Jump to content
mrbbs

2020 Toyota GR86 / Subaru BRZ

Recommended Posts

mrbbs    399
mrbbs

Het is inmiddels geen geheim meer dat Toyota straks met een opvolger van de GT86 en Subaru met een nieuwe BRZ.

Bij Toyota gaat die voortaan GR86 gaan heten en contacten zeggen mij veel belovende dingen. 

Geruchten zoals ze nu zijn:

De wagen zal een 2.4L boxer motor krijgen met 217pk en 240Nm.  Hopelijk is de torque dip er straks wel uit. De toegenomen cylinder inhoud zal wel zorgen voor wat meer bruikbaar koppel.

Jammer gevolg daarvan zal wel zijn dat dit ook geen CO2 wonder gaat zijn en de CO2 waarde terug vrij hoog zal zijn.

quote:

*BRZ (sister car 86) was rumored to have ended in the current version, but the brand survival was confirmed.

Parts blueprints for the next BRZ / 86 have already arrived at affiliated companies for the full model change in 2020

The power unit is equipped with the newly developed FA24 horizontally opposed 2.4L NA engine. The maximum output is expected to be 220ps / 6600 revolutions and the maximum torque is 24.5kg.m / 6200-6400 revolutions .

The development is led by Subaru led by Kazuhiro Abe, who was the project general manager of Impreza .

 

 

*The next BRZ & 86 uses a newly developed platform (separate from the SGP), and the power unit has a horizontally opposed 4-cylinder engine in a vertical layout with rear wheel drive system unchanged

The dual clutch, which had been rumored for a while, was not adopted for the transmission either, and Aisin AW made 6MT / Aisin AI made 6AT

The engine will be increased in displacement from 2.0L to 2.4L, but the tire size will not change and the next BRZ will use 215 / 45R17 as the genuine tire size .

According to Toyota's chief engineer, the launch will be reborn as a sports coupe with performance exceeding GR Supra after 2020, so I am very excited about it.

Edited by mrbbs
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niko80    2,906
Niko80

Als de geruchten kloppen zou Subaru dat blok in een nieuwe STI steken met 400pk... Dus heeft dit wel potentieel in de GR86

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrbbs    399
mrbbs

Zover zal het niet gaan in de GR86. Ik geloof zelfs niet dat er een turbo motor in zal komen zoals andere geruchten die beweren dat hij +-250pk zal hebben en +-320Nm.

Wel geloof ik dat hij op elk gebied beter zal zijn dan de vorige waar vooral rijplezier centraal zal staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    595
Le Capri Mauve

Ik was verrast te lezen dat ze bij de GT86 kozen voor een boxer omdat ze een 2+2 voertuig wilden, en niet omwille van laag zwaartepunt of zo, en al zeker niet omwille van het gewicht. De motor is gekozen omdat hij kort is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
flupke73    4,728
flupke73

ik heb al een render gezien met de neus van de GT :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
jvc    277
jvc

Benieuwd naar deze, als rijplezier centraal staat zie ik deze wel als kanshebber binnen enkele jaren. Wel nog afwachten wat CO2 zal zijn, hopelijk max 175gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,239
The Swede
2 hours ago, jvc said:

Benieuwd naar deze, als rijplezier centraal staat zie ik deze wel als kanshebber binnen enkele jaren. Wel nog afwachten wat CO2 zal zijn, hopelijk max 175gr.

Waarom max 175gr?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jvc    277
jvc
5 minuten geleden, The Swede zei:

Waarom max 175gr?

Omdat dat ongeveer het aantal is waarvoor taksen enzo voor mij nog betaalbaar zijn.

Mijn Megane 3 RS was 175gr voor een 2.0 turbo dus ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dimitri    272
Dimitri

Hopelijk deze keer wél met een goede motor. Het overige mogen ze van mij gerust ongewijzigd laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,239
The Swede

Wat was er verkeerd met de motor van de vorige? (buiten een gebrek aan vermogen)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    595
Le Capri Mauve
10 minuten geleden, The Swede zei:

Wat was er verkeerd met de motor van de vorige? (buiten een gebrek aan vermogen)

De hoofdklacht is dat de motor te slap is ja.

Er zijn ook wat verrassingen geweest waar de motor een lager het gewoon begaf om onduidelijke redenen. Een vermoedelijke oorzaak was teveel sealant gebruikt bij afsluiten en dat die oliekanalen ging verstoppen. Het zou me verbazen als dat nog een probleem zou zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dimitri    272
Dimitri
20 minuten geleden, The Swede zei:

Wat was er verkeerd met de motor van de vorige? (buiten een gebrek aan vermogen)

Is een lui ding. Klimt niet graag in de toeren, sound is belabberd en het voelde gewoon traag aan. Was echt een teleurstelling toen ik ermee reed.

Fans van de GT86 komen dan af dat je veel meer toeren moet maken omdat het een atmo is en blablabla maar dat is gewoon bullshit. Ik heb een tijd lang met een Swift Sport gereden, met atmosferische motor, en dat was echt een pak beter. Dat was tenminste een 'enthousiaste' motor die graag in de toeren klom, dat een mooie vermogensopbouw had en een leuke sound. Voelde veel sneller aan, ondanks dat de Swift 64pk minder heeft dan de GT86.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    595
Le Capri Mauve
36 minuten geleden, Dimitri zei:

Fans van de GT86 komen dan af dat je veel meer toeren moet maken omdat het een atmo is en blablabla maar dat is gewoon bullshit.

Is gewoon een waarheid als een koe uiteraard. Maar in het segment hoogtoerige atmosferische motoren is het geen uitblinker.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,239
The Swede

Nooit mee gereden. Al weet ik wel dat een atmo motor "getraind" moet worden om toeren te maken. Heb een aantal 4 cilinders zo gehad en die dingen maakten toeren zoveel je wou. Beestjes waren ook deftig gerodeerd.

Soms krijg je zo een renter mee waar altijd als een slak mee gereden is en dat valt met geen stokken vooruit te branden. Na een week of twee gaat dat al een stuk sneller :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    595
Le Capri Mauve

Ik heb er een en ik beklaag mij niet. Is er nog een die nogal met zijn gat slaat.  Latere versies zijn wat neutraler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tjeu    2,707
Tjeu
3 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Ik heb er een en ik beklaag mij niet. Is er nog een die nogal met zijn gat slaat.  Latere versies zijn wat neutraler.

Wat hebben ze veranderd aan die latere versies? 

Staat de jouwe volledig stock? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krikkie    3,300
Krikkie

Ik had eigenlijk toch de 2.0 turbo van bmw verwacht,maar daar gaat subaru niet blij mee zijn ☺️

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrbbs    399
mrbbs
Just now, Krikkie said:

Ik had eigenlijk toch de 2.0 turbo van bmw verwacht. 

Die is voorbehouden voor de 2.0t Supra en zou niet passen in het chassis van de GR86.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    595
Le Capri Mauve
12 uren geleden, Tjeu zei:

Wat hebben ze veranderd aan die latere versies? 

Staat de jouwe volledig stock? 

Goh er zijn van alle kleine dingen aan veranderd maar de vering zou toch het belangrijkste moeten zijn. Wat competenter en wat stijver - waar de BRZ vroeger ook al voor koos. mijn GT86 kan wel wat zwierig en sponzig zijn als ge het mij vraagt. Dat zullen ze verminderd hebben. Als ge instuurt kan de achterkant nogal gemakkelijk uitbreken. Allez ,  relatief. Kan ook aan mij liggen.

Betere schokdempers ook die oneffenheden beter verwerken(hoeveel beter?).

Nee ik heb er niks aan veranderd. Ben ooit begonnen aan polyurethaan bushings maar de keuring zou bezwaar maken tegen die gele dingesen.

 

Edited by Le Capri Mauve
  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrbbs    399
mrbbs

Grote kans dat de nieuwe er straks zo zal uitzien:

 

2020-brz-0525-1.jpg

2020-brz-0525-2.jpg

2020-brz-0525-3.jpg

2020-brz-0525-5.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrbbs    399
mrbbs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krikkie    3,300
Krikkie

Voorkant is wel mooi, achterkant vind ik wat minder. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dimitri    272
Dimitri

Voorkant ziet het er precies uit als een baby Viper. Achterkant is ook wel mooi, maar heb ik precies nog al eens eerder gezien.

Al bij al lijkt me dit, als ik de raampartij bekijk, meer op een grote facelift dan een compleet nieuw model?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions