Ga naar inhoud

Volkswagen Arteon Shooting Brake


Tiep

Aanbevolen berichten

De introductie van de facelift van de Volkswagen Arteon komt met de lancering van een Shooting Brake model, dat ook in Plug-in Hybride uitvoering en in R-versie komt.

Nog geen al te lelijke verschijning. Wel benieuwd hoe dat verkoopt en verkopen zal.

db2020au00957.thumb.jpg.e8ed3c27915192888bd415ecbd89c58d.jpg

db2020au00955.thumb.jpg.2b516e686518edf648d2faef88ef3987.jpg

db2020au00956.thumb.jpg.4804a79b553ebeb1d2cac109170c60ef.jpg

volkswagen-arteon-r-2.thumb.jpg.93cdf6374beaeecedae5bbf1a24f775c.jpg

arteon_050.jpg.83ff35a8714104418ae988c2b2315a74.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er op foto nog dik uit, inderdaad. Die vierkante quad exhausts zijn er wel los over. Benieuwd ook hoe groot dat gaat zijn, want een 'gewone' Arteon oogt al redelijke lang en breed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi!

maar shooting brake? dan zijn er veel breaks shooting brakes.  (peugeot 508?) Beetje zonde van de benaming

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, tuscani said:

Mooi!

maar shooting brake? dan zijn er veel breaks shooting brakes.  (peugeot 508?) Beetje zonde van de benaming

Heb nog snel even op wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/Shooting-brake)  gekeken voordat ik iets verkeerd zeg maar het lijkt mij nu eerder het uitmelken van een concept en de hippe terminologie gebruiken. 

Een Ferrari FF is voor mij een echte shooting brake, een CLS en dit niet. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Da's ne station wagon shooting brake noemen omdat dat gewoon cooler is.

Deze beschrijft het goed: https://oppositelock.kinja.com/what-makes-a-car-a-shooting-brake-hatch-or-wagon-1440265570

Nen 2 deurs hatchback waar ge teveel naar achter zit :)

je moest het zelfs nergens anders gaan zoeken. Er is een volledig topic hier aan gewijd

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Timo zei:

Heb nog snel even op wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/Shooting-brake)  gekeken voordat ik iets verkeerd zeg maar het lijkt mij nu eerder het uitmelken van een concept en de hippe terminologie gebruiken. 

Een Ferrari FF is voor mij een echte shooting brake, een CLS en dit niet. 

Daarmee dat ik het ook schreef.

al krijgen ze van mij nog ietwat voordeel van twijfel omdat ze (tenzij ik verkeerd ben) alle 3 (de aerthon, 508 en cls) nog frameloze deuren hebben. Dat maakt het toch iets meer coupestijl-achtig. maar eigenlijk dus niet echt correct. temeer omdat ik hem ook helemaal niet zo coupeachtig gelijnd vind

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, tuscani zei:

je moest het zelfs nergens anders gaan zoeken. Er is een volledig topic hier aan gewijd

 

Juist. Was een goeie topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is dit wel een echte shooting break, evenals de CLS shooting break. Je ziet toch duidelijk dat de vorm van de koffer anders is dan bij reguliere breaks? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is niet omdat de daklijn achteraan wat afloopt, dat dit een shooting break is. Velgen & uitlaat willen dat ook benadrukken, maar toch nog geen shooting break. De gril vooraan doet trouwens veel van de looks teniet. 

Dit is alleen maar een shooting break als je geweer d'er in ligt omdat je gaat jagen. In alle andere gevallen is dit een break. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is gewoon een kwestie van positionering en marketing. « Shooting Brake » klinkt al sexier en spannender dan de zoveelste doordeweekse « break ». En 't is nu niet dat ze Avant, Estate, Wagon, of Touring erop konden plakken, want ja, te sterk gelinkt aan de concurrentie. Dus als het dan kiezen is tussen 2 algemene termen waarvan er één véél aantrekkelijker klinkt dan de ander, dan is hun keuze snel gemaakt. Of dat het nu aan de regels van het concept voldoet of niet, they don't care 😛 

Ze zullen daarnaast ook wel de link hebben willen maken tussen de Arteon berline, die als 4-deurs coupé door 't leven gaat. "Dus als we daar een break versie van maken, dan moét het wel een Shooting Brake zijn!" ^_^ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Speedhunter zei:

Prachtige wagen. Zijn er ergens afmetingen? Ziet er een enorm lange auto uit. 

Zou even lang zijn als de gewone arteon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een echte shooting brake/break heeft 3 deuren, geen 5, en eerder sportwagen-allures (omdat het vroeger (vanaf jaren '60) letterlijk omgebouwde sportwagens waren).

Maar het klinkt cooler dan 'touring', 'avant', 'variant' e.d. dus pure marketing natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik trouwens de enige die zich stoort aan die platgemepte wielranden? Rond dat toch eens mooi af en laat dat vloeiend overgaan in de rest van de carrosserie ipv altijd zo'n harde breuklijn (alsof ze de plastic wielkasverbreders nog vergeten monteren zijn). Versterkt het wheelgap gegeven, en op de foto's zitten er al grote zjanten onder.. Wordt lachen met kleinere wielen en ballonbandjes.

aangepast door Ian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, wennen. Niet meteen wild van, maar 'k denk dat 't een auto is die in 't echt wel eens boenk erop zou kunnen zitten.
Leuk om te zien dat zoiets komt! Behalve de naam, dan, dat is absoluut geen shooting brake maar bon ... marketeers zijn de grootste leugenaars ter wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ir_fuel zei:

Dan is een A4 Avant dat ook.

De haldex is ook aangepakt 😁:

De 2.0 TSI stuurt zijn vermogen via een DSG-automaat met zeven verzetten naar alle vier de wielen. De 4Motion-vierwielaandrijving is net even anders dan je gewend bent. Het koppel wordt nu niet alleen verdeeld over de voor- en achteras, maar ook variabel tussen de twee achterwielen en dus niet altijd 50:50. Het gaat hier om R-Performance Torque Vectoring, zoals Volkswagen het systeem heeft gedoopt. In een speciale Race-mode is in een bocht tot 100 procent van de kracht die naar de achteras gaat naar het buitenste achterwiel te sturen en dat moet de Arteon als het ware de bocht in duwen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 100% die naar achter gaat is nog altijd maar maximaal 50% van het totaal vermogen hoor.

Wat ze eigenlijk zeggen is dat ze een elektronisch sper op de achteras geplaatst hebben.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid