Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

Die limited edition even opgezocht... 11190€ voor een fiets. Misschien toch wat erover.

https://www.alblasserdamsnieuws.nl/wordpress/2020/05/22/stuur-van-45-km-stromer-e-bike-breekt-spontaan-af-bestuurder-raakt-gewond/

Dit stemt ook niet vrolijk. Duidelijk een materiaalfout.

Mag toch tot een recall leiden imo.

aangepast door Order66
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Fred zei:

Aja want een scooter en een fiets zijn twee gelijke dingen?

Een gemotoriseerde tweewieler die je van A naar B brengt. Denk het toch wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zoals er mensen zijn die dure auto's etc kopen zijn er mensen die dure fietsen kopen. Opvallend is wel dat auto's van 40k - 250.000k de normaalste zaak van de wereld zijn maar o wee een fiets van 10k 😁 Niet dat ik van plan ben om deze limited te kopen, de St3 is dan weer wel een grote kanshebber. Maar die brengt me 200 euro fietsvergoeding per maand op en een tank brandstof. Dure aankoopprijs is redelijk relatief dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, 3000 zei:

Ja maar wie koopt nu een velo van €11.000? Zullen weinig gewone particulieren zijn.

Die ST5 LE is het vlaggenschip van hun gamma. Uiteraard zullen ze er daar niet veel van verkopen. Dit lijkt me eerder iets voor de die-hards. Maar vergeet ook niet dat ze marktleider zijn, en dat het een Zwitsers merk is (met prijszetting gericht op hun thuismarkt, waar de lonen hoger liggen).

Rond de 5-7K krijg je bij Stromer momenteel het meeste waar voor je geld naar mijn mening.

Daarnaast moet je weten dat geen klein deel van hun doelgroep via fietsleasing in combinatie met fietsvergoeding hier financieel eigenlijk niks van voelt, of er zelfs winst mee maakt. Die catalogusprijs moet je dus in zijn context bekijken.

Men mag zich ook niet blindstaren op het voertuig als puur vervoersmiddel van A naar B. Ik doe er genoeg rondritjes mee op een lagere ondersteuning, zodat ik een prima cardio workout heb.

Als je die zaken allemaal samentelt is een scooter eigenlijk een stap terug, want je kan er minder mee, en de TCO zal hoger liggen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/8/2020 om 12:16, Order66 zei:

Wat vinden jullie minder aan een naaf? Zelf ondervind ik er geen nadelen van? Nergens geen vet is ook een voordeel, ik moet steeds met nette kledij naar het werk.

Gts

Ik vond dat al beperkt in gebruik op mijn vorige stadsfiets, waarbij je pakweg 22km/u fietst, laat staan op een fiets die 45km/u haalt. Bovendien ook een vrij fragiele boel bij foutief schakelen, je moet immers even stoppen met trappen om te schakelen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Goesting zei:

Die ST5 LE is het vlaggenschip van hun gamma. Uiteraard zullen ze er daar niet veel van verkopen. Dit lijkt me eerder iets voor de die-hards. Maar vergeet ook niet dat ze marktleider zijn, en dat het een Zwitsers merk is (met prijszetting gericht op hun thuismarkt, waar de lonen hoger liggen).

Rond de 5-7K krijg je bij Stromer momenteel het meeste waar voor je geld naar mijn mening.

Daarnaast moet je weten dat geen klein deel van hun doelgroep via fietsleasing in combinatie met fietsvergoeding hier financieel eigenlijk niks van voelt, of er zelfs winst mee maakt. Die catalogusprijs moet je dus in zijn context bekijken.

Men mag zich ook niet blindstaren op het voertuig als puur vervoersmiddel van A naar B. Ik doe er genoeg rondritjes mee op een lagere ondersteuning, zodat ik een prima cardio workout heb.

Als je die zaken allemaal samentelt is een scooter eigenlijk een stap terug, want je kan er minder mee, en de TCO zal hoger liggen.

 

True. Mijn volgende kan een ST3 worden. Kost een aardige cent maar met een netto winst van 250 euro per maand is het financieel plaatje natuurlijk net iets anders. Daarnaast gebruik ik zo'n fiets ook dagelijks voor mijn privé verplaatsingen (bakker, slagerij, sportclub, familiebezoekjes, ...)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat is het verschil dan tussen die fiets van 11K en die van 6K? Ze kunnen beide toch niet sneller dan 45?

Bij een fiets van 11K kan je op café opscheppen en neerkijken op het plebs met een fiets van 6K.

Alle gekheid op een stokje: misschien moet je die fietsen nu zondag eens gaan testen in Genk (zie mijn bericht op pagina 1) om er zelf achter te komen ?

@Greg heeft een ST5, dus die kan u misschien ook overtuigen waarom die al dan niet zijn meerprijs waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Goesting said:

Alle gekheid op een stokje: misschien moet je die fietsen nu zondag eens gaan testen in Genk (zie mijn bericht op pagina 1) om er zelf achter te komen ?

Bedankt voor het constructieve antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Wat is het verschil dan tussen die fiets van 11K en die van 6K? Ze kunnen beide toch niet sneller dan 45?

die van 6K heeft een iets zwakkere motor, minder koppel ook.
tot vorig jaar was mijn model (ST1X van Stromer) nog met 26" banden, al de andere versies (ST1, ST3, ST5) hebben 27,5" banden.

Die van 11K hierboven, heeft ook ABS (eerste model bij Stromer die dit heeft).
Een standaard Stromer fiets heeft 3 ondersteuningsniveau's. 
-1 : minimale motorondersteuning (max 25 a 30 kmh)
-2: volledig programmeerbaar naar eigen wil (zelf kiezen hoeveel koppel de motor tussenkomt, of alles voor snelheid... ook qua regeneratief remmen.)
-3: vol vermogen van de motor.

De ST5 (11K versie) heeft naast deze 3 niveau's ook nog een S niveau (ondersteuning tot 48 a 49kmh)

Mijn ST1X geeft eigl zogoed als geen ondersteuning meer van 47,5 kmh ongeveer.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Fille zei:

die van 6K heeft een iets zwakkere motor, minder koppel ook.
tot vorig jaar was mijn model (ST1X van Stromer) nog met 26" banden, al de andere versies (ST1, ST3, ST5) hebben 27,5" banden.

Die van 11K hierboven, heeft ook ABS (eerste model bij Stromer die dit heeft).
Een standaard Stromer fiets heeft 3 ondersteuningsniveau's. 
-1 : minimale motorondersteuning (max 25 a 30 kmh)
-2: volledig programmeerbaar naar eigen wil (zelf kiezen hoeveel koppel de motor tussenkomt, of alles voor snelheid... ook qua regeneratief remmen.)
-3: vol vermogen van de motor.

De ST5 (11K versie) heeft naast deze 3 niveau's ook nog een S niveau (ondersteuning tot 48 a 49kmh)

Mijn ST1X geeft eigl zogoed als geen ondersteuning meer van 47,5 kmh ongeveer.

Aah heeft de nieuwe ST5 LE ABS nu? Weet niet of ik het zou moeten hebben...

Goed samengevat.

Kort:

ST1: topfiets om niet veel uit te geven en toch 45km/h te rijden. Je gaat alleen geen 45 meer halen tegen wind, daar komt die te kort. Je moet ook opleggen wil je de batterijen uit de ST3 en ST5 (meer capaciteit). Afwerking is allemaal wat minder tov de grotere broers (versnellingen, remmen,...). Kabels enz. zijn bv niet weggewerkt, koplamp zal wat minder schijnen enz.

ST3: Wordt het meest gekocht volgens mij (alhoewel met die nieuwe ST1 nu...). Motor is krachtiger, ga je vooral voelen tegen wind en bergop. Afwerking is al een stuk beter, kabels wat properder weggewerkt maar alles is toch niet op ST5 niveau.

ST5: De krachtigste (ik word nooit voorbijgestoken, kan ook aan mijn benen liggen). Vooral tegen wind fiets ik fluitend de ST1's voorbij. Afwerking is van een hoger niveau, kabels volledig in het stuur gewerkt, voor en achter 4 piston remklauwen (kan zijn dat de ST3 die ook heeft maar dan waarschijnlijk van een iets goedkopere reeks)

Koplamp is TOP, ik moet bijna niet onderdoen voor een auto als ik mijn phare opzet, jep er zit een phare functie op 😂

Elektronische schakeling, is TOP. Moet nooit afgesteld worden, blijft perfect schakelen.

Banden op de ST5 zouden beter zijn dan die op de andere 27,5" Stromers, dat weet ik nu zelf niet uit ervaring. Maar ze zijn in ieder geval super.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf er alleen bij, de betrouwbaarheid laat te wensen over. En de stukken zijn DUUR. Dus neem zoveel mogelijk garantie, en zo lang er geen beter alternatief is van andere merken, blijf ik met de mijne rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid