Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

39 minuten geleden, Goesting zei:

wou het hier ook net posten. toch zalig. Je ziet die filmpjes altijd op youtube maar gewoon in belgie gebeurt dit ook

 

vraag me ook wel af of de gene die die fietser filmt een boete krijgt voor het gebruik van een mobiel apparaat achter het stuur?

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Rabbit zei:

ja staat hier boven al gemeld door @Goesting

 

wat ik me nu afvraag...een burger heeflt geen bewijskracht dus ik ben eens benieuwd of ze dat filmpje echt kunnen gebruiken als dit voor het gerecht komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, gewoon ik zei:

vraag het eens aan de drifter van pocoloco

juist...lang leve de verklikkersmaatschappij... wat een zielige wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het artikel op HLN zit nog in fake news modus. De link die ik plaatste bevat reeds meer info. De kerel blijkt volledig in orde te zijn omdat het voertuig in Duitsland ingeschreven is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Goesting zei:

Ja, dat wisten we nog niet. Ook die link heb ik nog niet eerder gezien. :fp:

Sorry, tis mijnen dag percies niet 😄 had er echt achter zitten zoeken, maar heb er helaas over gekeken;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/11/2020 om 16:28, dragonfly zei:

Stond precies niet actief voor gratis leden. Nu dus wel

Jawel hoor, ik heb dat vroeger al regelmatig gedaan. Niet omdat ik te weinig ruimte had,  maar gewoon om dat de foto's niet meer online moesten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In DL ingeschreven of niet, van mijne step met aangepast controllerke krijgt em los op zijne zak.  (J/K) 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/11/2020 om 16:01, Greg zei:

Dat wil echt eens gedaan hebben, weekje in de Alpen of weet ik welk gebergte downhillen met deftig gehuurd materiaal. @flupke73 zal hier ongetwijfeld wel adresjes voor hebben?

Ik heb dat al enkele keren gedaan, o.a. samen met @Mayonaise en @Alexis.

Heel veel skigebieden in de Alpen bieden tijdens het zomerseizoen (begin/midden juni tot eind augustus, meestal) de infrastructuur aan mountainbikers aan. Speciale "pistes" (met kleurcodes zoals bij wintersport: groen, blauw, rood, zwart, geel, ...), bikeparks, enz. Liften aangepast (zetellift zonder zittingen maar voor fietsen, daarna eentje voor personen; of een bijkomend systeem achterop om fietsen mee te nemen), enz.

Extreme aanrader. Een week lijkt me lang, een paar dagen is plenty. 't Is verdomd lastig (ook als ge niet omhoog moet fietsen) en na een paar dagen zijt ge stijf in spieren waar ge niet van wist dat ge ze had. :D   Zelfs voor ne fietsforenzer en geoefende loper gelijk ik!

Meerdere "ski/snowboard-shops" vormen zich in de zomer dan om tot bike rental shop, met een soms extreem aanbod aan freeride en downhill fietsen (zonder en met electro), de nodige veiligheidsuitrusting (helmen, body armor, ...).

"Topfiets" (non electro) huren komt dan op een 50 à 80 EUR per dag, incl. verzekering, rijdersuitrusting, pechkit e.d.
Een dagpas voor de liften is (gelukkig) helemaal niet zo duur als tijdens de winter, ik dacht dat het op een 15 tot 30 EUR kwam per dag, afhankelijk van het skigebied.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, tuscani zei:

Jawel hoor, ik heb dat vroeger al regelmatig gedaan. Niet omdat ik te weinig ruimte had,  maar gewoon om dat de foto's niet meer online moesten staan.

Denk eens na aub 😄 #omerta

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, gTa said:

Ik heb dat al enkele keren gedaan, o.a. samen met @Mayonaise en @Alexis.

Heel veel skigebieden in de Alpen bieden tijdens het zomerseizoen (begin/midden juni tot eind augustus, meestal) de infrastructuur aan mountainbikers aan. Speciale "pistes" (met kleurcodes zoals bij wintersport: groen, blauw, rood, zwart, geel, ...), bikeparks, enz. Liften aangepast (zetellift zonder zittingen maar voor fietsen, daarna eentje voor personen; of een bijkomend systeem achterop om fietsen mee te nemen), enz.

Extreme aanrader. Een week lijkt me lang, een paar dagen is plenty. 't Is verdomd lastig (ook als ge niet omhoog moet fietsen) en na een paar dagen zijt ge stijf in spieren waar ge niet van wist dat ge ze had. :D   Zelfs voor ne fietsforenzer en geoefende loper gelijk ik!

Meerdere "ski/snowboard-shops" vormen zich in de zomer dan om tot bike rental shop, met een soms extreem aanbod aan freeride en downhill fietsen (zonder en met electro), de nodige veiligheidsuitrusting (helmen, body armor, ...).

"Topfiets" (non electro) huren komt dan op een 50 à 80 EUR per dag, incl. verzekering, rijdersuitrusting, pechkit e.d.
Een dagpas voor de liften is (gelukkig) helemaal niet zo duur als tijdens de winter, ik dacht dat het op een 15 tot 30 EUR kwam per dag, afhankelijk van het skigebied.

Wij hadden 120 euro per dag. Toekomen met niks en volledig uitgerust vertrekken incl pas.

Prijzen zijn wel heel duur als ge iets voorhebt met die huurfiets...

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, gTa zei:

Ik heb dat al enkele keren gedaan, o.a. samen met @Mayonaise en @Alexis.

Heel veel skigebieden in de Alpen bieden tijdens het zomerseizoen (begin/midden juni tot eind augustus, meestal) de infrastructuur aan mountainbikers aan. Speciale "pistes" (met kleurcodes zoals bij wintersport: groen, blauw, rood, zwart, geel, ...), bikeparks, enz. Liften aangepast (zetellift zonder zittingen maar voor fietsen, daarna eentje voor personen; of een bijkomend systeem achterop om fietsen mee te nemen), enz.

Extreme aanrader. Een week lijkt me lang, een paar dagen is plenty. 't Is verdomd lastig (ook als ge niet omhoog moet fietsen) en na een paar dagen zijt ge stijf in spieren waar ge niet van wist dat ge ze had. :D   Zelfs voor ne fietsforenzer en geoefende loper gelijk ik!

Meerdere "ski/snowboard-shops" vormen zich in de zomer dan om tot bike rental shop, met een soms extreem aanbod aan freeride en downhill fietsen (zonder en met electro), de nodige veiligheidsuitrusting (helmen, body armor, ...).

"Topfiets" (non electro) huren komt dan op een 50 à 80 EUR per dag, incl. verzekering, rijdersuitrusting, pechkit e.d.
Een dagpas voor de liften is (gelukkig) helemaal niet zo duur als tijdens de winter, ik dacht dat het op een 15 tot 30 EUR kwam per dag, afhankelijk van het skigebied.

Is dat iets wat je gewoon kan doen als niet geoefend fietser? Het is te zeggen, ik kan met ne vélo rijden maar ook niet veel meer als dat :D, geen ervaring op de MTB oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, 't is toch niet zonder risico. Maar ja, je kan dat ook al beginneling proberen, maar blijf dan vooral op de makkelijkste trails. Dus groen (als dat er is) en blauw, full stop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Polygoon said:

Is dat iets wat je gewoon kan doen als niet geoefend fietser? Het is te zeggen, ik kan met ne vélo rijden maar ook niet veel meer als dat :D, geen ervaring op de MTB oid.

offroad rijden is iets apart. je moet kunnen inschatten wat mogelijk is, en wat niet. een kaart kunnen lezen helpt. en in een groep, niet proberen hen te volgen aan een snelheid waar je niet comfortabel mee bent. een fiets kunnen depanneren helpt ook.

2 hours ago, gTa said:

Hmmm, 't is toch niet zonder risico. Maar ja, je kan dat ook al beginneling proberen, maar blijf dan vooral op de makkelijkste trails. Dus groen (als dat er is) en blauw, full stop.

hoe zien die blauwe er ongeveer uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, teus_ zei:

offroad rijden is iets apart. je moet kunnen inschatten wat mogelijk is, en wat niet. een kaart kunnen lezen helpt. en in een groep, niet proberen hen te volgen aan een snelheid waar je niet comfortabel mee bent. een fiets kunnen depanneren helpt ook.

hoe zien die blauwe er ongeveer uit?

Da's vanalles, continu kombochten (maar niet steil) in open grasvelden, maar even goed zijn dat smalle single tracks (ook niet steil) langsheen beboste bergflanken tot beneden.

Check bv deze Pied Moutet:

Disclaimer: dat ziet er op video makkelijker uit dan het in werkelijkheid is, maar deze biker gaat ook sneller dan een doorsnee Belg die dat nog nooit gedaan heeft (maar wel met MTB-ervaring). Op video zie je ook quasi nooit hoe steil het is. Sommige kombochten (vooral rood dan) zijn verdomd diep. Maar, zoals altijd: trager rijden en het komt allemaal goed. Al slijt dat daar wel extreem de remmen. Beginners remmen daar quasi continu met de achterrem, ga dus niet (zoals ik eens deed) met je kuit tegen je achterste remschijf staan, want dat brandt in je vel (heb dat litteken jaren gedragen, nu is 't wel weg).

Zeker de blauwe pistes zouden in principe een juiste flow moeten hebben dat je ze kan rijden zonder remmen. Maar da's makkelijker gezegd dan gedaan. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, gTa said:

Ik heb dat al enkele keren gedaan, o.a. samen met @Mayonaise en @Alexis.

Heel veel skigebieden in de Alpen bieden tijdens het zomerseizoen (begin/midden juni tot eind augustus, meestal) de infrastructuur aan mountainbikers aan. Speciale "pistes" (met kleurcodes zoals bij wintersport: groen, blauw, rood, zwart, geel, ...), bikeparks, enz. Liften aangepast (zetellift zonder zittingen maar voor fietsen, daarna eentje voor personen; of een bijkomend systeem achterop om fietsen mee te nemen), enz.

Extreme aanrader. Een week lijkt me lang, een paar dagen is plenty. 't Is verdomd lastig (ook als ge niet omhoog moet fietsen) en na een paar dagen zijt ge stijf in spieren waar ge niet van wist dat ge ze had. :D   Zelfs voor ne fietsforenzer en geoefende loper gelijk ik!

Meerdere "ski/snowboard-shops" vormen zich in de zomer dan om tot bike rental shop, met een soms extreem aanbod aan freeride en downhill fietsen (zonder en met electro), de nodige veiligheidsuitrusting (helmen, body armor, ...).

"Topfiets" (non electro) huren komt dan op een 50 à 80 EUR per dag, incl. verzekering, rijdersuitrusting, pechkit e.d.
Een dagpas voor de liften is (gelukkig) helemaal niet zo duur als tijdens de winter, ik dacht dat het op een 15 tot 30 EUR kwam per dag, afhankelijk van het skigebied.

Een van de betere last minute beslissingen die ik al genomen heb, dat tripje! 
Was echt epic. Kan beamen dat voor de niet geoefende MTB'er een tweetal dagen al mooi is. Erna zijn je spieren imo te stram en verhoogt risico op crashes en blessuren toch wel aanzienlijk. Kan enkel voor mezelf en mijn tegenwoordig belabberde conditie spreken natuurlijk :D 

 

16 hours ago, Polygoon said:

Is dat iets wat je gewoon kan doen als niet geoefend fietser? Het is te zeggen, ik kan met ne vélo rijden maar ook niet veel meer als dat :D, geen ervaring op de MTB oid.

Ik heb redelijk wat fietservaring en heb een erg goed evenwicht door mijn vele jaren flatland BMX. Dat helpt echter maar een heel klein beetje bij downhillen. Zoals gezegd hier moet je wennen aan wat die specifieke downhill fietsen met een aangepaste balhoofdhoek en full suspension allemaal kunnen. Bvb van een rots van 60cm hoog naar beneden denderen zonder over je stuur te vliegen of te blijven haperen aan je bottom bracket. 

Was mijn eerste keer. In begin remde ik veel teveel waardoor je armspieren en polsen snel stram worden. Beter is minder remmen :D 
Ook bochten nemen doet raar aan in het begin, je moet vertrouwen op het profiel op de zijkant van de banden en je echt leggen om voldoende grip te hebben om die kombochten door te komen. 

Gta en Mayo hebben me wat op sleeptouw genomen (welgeteld 1 blauwe (groene?) piste, en dan de eitjes omhoog naar de gletsjer alwaar ze aan de piste aan het werken waren en we nogal verloren gereden zijn. Daar overkop gegaan op een helling vol leisteen en mijn duim mooi opengereten :lolz: 

16 hours ago, gTa said:

Hmmm, 't is toch niet zonder risico. Maar ja, je kan dat ook al beginneling proberen, maar blijf dan vooral op de makkelijkste trails. Dus groen (als dat er is) en blauw, full stop.

Als je jezelf wat leercurve gunt en je wat voeling hebt op een fiets niet erg gevaarlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Alexis said:

Was mijn eerste keer. In begin remde ik veel teveel waardoor je armspieren en polsen snel stram worden. Beter is minder remmen :D 

yup. met zo'n elektrische MTB moet het in principe mogelijk zijn om de elektromotor te remmen. eenvoudige duimbediening om het in te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, teus_ zei:

yup. met zo'n elektrische MTB moet het in principe mogelijk zijn om de elektromotor te remmen. eenvoudige duimbediening om het in te schakelen.

Niet met een middenmotor toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid