mrbbs 2.145 Geplaatst: 11 mei 2020 Delen Geplaatst: 11 mei 2020 (aangepast) Het is inmiddels geen geheim meer dat Toyota straks met een opvolger van de GT86 en Subaru met een nieuwe BRZ. Bij Toyota gaat die voortaan GR86 gaan heten en contacten zeggen mij veel belovende dingen. Geruchten zoals ze nu zijn: De wagen zal een 2.4L boxer motor krijgen met 217pk en 240Nm. Hopelijk is de torque dip er straks wel uit. De toegenomen cylinder inhoud zal wel zorgen voor wat meer bruikbaar koppel. Jammer gevolg daarvan zal wel zijn dat dit ook geen CO2 wonder gaat zijn en de CO2 waarde terug vrij hoog zal zijn. quote: *BRZ (sister car 86) was rumored to have ended in the current version, but the brand survival was confirmed. Parts blueprints for the next BRZ / 86 have already arrived at affiliated companies for the full model change in 2020 The power unit is equipped with the newly developed FA24 horizontally opposed 2.4L NA engine. The maximum output is expected to be 220ps / 6600 revolutions and the maximum torque is 24.5kg.m / 6200-6400 revolutions . The development is led by Subaru led by Kazuhiro Abe, who was the project general manager of Impreza . *The next BRZ & 86 uses a newly developed platform (separate from the SGP), and the power unit has a horizontally opposed 4-cylinder engine in a vertical layout with rear wheel drive system unchanged The dual clutch, which had been rumored for a while, was not adopted for the transmission either, and Aisin AW made 6MT / Aisin AI made 6AT The engine will be increased in displacement from 2.0L to 2.4L, but the tire size will not change and the next BRZ will use 215 / 45R17 as the genuine tire size . According to Toyota's chief engineer, the launch will be reborn as a sports coupe with performance exceeding GR Supra after 2020, so I am very excited about it. 11 mei 2020 aangepast door mrbbs 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.702 Geplaatst: 11 mei 2020 Delen Geplaatst: 11 mei 2020 Als de geruchten kloppen zou Subaru dat blok in een nieuwe STI steken met 400pk... Dus heeft dit wel potentieel in de GR86 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrbbs 2.145 Geplaatst: 11 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2020 Zover zal het niet gaan in de GR86. Ik geloof zelfs niet dat er een turbo motor in zal komen zoals andere geruchten die beweren dat hij +-250pk zal hebben en +-320Nm. Wel geloof ik dat hij op elk gebied beter zal zijn dan de vorige waar vooral rijplezier centraal zal staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 11 mei 2020 Delen Geplaatst: 11 mei 2020 Ik was verrast te lezen dat ze bij de GT86 kozen voor een boxer omdat ze een 2+2 voertuig wilden, en niet omwille van laag zwaartepunt of zo, en al zeker niet omwille van het gewicht. De motor is gekozen omdat hij kort is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.342 Geplaatst: 11 mei 2020 Delen Geplaatst: 11 mei 2020 ik heb al een render gezien met de neus van de GT Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jvc 543 Geplaatst: 11 mei 2020 Delen Geplaatst: 11 mei 2020 Benieuwd naar deze, als rijplezier centraal staat zie ik deze wel als kanshebber binnen enkele jaren. Wel nog afwachten wat CO2 zal zijn, hopelijk max 175gr. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.774 Geplaatst: 11 mei 2020 Delen Geplaatst: 11 mei 2020 2 hours ago, jvc said: Benieuwd naar deze, als rijplezier centraal staat zie ik deze wel als kanshebber binnen enkele jaren. Wel nog afwachten wat CO2 zal zijn, hopelijk max 175gr. Waarom max 175gr? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jvc 543 Geplaatst: 11 mei 2020 Delen Geplaatst: 11 mei 2020 5 minuten geleden, The Swede zei: Waarom max 175gr? Omdat dat ongeveer het aantal is waarvoor taksen enzo voor mij nog betaalbaar zijn. Mijn Megane 3 RS was 175gr voor een 2.0 turbo dus ben benieuwd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dimitri 561 Geplaatst: 11 mei 2020 Delen Geplaatst: 11 mei 2020 Hopelijk deze keer wél met een goede motor. Het overige mogen ze van mij gerust ongewijzigd laten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.774 Geplaatst: 11 mei 2020 Delen Geplaatst: 11 mei 2020 Wat was er verkeerd met de motor van de vorige? (buiten een gebrek aan vermogen) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 11 mei 2020 Delen Geplaatst: 11 mei 2020 10 minuten geleden, The Swede zei: Wat was er verkeerd met de motor van de vorige? (buiten een gebrek aan vermogen) De hoofdklacht is dat de motor te slap is ja. Er zijn ook wat verrassingen geweest waar de motor een lager het gewoon begaf om onduidelijke redenen. Een vermoedelijke oorzaak was teveel sealant gebruikt bij afsluiten en dat die oliekanalen ging verstoppen. Het zou me verbazen als dat nog een probleem zou zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dimitri 561 Geplaatst: 11 mei 2020 Delen Geplaatst: 11 mei 2020 20 minuten geleden, The Swede zei: Wat was er verkeerd met de motor van de vorige? (buiten een gebrek aan vermogen) Is een lui ding. Klimt niet graag in de toeren, sound is belabberd en het voelde gewoon traag aan. Was echt een teleurstelling toen ik ermee reed. Fans van de GT86 komen dan af dat je veel meer toeren moet maken omdat het een atmo is en blablabla maar dat is gewoon bullshit. Ik heb een tijd lang met een Swift Sport gereden, met atmosferische motor, en dat was echt een pak beter. Dat was tenminste een 'enthousiaste' motor die graag in de toeren klom, dat een mooie vermogensopbouw had en een leuke sound. Voelde veel sneller aan, ondanks dat de Swift 64pk minder heeft dan de GT86. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 11 mei 2020 Delen Geplaatst: 11 mei 2020 36 minuten geleden, Dimitri zei: Fans van de GT86 komen dan af dat je veel meer toeren moet maken omdat het een atmo is en blablabla maar dat is gewoon bullshit. Is gewoon een waarheid als een koe uiteraard. Maar in het segment hoogtoerige atmosferische motoren is het geen uitblinker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.774 Geplaatst: 11 mei 2020 Delen Geplaatst: 11 mei 2020 Nooit mee gereden. Al weet ik wel dat een atmo motor "getraind" moet worden om toeren te maken. Heb een aantal 4 cilinders zo gehad en die dingen maakten toeren zoveel je wou. Beestjes waren ook deftig gerodeerd. Soms krijg je zo een renter mee waar altijd als een slak mee gereden is en dat valt met geen stokken vooruit te branden. Na een week of twee gaat dat al een stuk sneller Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 11 mei 2020 Delen Geplaatst: 11 mei 2020 Ik heb er een en ik beklaag mij niet. Is er nog een die nogal met zijn gat slaat. Latere versies zijn wat neutraler. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 11 mei 2020 Delen Geplaatst: 11 mei 2020 3 uren geleden, Le Capri Mauve zei: Ik heb er een en ik beklaag mij niet. Is er nog een die nogal met zijn gat slaat. Latere versies zijn wat neutraler. Wat hebben ze veranderd aan die latere versies? Staat de jouwe volledig stock? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.143 Geplaatst: 11 mei 2020 Delen Geplaatst: 11 mei 2020 Ik had eigenlijk toch de 2.0 turbo van bmw verwacht,maar daar gaat subaru niet blij mee zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrbbs 2.145 Geplaatst: 11 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2020 Just now, Krikkie said: Ik had eigenlijk toch de 2.0 turbo van bmw verwacht. Die is voorbehouden voor de 2.0t Supra en zou niet passen in het chassis van de GR86. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 12 mei 2020 Delen Geplaatst: 12 mei 2020 (aangepast) 12 uren geleden, Tjeu zei: Wat hebben ze veranderd aan die latere versies? Staat de jouwe volledig stock? Goh er zijn van alle kleine dingen aan veranderd maar de vering zou toch het belangrijkste moeten zijn. Wat competenter en wat stijver - waar de BRZ vroeger ook al voor koos. mijn GT86 kan wel wat zwierig en sponzig zijn als ge het mij vraagt. Dat zullen ze verminderd hebben. Als ge instuurt kan de achterkant nogal gemakkelijk uitbreken. Allez , relatief. Kan ook aan mij liggen. Betere schokdempers ook die oneffenheden beter verwerken(hoeveel beter?). Nee ik heb er niks aan veranderd. Ben ooit begonnen aan polyurethaan bushings maar de keuring zou bezwaar maken tegen die gele dingesen. 12 mei 2020 aangepast door Le Capri Mauve 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrbbs 2.145 Geplaatst: 27 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2020 Grote kans dat de nieuwe er straks zo zal uitzien: 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrbbs 2.145 Geplaatst: 27 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2020 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.143 Geplaatst: 27 mei 2020 Delen Geplaatst: 27 mei 2020 Voorkant is wel mooi, achterkant vind ik wat minder. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dimitri 561 Geplaatst: 27 mei 2020 Delen Geplaatst: 27 mei 2020 Voorkant ziet het er precies uit als een baby Viper. Achterkant is ook wel mooi, maar heb ik precies nog al eens eerder gezien. Al bij al lijkt me dit, als ik de raampartij bekijk, meer op een grote facelift dan een compleet nieuw model? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dimitri 561 Geplaatst: 13 juni 2020 Delen Geplaatst: 13 juni 2020 Nieuwe details zijn gelekt: 260pk, turbo 2.4 boxer. https://www.carthrottle.com/post/next-toyota-gt86-arrives-summer-2021-with-260bhp-turbo-engine/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.847 Geplaatst: 13 juni 2020 Delen Geplaatst: 13 juni 2020 4 minutes ago, Dimitri said: Nieuwe details zijn gelekt: 260pk, turbo 2.4 boxer. https://www.carthrottle.com/post/next-toyota-gt86-arrives-summer-2021-with-260bhp-turbo-engine/ Dat artikel is 2 maand oud. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.