Ga naar inhoud

2012 Porsche 991 Carrera (991.1)


B3noît

Aanbevolen berichten

Prijs of gratis mee te nemen? 
 

edit: over prijs gekeken, excusi 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel zot hoe goed die hun waarde behouden, de 911 modellen.

Heb je zicht op de rijtaks en de BIV eventueel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Speedhunter said:

Toch wel zot hoe goed die hun waarde behouden, de 911 modellen.

Heb je zicht op de rijtaks en de BIV eventueel? 

Daar ligt ook een beetje de achilleshiel van deze wagen: in het begin nemen de wagens een snelle duik, zoals alle nieuwe wagens, en daarna blijven ze er stabiel. 

Dat betekent dat je al snel in concurrentie komt met bvb wagens van 2016-2017 met minder kms en van het model 991.2 . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, msxx zei:

En je had hier geen topic van? Een ban dringt zich op :D 

Bewust wat under the radar gehouden :) én het is de wagen van m'n vader, alhoewel ik er ook wel regelmatig mocht van genieten.
Ik moet zeggen, echt overheerlijk rijdende machine! Vooral hoe Porsche er in slaagt om een manuele versnellingsbak te maken zoals het echt hoor. 

Zalig hoe dat klikkend gevoel is bereikt als je hem in versnelling legt. Downshiften met tussengas klinkt ook echt goed bij deze wagens.
 

Het is toch met een dubbel gevoel moet ik eerlijk toegeven.

14 uren geleden, Speedhunter zei:

Toch wel zot hoe goed die hun waarde behouden, de 911 modellen.

Heb je zicht op de rijtaks en de BIV eventueel? 

Als je hem morgen zou inschrijven:

Jaarlijkse verkeersbelasting € 1.521,42

Belasting in verkeerstelling € 1.423,88

1 uur geleden, saabi zei:

Knap, en correcte prijs.

 

succes met de verkoop

Dank je! Hij inderdaad priced to sell. Zowat de laagst geprijsde in België in deze configuratie.
Heeft ook z'n kilometers, maar rijdt als een zonnetje.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stomme vraag: wat is een NEDC uitlaat?
Ik kan m'n beginpost niet meer aanpassen en daardoor zitten er nog wat fouten in...

Ik doelde erop dat dit de laatste volledig atmosferische motor is. Vanaf de facelift zijn turbo geblazen blokken.
En via de nieuwe EU normen een heel stuk minder luide uitlaten.
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

Bestond de atmo niet tot 2016? 

Zegt hij toch ook, tot de facelift, oftewel de 991.2 dat is 2015 of 2016 geweest

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Manueel, zes cilinder, atmosferisch. 

Zoek deze 3 dingen eens bij een nieuwe wagen. Je zou wel eens lang kunnen zoeken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, Speedhunter said:

Manueel, zes cilinder, atmosferisch. 

Zoek deze 3 dingen eens bij een nieuwe wagen. Je zou wel eens lang kunnen zoeken. 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ICM zei:

 

Is dit dan een nieuwe wagen? Ik zie bouwjaar 2012. Dat deze knappe Porsche 911 deze ingrediënten heeft, zo ver was ik ook al. Mijn post was positief bedoeld, zoek nu maar eens een wagen met bouwjaar 2020 met die drie ingrediënten. Zelfs met het weglaten van de atmosferische motor is het moeilijk. Rap eens bij BMW gaan kijken, 240i coupé, geen manueel meer. M2 wel nog met manueel maar hoelang nog als het nieuwe model er komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, Speedhunter said:

Is dit dan een nieuwe wagen? Ik zie bouwjaar 2012. Dat deze knappe Porsche 911 deze ingrediënten heeft, zo ver was ik ook al. Mijn post was positief bedoeld, zoek nu maar eens een wagen met bouwjaar 2020 met die drie ingrediënten. Zelfs met het weglaten van de atmosferische motor is het moeilijk. Rap eens bij BMW gaan kijken, 240i coupé, geen manueel meer. M2 wel nog met manueel maar hoelang nog als het nieuwe model er komt...

Uiteraard. Was om te lachen.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Speedhunter zei:

Manueel, zes cilinder, atmosferisch. 

Zoek deze 3 dingen eens bij een nieuwe wagen. Je zou wel eens lang kunnen zoeken. 

Echt zot hoe snel dat gegaan is, het verdwijnen van de manuele atmo 6 cyl.
Porsche Cayman 4.0 GTS
Porsche GT4
Porsche Boxster 4.0 GTS
Porsche Spyder
Chevrolet Camaro V6
Dodge Challenger V6

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, msxx said:

Zegt hij toch ook, tot de facelift, oftewel de 991.2 dat is 2015 of 2016 geweest

Hij zei dat het één van de laatste atmo’s was. De wagen is echter een 2012 en ik vroeg dus of de turbo niet pas in 2016 kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zei dat het één van de laatste atmo’s was. De wagen is echter een 2012 en ik vroeg dus of de turbo niet pas in 2016 kwam.
Ok, bedankt voor deze rechtzetting professor!

Mijn allergrootste excuses voor deze zware lapsus om te zeggen dat dit niet de allerlaatste is, maar tot de groep van hoort... Och God, hoe zal in ooit nog goed kunnen slapen... [emoji15]
  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid