Ga naar inhoud

2010 BMW 525d 6 cil.


Redfive

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Jochen zei:

Ik zou hem sowieso al keuren, verkoopt makkelijker hè.

Bij mij is dat nogal een afknapper als een verkoper dat voorstelt. Boezemt weinig vertrouwen in, om één of andere reden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Jochen zei:

Om hem te verkopen zonder keuring bedoel je?

 

Als koper boezemt mij het weinig vertrouwen in als de verkoper voorstelt om hem zonder keuring te verkopen - zo bedoel ik het 😄

Maar dat is voor mij persoonlijk hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja tuurlijk, is logisch ook.

De afhandeling is ook veel vlotter bij een eventuele verkoop. Geld overschrijven, plaat erop en wegrijden. Ik heb zo mijn MX-5 verkocht indertijd. Mensen kwamen kijken, handje geschud en een paar uur later kwam hij hem halen.
Anders moet je een voorschot vragen, naar de keuring, hopen dat hij goedgekeurd wordt, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het voor export is misschien niet? Ik heb al biedingen gehad zonder keuring. Ik kan de keuze laten he, 12500 mét of 12000 zonder keuring. En  die opkopers zijn toch niet geïnteresseerd in winterbanden, die kan ik dan nog zelf verkopen. 

Maar kan idd wel handiger zijn als ie al gekeurd is, ben ik mee akkoord. Toch maar eens een afspraak maken dan 

 

aangepast door Redfive
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 12 kan krijgen zou ik dat precies toch doen. Heb even snel op internet gekeken en de meesten zitten toch ik doe range. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jenkins zei:

Is keuring voor verkoop niet verplicht? 

nee. Niet meer sinds mei 2018 of zelf al langer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Jenkins zei:

Tweedehandskeuring is verplicht om de wagen opnieuw in te kunnen schrijven, maar is niet verplicht om uitgevoerd te worden door de verkoper. Het is een tijd wel een verplichting geweest voor de verkoper om dit te verzorgen. 

De koper kan zelf (terug) met de platen van een eigen of vorig voertuig (of Z-platen) zich aanbieden bij de keuring om dit uit te laten voeren. 

Mogelijks had ik jouw opmerking wat misbegrepen. Excuus indien zo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Jenkins zei:

 

Jawel.  Het is nog steeds verplicht.

Je kan wel overeenkomen dat de nieuwe eigenaar de keuring doet met eigen platen (degene waarmee het voertuig zal worden ingeschreven), maar als er bij de keuring dan een probleem naar boven komt ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Framfy zei:

 

Jawel.  Het is nog steeds verplicht.

Je kan wel overeenkomen dat de nieuwe eigenaar de keuring doet met eigen platen (degene waarmee het voertuig zal worden ingeschreven), maar als er bij de keuring dan een probleem naar boven komt ...

Dan kan je de verkoop wettelijk annuleren. Uitreksel daarvan heeft hier ook al eens gestaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/1/2020 at 9:27 AM, Redfive said:

Gisteren een bod gehad van 11.000. Zonder verdere informatie te vragen. Dat is meer dan waarschijnlijk een opkoper. Ik denk er aan een tegenbod te doen van 12.000 zonder keuring en zonder de winterbanden. Goed plan?

Nee. Op de winterbanden kan je beknibbelen. Maar geen keuring geeft ook geen vertrouwen. En ik zou over die prijs toch es nadenken en net onder de 12000 blijven met mijn tegenbod. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Frekkel zei:

Blijft maar 3 maand geldig hé.

Als hij op drie maanden niet verkocht is, dan zit de prijs niet goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan te laat hé, kan je het proces nog eens opnieuw doen. En ik denk dat de vraagprijs indd te hoog is, alleszins voor een snelle verkoop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de schouwing voor verkoop verlopen is, mag je hem opnieuw inschrijven. Dubbele kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keuring voor verkoop is 2 maanden geldig dacht ik. Als die verlopen is ga je toch gewoon opnieuw naar de keuring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jochen zei:

Keuring voor verkoop is 2 maanden geldig dacht ik. Als die verlopen is ga je toch gewoon opnieuw naar de keuring?

Is de herkeuring binnen de x aantal tijd ook niet goedkoper en eerder een administratieve keuring? maar je moet er wel je tijd in steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je overeenkomt met de koper dat hij gekeurd wordt voor verkoop is er toch geen probleem? Dus pas gaan als je zeker bent dat ie verkocht is, en niet moeten stressen of ie wel op tijd weg zal zijn voor de keuring vvk vervalt.

Of je vermeldt 'inclusief keuring voor verkoop' of iets dergelijks in je advertentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Ian zei:

Als je overeenkomt met de koper dat hij gekeurd wordt voor verkoop is er toch geen probleem? Dus pas gaan als je zeker bent dat ie verkocht is, en niet moeten stressen of ie wel op tijd weg zal zijn voor de keuring vvk vervalt.

Of je vermeldt 'inclusief keuring voor verkoop' of iets dergelijks in je advertentie.

op dit moment is de keuring enkel op afspraak. Hier is de eerste afspraak meer dan anderhalve maand vooruit. Bij een verkoop is dat een groot nadeel. Mensen willen hun spullen snel. Als je niet in kan spelen op die impulsieve kant van de mens, is een verkoop altijd wat moeilijker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tjeu zei:

op dit moment is de keuring enkel op afspraak. Hier is de eerste afspraak meer dan anderhalve maand vooruit. Bij een verkoop is dat een groot nadeel. Mensen willen hun spullen snel. Als je niet in kan spelen op die impulsieve kant van de mens, is een verkoop altijd wat moeilijker. 

Toch niet. Gisteren zonder afspraak gepasseerd met de Elise. Op afspraak is hier in Tienen een weekje wachten. Maar ik wou profiteren van het mooie weer om te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gekeurd voor verkoop. Alles in orde.

In principe verkocht aan een jonge Roemeen (ik krijg altijd franstaligen aan de lijn) maar die moet nog zijn lening goedgekeurd krijgen. 90% kans volgens hem. Wait and see..

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Redfive zei:

Gekeurd voor verkoop. Alles in orde.

In principe verkocht aan een jonge Roemeen (ik krijg altijd franstaligen aan de lijn) maar die moet nog zijn lening goedgekeurd krijgen. 90% kans volgens hem. Wait and see..

Ik heb professioneel ervaring met dat soort verhalen, let er maar geweldig mee op. Geen bankcheques aanvaarden en pas uw auto meegeven als 100% van het bedrag effectief op uw rekening staat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Alexanderr said:

Ik heb professioneel ervaring met dat soort verhalen, let er maar geweldig mee op. Geen bankcheques aanvaarden en pas uw auto meegeven als 100% van het bedrag effectief op uw rekening staat.

So true. Ook al een pak mensen gehoord waar de overschrijving plots niet aankwam en de auto was al lang weg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid