Ga naar inhoud

2021 MERCEDES EQS


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Ik begrijp dat een EV een compleet ander onderstel moet hebben, en dat ze qua vormgeving iets anders kunnen doen, en dan vooral met de neus omdat er geen plaats moet voorzien worden voor een motor. Maar moet dat? Ze hadden toch een onderstel voor de S en de aankomende C kunnen ontwerpen zodat er ook de batterijen en electromotoren in verwerkt kunnen worden. Eventueel zelfs een compleet ander onderstel. Van de wat grotere neus maak je dan een frunk, of plaats er nog wat batterijen. Ok, zo’n nieuw onderstel kost geld om te ontwikkelen, maar zo’n compleet nieuw model zal niet minder kosten.
Hoe vet zou het wel niet geweest zijn, een S500e, met 2 electromotoren met een vermogen van 500-600pk, een acceleratie tot 100 in 4 seconden, en een WLTP actieradius van 700km. Of een GLE met deze specs, of een nieuwe C met de specs van een Tesla Model 3. Of een Golf 8, met dezelfde specs als de ID3,...
Neen, het moeten nieuwe gedrochten zijn. Zo spijtig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat een EV een compleet ander onderstel moet hebben, en dat ze qua vormgeving iets anders kunnen doen, en dan vooral met de neus omdat er geen plaats moet voorzien worden voor een motor. Maar moet dat? Ze hadden toch een onderstel voor de S en de aankomende C kunnen ontwerpen zodat er ook de batterijen en electromotoren in verwerkt kunnen worden. Eventueel zelfs een compleet ander onderstel. Van de wat grotere neus maak je dan een frunk, of plaats er nog wat batterijen. Ok, zo’n nieuw onderstel kost geld om te ontwikkelen, maar zo’n compleet nieuw model zal niet minder kosten.
Hoe vet zou het wel niet geweest zijn, een S500e, met 2 electromotoren met een vermogen van 500-600pk, een acceleratie tot 100 in 4 seconden, en een WLTP actieradius van 700km. Of een GLE met deze specs, of een nieuwe C met de specs van een Tesla Model 3. Of een Golf 8, met dezelfde specs als de ID3,...
Neen, het moeten nieuwe gedrochten zijn. Zo spijtig!
Dan ga je toegevingen doen aan de basis van je eigen product. Er is volgens mij het groot verschil in het ontwerpen van een volledig nieuw product tegenover het ombouwen van een bestaand product.

Ik denk dat het dus veel gemakkelijker is van een eqs te maken en niet te raken aan de S. Het risico dat je een goed product om zeep helpt is enorm.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke toegevingen gaan ze moeten doen? De auto blijft toch hetzelfde.

 

BMW gaat het voordoen met de aankomende I4 wat een elektrische variant zal zijn van de 4GC, en ik heb ook al gelezen dat van de nieuwe 7 ook een EV variant zal komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, William Blake said:

Blauwe accenten, speciale velgen, etc... doe eens gewoon normaal.

Je moet toch zien dat je met iets speciaal onderweg bent zeker (of beter gezegd: de anderen).

Is zoals 10 jaar geleden al die "eco" / "blue" /"green" logo's die ze overal op gooiden om te laten zien hoe proper hun diesels wel waren. We weten allemaal hoe dat is afgelopen ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke toegevingen gaan ze moeten doen? De auto blijft toch hetzelfde.
 
BMW gaat het voordoen met de aankomende I4 wat een elektrische variant zal zijn van de 4GC, en ik heb ook al gelezen dat van de nieuwe 7 ook een EV variant zal komen.
Uw balans is toch totaal anders? Wat een S een S maakt behouden terwijl je daar een enorm gewicht laag plaatst tussen die wielen terwijl je vooraan een goot gewicht weg neemt. Het zal ooit wel kunnen, maar een gemakkelijke opdracht met weinig risico's is het niet.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp ook echt niet waarom de EV's zo lelijk moeten zijn.
Blauwe accenten, speciale velgen, etc... doe eens gewoon normaal.
 
Bij de modale merken is dat al zo. De premiums hebben altijd een factor "profilering" gehad. Je neemt het ook op tegen een marktleider met een zekere "uitstraling" genre Apple. Een EV van 100 000 euro is een statement.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw balans is toch totaal anders? Wat een S een S maakt behouden terwijl je daar een enorm gewicht laag plaatst tussen die wielen terwijl je vooraan een goot gewicht weg neemt. Het zal ooit wel kunnen, maar een gemakkelijke opdracht met weinig risico's is het niet.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk


Heel zeker kunnen ze dat!
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Je moet toch zien dat je met iets speciaal onderweg bent zeker (of beter gezegd: de anderen).

Is zoals 10 jaar geleden al die "eco" / "blue" /"green" logo's die ze overal op gooiden om te laten zien hoe proper hun diesels wel waren. We weten allemaal hoe dat is afgelopen ....

Audi en Porsche doen dit toch beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, josenjef said:

Uw balans is toch totaal anders? Wat een S een S maakt behouden terwijl je daar een enorm gewicht laag plaatst tussen die wielen terwijl je vooraan een goot gewicht weg neemt.

Je bedoelt dat je de gewichtsverdeling verbetert? :D Lijkt me eerder een voordeel dan een nadeel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt dat je de gewichtsverdeling verbetert? [emoji3] Lijkt me eerder een voordeel dan een nadeel.
Ja maar ik heb altijd begrepen dat dat voor comfortgerichte wagens moeilijker is, omdat dat gewicht een iets hardere ophanging nodig heeft.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/2/2021 om 14:00, William Blake zei:

🤢

Zal weer EQC-verhaal zijn.

Binnen komen voor een EQC, buiten gaan met een GLE PHEV.

Hier ook, maar dan S580e.

Goe gezien van Benz, toch? :D 

Wel kostelijke marketingstrategie. Tenzij ze enkel 3D-kartonnekes gaan aanleveren, dan kan 't echt zwaar rendabel zijn. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid