubbele garage. Was een stort van een huis, maar netjes gerenoveerd als 10 jarenplan☺️  Was eigenlijk vroeger de eetplaats en salon, maar is helemaal verbouwd naar een inpandige garage. Zeer ruim, de F10 en de E46 M3 kunnen er makkelijk in. Fietsen, schoenrekken, wasmachine droogkast, compressor, detailingmateriaal, hogedrukreiniger enz... het kan er allemaal in. Rommel staat in de kelder. 
Recent nog een spiegel geplaatst (zie foto rechts achter) om makkelijk tot op 1 cm van de muur te rijden. Enig nadeel is natuurlijk dat je de F10 moet uithalen om de E46 te gebruiken. Maar dat is een luxeprobleem. De E34 M5 staat in een afgesloten ondergrondse garage achter onze hoek, gehuurd. Een auto buiten staan, daar kan ik niet mee leven 🙄
 

FB9-B6164-7718-4-ECA-A35-F-C91-BAF34-EFD

aangepast door Order66
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben jaren geleden overwogen om naar het platteland te verhuizen (met loods of opslagplaats) , maar dat is niets voor ons.

aangepast door Order66
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, lancer-evo zei:

Proper! Waarom ligt dat tapijt er? @toere

We komen altijd binnen via de garage, en is voor het geval we natte schoenen aan hebben en we die daar kunnen af doen zonder de garage vuil te maken😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, toere said:

We komen altijd binnen via de garage, en is voor het geval we natte schoenen aan hebben en we die daar kunnen af doen zonder de garage vuil te maken😁

Er is over nagedacht ;)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gewoon ik said:

Is dat die brommer van tjeu?

Nee, een Solex in opbouw 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Joske zei:

 

cULY5ZW.jpg

 


Als de coronashizzle een beetje door is moet ik nog es werk maken om de leeuw op te hangen, en wat rekken tegen de muur maken om dingen die nu allemaal op de grond staan eens een "plaats" te geven.

 

 

Waarom zie ik dan een Belgische vlag ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, lancer-evo zei:

Er is over nagedacht ;)

Tuurlijk.

Alles in ons huis hoor, bv waar de carport nu staat zit er ook een extra deur waar je naar binnen kunt in huis via de berging. En in de living zit halverwege een raam/ deur waar de overdekte kennel van de hond(en) staat, zodat ze langs daar binnen en buiten kunnen zonder dat zij of wij door de regen moet lopen voor ze binnen te laten. 

20200503_195528.jpg

20191002_134826.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, Geertt said:

Hier zijn de plannen van de garage bijna klaar. Binnenruimte 8x6m²; plek voorzien voor mijn vrouw haar auto en mijn oldtimer + technische ruimte op gelijkvloers voor eventueel ooit een filterinstallatie van een zwembad.

Aangezien wij heel weinig kelderruimte hebben onder onze woning komt er mogelijks een kelder onder de garage. Hier kunnen dan tuinmeubels, banden in, maar ook ruimte voor een werkbank enzovoort.
In de betonnen dek van het gelijkvloers komt er met zekerheid -met of zonder kelder- een uitsparing die kan fungeren als smeerput. In geval van kelder overweeg ik om de balkenlaag van de smeerput als beweegbaar platform op te bouwen. Op die manier kan ik de balkenlaag gebruiken als regelbare werkhoogte van de smeerput, maar ook als 'lift' om bijvoorbeeld mijn banden naar boven en beneden te doen. 
Dat alles moet ik eens bekijken / uitwerken. 😁
 

Roosen_16 - Foto.jpg

Roosen_20 - Foto.jpg

Edit: als het ging maakte ik er één voor 3 wagens, 2 gaat in de toekomst nog te klein zijn. 🤣 Bij dit model hou ik er al rekening mee dat m'n eigen daily steeds buiten staat (hetgeen geen probleem is).

Machtig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid