Ga naar inhoud

2020 Toyota GR86 / Subaru BRZ


mrbbs

Aanbevolen berichten

Ik begrijp de negatieve kritiek op deze wagen niet. Iedere wagen die een turbo krijgt is iedereen aan het jammeren dat het geen atmo meer is, deze is dan atmo, RWD, sper én manueel en dan zijn er nog die klagen.... Bovendien is hij lang niet te zot geprijsd, is hij standaard speels afgesteld en weegt hij zo maar even 150 kilo minder dan een 220i coupe. 

What's not to like? Meer vermogen zou hem enkel zwaarder en vooral een stuk duurder maken. Zowel qua aankoop, verbruik, onderhoud en taksen. Toch fantastisch dat er een betaalbaar RWD manueel sper atmo coupé op de markt is? Ik vind het geweldig dat deze kar er is. Ik vind de looks ook geslaagd. Weinig hoeken en kanten, Behoorlijk clean en smooth, wat hem een grote kans geeft om goed oud te worden. Al begrijp ik de Ford-commentaar van @Alexis wel. Ik hoop dat ze zot goed verkopen, zodat er later nog een vervolg op kan komen. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp eigenlijk niet dat er niet meer interesse is in dergelijke wagen. Ideale sweetspot is 1250kg en 300pk. De GR86 zal daar niet aankomen, maar imo is dit leuker dan een volgende BMW M2 die straks 1600-1700kg in de schaal legt en 400pk heeft. Met wat minder vermogen kan je meer van de tijd vol gas rijden zonder dat je echt rijbewijs-onvriendelijke snelheden gaat halen. Uiteindelijk zorgt dat voor meer rijplezier.  Tevens heb je plezante auto voor nog geen 35k en betaal je ook geen premium prijs. (het dubbele)

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Tjeu said:

Ik begrijp de negatieve kritiek op deze wagen niet. Iedere wagen die een turbo krijgt is iedereen aan het jammeren dat het geen atmo meer is, deze is dan atmo, RWD, sper én manueel en dan zijn er nog die klagen.... Bovendien is hij lang niet te zot geprijsd, is hij standaard speels afgesteld en weegt hij zo maar even 150 kilo minder dan een 220i coupe. 

What's not to like? Meer vermogen zou hem enkel zwaarder en vooral een stuk duurder maken. Zowel qua aankoop, verbruik, onderhoud en taksen. Toch fantastisch dat er een betaalbaar RWD manueel sper atmo coupé op de markt is? Ik vind het geweldig dat deze kar er is. Ik vind de looks ook geslaagd. Weinig hoeken en kanten, Behoorlijk clean en smooth, wat hem een grote kans geeft om goed oud te worden. Al begrijp ik de Ford-commentaar van @Alexis wel. Ik hoop dat ze zot goed verkopen, zodat er later nog een vervolg op kan komen. 

 

Je was mij net voor met je post. Zot verkopen zullen ze niet doen, een grote oorzaak daarvan zal de CO2 zijn. Ik verwacht niet dat hij cijfers zal kunnen voorleggen van minder dan 210gr WLTP

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Tjeu said:

Ik begrijp de negatieve kritiek op deze wagen niet. Iedere wagen die een turbo krijgt is iedereen aan het jammeren dat het geen atmo meer is, deze is dan atmo, RWD, sper én manueel en dan zijn er nog die klagen.... Bovendien is hij lang niet te zot geprijsd, is hij standaard speels afgesteld en weegt hij zo maar even 150 kilo minder dan een 220i coupe. 

What's not to like? Meer vermogen zou hem enkel zwaarder en vooral een stuk duurder maken. Zowel qua aankoop, verbruik, onderhoud en taksen. Toch fantastisch dat er een betaalbaar RWD manueel sper atmo coupé op de markt is? Ik vind het geweldig dat deze kar er is. Ik vind de looks ook geslaagd. Weinig hoeken en kanten, Behoorlijk clean en smooth, wat hem een grote kans geeft om goed oud te worden. Al begrijp ik de Ford-commentaar van @Alexis wel. Ik hoop dat ze zot goed verkopen, zodat er later nog een vervolg op kan komen. 

 

Zit daar standaard een sper op? Was niet zo bij de vorige generatie hé? Zou het plaatje wel afmaken IMO. 
Ik bekijk het inderdaad iets teveel met een 'S2000 bril' op. Maar vergeet soms dat ze die auto al 12 jaar niet meer maken :) 
In het huidige autolandschap is dit inderdaad vrij uniek door zijn laag gewicht, relatief hoog vermogen, RWD, atmo, manueel, ... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, mrbbs said:

Doet mij niet echt denken aan een Ford overigens:

Notre illustration de la nouvelle Toyota GR86 / GT86

Zo ziet hij er wel dik uit. Beter dan in die video gek genoeg. Scherper, meer focused precies. 
Zijn trouwens enkel de koplampen die me wat aan een Ford Fiesta doen denken :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Alexis zei:

Zit daar standaard een sper op? Was niet zo bij de vorige generatie hé? Zou het plaatje wel afmaken IMO. 
Ik bekijk het inderdaad iets teveel met een 'S2000 bril' op. Maar vergeet soms dat ze die auto al 12 jaar niet meer maken :) 
In het huidige autolandschap is dit inderdaad vrij uniek door zijn laag gewicht, relatief hoog vermogen, RWD, atmo, manueel, ... 

 

Ah? Ben ik mis? Zat daar geen sper op? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was bij de vorige alleszins niet standaard. Weet zelfs niet of het als optie te krijgen was. 
Mijnheer BBS zal ons dat weten te vertellen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Alexis said:

Was bij de vorige alleszins niet standaard. Weet zelfs niet of het als optie te krijgen was. 
Mijnheer BBS zal ons dat weten te vertellen :) 

In Europa zat het sper er standaard op, in US es Azië was het bij de basismodellen optie.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Balleke said:

In Europa zat het sper er standaard op, in US es Azië was het bij de basismodellen optie.

Cool, wist ik niet! TorSen dan waarschijnlijk? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Alexis said:

Cool, wist ik niet! TorSen dan waarschijnlijk? 

Ja standaard een Torsen en 4.1 FD. In Europa is bij de facelift (voor emissies) 4.1 gebleven en elders naar 4.3 gegaan dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minutes ago, Alexis said:

Zit daar standaard een sper op? Was niet zo bij de vorige generatie hé? Zou het plaatje wel afmaken IMO. 
Ik bekijk het inderdaad iets teveel met een 'S2000 bril' op. Maar vergeet soms dat ze die auto al 12 jaar niet meer maken :) 
In het huidige autolandschap is dit inderdaad vrij uniek door zijn laag gewicht, relatief hoog vermogen, RWD, atmo, manueel, ... 

 

Er zat daar standaard een Torsen sper op ja. Ik denk dat weinig mensen nog voor echt rijplezier gaan maar eerder genieten van het cruisen of eens een stoplicht sprintje.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, mrbbs said:

 eerder genieten van het cruisen of eens een stoplicht sprintje.

Where is the fun in that. Voor dat rijplezier blijf ik eigenlijk bij de MX5 hangen. Als je dat koopt voor het sprintje mag je de moeite besparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Subaru555 zei:

Ik ben benieuwd... Het kan alle kanten opgaan: van saaie elektrische familiebus tot een Gazoo/STI combo? 🙂 

elek familiebus lijkt me onwaarschijnlijk, gezien het een product is van GR. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/25/2021 at 8:04 PM, Tjeu said:

Ik begrijp de negatieve kritiek op deze wagen niet. Iedere wagen die een turbo krijgt is iedereen aan het jammeren dat het geen atmo meer is, deze is dan atmo, RWD, sper én manueel en dan zijn er nog die klagen.... Bovendien is hij lang niet te zot geprijsd, is hij standaard speels afgesteld en weegt hij zo maar even 150 kilo minder dan een 220i coupe. 

What's not to like? Meer vermogen zou hem enkel zwaarder en vooral een stuk duurder maken. Zowel qua aankoop, verbruik, onderhoud en taksen. Toch fantastisch dat er een betaalbaar RWD manueel sper atmo coupé op de markt is? Ik vind het geweldig dat deze kar er is. Ik vind de looks ook geslaagd. Weinig hoeken en kanten, Behoorlijk clean en smooth, wat hem een grote kans geeft om goed oud te worden. Al begrijp ik de Ford-commentaar van @Alexis wel. Ik hoop dat ze zot goed verkopen, zodat er later nog een vervolg op kan komen. 

 

Ik denk dat ik altijd voor de MX-5 zou kiezen dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tjeu zei:

elek familiebus lijkt me onwaarschijnlijk, gezien het een product is van GR. 

Klopt, maar dan wel vreemd dat STI er nergens bij betrokken is.

Althans niet in de communicatie tot nog toe. En Subaru heeft Toyota wel nodig voor verdere evolutie op hybride/elektr vlak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik denk dat ik altijd voor de MX-5 zou kiezen dan.

sommigen houden niet van cabrio, Porsche houdt ook de cayman naast de boxster. 

En de BRZ heeft ook vier zitplaatsen en grotere koffer. Heeft naar mijn gevoel wel zijn plaats naast de MX-5, maar ik begrijp zeker de opmerking. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een 2+2 nodig en ik hoefde geen cabrio, maar die MX5 was anders een aantrekkelijke keuze. Nooit spijt gehad van de GT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Key Features of the GR 86

 

  1. Interior and exterior designs embrace responsive handling and functional beauty
Exterior
  • With fender tops that extend horizontally to the beltline, the GR 86 boasts a stance distinctive of front-engine, rear-wheel-drive vehicles. Its low, horizontal underbody and narrow cabin rear combine to create a broad, low-center-of-gravity appearance.
  • The front of the vehicle features the GR-specific Functional MATRIX Grille, which fuses performance and emotionality.
Interior
  • The operating system―which includes the various switches and the horizontally-accented instrument panel―is optimally located to create a space that enables the driver can concentrate on driving.
  • The display features a 7-inch TFT screen. Its opening animation sequence is inspired by the piston movements of the GR 86's horizontally opposed engine, and fosters a sense of excitement even before the drive begins.

 

  1. The evolutionary new 2.4L horizontally opposed four-cylinder engine retains the unique qualities of the 86

Sporting a lightweight, compact engine with a low center-of-gravity in line with previous iterations, the GR 86 increases its displacement size from 2.0 to 2.4L. The engine delivers superior driving performance as a consequence, achieving 0-100km/h acceleration in just 6.3 seconds―down from the 7.4 seconds of the outgoing model. Engine responsiveness has also been enhanced, providing smooth, stress-free sensations from low to high rpms.

 

  1. Inheriting an extremely low center-of-gravity front-engine, rear-wheel-drive package, the new GR86 provides a step-change in agility
  • The dimensions of the new GR 86 are almost identical to the previous model. Limiting both the overall height and hip-point of the vehicle helps lower the center-of-gravity and enhance turning performance, and so delivering the agility required of an 86.
  • The use of aluminum for the roof panels results in a lower center-of-gravity, while aluminum fenders and updated front seats and mufflers contribute to reduced weight.
  • Body rigidity has been improved, with the goal of offering pleasurable handling in all speed ranges―from urban driving to the upper limits of performance. Torsional rigidity has been enhanced by approximately 50% over the previous model for greater steering stability.

 

  1. Aerodynamic components are rooted in motorsports

The GR 86 features aerodynamic components seen on 86 models that participate in motorsports. These include air outlets, side sill spoilers, and other parts that improve steering responsiveness and stability.

 

Main specifications (development targets) for the new Japan-spec GR 86

Length [mm] 4,265
Width [mm] 1,775
Height*1 [mm] 1,310
Wheelbase [mm] 2,575
Front track [mm] 1,520
Rear track [mm] 1,550
Minimum ground clearance [mm] 130
Curb weight*2 [kg] 1,270
Engine
Horizontally opposed four-cylinder
Direct fuel injection and port injection system TOYOTA D-4S
  Bore x stroke [mm] 94.0 x 86.0
  Total displacement [liters] 2.387
  Compression ratio 12.5
Driveline Rear-wheel drive
Transmission 6-speed manual transmission or 6-speed automatic transmission
Maximum output [kW (PS)/rpm] 173(235)/7,000
Maximum torque [N・m (kgf・m)/rpm] 250(25.5)/3,700
Maximum [rpm] 7,400
Suspension Front MacPherson Strut
Rear Double wishbone
Brakes Front V disk
Rear V disk
Tires (front/rear) 215/40 R18
Fuel tank [liters] 50
*1 Including roof-mounted antenna. The roof height is 1,280 mm.
*2 Curb weight of 6MT
Event website of GR 86
URL
https://toyotagazooracing.com/jp/together/
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Subaru555 said:

Al die fuzz voor een kar die al paar maanden bekend is?

Komt helaas sowieso niet naar hier 😞

De BRZ niet, maar de GR 86 komt wel hierheen.  Maar ze gaan er uiteraard nog minder van verkopen dan van de eerste generatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid