Ga naar inhoud

Bier?


The Swede

Aanbevolen berichten

47 minuten geleden, The Swede zei:

Nee, brouwer. Moet in specifieke flessen met eigen merk erop.

Moet er ook nog specifiek bier in ? Met andere woorden zoek je een bottelaar of echt een brouwer ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel relevante informatie ja...

Private label met geleidelijke levering geeft vast een grotere kans op een overeenkomst dan 'ik wil alvast bestellen voor een groot post-covid bierfestival dat we binnenkort beginnen plannen en zoek een brouwer die het risico wilt dragen' :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij imec in leuven doen ze ook aan expirementeel brouwen. Een kameraad van mij houdt zich daarmee bezig als brouwmeester daar. Misschien daar ook eens horen. Zou ze gewoon eens aanschrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lochristi heeft een proefbrouwerij(heet zelfs zo). Proefbrouwerijen doen geen kwantiteit, maar ze hebben een lage drempel en als ge een paar duizend fleskes van eigen recept 'Autominded Flatplane V8' bier wilt met of zonder katalysator , dan is het een goed adres. Schijnt typisch van hier te zijn, dat ge de investering van een brouwerij kunt uitstellen of afstellen en dat een proefbrouwerij een kleinschalig product voor u maakt. Ik vermoed dat het altijd over hoge gisting gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze willen grote volumes pils, en zijn niet echt gasten die naar kwaliteit kijken. Heb hen al twee keer gezegd dat ze het woord “Heineken” niet mogen gebruiken in onze gesprekken 🙄

Spijtig genoeg ziet men in het buitenland die paardenpis als bier. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Proefbrouwerijen zijn niet wat ge hier nodig hebt nee.

Heb ooit nog een rondleiding in Heineken meegemaakt. Ze houden daar inderdaad paarden :) Ze maken een correct product maar het is gewoon getuned om zo weinig mogelijk mensen af te stoten. Niks bitter. Ik weet niet hoe paardepis smaakt maar het heeft waarschijnlijk te veel smaak om in heineken te doen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/5/2020 at 9:14 AM, ///NFSThunder said:

Bij imec in leuven doen ze ook aan expirementeel brouwen. Een kameraad van mij houdt zich daarmee bezig als brouwmeester daar. Misschien daar ook eens horen. Zou ze gewoon eens aanschrijven.

Expirementeel drinken misschien wel ja, maar brouwen heb ik nog niet gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Dellie zei:

Expirementeel drinken misschien wel ja, maar brouwen heb ik nog niet gehoord.

Je hebt gelijk. Het was niet Imec maar KULeuven en VIB. Zijn Locatie Is gepositioneerd dicht bij Imec site. Vandaar mijn verwarring.

scussi

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/5/2020 at 11:14 AM, The Swede said:

Ze willen grote volumes pils, en zijn niet echt gasten die naar kwaliteit kijken. Heb hen al twee keer gezegd dat ze het woord “Heineken” niet mogen gebruiken in onze gesprekken 🙄

Spijtig genoeg ziet men in het buitenland die paardenpis als bier. 

Martens in Bocholt doet heel veel export met eigen logo/verpakking voor klanten in het buitenland. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Topic mag dicht. Gasten wouden blijkbaar iets dat nog slechter was dan Heineken. :fp:  Maar dan wel zeggen "nous cherchons des pro's qui peuvent nous aider trouver de la bière". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Topic mag dicht. Gasten wouden blijkbaar iets dat nog slechter was dan Heineken. :fp:  Maar dan wel zeggen "nous cherchons des pro's qui peuvent nous aider trouver de la bière". 

Cara?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, The Swede zei:

Topic mag dicht. Gasten wouden blijkbaar iets dat nog slechter was dan Heineken. :fp:  Maar dan wel zeggen "nous cherchons des pro's qui peuvent nous aider trouver de la bière". 

Verstandige mensen. Slechter dan Heineken is inderdaad een opdracht die enkel een pro aankan !

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Le Capri Mauve said:

Verstandige mensen. Slechter dan Heineken is inderdaad een opdracht die enkel een pro aankan !

So true :lolz:

Echt om schijt van te krijgen zulke mensen. Eerst met veel blasé contacteren en hoog van den toren blazen dat je het als een eer moet aanzien dat zij met jou zaken willen doen want zij werken enkel met serieuze mensen etc. Dan er op hameren dat je wel moet zorgen dat je brouwer een serieuze partij is. Ze willen een eigen fles, eigen recept, eigen blahblah...

Als je met een offer komt (dat erg scherp was), dan is het "jamaar, het moet wel goedkoper". 

Uiteindelijk kwam het er na veel tijdverlies, meetings en confcalls op neer dat ze eigenlijk nul interesse hadden in kwaliteit maar enkel de goedkoopste shit wouden vinden. (ik heb het bier geproefd dat ze kozen (Russisch) en het is om van te kotsen. Het grapje dat afwaswater beter smaakt, gaat hier echt op.).

Dan heb je echt iets van "kwezel, je wou bier, je wil zelfs Belgisch bier, je komt aanzetten alsof je echt serieus genomen wil worden in de markt... en uiteindelijk wil je gewoon cheap pompwater in blikjes op de markt gooien". 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Alexis zei:

Naam graag, dat ik die rommel niet zelf in mijn kar leg :D 

Ge moet al veel slecht Russisch bier ophebben eer ge denkt met slecht Russisch bier een kans te maken op de Belgische markt :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, The Swede said:

Als je met een offer komt (dat erg scherp was), dan is het "jamaar, het moet wel goedkoper". 

ach, bij elke zelfstandige of ondernemer is het toch constant van die zeik... dat een oostblokker het kan doen voor de helft van de prijs en een fractie van de kwaliteit?
misschien dat je wat schrok dat het jou ook kan overkomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, teus_ said:

ach, bij elke zelfstandige of ondernemer is het toch constant van die zeik... dat een oostblokker het kan doen voor de helft van de prijs en een fractie van de kwaliteit?
misschien dat je wat schrok dat het jou ook kan overkomen. 

Je gaat een beetje snel door de bocht hier en je vergeet dat de kost bij bier niet afhangt van de kost van het personeel. Dit is een process dat weinig arbeidsintensief is en waar de loonkost niet veel meespeelt.  Dus nee, de concurrentie was er niet, zoals waar iedereen over zaagt, wegens de "lage loonkost". 

Feit is gewoon dat ze een recept en ingredienten gebruiken die zodanig goedkoop zijn dat een Belgisch brouwer er gewoon niet aan mee zou willen doen. 

En bij Noord-Afrikanen schrik ik van niks meer in de zakenwereld. Ze hebben veel toet op maar als er iets moet afgeleverd worden waar je uw naam durft naast zetten, dan is er niemand thuis. De goedkoopste brol, of veel te kort door de bocht, het mag allemaal. 

Ze hebben mij ook gevraagd of ik geen brouwer kon vinden, eventueel in een ander land, die "bier" aan die prijs kon leveren. Zeg ik gewoon njet tegen. Als je bier wil, dan lever ik bier. Ik wil mijn naam niet vernoemd hebben in een handel van afwaswater. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid