Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, gewoon ik zei:

Gaan er niet veel mensen dan een gewone elektrische fiets ipv een speedelec gebruiken indien de snelheid naar 32 gaat?

Dat lijkt mij net het punt?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, gewoon ik zei:

Gaan er niet veel mensen dan een gewone elektrische fiets ipv een speedelec gebruiken indien de snelheid naar 32 gaat?

Waarschijnlijk wel. Geen probleem toch? Noch voor de consument of producent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

32km/h zou idd ideaal zijn. Ik rij af en toe met die van mijn vrouw en dan is 25km/h net iets te traag. 

Op die 32km/h gaat sowieso commentaar komen want zelfs met 25km/h rijden die oudjes het kanaal in, of breken ze hun heup omdat ze er niet mee overweg kunnen. Ik weet niet of het nu zo nog is, in het begin hoorde je dat toch geregeld.

Veel zal ook afhangen van wat voor systeem de motor aandrijft. Ik ken er die zonder ketting rondrijden tegen 25km/h omdat de rotatie van de pedalen al genoeg is om het magneetje de motor met vol vermogen te laten activeren.

Een systeem krachtsensor is 20x natuurlijker/beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Fred zei:

Waarschijnlijk wel. Geen probleem toch? Noch voor de consument of producent?

Idd. Ik zie er geregeld ook met een speed pedelec maar tegen de 30-35 rond rijden. Voor die mensen zou zoiets ideaal zijn. Moest ik maar 10km naar mijn werk moeten zou ik ook met 32km/h content zijn waarschijnlijk. Al zou ik dan gewoon de koersfiets pakken, gaat even snel 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbel gevoel.

Wil zeggen dat ze ipv 25, 32 gaan mogen rijden op de fietspaden hier. Nu staan daar borden, dat er geen speedelecs opmogen. Maar als ze de snelheid van de gewone gaan opdrijven   ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zouden beter de helmplicht invoeren. Op een bromfiets moet je een helm dragen maar een fiets die sneller rijdt heeft het niet nodig... :fp:

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, dragonfly said:

Ze zouden beter de helmplicht invoeren. Op een bromfiets moet je een helm dragen maar een fiets die sneller rijdt heeft het niet nodig... :fp:

een helm, lange broek, lange mouwen en stevig schoeisel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

een helm, lange broek, lange mouwen en stevig schoeisel.

Uhu. Je bent nog handschoenen vergeten om het helemaal belachelijk te maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week bij Coo adventure een elektrische MTB gehuurd voor een halve dag, aangezien ik toch zo'n Wallonia pass heb. Dikke pret, maakt de beklimmingen niet zo slopend, aangeziek ik de sportieve aanleg van een bak bier heb. Stevig stampen kon ik bergop toch niet, aangezien de ketting dan altijd versprong. De dichtingen van de vork waren ook al om zeep. Nu, afdalingen waren best lachen, hoewel ik voorzichtig bleef omdat ik alleen op toer ging. Lastig op de polsen en handen bij afdalingen met veel stenen: tegelijk remmen en controle behouden van het stuur is raar. Daar kan ik misschien nog wat tips voor vinden. Bergaf in het bos gaf mijn GSM een topsnelheid van 50kmh aan. 

In de Strava route een paar gaten. 

 

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwitserse (race) kameraden beginnen een fietsenzaak in Flims (Zwitserland). Verkoop en verhuur van elektrische mountainbikes (en fietsonderhoud / café). 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, teus_ zei:

godverdomme die kutforumsoftware laat mij niet toe om fotos te linken

Dan zal die daar een zeer goede reden voor hebben. Dergelijk taalgebruik is dus nergens voor nodig 😉 

@Jupke @Ritsuke

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Greg zei:

Dat wil echt eens gedaan hebben, weekje in de Alpen of weet ik welk gebergte downhillen met deftig gehuurd materiaal. @flupke73 zal hier ongetwijfeld wel adresjes voor hebben?

Mja, huurmateriaal is er op vooruitgegaan, dus no brainer want zelf meenemen is een gesleur (26kg + extra batterij + 2 laders etc)

neem wel fietssloten mee als je de fiets een paar dagen huurt

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, dragonfly said:

Dan zal die daar een zeer goede reden voor hebben. Dergelijk taalgebruik is dus nergens voor nodig 😉 

@Jupke @Ritsuke

Mjah. Ik zit al tegen de 20 jaar op forums en dit is de eerste keer dat het niet wil werken. Een post wijzigen moet ik meestal 2-3 keer opnieuw proberen voor het lukt.
De beschikbare opslagruimte voor attachments heb ik opgebruikt, en ik kan oude posts niet wijzigen dus heb ik geen idee hoe ik wat oude attachments kan verwijderen.

http://satsuki.nl/teus/photos/cycle/2020-10-27.13.01.09.jpg

http://satsuki.nl/teus/photos/cycle/2020-10-27.15.08.20.jpg

http://satsuki.nl/teus/photos/cycle/strava.png

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, flupke73 said:

Mja, huurmateriaal is er op vooruitgegaan, dus no brainer want zelf meenemen is een gesleur (26kg + extra batterij + 2 laders etc)

neem wel fietssloten mee als je de fiets een paar dagen huurt

ja, ergens gaan downhillen wil ik al lang doen. zeker met elektrische fietsen moet je het al erg vaak gaan doen, voor het goedkoper wordt dan huren, en blijft het een gesleur. 
dat doet me er aan denken: mijn 2 oudjes hebben nu elk een elektrische fiets, zoals het mensen van >60 betaamt. passen die op de auto op een gewoon rek, met of zonder trekhaak, of wordt het wat moeilijker omdat die zoveel meer wegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, teus_ zei:

Mjah. Ik zit al tegen de 20 jaar op forums en dit is de eerste keer dat het niet wil werken. Een post wijzigen moet ik meestal 2-3 keer opnieuw proberen voor het lukt.
De beschikbare opslagruimte voor attachments heb ik opgebruikt, en ik kan oude posts niet wijzigen dus heb ik geen idee hoe ik wat oude attachments kan verwijderen

Voor 12,50 EURO/jaar steun je AM en heb je meer ruimte

https://www.autominded.be/forums/subscriptions/

Oude attachments kan je zelf wissen via deze link

https://www.autominded.be/forums/attachments/

En die links van jou laten geen hotlinking toe, dat heeft dus niets met dit forum te maken.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci. Lidmaatschap zal ik wel eens moeten overwegen dan. Ik heb die pagina nog nooit gezien. 
Ik veronderstel dat mijn webserver iets heeft gewijzigd in de configuratie, door een update te doen. 
Ja, op die attachments pagina zat ik al te kijken, maar zie nergens een "delete" knopje.

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, teus_ zei:

Ja, op die attachments pagina zat ik al te kijken, maar zie nergens een "delete" knopje.

Stond precies niet actief voor gratis leden. Nu dus wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, teus_ zei:

als ik hotlinking test op deze site, heb ik geen probleem: http://altlab.com/hotlinkchecker.php

Bij mij werkt dat niet hoor met uw links. Toevallig vergeten uw browser cache leeg te maken voor je die check deed?

3 uren geleden, dragonfly zei:

Ze zouden beter de helmplicht invoeren. Op een bromfiets moet je een helm dragen maar een fiets die sneller rijdt heeft het niet nodig... :fp:

3 uren geleden, ir_fuel zei:

een helm, lange broek, lange mouwen en stevig schoeisel.

3 uren geleden, Fred zei:

Uhu. Je bent nog handschoenen vergeten om het helemaal belachelijk te maken. 

Zijn jullie nu over een gewone elektrische fiets bezig, of over een speed pedelec? Belangrijk verschil en ik heb de indruk dat jullie door elkaar bezig zijn.

Moet eerlijk toegeven dat ik mij op een SP beter voel met zoveel mogelijk bescherming. Helmplicht is er trouwens al voor SP, alleen is de norm nog een tikje te laag in vergelijking met Nederland. Maar als je dus "maar" 20km/u rijdt op een SP, zwieren ze u de bon op zonder helm. Boete is niet mals denk ik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wil echt eens gedaan hebben, weekje in de Alpen of weet ik welk gebergte downhillen met deftig gehuurd materiaal. [mention=254]flupke73[/mention] zal hier ongetwijfeld wel adresjes voor hebben?
In leogang zie ik dat ook veel mensen doen en die faciliteiten zijn daar in het algemeen dik in orde.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

'Fietser' op Rijksweg rijdt met elektrische motorfiets die in Duitsland ingeschreven is

Quote

Een filmpje op sociale media, waarbij een man liefst 87 kilometer per uur rijdt met op het eerste zicht een elektrisch aangedreven fiets, is opgehelderd. In de bewuste video is te zien hoe hij op de Rijksweg in Roeselare, ter hoogte van de sportzaak Sportline en Top Motors, een vrachtwagen inhaalt terwijl hij erg vlot rondjes trapt.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid