Ga naar inhoud

Toon ons jouw AM garage!


mrbbs

Aanbevolen berichten

18 uren geleden, toere zei:

Linkerkant en rechterkant garage.

Carport.

Ja ik heb het graag opgeruimd😀

20151213_094347-1.jpg

20151221_185642.jpg

 

Netjes, @toere

Maar die kastdeuren. Ik neem aan dat je die alleen maar kan openen als daar geen wagen staat. Of is je garage echt zo breed ? Ik zou zoiets wel zien zitten met schuifduren.

En die mat, zou hou je de garage proper als je vuil voeten hebt, maar de wagen zelf is toch ook wel eens vuil, dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Soul zei:

Netjes, @toere

Maar die kastdeuren. Ik neem aan dat je die alleen maar kan openen als daar geen wagen staat. Of is je garage echt zo breed ? Ik zou zoiets wel zien zitten met schuifduren.

En die mat, zou hou je de garage proper als je vuil voeten hebt, maar de wagen zelf is toch ook wel eens vuil, dus...

Mijn garage is 7m60 breed, kasten hebben een diepte van 62cm binnenmaat dus nog genoeg plaats over voor beide auto's gemakkelijk binnen te zetten.

De M staat er het dichtsbij en de kasten kunnen open hoor. 

Foto met de Alfa is nog van toen de moto er ook nog in stond, heb geen andere maar je ziet toch dat ze ruim genoeg is. 

Inderdaad, kwist dat er wel zo een vraag ging komen. Eigenlijk hebben wij geen 2 auto's meer nodig, is het slecht weer blijft de M binnen staan en neem ik de Alfa, hebben we toch beide auto's gebruikt en de garage was nog proper en het is slecht weer, zet ik ze onder de carport. 

20200504_130836.jpg

20200504_131752.jpg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote garages, wat een gemak.
In een nieuwbouw helaas onbetaalbaar geworden voor een gewone werkmensch.

Ik heb net genoeg plaats voor een auto, wat velos, een rek, en de chauffage-installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, kwiekie zei:

Nog altijd tevreden van de ruime garage hierzo :)

Gezien ik altijd eerst vertrek en laatst thuiskom voorlopig ook geen last dat de auto's achter elkaar staan, zal misschien later nog vervelender worden maar dat zien we dan wel.

Net geen 5 meter breed en zo'n 15 meter lang.

20200504_193219.thumb.jpg.fff9738bf05655fce8a7bfd7aca340cc.jpg

20200504_193301.thumb.jpg.9d7cfe296871e347c24b49a420e809b5.jpg

20200504_193315.thumb.jpg.06c82119292b94a926d70c868c091ab6.jpg

HAd ik jouw garage gehad, ik was al aan het graven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Grote garages, wat een gemak.
In een nieuwbouw helaas onbetaalbaar geworden voor een gewone werkmensch.

Ik heb net genoeg plaats voor een auto, wat velos, een rek, en de chauffage-installatie.

Was wel een vereiste van mij: garage moest groot genoeg zijn voor een grote ingemaakte kast/ 2 auto's en plaats voor een moto.

Moto wel weg nu.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, toere zei:

Was wel een vereiste van mij: garage moest groot genoeg zijn voor een grote ingemaakte kast/ 2 auto's en plaats voor een moto.

Moto wel weg nu.....

Idem hier. Heeft een bezoekje aan mijn 'winterstalling' met de architect nodig gehad om in te zien dat een grote garage een must was en dat een gang van 6m lang en 1,5m breed gewoon verloren ruimte was. 😂

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al in een "paar" huizen gewoond voor ik bouwde, dus wist ik hoe groot elke kamer/ living/ keuken/ badk/ garage enz... moest zijn. Heeft mij wel vele uurtjes plannetjes tekenen gekost voor alles in de plooi viel.

De Architect heeft niet veel werk meer gehad😁

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Bompa zei:

HAd ik jouw garage gehad, ik was al aan het graven!

Dat volg ik niet Bompa.

Voorlopig heb ik dus wel nog geen kasten. Enkel een rek, en 2 haken waar mn ladder tegen hangt.

Gezien ik geen echt tuinhuis heb (enkel iets kleins waar het groenafval en nog wat hout in staat) staat we grasmachine enzo tegen de muur.

Wat ik wel graag nog wil is echte werkbank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een typische jaren 70 garage. 6m buitenmaten. Des past er net in (zie foto pjh ter illustratie) en smal. 

Gelukkig kleine L vorm zodat ik werkbank heb. 

Nu wel opslag verbouwing dus propvol rommel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor we ons huis bouwden, woonden we in een appartement, met garage.  We hadden nog geen kinderen, mijn vrouw reed met een Fiësta'tje, ik met een first-gen A-Klasse.  Wist ik toen dat een grasmachine, kinderfietsen, barbecue, tuinrommel,... zoveel plaats in namen :D.   Zet daar dan nog een gezinswagen in, en het staat rap vol. 

Tuinspullen enzo, zijn ondertussen verhuisd naar de berging bij de carport, en de Mini pakt nu ook niet zoveel plaats in. 

Dubbele garage ware ideaal geweest, maar de perceelsbreedte liet dat niet onmiddellijk toe, of we gingen compromissen moeten maken op woonruimte.    Open keuken (schoon Vlaams voor 'mijn keuken staat in mijn living', geen bureau (tenzij in een slaapkamer),...  Dan boet ik liever wat garageruimte in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, ex-Mooseman said:

In een nieuwbouw helaas onbetaalbaar geworden voor een gewone werkmensch.

Idd. Efkes 40 vierkante meter garage voorzien. Dat is dan 50K meerprijs ofzo :lol: 

En dan hebben we het nog niet over de perceeloppervlakte die nodig is, want dat is 40 vierkante meter bewoond die je kwijt bent.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbele garage :inlove:

Maar zoals Fuel zegt, tegenwoordig bijna onbetaalbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, kwiekie zei:

Net geen 5 meter breed en zo'n 15 meter lang.

Mijn garage is 275cm breed. Daar kunt ge niet veel in kwijt behalve een smart of een Lamborghini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou hier paar foto's kunnen plaatsen maar zijn allemaal 'staanplaatsen' - geen echte garages. Mijn oldie staat in een garagebox, mijn daily ofwel in een ondergrondse parking ofwel bij m'n schoonouders in de garage. Niet echt van toepassing dus 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Voor we ons huis bouwden, woonden we in een appartement, met garage.  We hadden nog geen kinderen, mijn vrouw reed met een Fiësta'tje, ik met een first-gen A-Klasse.  Wist ik toen dat een grasmachine, kinderfietsen, barbecue, tuinrommel,... zoveel plaats in namen :D.   Zet daar dan nog een gezinswagen in, en het staat rap vol. 

Tuinspullen enzo, zijn ondertussen verhuisd naar de berging bij de carport, en de Mini pakt nu ook niet zoveel plaats in. 

Dubbele garage ware ideaal geweest, maar de perceelsbreedte liet dat niet onmiddellijk toe, of we gingen compromissen moeten maken op woonruimte.    Open keuken (schoon Vlaams voor 'mijn keuken staat in mijn living', geen bureau (tenzij in een slaapkamer),...  Dan boet ik liever wat garageruimte in.

Idem hier, ik wou ofwel per sé een dubbele garage of niks, maar was moeilijk om dan binnen de vooropgestelde voorschriften te blijven. Dan maar direct gekozen voor wat we het mooist vonden. Dus werd het 1 carport ipv garage. 
Als er ooit een oldtimer bijkomt, reeds stalling voorzien op exact 2,0km van hier, met brug. 
Jammerlijke evolutie, maar we mogen tegenwoordig al blij zijn dat er geen auto 'op straat moet staan'.

carport.jpg

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

 

En dan hebben we het nog niet over de perceeloppervlakte die nodig is, want dat is 40 vierkante meter bewoond die je kwijt bent.

Hebben toch nog genoeg bebouwde meters over hoor( zonder de garage) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid