Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, toere zei:

Wij overwegen zeer sterk om 2 e-bike's te kopen. Zijn er die het merk Stella bikes kennen?

Ja, mooie fietsen, geen Bosch (dus meer miserie mogelijk) . Leuke oplichting ook. Een fiets van "2099 euro" voor "1599". Nee dus, die fiets kost 1599, dat is de prijs. Hij wordt nooit of nergens voor die prijs verkocht (het is altijd "actie", tenzij ze niet kunnen leveren). Systeem is simpel: we schakelen de dealer uit. Je moet er dan ook bijnemen dat je geen dealer hebt en naar een "punt" moet gaan waar een goedkope kracht (lees iemand die amper aan fiets kan werken) je fiets hersteld. 

Maar.......... mooie fietsen, goed concept, je moet er gewoon de mindere service bijnemen en chinese motoren. Pas op: je hebt mensen die daar weinig miserie mee hebben, maar ook die heel veel miserie  hebben. You get where you pay for. Ook fijn verkoopconcept: ze komen aan je deur met fietsen om te testenen je mag hem direct "houden". 

Oja..... het zijn Nederlanders, je krijgt geen prijzen tot je je gegevens achterlaat voor de "brochure", zo krijgen ze de kans je te hersenspoelen. Sowieso ben je er altijd ergens "opgelegd". 

 

Edit: ze hebben nu ook Bosch, dat is wel ok ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ja, mooie fietsen, geen Bosch (dus meer miserie mogelijk) . Leuke oplichting ook. Een fiets van "2099 euro" voor "1599". Nee dus, die fiets kost 1599, dat is de prijs. Hij wordt nooit of nergens voor die prijs verkocht (het is altijd "actie", tenzij ze niet kunnen leveren). Systeem is simpel: we schakelen de dealer uit. Je moet er dan ook bijnemen dat je geen dealer hebt en naar een "punt" moet gaan waar een goedkope kracht (lees iemand die amper aan fiets kan werken) je fiets hersteld. 

Maar.......... mooie fietsen, goed concept, je moet er gewoon de mindere service bijnemen en chinese motoren. Pas op: je hebt mensen die daar weinig miserie mee hebben, maar ook die heel veel miserie  hebben. You get where you pay for. Ook fijn verkoopconcept: ze komen aan je deur met fietsen om te testenen je mag hem direct "houden". 

Oja..... het zijn Nederlanders, je krijgt geen prijzen tot je je gegevens achterlaat voor de "brochure", zo krijgen ze de kans je te hersenspoelen. Sowieso ben je er altijd ergens "opgelegd". 

 

Edit: ze hebben nu ook Bosch, dat is wel ok ! 

Ze hadden @toere al bij "Stella".

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ja, mooie fietsen, geen Bosch (dus meer miserie mogelijk) . Leuke oplichting ook. Een fiets van "2099 euro" voor "1599". Nee dus, die fiets kost 1599, dat is de prijs. Hij wordt nooit of nergens voor die prijs verkocht (het is altijd "actie", tenzij ze niet kunnen leveren). Systeem is simpel: we schakelen de dealer uit. Je moet er dan ook bijnemen dat je geen dealer hebt en naar een "punt" moet gaan waar een goedkope kracht (lees iemand die amper aan fiets kan werken) je fiets hersteld. 

Maar.......... mooie fietsen, goed concept, je moet er gewoon de mindere service bijnemen en chinese motoren. Pas op: je hebt mensen die daar weinig miserie mee hebben, maar ook die heel veel miserie  hebben. You get where you pay for. Ook fijn verkoopconcept: ze komen aan je deur met fietsen om te testenen je mag hem direct "houden". 

Oja..... het zijn Nederlanders, je krijgt geen prijzen tot je je gegevens achterlaat voor de "brochure", zo krijgen ze de kans je te hersenspoelen. Sowieso ben je er altijd ergens "opgelegd". 

 

Edit: ze hebben nu ook Bosch, dat is wel ok ! 

Er is hier in Kuurne(5km ver) een winkel van Stella Bikes waar we zijn geweest dus prijzen hebben we wel direct kunnen zien. 

Inderdaad wel Bosch batterijen, maar deze die wij graag zagen heeft een Eleon voorwielmotor. 

Je krijgt 5j garantie op de fiets en 3j op de batterij, weet niet hoe dit anders is? 

Is het 1ste merk/ model/ type dat we zijn gaan bekijken dus mag je mij gerust als je dat wil wat meer informatie geven over andere/ betere e-bikes🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorwielmotor is niet aan te raden, beter middenmotor of in het achterwiel (maar is meestal al een stuk duurder). 

31 minuten geleden, toere zei:

Welke merken en prijs? 

Ik ben hun verkoper niet e :D 

Van @-krikke- is het Yoors (https://yoors.bike ) @BMWMB heeft er zo eentje. 

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, toere zei:

Welke merken en prijs? 

Bij @Jokke_vlo is het Scott en Granville.

Imo, een e-bike met voorwielmotor kan je beter vanaf blijven, kan wel eens gevaarlijk worden in bepaalde situaties.
Ik zou dan opteren voor e-bikes met een Bosch middenmotor ofwel achterwielmotor.

Doorgaans hebben middenmotor e-bikes meer koppel dan een achterwielmotor.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ne voorwielmotor?

Dat zou ik van z'n leven niet willen op een fiets.

De rest wel?

(Dat stuur en die dubbele bovenbuis)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Ne voorwielmotor?

Dat zou ik van z'n leven niet willen op een fiets.

Ken daar echt niks van dus is daarom dat ik hier wat informatie kom vragen🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarstraks eens gaan loeren aan het venster van de fietshandelaar hier paar 100m verder. 

Merk QWIC en Kalkhoff heeft die staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, toere zei:

Ken daar echt niks van dus is daarom dat ik hier wat informatie kom vragen🙂

Is gelijk bij auto's, alles met de aandrijving van voor blijf je van weg. Bij een fiets zowaar nog gevaarlijker. 

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stella bikes. Voorwielmotor. Retro ... Ik had al genoeg bij één van die drie laat staan bij de drie samen 😅

Koop in een deftige winkel waar je service hebt want die kan je wel eens nodig hebben. Ik doe al vijf jaar mijn woon/werk en een deel van mijn privé verplaatsingen met een sportieve Koga ebike met Bosch motor, zomer en winter. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fred zei:

Stella bikes. Voorwielmotor. Retro ... Ik had al genoeg bij één van die drie laat staan bij de drie samen 😅

Koop in een deftige winkel waar je service hebt want die kan je wel eens nodig hebben. Ik doe al vijf jaar mijn woon/werk en een deel van mijn privé verplaatsingen met een sportieve Koga ebike met Bosch motor, zomer en winter. 

Ook wel mooie modellen die Koga bikes

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, toere zei:

Wij overwegen zeer sterk om 2 e-bike's te kopen. Zijn er die het merk Stella bikes kennen?

Mijn collega heeft dat, is daar maar matig tevreden van. Vooral een vreemd systeem van trapondersteuning. Bovendien geen winkel om de hoek waar je heen kan voor een herstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, toere zei:

Ook wel mooie modellen die Koga bikes

Ik heb een gewone stadfiets van Koga. Kwaliteit is top, de prijs ook. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, walter zei:

Ik heb een gewone stadfiets van Koga. Kwaliteit is top, de prijs ook. 

 

Prijs is natuurlijk iets meer dan zo'n Stella ding maar nu ook niet onoverkomelijk. Mijne kostte 5 jaar geleden 3250 euro. Heeft intussen een veelvoud aan fietsvergoeding opgebracht 😛

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention]toere [/mention] ga eens naar fietsen Daels in Lauwe.

 

Zeer down-to-earth gast, gaat je niet de zotste velo aansmeren, maar gaat je achteraf wel een heel correcte service bieden.

En hij heeft velo’s van [mention=173]jokke_vlo[/mention]

 

Een voorwielmotor vind ik maar gevaarlijk: als je op een losse ondergrond op de trappers duwt, en de motor geeft bijstand, dan da je onderstuurgewijs op je smikkel.

Buurvrouw had vroeger zo eentje. Na een valpartij op een wegdek waar een beetje zand lag, is die vlug ingeruild voor eentje met een middenmotor.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, walter zei:

Mijn collega heeft dat, is daar maar matig tevreden van. Vooral een vreemd systeem van trapondersteuning. Bovendien geen winkel om de hoek waar je heen kan voor een herstelling.

Winkel om de hoek van Stella bikes hebben wij dan wel( 5km) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, CAS said:

Is gelijk bij auto's, alles met de aandrijving van voor blijf je van weg. Bij een fiets zowaar nog gevaarlijker. 

Dat is bij een step al een ramp, laat staan op een fiets. Dat moet zeer vreemd aanvoelen, en zeker als het eens ergens glad ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid