Ga naar inhoud

2020 BMW Alpina B5/D5


Rabbit

Aanbevolen berichten

De eerste op basis van een M pack!

de officiele tekst:

HIGH PERFORMER & BUSINESS ATHLETE 

Im BMW ALPINA B5 kommt die neueste ALPINA Achtzylinder-Motorengeneration zum Einsatz. Der 4,4 Liter V8 Motor mit Bi-Turbo Aufladung leistet imposante 457 kW (621 PS). Das maximale Drehmoment von 800 Nm steht in einem breiten Drehzahlbereich von 2.000 bis 5.000 U/min zur Verfügung.
👉 Erfahren Se mehr über den neuen BMW ALPINA B5 unter: https://b5.alpina.de

The BMW ALPINA B5 comes with the latest generation of the ALPINA V8 engine. The 4.4 litre V8 engine with bi-turbo charging delivers an impressive output of 457 kW (621 hp) and a maximum torque of 800 Nm (590 lb-ft) available from just 2000 rpm.

Discover the new BMW ALPINA B5!
👉https://b5.alpina.de/en

.....................................................................
Leistung/Max output / 457 kW (621 PS/hp)
Drehmoment/Torque / 800 Nm (590 lb-ft)
Beschleunigung/Acceleration 0-100 km/h / 3.4 s (Saloon) / 3.6 s (Touring)
Beschleunigung/Acceleration 0-200 km/h / 11.3 s (Saloon) / 11.9 s (Touring)
Höchstgeschwindigkeit/Top speed / 330 km/h (205 mph) (Saloon) / 322 km/h (200 mph) (Touring)

Fuel consumption BMW ALPINA B5 (preliminary data):
Fuel consumption combined: 11.2 l/100 km / 25.2 mpg
CO2 emissions combined: 256 g/km
CO2 efficiency: F (Germany)
According to EU Norm • www.ALPINA.de/DAT-Hinweis

 

DF2CE887-CF3B-4346-BD91-FDA9BB92D267.jpeg.6a61e7fe20d41122c21991eca86c369a.jpeg
 

97FACACA-FD24-4C6E-951E-C209B834A873.jpeg.c648b043c2c5faa9f68c2da31954eb48.jpeg

F7C9F635-14F8-496F-A1F6-9E55ACB20EFC.jpeg.b1aa5cf48bd269f0989536651c2c02ef.jpeg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Rabbit zei:

De eerste op basis van een M pack!

Ik ben er nog niet uit of ik dit beter vind; Het neemt het 'klassieke' en gracueze van een Alpina wel een beetje weg. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Jules_W zei:

Ik ben er nog niet uit of ik dit beter vind; Het neemt het 'klassieke' en gracueze van een Alpina wel een beetje weg. 

Ik heb de indruk dat ze die weg ook op willen: als je hun kleuren ziet op de lanceringsmodellen: vuilzakgrijs met zwarte velgen 🤨

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Rabbit said:

Ik heb de indruk dat ze die weg ook op willen: als je hun kleuren ziet op de lanceringsmodellen: vuilzakgrijs met zwarte velgen 🤨

Er rijdt bij ons zo'n D3 in vuilzakgrijs rond, past niet bij het imago van Alpina vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Jules_W zei:

Ik ben er nog niet uit of ik dit beter vind; Het neemt het 'klassieke' en gracueze van een Alpina wel een beetje weg. 

Klopt volledig.

Ik vind het geen meerwaarde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat er aan te komen, hé. B3/D3 op basis van de M340 dus d'office met M Pack. De D5 kan je nog argumenteren dat die M Pack-loos "moet" zijn maar de B5 is eigenlijk op basis van de M550i en ook die.......

Nu, gezien de looks van de non-M '5 LCI weet ik niet of de beslissing zo slecht is. De non-M LCI '5 is er qua bumperstyling een tik op achteruitgegaan, vind ik. En die kar zoals die daar boven in Rabbits post staat, kan je toch niet lelijk noemen. ❤️   Mij zou 't niet deren dat dat ding M-bumpers heeft, het blijft een Alpina.

En ook Alpina moet blijven verkopen. Blijkbaar vraagt de markt steeds meer naar de kleurencombo's en looks die wij hier in West-Europa iets minder kunnen smaken. Zwarte en antraciet velgen in de optielijst, enz. Het zal er in staan omdat er vraag naar is, eeh. Zolang ge nog altijd zilverkleurige velgen kunt krijgen en wat elegantere kleuren, zie ik het probleem niet. Hoe meer keuze en hoe meer te personaliseren, hoe beter.

Specs van die D5 trouwens ❤️  @Lefty en @Porker -> perfecte D3-vervanger :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, vince522 zei:

De huidige B/D3 is toch ook op basis van de M-pack uitvoering?

En we hebben gezegd dat we dat wel beter vonden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, Maxime S said:

En we hebben gezegd dat we dat wel beter vonden? 

Beweer ik het omgekeerde misschien? 🤨

Mijn opmerking slaat op "De eerste op basis van een M pack!" uit de openingspost 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat je op mijn post had gereplyed?

En wat Rabbit bedoelt is allicht de eerste 5 Reeks Alpina obv M-pack.

Hij weet ongetwijfeld ook wel dat het niet de eerste Alpina is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Rabbit zei:

Specs van de D5: wat mij hard opvalt: dat ding heeft minder co2 dan een D3s 😕

E9C81D55-3D7A-425C-BF5F-F3A956B3493F.thumb.jpeg.c73d6aed06d903b55735e255678f3b83.jpeg

408 pk diesel power.

Beestig.

Welke motor is dit? op basis van de quad-turbo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Maxime S zei:

Ik dacht dat je op mijn post had gereplyed?

En wat Rabbit bedoelt is allicht de eerste 5 Reeks Alpina obv M-pack.

Hij weet ongetwijfeld ook wel dat het niet de eerste Alpina is...

Jij begrijpt me 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Phil zei:

Ik vind het echt een verbetering. Zowel qua looks als qua power. :inlove:

Benieuwd of de D3 S volgt.

Wat bedoel je met dat laatste ?

D3S is toch al uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, William Blake zei:

408 pk diesel power.

Beestig.

Welke motor is dit? op basis van de quad-turbo?

Triturbo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Lefty zei:

Ideaal voor mij ware een D3 met de D5 stoelen

Dat !

Maar dan blijft er geen plek over voor de achterpassagiers 😂 Ik vind die stock stoelen ook maar vrij "ok", zo'n dure auto onwaardig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Rabbit said:

Wat bedoel je met dat laatste ?

D3S is toch al uit?

Ow. Ik bedoelde dat ik hoop dat er ook een D3 variant met dat vermogen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat. Een. Kanon. 

D5 lijkt me op lange termijn niet zo betrouwbaar te zijn? +400pk uit een 3l blok persen? Zijn de limieten van dat blok niet bereikt ondertussen?

Puur filosofisch: zou ik voor een G21 B3 gaan of toch doorsparen voor B5 touring? Ik zou het niet weten... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Francis zei:

Wat. Een. Kanon. 

D5 lijkt me op lange termijn niet zo betrouwbaar te zijn? +400pk uit een 3l blok persen? Zijn de limieten van dat blok niet bereikt ondertussen?

Puur filosofisch: zou ik voor een G21 B3 gaan of toch doorsparen voor B5 touring? Ik zou het niet weten... 

Dat werd vroeger ook over de VW 1.9 TDI gezegd met 115 en 130pk :) , blok zal wel zo gemaakt zijn dat het even betrouwbaar is als een 118d

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Francis zei:

Puur filosofisch: zou ik voor een G21 B3 gaan of toch doorsparen voor B5 touring? Ik zou het niet weten... 

Da's niet puur filosofisch, maar eerder een puur economisch vraagstuk. TCO van de B5 (met V8) zal een hele kwak hoger liggen dan van de B3 (met 3-liter R6). Dat zijn echt twee verschillende liga's. Zo'n groot verschil zelfs dat je vergelijking in realiteit waarschijnlijk nooit zal voorvallen ... en dus, ja inderdaad, uiteindelijk bijna filosofisch wordt, ja. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid