Ga naar inhoud

2021 Nissan 400Z


mrbbs

Aanbevolen berichten

Tijdens een investeringsmeting werd onderstaande foto gelekt en werd bovendien bevestigd dat er een nieuwe Z komt, wellicht onder de naam 400Z. Ik vrees alleen dat deze te duur zal worden. Geruchten spreken over een twinturbo met +400pk.

Z.jpg

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou wel tof zijn, om te concurreren met de Supra.

De 350Z Coupé vond ik een beestige auto qua looks. Nooit mee gereden of gepassagierd, maar zag er gewoon vet uit (wat 'm met zijn 1.5 à 1.6 ton ook wel een beetje is/was).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jenkins zei:

Zou wel tof zijn, om te concurreren met de Supra.

De 350Z Coupé vond ik een beestige auto qua looks. Nooit mee gereden of gepassagierd, maar zag er gewoon vet uit (wat 'm met zijn 1.5 à 1.6 ton ook wel een beetje is/was).

Was inderdaad een zalige wagen, hier wel als passagier kunnen ervaren. Serieus driftbaar en zalige sound. Zou idd tof zijn moest er een opvolger komen. Was uiteindelijk veel te duur in taksen, ook de 370Z. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij gaat de nieuwe sowieso minstens 10K duurder worden maar waarschijnlijk eerder 15-20K duurder.. De huidige staat met een catalogus prijs van net over 39K. Jammer dat zijn cylinder inhoud en vooral co2 emissies het product de das om doen. Ik vind een 370Z nog altijd heel tof..

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, mrbbs said:

Volgens mij gaat de nieuwe sowieso minstens 10K duurder worden maar waarschijnlijk eerder 15-20K duurder.. De huidige staat met een catalogus prijs van net over 39K. Jammer dat zijn cylinder inhoud en vooral co2 emissies het product de das om doen. Ik vind een 370Z nog altijd heel tof..

Wel, 55k zou nog zeker aanvaardbaar zijn als de wagen die power heeft. Uiteindelijk kost de Z4 of de Supra meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

Wel, 55k zou nog zeker aanvaardbaar zijn als de wagen die power heeft en geen zwaargewicht is. Uiteindelijk kost de Z4 of de Supra meer. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Jenkins said:

Ik wist niet dat die zo 'goedkoop' waren nieuw :o. De configurator is wel om te bleiten, amai.

Dat kost "niks", tot je naar de taksen gaat kijken.

Er heeft hier zeker 3 jaar ene op de parking van de lokale Nissan dealer te koop gestaan. Geraakten ze aan de straatstenen niet kwijt. Vraag me af hoeveel ze er uiteindelijk nog voor gekregen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Dat kost "niks", tot je naar de taksen gaat kijken.

Er heeft hier zeker 3 jaar ene op de parking van de lokale Nissan dealer te koop gestaan. Geraakten ze aan de straatstenen niet kwijt. Vraag me af hoeveel ze er uiteindelijk nog voor gekregen hebben.

Da's inderdaad de dooddoener voor die kar hé. Eventjes opgezocht (voor een manuele) BIV = € 11.336,47 en TAKs =€ 2452,45. Laat maar al :o

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat weet ik nog zo niet :D 

Was wel een leuke auto, en zeker voor het budget.

Vorige week nog een test gezien in de oude Top Gear van toen de 350Z net uitkwam, Clarkson brak die auto helemaal af, te zwaar, rammels, te harde plastic, traag, geluid trekt op niets, Renault motor en ga zo maar door, beeld van de auto veranderde helemaal na die test, heb die altijd al leuk gevonden, zeker het geluid, blijft Clarkson uiteraard die kan zeggen wat hij wil... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ir_fuel zei:

De 370Z bestaat trouwens al sinds 2009 :lolz: 

10K BIV FYI, op een auto van 40K 😛 

En de auto is eigenlijk in principe nog veel ouder, want de 370Z was gewoon een doorslagje van de 350Z. Exact dezelfde aandrijflijn.

Belastingen waren ook wel de dooddoener voor de afgelopen Z, zou zelf graag ooit zo'n 350Z hebben als weekendwagen maar begint maar een keer met die belastingen 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

En klinken deed dat spel toch echt wel ze. Geen gezever met kleppen enzo. Ik had er trouwens een Nismo uitlaat laten onder steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, mrbbs zei:

Volgens mij gaat de nieuwe sowieso minstens 10K duurder worden maar waarschijnlijk eerder 15-20K duurder.. De huidige staat met een catalogus prijs van net over 39K. Jammer dat zijn cylinder inhoud en vooral co2 emissies het product de das om doen. Ik vind een 370Z nog altijd heel tof..

Zou volgens de geruchten eerder goedkoper worden dan de huidige en meer de concurrentie aangaan met de 86 van Toyota. Ze spreken ook van twee motorvarianten: de 400, met dus de nieuwe twinturbo motor van de Infinity Q60, en een lichtere variant. Mogelijk met de motor van de huidige Megane RS/ Alpina.

 

Design zou ook geïnspireerd zijn op de 240Z en vooral op de retro toer gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Krikkie zei:

Vorige week nog een test gezien in de oude Top Gear van toen de 350Z net uitkwam, Clarkson brak die auto helemaal af, te zwaar, rammels, te harde plastic, traag, geluid trekt op niets, Renault motor en ga zo maar door, beeld van de auto veranderde helemaal na die test, heb die altijd al leuk gevonden, zeker het geluid, blijft Clarkson uiteraard die kan zeggen wat hij wil... 

 

Was toen de enige 'journalist' die niet lovend was over de 350Z 🙂 genoeg interviews van te vinden online.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die motor heb ik ook wat ervaring, eens drie weken met een Murano meegereden. Is dezelfde motor. Maar had een automaat dus niet echt vergelijkbaar. Sound wel zalig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Dimitri said:

Zou volgens de geruchten eerder goedkoper worden dan de huidige en meer de concurrentie aangaan met de 86 van Toyota. Ze spreken ook van twee motorvarianten: de 400, met dus de nieuwe twinturbo motor van de Infinity Q60, en een lichtere variant. Mogelijk met de motor van de huidige Megane RS/ Alpina.

 

Design zou ook geïnspireerd zijn op de 240Z en vooral op de retro toer gaan.

Dat zou dat wel een domper zijn als hij zijn V6 verliest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Dimitri said:

Zou volgens de geruchten eerder goedkoper worden dan de huidige en meer de concurrentie aangaan met de 86 van Toyota. Ze spreken ook van twee motorvarianten: de 400, met dus de nieuwe twinturbo motor van de Infinity Q60, en een lichtere variant. Mogelijk met de motor van de huidige Megane RS/ Alpina.

 

Design zou ook geïnspireerd zijn op de 240Z en vooral op de retro toer gaan.

AlpinE :) 

Wel benieuwd als dat effectief het geval zal zijn. Ik zou in ieder geval voor mijn gebruik de lichtere motorisering kiezen en bijgevolgd de lichtere wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 400 versie zal misschien ook minder duur zijn (dan de 350-370) in BIV en taksen vermits het een twinturbo zal zijn en dus waarschijnlijk geen al te grote cylinderinhoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, ir_fuel zei:

En klinken deed dat spel toch echt wel ze. Geen gezever met kleppen enzo. Ik had er trouwens een Nismo uitlaat laten onder steken.

Zelden een mooier klinkende 6-cilinder gehoord dan jouw 350Z.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Capitol said:

De 400 versie zal misschien ook minder duur zijn (dan de 350-370) in BIV en taksen vermits het een twinturbo zal zijn en dus waarschijnlijk geen al te grote cylinderinhoud.

Ik juich die downsizing en het verdwijnen van zescilinders nu niet meteen toe. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid