Jump to content

Het grote elektrische fietsen-topic


3000
 Share

Recommended Posts

2 uren geleden, Roger zei:

Ik heb wel maar een uurtje gereden met een ST2, maar ik haalde daar toch wel vlot rond de 45. Maar ik kan die “vlot” niet echt vergelijken met een andere Stromer want die heb ik nog nooit gereden.

Ben zelf ook aan het bekijken om een sp aan te schaffen, maar ben er nog echt niet uit. Ik heb ook schrik voor het “had ik toch maar voor x gekozen”-gevoel. Budget maakt op zich niet uit, een ST5 hoort ook tot de mogelijkheden. Ik wil gewoon de beste “voor mij”. Onderhoudsgemak is bv ook heel belangrijk voor mij, net als betrouwbaarheid. Daar heb ik bij Stromer wat angst voor, al spreken die mij qua totaalpakket dan weer veel meer aan. Vooral die ST5 in het groen 😍 Maar als ik 12k uitgeef wil ik natuurlijk zo min mogelijk problemen en een vlotte garantie afhandeling indien nodig. Moeilijk 😑

De garantie op zich is echt goed, ze doen niet moeilijk om iets te vervangen als het kapot gaat. Het probleem zit hem vooral in de levertijden en de periode dat je dan je fiets kwijt bent. Een goede fietsmaker doet al heel veel, eentje die er aan kan werken en zelf al wat stock heeft voor veel voorkomende problemen.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Greg said:

De garantie op zich is echt goed, ze doen niet moeilijk om iets te vervangen als het kapot gaat. Het probleem zit hem vooral in de levertijden en de periode dat je dan je fiets kwijt bent. Een goede fietsmaker doet al heel veel, eentje die er aan kan werken en zelf al wat stock heeft voor veel voorkomende problemen.

Fijn om te horen. Ik zou voor Stromer wss naar Chamizo in St. Katelijne Waver gaan (vlak tegen Mechelen), is toch geen klein winkeltje en hebben wel enkele Stromers staan. Dus verwacht wel dat die wat stock hebben.

Link to comment
Share on other sites

30 minuten geleden, Roger zei:

Fijn om te horen. Ik zou voor Stromer wss naar Chamizo in St. Katelijne Waver gaan (vlak tegen Mechelen), is toch geen klein winkeltje en hebben wel enkele Stromers staan. Dus verwacht wel dat die wat stock hebben.

Chamizo is niet de goedkoopste, maar inderdaad al van degelijke grootteorde dat die wel wat Stromers hebben verkocht/onderhouden.

Link to comment
Share on other sites

Mijn vrouw rijdt met een Stromer ST2 met riemaandrijving @GTX en ze is er zeer tevreden van. Eenmaal wou hij niet meer opstarten maar dat euvel werd meteen opgelost, voor de rest zijn we probleemvrij maar het beestje is ook nog maar 6 maanden jong. In het begin moest ik wennen aan de fiets maar ondertussen vind ik het ook leuk rijden met dat verschil dat ik de voorvork vastzet (en hetzelfde zou doen met het zadel moest het kunnen). 

Dat gevoel van die prestaties hadden wij in het begin ook maar sindsdien kalibreren we hem voor elke rit (is 5 sec werk) waardoor er geen last meer is. Ik vermoed dat die sensor zeer gevoelig is voor temperatuurschommelingen en dergelijke.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 uren geleden, Ritsuke zei:

Mijn vrouw rijdt met een Stromer ST2 met riemaandrijving @GTX en ze is er zeer tevreden van. Eenmaal wou hij niet meer opstarten maar dat euvel werd meteen opgelost, voor de rest zijn we probleemvrij maar het beestje is ook nog maar 6 maanden jong. In het begin moest ik wennen aan de fiets maar ondertussen vind ik het ook leuk rijden met dat verschil dat ik de voorvork vastzet (en hetzelfde zou doen met het zadel moest het kunnen). 

Dat gevoel van die prestaties hadden wij in het begin ook maar sindsdien kalibreren we hem voor elke rit (is 5 sec werk) waardoor er geen last meer is. Ik vermoed dat die sensor zeer gevoelig is voor temperatuurschommelingen en dergelijke.

Wat houd dat kalibreren juist in?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@toere, ik zei reeds eerder dan een collega niet geheel tevreden is over zijn Stella e-bike, nu is zijn lader al stuk op minder dan een jaar tijd.

  • Thanks Friendly 1
Link to comment
Share on other sites

Er komt een nieuwe Stromer ST3 met 9-speed PINION C1.9  en Gates Carbon Belt Drive.

spacer.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Onze bakfiets zijn batterij is na 4jaar/8.500km zowat 40% van haar capaciteit kwijt. Tijd dus voor een nieuwe. Maar gezien de hoge slijtage graad van de huidige, zou ik liever een andere hebben. Evenwel geen idee hoe daar aan te beginnen. 
Zijn er (liefst rond het Gentse) plaatsen waar men echt wel wat verstand heeft van deze materie? Onze fietsenmaker is technisch geen hoogvlieger, en zeker niet als het op het elektrische deel van de fiets aan komt... 

Iemand tips waar we eens zouden kunnen luisteren? 

(Motor is een Bafang, merk batterij weet ik niet meer...) 

Edited by Tjeu
Link to comment
Share on other sites

Zelf doen. Open halen, en nieuwe 18650 batterijtjes in steken. Zoek maar eens op, is geen Rocket Science. Ik heb het recent ook gedaan met de batterij van mijn vrouw
haar e-bike.
Anders zijn er ook bedrijfjes die dat voor jou doen, maar kost wel wat.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

deze week een speedelec gezien met de achterlichten verwerkt in de achterbrug. Best knap gedaan zo. Als je zakken hangt zal de zichtbaarheid misschien wel wat minder zijn? en het leek me nochtans een tourbike te zijn.

Link to comment
Share on other sites

Op 24/8/2021 om 17:18, tuscani zei:

deze week een speedelec gezien met de achterlichten verwerkt in de achterbrug. Best knap gedaan zo. Als je zakken hangt zal de zichtbaarheid misschien wel wat minder zijn? en het leek me nochtans een tourbike te zijn.

Had ik ook op mijn Trek Conduit +

Trek Conduit Plus Lync Onboard Led Lights

Trek Conduit+ Hybrid E-Bike - 2017, 20" drivetrain

Link to comment
Share on other sites

Het waren echt langwerpige van pakweg 20cm over de hele lengte ingewerkt van de verbinding achteras naar boven.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Gisteren met de madam de hele dag met de elektrische fiets op schok geweest. Heeft me eigenlijk echt aangesproken om zo eentje in huis te halen. Verplaatsingen die we anders met de auto hadden gedaan hebben we nu met een smile op de fiets doorstaan zonder overal serieus bezweet aan te komen. Best wel handig als je nog onder de mensen moet komen. :D

25 was voor mij eigenlijk snel genoeg voor de dagdagelijkse verplaatsing. Vraag is of dat niet rap gaat tegenslagen... May the search begin. 😛 

Link to comment
Share on other sites

5 uren geleden, Hazen zei:

 Vraag is of dat niet rap gaat tegenslagen... May the search begin. 😛 

Die 25km/u? Die teleurstelling was er bij mij sneller dan ik had verwacht. Vandaar dat ik hem heb buitengestoken na anderhalf jaar. Als het een ietwat sportief model is (wat bij mij het geval was) kan je dat mits de wind wat meewerkt een paar kilometer à 30km/u vol houden. Maar langer dan dat, dan sta je evengoed in het zweet en kan je beter zelf trappen.

Heb me dan maar een randonneur (koersvelo met spatborden en verlichting) aangeschaft, bolt evengoed 25km/u zonder int zweet te staan.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Op 17/8/2021 om 22:51, walter zei:

@toere, ik zei reeds eerder dan een collega niet geheel tevreden is over zijn Stella e-bike, nu is zijn lader al stuk op minder dan een jaar tijd.

Nu pas deze post gezien, thx.

Zowieso voorlopig liggen de plannen stil voor electrische fietsen. Als er wel komen kies ik wel een beter merk. Redelijk wat goeie tips hier gekregen😉

Link to comment
Share on other sites

9 uren geleden, Hazen zei:

25 was voor mij eigenlijk snel genoeg voor de dagdagelijkse verplaatsing. Vraag is of dat niet rap gaat tegenslagen... May the search begin. 😛 

Om wat rond te tuffen of eens af en toe ergens naartoe te rijden is dat ok, vanaf je dat wil gebruiken om (een redelijke afstand) naar je werk te rijden gaat dat snel tegen steken. Collega heeft zelf zijn R&M weggedaan omdat die niet snel genoeg was (rond 38km/u werd ondersteuning wat minder). 

  • Thanks Friendly 1
Link to comment
Share on other sites

53 minuten geleden, Tjeu zei:

Binnen het gebruik dat jij schrijft zou ik naar een Cowboy kijken. 

Geen fan van het design en het merk in het algemeen.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Hazen said:

Geen fan van het design en het merk in het algemeen.

Komaan man, gooi mee geld in de bodemloze put!

#denieuweeconomie

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • JanC
      By JanC
      Suboptimaal wegdek, gewone banden, nog niet op vol vermogen, zonder launch control, en zie hoe dat wegknalt van een Taycan Turbo S die sneller uit de startblokken is...  
    • tuscani
      By tuscani
      Ik wil dat!  Elektrisch en lv, 2keer safe.


      Direct een batterij voor thuis 😂
    • Tiep
      By Tiep
      Men maakte een EV-versie van de GLB (7-zitter) en de productpagina staat al live in DE.
      Enkele impressies (niets speciaals):





      Artikeltje: https://www.caranddriver.com/news/a36151518/2022-mercedes-benz-eqb-revealed/
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Taycan Cross Turismo in vol ornaat
      Jan Lemkes De Porsche Taycan Cross Turismo is al uitgebreid in een dunne camouflagejas getoond en we mochten er zelfs al mee rijden, maar nu is de hogere en ruimere versie van de Taycan officieel gepresenteerd.
      Highlights
      Altijd vierwielaandrijving, meer bodemvrijheid, stoer uiterlijk Grote achterklep, tot 1.212 liter bagageruimte Nieuw: Taycan 4 Nederlandse prijzen al bekend Dat Zuffenhausen met een extra stoere en ruime versie van zijn eerste EV zou komen weten we feitelijk al sinds de Porsche Mission E Cross Turismo in 2018 werd gepresenteerd. Zoals de reguliere Taycan kan worden beschouwd als de productieversie van de ‘normale’ Mission E, zo is deze nieuwkomer overduidelijk de nazaat van de Porsche Mission E Cross Turismo.
      Dat betekent dat de Cross Turismo op twee punten verschilt van de reguliere Taycan. In de eerste plaats is het een modieus ‘hoog-op-de-poten-model’. Het verschil in bodemvrijheid loopt met het optionele Off-road-pakket op tot maximaal 30 mm, maar kan ook worden geminimaliseerd. De  Cross Turismo heeft standaard luchtvering, in tegenstelling tot de reguliere Taycan. Met 1.409 mm is hij in beginsel iets hoger dan een gewone Taycan (1.395 mm).

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Ruimer en praktischer
      Dat brengt ons bij het ‘Turismo’ in de naam. Net als de Panamera Sport Turismo is de Taycan Cross Turismo in feite een stationwagon. In het geval van de Taycan levert dat meer praktisch voordeel op dan bij de Panamera, die in alle gevallen een grote hatchback-klep heeft. Aangezien een reguliere Taycan het moet doen met een kleine sedan-achterklep, is de Cross Turismo aanzienlijk praktischer. We noteren een verder naar achteren doorlopende daklijn, een grotere achterste zijruit, een dakspoiler en een achterruitenwisser.
      Achter die klep biedt de Cross Turismo 446 liter bagageruimte. Ter vergelijking: een normale Taycan moet het met 366 liter doen. Bovendien kan de bank nog plat, waarna er een niet onverdienstelijke 1.212 liter in de stoerste Taycan verdwijnt. In de neus is natuurlijk ook nog steeds 82 liter beschikbaar. Achterpassagiers profiteren van 45 mm meer hoofdruimte, wat de Cross Turismo ook voor langere passagiers draaglijk maakt.
      Taycan 4
      Technisch is de Cross Turismo vrijwel identiek aan de reguliere Taycan. Toch is er één groot verschil: de basisversie. De Cross Turismo heeft altijd vierwielaandrijving en de basisversie heet daarom ‘Taycan 4’. Die kenden we nog niet, want tot nu toe was de Taycan 4S de minst krachtige vierwielaandrijver.
      De tweemotorige Taycan 4 levert 380 pk ‘continu’ en 476 pk in overboost. Dat is precies evenveel als de achterwielaangedreven basis-Taycan met de grote Performance-Accu Plus met  één motor kan leveren. Om het extra gewicht en de afgenomen luchtweerstand te compenseren, is die grotere accu standaard op de Cross Turismo.
      Met een 0-100-tijd van 5,1 tellen is deze eenvoudigste Taycan Cross Turismo nét even sneller dan de achterwielaangedreven Taycan. De topsnelheid ligt met 220 km/h wel iets lager. Porsche geeft een WLTP-bereik op van maximaal 456 km en een verbruik van tussen de 26,4 en 22,4 kWh/100 km.
      De rest van het aanbod is bekend, al wijken de actieradius- en acceleratiecijfers iets af vanwege de hogere koets en het hogere gewicht van de Cross Turismo. Uitgaande van de vermogenscijfers in overboost komt de Taycan 4S tot 571 pk, de Turbo tot 680 pk en de Turbo S tot 761 pk, waarbij laatstgenoemde in 2,9 tellen van 0 naar 100 knalt. Ter vergelijking: een reguliere Taycan Turbo S doet dat in 2,8 seconden.

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Prijzen
      Porsche vertelt meteen wat de ruige, praktische Taycan in Nederland moet kosten. De Taycan Cross Turismo is er vanaf € 97.400 . Het betreft dan de Taycan 4. De 4S Cross Turismo kost € 116.000, de  Turbo Cross Turismo kost € 159.300 en de Turbo S Cross Turismo moet € 193.200 opbrengen. Zonder opties, uiteraard, dus reken maar dat de exemplaren die je in de praktijk gaat zien nog wat duurder zullen zijn. De splitter-achtige elementen op de gefotografeerde auto's zijn bijvoorbeeld onderdeel van een Off-road Designpakket en dakrails zijn evenmin standaard.
      Het prijsverschil tussen het reguliere model en de Cross Turismo varieert met deze prijzen van net geen € 10.000 tot €1.500. Het kleinste prijsverschil geldt daarbij voor de Turbo S en het grootste voor de instapper, maar dat is niet onlogisch. Ten opzichte van de eenvoudigste Taycan biedt de voordeligste Cross Turismo immers niet alleen een ruimere koets, maar ook luchtvering, vierwielaandrijving en een grotere accu. De Cross Turismo staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
      De fietsendrager op de persfoto’s is overigens speciaal voor deze auto ontwikkeld. Hij kan maximaal drie (elektrische) fietsen aan en de achterklep kan nog steeds open als de drager in gebruik is.
      Interieurfoto's zijn er bij het ter perse gaan van dit bericht nog niet, maar worden zo snel mogelijk aangevuld als Porsche er op korte termijn mee op de proppen komt.
       
      autoweek.nl
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions