Ga naar inhoud

Porsche van PC Duitsland naar PC België


Redfive

Aanbevolen berichten

Weet er iemand of men een Porsche gekocht in een Porsche Center in Duitsland naar een PC in België kan laten brengen door Porsche zelf? M.a.w. is dat een service die Porsche aanbiedt/kan aanbieden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er idd naar toe rijden, maar als ik dan aankoop, moet ik nadien nog eens terug om evt op te halen. En zou me dan die 2de trip kunnen besparen als Porsche de wagen kan overbrengen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Redfive zei:

Ik ga er idd naar toe rijden, maar als ik dan aankoop, moet ik nadien nog eens terug om evt op te halen. En zou me dan die 2de trip kunnen besparen als Porsche de wagen kan overbrengen..

Dat moet niet via Porsche hé, er zijn genoeg bedrijven die dat doen. Maar die kar naar huis rijden is toch het leukste wat er is, meteen testen op de autobahn 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, dragonfly zei:

Dat moet niet via Porsche hé, er zijn genoeg bedrijven die dat doen. Maar die kar naar huis rijden is toch het leukste wat er is, meteen testen op de autobahn 😄 

Kost je toch al rap 1000€

Zelf naar huis rijden inderdaad ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jochen zei:

Kost je toch al rap 1000€

Zelf naar huis rijden inderdaad ;)

 
Tarief onderstaand transport € 240,— ex BTW, CMR-transportvoorwaarden,
laden/lossen binnen 10 werkdagen na opdracht/gereed staan van het voertuig.

Dit hebben wij betaald in 2017. Wel niet voor een P. Het transport was wel tot in de puntjes verzorgd.

De wagen stond op meer dan 350 km van onze woonplaats.
 
Voor dat geld had ik geen zin om:
- nog eens tot ginder te karren en met twee auto's terug te moeten karren
- transitplaten en verzekering te regelen
- een dag vrij te moeten nemen, want de garage wou alleen transitplaten regelen op werkdagen
aangepast door thiva
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, thiva said:
 
Tarief onderstaand transport € 240,— ex BTW, CMR-transportvoorwaarden,
laden/lossen binnen 10 werkdagen na opdracht/gereed staan van het voertuig.

Dit hebben wij betaald in 2017. Wel niet voor een P. Het transport was wel tot in de puntjes verzorgd.

De wagen stond op meer dan 350 km van onze woonplaats.
 
Voor dat geld had ik geen zin om:
- nog eens tot ginder te karren en met twee auto's terug te moeten karren
- transitplaten en verzekering te regelen
- een dag vrij te moeten nemen, want de garage wou alleen transitplaten regelen op werkdagen

Als dat is om een Porsche op te halen zou ik dat toch met alle plezier doen.

Voor een okkazie Golf dan weer niet :D 

 

Ik ben zo met een maat van mij 500km Duitsland in gereden om zijn Porsche op te gaan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Alexander, max. 500 euro zbtw. Afhankelijk van hoeveel auto's ze moeten ophalen en de afstand kan dat evt al vanaf 2 à 300 euro.

Dat lijkt me nog heel schappelijk (voor Porsche normen)?

Ben er nog niet helemaal uit, want de rit terug moet idd wel smullen zijn.. Nu nog ne maat zoeken die mee wil, want mijn vrouw ziet dat mss niet zitten om nog eens te rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Redfive zei:

Ben er nog niet helemaal uit, want de rit terug moet idd wel smullen zijn.. Nu nog ne maat zoeken die mee wil, want mijn vrouw ziet dat mss niet zitten om nog eens te rijden...

Ik heb destijds de vlieger genomen om hem te gaan afhalen. Geen idee als dat in Corona tijden gaat lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is idd een vlieghaven vlakbij, maar ticketten waren vrij duur toen ik laatst keek. Wel al enkele maanden geleden ondertussen. Ik moet hem trouwens eerst nog irl zien, en dan nog wat bakkeleien over de prijs. Dus kan die zeker volgende week nog niet meenemen, en zowiezo nog een 2de trip nodig.

En de btw gaat van 19% naar 16% vanaf juli, dus daar ga ik zeker ook nog op wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, thiva zei:
 
Tarief onderstaand transport € 240,— ex BTW, CMR-transportvoorwaarden,
laden/lossen binnen 10 werkdagen na opdracht/gereed staan van het voertuig.

Dit hebben wij betaald in 2017. Wel niet voor een P. Het transport was wel tot in de puntjes verzorgd.

De wagen stond op meer dan 350 km van onze woonplaats.
 
Voor dat geld had ik geen zin om:
- nog eens tot ginder te karren en met twee auto's terug te moeten karren
- transitplaten en verzekering te regelen
- een dag vrij te moeten nemen, want de garage wou alleen transitplaten regelen op werkdagen

Onder CMR-transportvoorwaarden wil dus zeggen dat bij schade er maximaal 9,5 EUR/kg wordt betaald. Ik zou dan toch liever een transporteur hebben die een dekking vervoerde goederen heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb indertijd een huurwagen in België gehuurd die ik bij hun filiaal in Duitsland ( in de buurt van de garage) mocht achterlaten.

Zo moet je niemand lastigvallen om u tot ginder te voeren, en kan je met uw nieuwe car direct terug naar huis. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Bart zei:

Ik heb indertijd een huurwagen in België gehuurd die ik bij hun filiaal in Duitsland ( in de buurt van de garage) mocht achterlaten.

Zo moet je niemand lastigvallen om u tot ginder te voeren, en kan je met uw nieuwe car direct terug naar huis. 😉

Of je maakt een deal met inruil van huidige wagen, werkte ook prima :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Max 500€ exBTW zelfs als de wagen aan de Poolse grens staat? Daar kan je hem zelf niet voor gaan halen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, thiva zei:
 
Tarief onderstaand transport € 240,— ex BTW, CMR-transportvoorwaarden,
laden/lossen binnen 10 werkdagen na opdracht/gereed staan van het voertuig.

Dit hebben wij betaald in 2017. Wel niet voor een P. Het transport was wel tot in de puntjes verzorgd.

De wagen stond op meer dan 350 km van onze woonplaats.
 
Voor dat geld had ik geen zin om:
- nog eens tot ginder te karren en met twee auto's terug te moeten karren
- transitplaten en verzekering te regelen
- een dag vrij te moeten nemen, want de garage wou alleen transitplaten regelen op werkdagen

Prijs was wel thuis geleverd, klaar voor inschrijving. De prijs die jij geeft is inderdaad heel scherp maar zal toch ook afhangen van de afstand? En kan weken duren eer ze een trailer vol hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Jochen zei:

Prijs was wel thuis geleverd, klaar voor inschrijving. De prijs die jij geeft is inderdaad heel scherp maar zal toch ook afhangen van de afstand? En kan weken duren eer ze een trailer vol hebben?

De onze werd hier ook aan de deur geleverd. Even langs de douane gepasseerd en dan met onze eigen platen naar de keuring. De prijs is inderdaad afhankelijk van de afstand (+350 km enkel in ons geval). Ze stonden er niet de volgende dag mee aan de deur, maar de termijn tussen opdracht en levering was heel schappelijk. Zeker geen weken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die prijs is inderdaad super. Ik zou wel adviseren om enkel samen te werken met een transportfirma die je kent. Zonder racistisch te willen zijn, is er een verschil tussen een obese Roemeen die met zijn vuile schoenen je dorpels kapotstampt; of een autoliefhebber die blij is dat hij een Porsche mag vervoeren ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Alexanderr zei:

Die prijs is inderdaad super. Ik zou wel adviseren om enkel samen te werken met een transportfirma die je kent. Zonder racistisch te willen zijn, is er een verschil tussen een obese Roemeen die met zijn vuile schoenen je dorpels kapotstampt; of een autoliefhebber die blij is dat hij een Porsche mag vervoeren ;) 

Ik snap je punt volkomen. Ik ben zelf een pietje precies en had me op voorhand geïnformeerd om de reden die je zelf aanhaalt. Bij het ophalen van de wagen in DE werd de wagen volledig gecheckt op eventuele schade. (Op het verslag stond bijvoorbeeld een klein krasje binnenkant deur. Ik heb moeite moeten doen om dat te vinden.) Bij de levering van de wagen werd alles opnieuw gecheckt en goedgekeurd voor ontvangst. Die firma's hebben natuurlijk verschillende chauffeurs en ik weet niet of ze het allemaal zo degelijk doen, maar wij hadden zeker geen klagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid