Ga naar inhoud

2020 Toyota GR86 / Subaru BRZ


mrbbs

Aanbevolen berichten

Het is inmiddels geen geheim meer dat Toyota straks met een opvolger van de GT86 en Subaru met een nieuwe BRZ.

Bij Toyota gaat die voortaan GR86 gaan heten en contacten zeggen mij veel belovende dingen. 

Geruchten zoals ze nu zijn:

De wagen zal een 2.4L boxer motor krijgen met 217pk en 240Nm.  Hopelijk is de torque dip er straks wel uit. De toegenomen cylinder inhoud zal wel zorgen voor wat meer bruikbaar koppel.

Jammer gevolg daarvan zal wel zijn dat dit ook geen CO2 wonder gaat zijn en de CO2 waarde terug vrij hoog zal zijn.

quote:

*BRZ (sister car 86) was rumored to have ended in the current version, but the brand survival was confirmed.

Parts blueprints for the next BRZ / 86 have already arrived at affiliated companies for the full model change in 2020

The power unit is equipped with the newly developed FA24 horizontally opposed 2.4L NA engine. The maximum output is expected to be 220ps / 6600 revolutions and the maximum torque is 24.5kg.m / 6200-6400 revolutions .

The development is led by Subaru led by Kazuhiro Abe, who was the project general manager of Impreza .

 

 

*The next BRZ & 86 uses a newly developed platform (separate from the SGP), and the power unit has a horizontally opposed 4-cylinder engine in a vertical layout with rear wheel drive system unchanged

The dual clutch, which had been rumored for a while, was not adopted for the transmission either, and Aisin AW made 6MT / Aisin AI made 6AT

The engine will be increased in displacement from 2.0L to 2.4L, but the tire size will not change and the next BRZ will use 215 / 45R17 as the genuine tire size .

According to Toyota's chief engineer, the launch will be reborn as a sports coupe with performance exceeding GR Supra after 2020, so I am very excited about it.

aangepast door mrbbs
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de geruchten kloppen zou Subaru dat blok in een nieuwe STI steken met 400pk... Dus heeft dit wel potentieel in de GR86

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover zal het niet gaan in de GR86. Ik geloof zelfs niet dat er een turbo motor in zal komen zoals andere geruchten die beweren dat hij +-250pk zal hebben en +-320Nm.

Wel geloof ik dat hij op elk gebied beter zal zijn dan de vorige waar vooral rijplezier centraal zal staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was verrast te lezen dat ze bij de GT86 kozen voor een boxer omdat ze een 2+2 voertuig wilden, en niet omwille van laag zwaartepunt of zo, en al zeker niet omwille van het gewicht. De motor is gekozen omdat hij kort is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benieuwd naar deze, als rijplezier centraal staat zie ik deze wel als kanshebber binnen enkele jaren. Wel nog afwachten wat CO2 zal zijn, hopelijk max 175gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, jvc said:

Benieuwd naar deze, als rijplezier centraal staat zie ik deze wel als kanshebber binnen enkele jaren. Wel nog afwachten wat CO2 zal zijn, hopelijk max 175gr.

Waarom max 175gr?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, The Swede zei:

Waarom max 175gr?

Omdat dat ongeveer het aantal is waarvoor taksen enzo voor mij nog betaalbaar zijn.

Mijn Megane 3 RS was 175gr voor een 2.0 turbo dus ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat was er verkeerd met de motor van de vorige? (buiten een gebrek aan vermogen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, The Swede zei:

Wat was er verkeerd met de motor van de vorige? (buiten een gebrek aan vermogen)

De hoofdklacht is dat de motor te slap is ja.

Er zijn ook wat verrassingen geweest waar de motor een lager het gewoon begaf om onduidelijke redenen. Een vermoedelijke oorzaak was teveel sealant gebruikt bij afsluiten en dat die oliekanalen ging verstoppen. Het zou me verbazen als dat nog een probleem zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, The Swede zei:

Wat was er verkeerd met de motor van de vorige? (buiten een gebrek aan vermogen)

Is een lui ding. Klimt niet graag in de toeren, sound is belabberd en het voelde gewoon traag aan. Was echt een teleurstelling toen ik ermee reed.

Fans van de GT86 komen dan af dat je veel meer toeren moet maken omdat het een atmo is en blablabla maar dat is gewoon bullshit. Ik heb een tijd lang met een Swift Sport gereden, met atmosferische motor, en dat was echt een pak beter. Dat was tenminste een 'enthousiaste' motor die graag in de toeren klom, dat een mooie vermogensopbouw had en een leuke sound. Voelde veel sneller aan, ondanks dat de Swift 64pk minder heeft dan de GT86.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Dimitri zei:

Fans van de GT86 komen dan af dat je veel meer toeren moet maken omdat het een atmo is en blablabla maar dat is gewoon bullshit.

Is gewoon een waarheid als een koe uiteraard. Maar in het segment hoogtoerige atmosferische motoren is het geen uitblinker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit mee gereden. Al weet ik wel dat een atmo motor "getraind" moet worden om toeren te maken. Heb een aantal 4 cilinders zo gehad en die dingen maakten toeren zoveel je wou. Beestjes waren ook deftig gerodeerd.

Soms krijg je zo een renter mee waar altijd als een slak mee gereden is en dat valt met geen stokken vooruit te branden. Na een week of twee gaat dat al een stuk sneller :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er een en ik beklaag mij niet. Is er nog een die nogal met zijn gat slaat.  Latere versies zijn wat neutraler.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Ik heb er een en ik beklaag mij niet. Is er nog een die nogal met zijn gat slaat.  Latere versies zijn wat neutraler.

Wat hebben ze veranderd aan die latere versies? 

Staat de jouwe volledig stock? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Krikkie said:

Ik had eigenlijk toch de 2.0 turbo van bmw verwacht. 

Die is voorbehouden voor de 2.0t Supra en zou niet passen in het chassis van de GR86.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Tjeu zei:

Wat hebben ze veranderd aan die latere versies? 

Staat de jouwe volledig stock? 

Goh er zijn van alle kleine dingen aan veranderd maar de vering zou toch het belangrijkste moeten zijn. Wat competenter en wat stijver - waar de BRZ vroeger ook al voor koos. mijn GT86 kan wel wat zwierig en sponzig zijn als ge het mij vraagt. Dat zullen ze verminderd hebben. Als ge instuurt kan de achterkant nogal gemakkelijk uitbreken. Allez ,  relatief. Kan ook aan mij liggen.

Betere schokdempers ook die oneffenheden beter verwerken(hoeveel beter?).

Nee ik heb er niks aan veranderd. Ben ooit begonnen aan polyurethaan bushings maar de keuring zou bezwaar maken tegen die gele dingesen.

 

aangepast door Le Capri Mauve
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Voorkant ziet het er precies uit als een baby Viper. Achterkant is ook wel mooi, maar heb ik precies nog al eens eerder gezien.

Al bij al lijkt me dit, als ik de raampartij bekijk, meer op een grote facelift dan een compleet nieuw model?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid