Ga naar inhoud

Audi SQ7 of BMW X5 50d?


The Swede

X5 50d of SQ7?  

29 leden hebben gestemd

  1. 1. SQ7 of X5 50d?



Aanbevolen berichten

7 minutes ago, JanC said:

Sorry, maar wat had je nu verwacht? Dat je daar quattro-driftend iedere bocht mee om kon hoeken?
Vertel liever iets over het motorkarakter, want da's nog altijd een unieke setup met die elektrische compressor, als ik me niet vergis.

Dat is het hem juist: heel steriel. Blijkbaar wel hopen koppel in lage toeren, maar de motor is zelfs iets té geleidelijk.
De klank werd, vergeleken met de pre-facelift model, ook wat minder. Ik herinner me dat die pre-facelifts in sportmodus echt een luide brabbel gaven. Zet deze in sportmodus en hij klinkt een haar dieper... maar dat is het. 
(‘k Zal de Leuvenaars van AM vanavond hun eigen mening vragen).
De boite heeft ook wat de neiging van traag te reageren wanneer je wil wegrijden uit stilstand. Het probleem is een stuk minder geprononceerd dan bij de 3.0 tdi (zoals bij de Q8 bvb die ik een jaar terug reed), maar hij blijft minder reactief dan die van BMW.

Qua wegligging rijdt hij dan weer heel anders dan de X5. De X5 is levendig, maar ook nog steeds “SUV”. Deze rijdt als een berline en gaat vlak door de bochten. Voelt ook een stuk kleiner en lichter aan als de X5’en die ik reed. 

Algemeen gevoel is echter dat er een minder ziel in de auto zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Carlito zei:

You say what now?

code 030

edit: juste R230 :fp:  :lolz: danke

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


De boite heeft ook wat de neiging van traag te reageren wanneer je wil wegrijden uit stilstand. Het probleem is een stuk minder geprononceerd dan bij de 3.0 tdi (zoals bij de Q8 bvb die ik een jaar terug reed), maar hij blijft minder reactief dan die van BMW.


Onlangs met een A6 op pad geweest en die had dat ook, de A4 van madam heeft dat zelfs opvallend hard. Alsof de boite dikwijls twijfelt over welke versnelling en daar even over moet nadenken
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
On 7/11/2020 at 9:41 PM, Jules_W said:

 


Onlangs met een A6 op pad geweest en die had dat ook, de A4 van madam heeft dat zelfs opvallend hard. Alsof de boite dikwijls twijfelt over welke versnelling en daar even over moet nadenken

 

Die boite is inderdaad veel te lui afgesteld.

Spijtig want de motor is een deftig apparaat. Klinkt wel niet bijster (heb de indruk dat de pre-FL beter klonk). 

Is wel weg zuinig. Gewoon rijden kom ik hoop en al aan 10.5-11L en zelfs met caravan erachter kwam ik slechts aan 14.8L :huh:  (ivgl verbruikt de Range daar een goei 20L mee en de S63 zelfs 26L). (Die laatste trok ze wel een stuk harder).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Damn, klant worden bij tuscani = precies ook zijn fotografiekunsten erbij krijgen. :D

Heerlijke kleur ❤️  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er met mijn bril op goed uit :P

PS: ik heb de auto geparkeerd en nadien fotos gemaakt. Bedoeling was zeker niet de auto te parkeren om fotos te maken ;)

Kleur is inderdaad echt knap. Spijtig dat dat ding echt VRESELIJK klinkt 🤬

Waarom ze de vette klank van de pre-facelift wegdeden, who knows. :fp: @Bouncing Bullet

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, The Swede zei:

Dat ziet er met mijn bril op goed uit :P

PS: ik heb de auto geparkeerd en nadien fotos gemaakt. Bedoeling was zeker niet de auto te parkeren om fotos te maken ;)

Kleur is inderdaad echt knap. Spijtig dat dat ding echt VRESELIJK klinkt 🤬

Waarom ze de vette klank van de pre-facelift wegdeden, who knows. :fp: @Bouncing Bullet

Moeilijk te zeggen, nu klinkt het echter weer beter in de S7. De meeste die ik kan vragen zijn in congé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, Bouncing Bullet said:

Moeilijk te zeggen, nu klinkt het echter weer beter in de S7. De meeste die ik kan vragen zijn in congé.

Met de S7 ben ik ne vetten 😂

PS: merci

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
On 8/10/2020 at 3:39 PM, D Squaloid said:

Knap, zo’n SQ7!

Zuid-Frankrijk ergens?

Jawel, daar ergens.

Als conclusie: ik had de X5 M50d moeten nemen. 

Bij het trekken bracht de luchtvering nul bij (ding begreep echt niet dat het de caravan op niveau moest houden, niet de auto), qua beleving (prestaties, geluid,...) minder dan de BMW. De materialen van de afwerking staan op niveau van een A1 en de achterbank is naar het schijnt niet bijster comfortabel.

Enige sterkte van de auto: ding is belachelijk zuinig. Op mijn dagelijkse pendel (4km stad - 45km snelweg - 3km stad) zat ik aan 7.5L/100km :lolz:  Ik haalde dat zelfs niet met mijn W124 diesel destijds.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wil - uw vorige verhalen indachtig - zeggen dat iemand zonder loden voet rond de 3 liter gaat uitkomen. Proper!
Wat betreft afwerking sla je de bal toch stevig mis. Laat dat nu net hét punt zijn waar zowat iedereen het roerend over eens is bij Audi's...
Of moet ik het zien als een groot compliment voor de afwerking in een A1?

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, JanC said:

Dat wil - uw vorige verhalen indachtig - zeggen dat iemand zonder loden voet rond de 3 liter gaat uitkomen. Proper!
Wat betreft afwerking sla je de bal toch stevig mis. Laat dat nu net hét punt zijn waar zowat iedereen het roerend over eens is bij Audi's...
Of moet ik het zien als een groot compliment voor de afwerking in een A1?

Er is afwerking en materiaalkeuze. De materiaalkeuze is echt teleurstellend in dit geval. Als ik >100k uitgeef aan een auto, wil ik een streepje warm hout en geen zwarte plastic overal, gecombineerd met goedkope grijze stof voor de dakhemel.
Maar goed, ik veronderstel dat, ondanks het feit dat ik het laatste jaar met X5, X7, 7-reeks, Q8, CLS en S-klasse rondreed, ik waarschijnlijk niet weet hoe ik afwerking moet beoordelen en de bal mis sla.

Het verbuik is inderdaad een stuk lager dan met bvb de X5'en waarmee ik rondreed. Enerzijds is, zoals ik hoger reeds schreef, de motor waarschijnlijk zuiniger (hoorde ik ook van een ander forumlid reeds die ervaring heeft met de V8 TDi van Audi), maar anderzijds kan je met deze auto ook niet het volle vermogen gebruiken zoals je dat kan bij de X5. De remmen zijn gewoon ontoereikend daarvoor en het vermogen zou je ook toelaten zodanig snel te gaan, dat je gegarandeerd snel het decor zou inhangen. (en dat ligt zowel aan het feit dat de Audi zachter is afgesteld dan de BMW's als het feit dat het ook zodanig krachtig is).
Je moet dus zowieso veel vaker op half gas rijden. => lager verbruik.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schreef expliciet afwerking, vandaar. ;)
In een eerdere post verwijt je 'm gebrekkige prestaties (of bedoelde je in de bochten?) vergeleken met de BMW, en nu lees ik dat je 'm constant op half gas rijdt omdat hij te snel is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, JanC said:

Je schreef expliciet afwerking, vandaar. ;)
In een eerdere post verwijt je 'm gebrekkige prestaties (of bedoelde je in de bochten?) vergeleken met de BMW, en nu lees ik dat je 'm constant op half gas rijdt omdat hij te snel is?

Ik verwijt de trage reactie op het gas en de trage reactie van de boite. Iets wat ik ook deed toen ik vorig jaar mijn bevindingen neerzette op dit forum over de Q8 50TDi. 

Eens de wagen bolt, is erg vermogen te over om HEEL snel mee te gaan. Zodanig snel dat je het vermogen nooit echt gebruikt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is afwerking en materiaalkeuze. De materiaalkeuze is echt teleurstellend in dit geval. Als ik >100k uitgeef aan een auto, wil ik een streepje warm hout en geen zwarte plastic overal, gecombineerd met goedkope grijze stof voor de dakhemel.
Maar goed, ik veronderstel dat, ondanks het feit dat ik het laatste jaar met X5, X7, 7-reeks, Q8, CLS en S-klasse rondreed, ik waarschijnlijk niet weet hoe ik afwerking moet beoordelen en de bal mis sla.
Het verbuik is inderdaad een stuk lager dan met bvb de X5'en waarmee ik rondreed. Enerzijds is, zoals ik hoger reeds schreef, de motor waarschijnlijk zuiniger (hoorde ik ook van een ander forumlid reeds die ervaring heeft met de V8 TDi van Audi), maar anderzijds kan je met deze auto ook niet het volle vermogen gebruiken zoals je dat kan bij de X5. De remmen zijn gewoon ontoereikend daarvoor en het vermogen zou je ook toelaten zodanig snel te gaan, dat je gegarandeerd snel het decor zou inhangen. (en dat ligt zowel aan het feit dat de Audi zachter is afgesteld dan de BMW's als het feit dat het ook zodanig krachtig is).
Je moet dus zowieso veel vaker op half gas rijden. => lager verbruik.  
 
Die materiaalkeuze ligt niet aan de auto maar aan de persoon die hem zo besteld heeft. Er zijn legio mogelijkheden om die wagen naar eigen smaak te configureren al dan niet via Audi Exclusive.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/9/2020 om 21:46, The Swede zei:

Er is afwerking en materiaalkeuze. De materiaalkeuze is echt teleurstellend in dit geval. Als ik >100k uitgeef aan een auto, wil ik een streepje warm hout en geen zwarte plastic overal, gecombineerd met goedkope grijze stof voor de dakhemel.
Maar goed, ik veronderstel dat, ondanks het feit dat ik het laatste jaar met X5, X7, 7-reeks, Q8, CLS en S-klasse rondreed, ik waarschijnlijk niet weet hoe ik afwerking moet beoordelen en de bal mis sla.

 

 

Vreemd, ik heb populierenhout met alu-afwerking ertussen en een alcantara dakhemel.

en de passagiers die ik meeneem, beginnen steeds zelf over het feit hoeveel plaats ze achterin hebben. (zetels staan bij mij volledig naar achter geschoven en licht gekanteld)

gewoon kwestie van opties kiezen zeker?

bij de luchtvering geef ik je misschien gelijk. ik merk weinig verschil tussen comfort, dynamic, individual of eco. het is eerder het gaspedaal dat zich aanpast en de hoogte van de vering. qua demping heb ik al eens zitten testen maar vluchtheuvels blijven vluchtheuvels. ( of moet ik mijn eigen mening herzien en is de comfort stand zo geen vliegend tapijt waar je overal los overvliegt? :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals eerder reeds gezegd, ik verwacht dat een auto van deze prijs direct deftig is afgewerkt en dat je niet in de optielijst MOET gaan om mooie materialen te zien. Een dakhemel moet niet per se in alcantara zijn, maar goedkope stof is ook niet wat ik verwacht. En een streepje hout ipv die zwarte plastic, dat vond je in 1990 als in de goedkoopste Mercedes. 

De beenruimte achteraan is wel redelijk (hoewel nog steeds een stuk krapper dan in de GLS bvb). De zitting van de zetels is echter erg kort en niet bijster comfortabel. Lijkt meer een bankje van IKEA. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je de gls als 7zitter krijgen?

 

anders zal dat misschien de reden zijn. de Q7 is ook een 7zitter en dan zijn die "bankjes" gemakkelijker te klappen. Nu ik heb geen klagen...........over het zitcomfort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker, GLS en X7 zijn 7-ziters. In de GLS heb ik nog niet gezeten, in een X7 wel ... absurd hoe ruim die 3e zetelrij is. Ik had dat als "noodzitjes" verwacht maar daar is niks van aan. Het verschil met een Q7 is op dat vlak enorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, gTa said:

Jazeker, GLS en X7 zijn 7-ziters. In de GLS heb ik nog niet gezeten, in een X7 wel ... absurd hoe ruim die 3e zetelrij is. Ik had dat als "noodzitjes" verwacht maar daar is niks van aan. Het verschil met een Q7 is op dat vlak enorm.

De GLS is zelfs nog een stuk groter in dat perspectief. Die derde rij zetels, trek ik mij zo niet aan. Dat gebruik je in noodgevallen. Maar van de tweede rij verwacht ik toch een zeker comfort in een wagen van deze omvang en prijs. En daar krijg je in de GLS wel degelijk een "luxe limousine" terwijl de Q7 echt een Scenic lijkt. De X7 is redelijk, maar minder goed dan de GLS achterin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

absurd hoe ruim die 3e zetelrij is. Ik had dat als "noodzitjes" verwacht maar daar is niks van aan. Het verschil met een Q7 is op dat vlak enorm.

een X7 zal wel ook nog wat groter zijn dan een Q7, en vooral rechter achteraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een snelle google search gaf me dit:

X7

AFMETINGEN EN GEWICHT
Aantal deuren 5
Aantal zitplaatsen 7
Lengte (mm) 5151
Breedte (mm) 2000
Hoogte (mm) 1805
Gewicht (kg) 2360

 

GLS

AFMETINGEN EN GEWICHT
Aantal deuren 5
Aantal zitplaatsen 7
Lengte (mm) 5207
Breedte (mm) 1956
Hoogte (mm) 1823
Gewicht (kg) 2425

 

Q7

AFMETINGEN EN GEWICHT
Aantal deuren 5
Aantal zitplaatsen 5
Lengte (mm) 5063
Breedte (mm) 1970
Hoogte (mm) 1741
Gewicht (kg) 2090
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid