Ga naar inhoud

2021 MERCEDES EQS


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, William Blake zei:

Interieur zal weer in orde zijn, maar de algemene vorm van de auto vind ik echt mottig.

Zeer benieuwd naar het finale resultaat. Er is wel een enorme belangstelling voor, heb al aantal pre-orders lopen.

Ze hadden beter de tijd, het geld en de energie voor de ontwikkeling van dit onding kunnen steken in de onderstellen van de nieuwe traditionele modellen die komen, zodat ze daar ook een EV in hadden. Hoe knap is de nieuwe S, en ook de nieuwe C gaat zeer geslaagd zijn. Neen, voor de EV's moet het een lelijk model zijn. Soms denk ik dat ze het met opzet doen om de benzines en diesels in leven te houden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, BMWMB zei:

Ze hadden beter de tijd, het geld en de energie voor de ontwikkeling van dit onding kunnen steken in de onderstellen van de nieuwe traditionele modellen die komen, zodat ze daar ook een EV in hadden. Hoe knap is de nieuwe S, en ook de nieuwe C gaat zeer geslaagd zijn. Neen, voor de EV's moet het een lelijk model zijn. Soms denk ik dat ze het met opzet doen om de benzines en diesels in leven te houden...

Ze willen net een onderscheid maken tussen ICE en EV qua vormgeving. De echte EV rijder vraagt ook een andere styling. Voor diegenen die het voor de fiscaliteit doen zijn er de hybrides 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zegt dat de EV-rijder een andere styling vraagt?

Breng morgen maar eens een S uit als EV met een actieradius van 700km... Zoete broodjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, William Blake zei:

Interieur zal weer in orde zijn, maar de algemene vorm van de auto vind ik echt mottig.

Zeer benieuwd naar het finale resultaat. Er is wel een enorme belangstelling voor, heb al aantal pre-orders lopen.

Mooi zo!

Er loopt ook al een pre-order pagina intussen op de Benelux websites. Voor moeten 'vechten' met Region Europe om dat te mogen doen trouwens 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, BMWMB zei:

Wanneer wordt ‘m voorgesteld?

Ergens in april geloof ik.

Je kan nu trouwens pre-orderen voor levering in september dit jaar. Wel benieuwd of dat allemaal gaat lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, BMWMB zei:

Ze hadden beter de tijd, het geld en de energie voor de ontwikkeling van dit onding kunnen steken in de onderstellen van de nieuwe traditionele modellen die komen, zodat ze daar ook een EV in hadden. Hoe knap is de nieuwe S, en ook de nieuwe C gaat zeer geslaagd zijn. Neen, voor de EV's moet het een lelijk model zijn. Soms denk ik dat ze het met opzet doen om de benzines en diesels in leven te houden...

Men wil gewoon het Mercedes-EQ merk volledig uitbouwen, naast de 'normale' MBPC. Een apart merk binnen MB voor de EVs met eigen, typerende stylingelementen is ergens nog niet onlogisch en zeker ook niet verkeerd imho. 

De traditionele modellen zijn weggelegd voor PHEV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat ook niet, die "vraag" achter een andere styling.

Je kan veel zeggen van Tesla, maar (zeker de Model S) dat ziet er als een normale auto uit. Lijkt me net het bewijs van het tegengestelde.

Of gaat het over opvallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Carlito zei:

Ze willen net een onderscheid maken tussen ICE en EV qua vormgeving. De echte EV rijder vraagt ook een andere styling. Voor diegenen die het voor de fiscaliteit doen zijn er de hybrides 

Ik vind dat zonde. 

Kijk naar de Taycan en z'n succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, William Blake said:

Ik vind dat zonde. 

Kijk naar de Taycan en z'n succes.

Maar de Taycan is ook niet te krijgen met een ICE dus kan er nooit verwarring zijn: Taycan = elektrisch. Een Tesla heeft inderdaad een klassiekere styling, maar bestaat enkel als EV dus is ook zo herkenbaar. 

Veel constructeurs onderscheiden tussen ICE en EV zodat je altijd herkent dat het een EV is. Een e-Golf zag er bijna identiek uit aan een gewone Golf en ik denk dat dat voor veel early adopters toen niet duidelijk genoeg was, bijvoorbeeld.

Uiteindelijk kon Mercedes perfect ook de EQA en EQC er laten uitzien als de GLA en de GLC hé. Maar hoe onderscheid je je dan als klant om te tonen dat je elektrisch rijdt? 

Edit: ik vind daarom trouwens ook niet dat elektrische auto's per se lelijk moeten zijn. De Taycan of alle elektrische Audi's bewijzen dat: het zijn evenwaardige modellen qua design.

Andere styling op elektrische auto's om duidelijk te maken dat ze elektrisch zijn, moet wel kunnen. Uiteindelijk onderscheiden "sportieve" versies van dezelfde auto zich ook vaak door andere bumpers (M- en AMG-paketten bvb) maar die worden vaak als "mooi" gezien terwijl veel elektro-addenda (volgens mij) echt mottig zijn, bvb de radiatorroosters bij de EQ Mercedessen ... Maar goed, smaken verschillen hé. 

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tiep zei:

Men wil gewoon het Mercedes-EQ merk volledig uitbouwen, naast de 'normale' MBPC. Een apart merk binnen MB voor de EVs met eigen, typerende stylingelementen is ergens nog niet onlogisch en zeker ook niet verkeerd imho. 

De traditionele modellen zijn weggelegd voor PHEV.

Dus over pakweg 10 jaar zal er enkel nog de EQ-reeks zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Marvin zei:

Maar de Taycan is ook niet te krijgen met een ICE dus kan er nooit verwarring zijn: Taycan = elektrisch. Een Tesla heeft inderdaad een klassiekere styling, maar bestaat enkel als EV dus is ook zo herkenbaar. 

Veel constructeurs onderscheiden tussen ICE en EV zodat je altijd herkent dat het een EV is. Een e-Golf zag er bijna identiek uit aan een gewone Golf en ik denk dat dat voor veel early adopters toen niet duidelijk genoeg was, bijvoorbeeld.

Uiteindelijk kon Mercedes perfect ook de EQA en EQC er laten uitzien als de GLA en de GLC hé. Maar hoe onderscheid je je dan als klant om te tonen dat je elektrisch rijdt? 

Edit: ik vind daarom trouwens ook niet dat elektrische auto's per se lelijk moeten zijn. De Taycan of alle elektrische Audi's bewijzen dat: het zijn evenwaardige modellen qua design.

Andere styling op elektrische auto's om duidelijk te maken dat ze elektrisch zijn, moet wel kunnen. Uiteindelijk onderscheiden "sportieve" versies van dezelfde auto zich ook vaak door andere bumpers (M- en AMG-paketten bvb) maar die worden vaak als "mooi" gezien terwijl veel elektro-addenda (volgens mij) echt mottig zijn, bvb de radiatorroosters bij de EQ Mercedessen ... Maar goed, smaken verschillen hé. 

Porsche brengt de Taycan in een segment waar ze nog niet aanwezig waren, want hij is een heel stuk kleiner dan de Panamera. Ook verwacht ik dat de nieuwe Macan enkel maar elektrisch zal zijn.

Maar waarom Mercedes zo'n EQS op de markt moet brengen terwijl ze al in dit segment een S, CLS, E, GT 4-deurs hebben is mij een raadsel. Net zoals BMW dat lelijk iX ding op de markt brengt, terwijl ze al een X3, X4, X5 en X6 hebben in dit segment.

Ik snap het echt niet...  

En waarom moeten mensen kunnen zien dat het een EV is. Zie je het vandaag dat een auto een hybride is? Toch ook niet hé. Onzin! Ik blijf erbij dat ze het soms met opzet doen, die Duitsers, om nog zo lang als mogelijk verbrandingsmotoren te kunnen slijten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, BMWMB said:

Porsche brengt de Taycan in een segment waar ze nog niet aanwezig waren, want hij is een heel stuk kleiner dan de Panamera. Ook verwacht ik dat de nieuwe Macan enkel maar elektrisch zal zijn.

Een heel stuk kleiner? Vanbinnen dan. Dat spel is 5 meter, een Panamera is er geen 6 he :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Taycan is zo groot als een BMW 5, en de Panamera als een BMW 7.

Ook is de Taycan qua vormgeving een sportwagen met 4 deuren, want de binnenruimte is heel veel minder dan in een Panamera.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, BMWMB said:

Een Taycan is zo groot als een BMW 5, en de Panamera als een BMW 7.

BMW 7: 5120mm

BMW 5: 4963mm

Panamera: 5049mm

Taycan: 4963mm

 

De BMW's schelen 15cm

De Porsches 8cm

Die paar cm gaan het echt maken ja, om de modellen te onderscheiden van mekaar :lol:  Dat verschil haal je al door met een ander bumperontwerp te spelen. Om dan te spreken over "een andere klasse", allez ja.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En qua binnenruimte? De Taycan is gewoon een ander concept. ik zou wel eens de vergelijking willen zien wat de beenruimte achteraan betreft.

Duidelijk kleiner...

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, BMWMB said:

En waarom moeten mensen kunnen zien dat het een EV is. Zie je het vandaag dat een auto een hybride is? Toch ook niet hé. Onzin! Ik blijf erbij dat ze het soms met opzet doen, die Duitsers, om nog zo lang als mogelijk verbrandingsmotoren te kunnen slijten. 

Vandaag niet, maar vroeger wel hé. Toen had je enkel de Prius die al sinds eind de jaren negentig afwijkend is én het prototype van de hybride (zoals nu de Tesla van de EV). Toegegeven, toen had je ook Lexus en die modellen waren er met ICE en als hybride. En vandaag vallen hybrides inderdaad niet meer op. 

Maar je kan hybrides en EV's ook niet vergelijken qua ontwerp aangezien hybrides nog gebruik maken van een ICE, dus is het vaak makkelijker (en gemakzuchtig) om te starten van een bestaande auto. Je propt er gewoon de technologie ergens tussen en probeert de batterij ergens te verbergen, voor zo ver dat lukt (zie Mercedes ...). Da's een quick-win voor constructeurs. 

EV's vereisen meestal toch een platform dat voorzien is om batterijen te huizen. Sommige constructeurs ontwikkelen nieuwe platformen zodat die dat kunnen én nog ICE's kunnen dragen (zie Stellantis met de 208/Corsa). Anderen werken nog even verder met hun bestaande platformen zeker? Kwestie van de onderzoekskosten terug te verdienen eerst?

Ik ging nog zeggen: EV's laten ook toe om meer te experimenteren met de vorm van de auto omdat je een veel minder grote motor nodig hebt en je die ook elders kan huisvesten. Kijk bijvoorbeeld naar de VW ID.3 waar de batterijen in de vloer zitten en de motor achteraan. Maar zo drastisch experimenteel is de vorm bij de meeste constructeurs niet. Een iX of EQC ziet er nog altijd uit als de rest van de modellen ... Dus ja, dat argument gaat niet helemaal op. Zelfs de ID.3 is niet radicaal qua autodesign - maar al radicaal genoeg voor een Volkswagen, en het ding moet ook nog aantrekkelijk bevonden worden natuurlijk. Richard Loewy zei het al: most advanced, yet acceptable. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid