Jump to content
Timo

BMW Z8 vs MB SLS cabrio

BMW Z8 vs MB SLS cabrio  

50 members have voted

  1. 1. BMW Z8 vs MB SLS cabrio



Recommended Posts

Timo    12,453
Timo
Joske    236
Joske

In zijn tijd was de Z8 mooi? Nu vind ik hem er oud uitzien. ☺️

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bt.    2,997
bt.

Easiest choice ever! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,231
BMWMB

SLS, zonder enige twijfel. De Z8 heeft me nooit echt kunnen bekoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    636
Le Capri Mauve

De Z8 is mooier maar met de SLS kunt ge ook rijden dus kies ik die...

Share this post


Link to post
Share on other sites
RRD    8,191
RRD

Een dilemma waarvan ik hoop dat ik er effectief ooit voor sta.

Vandaag kies ik de SLS omdat ik de Z8 overpriced vind. Een Z8 is een geweldig mooie auto, maar de prijzen zijn de afgelopen jaren zo waanzinnig gestegen dat ik van mening ben dat die auto dat niet 'waard' is. Zo goed rijdt het immers niet.

Daarom ga ik voor de SLS, omdat het de (veel) beter rijdende auto is, en omdat ik er qua investering meer potentieel in zie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,482
Rabbit

Z8 geen twijfel.

Ik vind de SLS er zo out uitzien. Hij heeft dan zelfs nog niet die iconische deuren.

De Z8 is een tijdloze schoonheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
korneeldebruyn    391
korneeldebruyn

SLS voor mij, nooit iets gevoeld voor de Z8.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JanC    5,344
JanC

Ik zag laatst een Z8, en herkende niet meer de wagen waar ik ooit zot van was.
Een SLS blijft om één of andere reden tot de verbeelding spreken.
Daarnaast: moderner, meer power, vettere sound, ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Monterey Jack    2,255
Monterey Jack

Als het sls coupé vs Z8 geweest dan 100% zeker de sls, nu denk ik eerder de Z8.

Bij de dealer hier in de buurt stond er altijd wel eentje om te bekijken, elke keer ik daar binnen ging kon ik het niet laten om die van dichtbij te gaan bekijken. Zeker de Alpina :inlove: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotuzzz    9,669
Lotuzzz
17 uren geleden, Rabbit zei:

Z8 geen twijfel.

Ik vind de SLS er zo out uitzien. Hij heeft dan zelfs nog niet die iconische deuren.

 

300 SL Roadster had die ook niet hoor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,482
Rabbit
3 minuten geleden, Lotuzzz zei:

300 SL Roadster had die ook niet hoor :)

Ja, daar zeg je zoiets. had eigenlijk nog zover niet gedacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    17,275
gTa

Easiest choice ever. De Z8 is een evergreen. Grootste troef vind ik dat hij resoluut de kaart niét trekt van het sportwagen-willen-zijn, maar zuiver als genieters-GT is. (Er zijn enkele kleine flaws daarbij, o.m. de te zware wielen met runflats, die gelukkig nu in 1-2-3 opgelost zijn.)  "Dat rijdt niet zo denderend", lees ik ... naar mijn mening ligt dat zuiver aan referentiekader en aan de (erg vaak) verkeerde verwachtingen die aan dat model gekoppeld worden. Een Z8 is nooit bedoeld als snedig sturende, in-de-buurt-van-de-limiet, loepzuivere "sportauto". Een Alpina is qua ophanging een hele tik verfijnder en klinkt zo mogelijks nog lekkerder (ondanks minder "edele" V8), maar ik vind 'm een tik minder mooi door de 20" en 't is een automaat. Doe me maar een gewone Z8 dan. Nero/crema of stratus/crema als absolute voorkeur. De prijzen zijn idd absurd, maar dat reflecteert m.i. ook de aantrekkingskracht van 't model.

SLS zal mogelijks veel meer sportkar zijn, maar vind ik (qua snoet alvast) lelijk. Duizend keer liever een Z8 om met die fantastische, manueel geschakelde "old school" V8 brabbelend te gaan cruisen. :inlove: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ICM    14,872
ICM
48 minutes ago, gTa said:

Easiest choice ever. De Z8 is een evergreen. Grootste troef vind ik dat hij resoluut de kaart niét trekt van het sportwagen-willen-zijn, maar zuiver als genieters-GT is. (Er zijn enkele kleine flaws daarbij, o.m. de te zware wielen met runflats, die gelukkig nu in 1-2-3 opgelost zijn.)  "Dat rijdt niet zo denderend", lees ik ... naar mijn mening ligt dat zuiver aan referentiekader en aan de (erg vaak) verkeerde verwachtingen die aan dat model gekoppeld worden. Een Z8 is nooit bedoeld als snedig sturende, in-de-buurt-van-de-limiet, loepzuivere "sportauto". Een Alpina is qua ophanging een hele tik verfijnder en klinkt zo mogelijks nog lekkerder (ondanks minder "edele" V8), maar ik vind 'm een tik minder mooi door de 20" en 't is een automaat. Doe me maar een gewone Z8 dan. Nero/crema of stratus/crema als absolute voorkeur. De prijzen zijn idd absurd, maar dat reflecteert m.i. ook de aantrekkingskracht van 't model.

SLS zal mogelijks veel meer sportkar zijn, maar vind ik (qua snoet alvast) lelijk. Duizend keer liever een Z8 om met die fantastische, manueel geschakelde "old school" V8 brabbelend te gaan cruisen. :inlove: 

We zijn hier terug. :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,020
tuscani

Ik ben ne gemakkelijke mens.

Ik ben al content met het kleine broertje.

spacer.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,231
BMWMB
Easiest choice ever. De Z8 is een evergreen. Grootste troef vind ik dat hij resoluut de kaart niét trekt van het sportwagen-willen-zijn, maar zuiver als genieters-GT is. (Er zijn enkele kleine flaws daarbij, o.m. de te zware wielen met runflats, die gelukkig nu in 1-2-3 opgelost zijn.)  "Dat rijdt niet zo denderend", lees ik ... naar mijn mening ligt dat zuiver aan referentiekader en aan de (erg vaak) verkeerde verwachtingen die aan dat model gekoppeld worden. Een Z8 is nooit bedoeld als snedig sturende, in-de-buurt-van-de-limiet, loepzuivere "sportauto". Een Alpina is qua ophanging een hele tik verfijnder en klinkt zo mogelijks nog lekkerder (ondanks minder "edele" V8), maar ik vind 'm een tik minder mooi door de 20" en 't is een automaat. Doe me maar een gewone Z8 dan. Nero/crema of stratus/crema als absolute voorkeur. De prijzen zijn idd absurd, maar dat reflecteert m.i. ook de aantrekkingskracht van 't model.
SLS zal mogelijks veel meer sportkar zijn, maar vind ik (qua snoet alvast) lelijk. Duizend keer liever een Z8 om met die fantastische, manueel geschakelde "old school" V8 brabbelend te gaan cruisen. :inlove: 

Graag zou ik er eens mee willen rijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
yvesken    47
yvesken

Z8, zonder twijfel. Fantastisch mooi, straalt klasse uit. En budget mochten we sowieso al niet laten meetellen in de beslissing.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jenkins    1,311
Jenkins

Ik heb toch ook voor de Z8 gekozen. Ik vind hem tijdlozer, eleganter en verfijnder dan de SLS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ex-Mooseman    4,444
ex-Mooseman

De SLS is vulgair in vergelijk met de Z8

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krikkie    3,623
Krikkie

De SLS, rijdt en klinkt ook fijner volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Zojuist heeft Mercedes-Benz op het hoofdkwartier in Sindelfingen de gloednieuwe S-klasse aan de wereld getoond. De zelfbenoemde beste auto ter wereld zit opnieuw boordevol technische innovaties en verfijnde luxe.
      Door je oogwimpers beschouwd lijkt er weinig veranderd aan de Mercedes-Benz S-klasse. Het silhouet lijkt veel op dat van het in 2013 geïntroduceerde model, dat in 2017 een facelift kreeg. Maar kijk je beter, dan zie je wel degelijk verschillen. Zo zijn de twee scherpe vouwen over het midden van de flanken glad gestreken en de deurgrepen vervangen door exemplaren die automatisch verzinken, waardoor het geheel nog wat gladder wordt.
      De rolmaat onthult nog meer verschillen. De nieuwe S is 54 mm langer (34 mm voor de verlengde versie), 55 mm breder (met ingetrokken deurgrepen 22 mm breder), 10 mm hoger en de wielbasis is met 71 mm toegenomen.
         

      Aan de voorkant springen de rankere koplampen en meer rechte grille in het oog, de achtersteven toont een stuk ranker dankzij de meer horizontale lichtunits die samen met de verchroomde strip één lijn over de breedte vormen.
      Interieur
      In het interieur echter heeft zich een ware revolutie voltrokken. Dat enorm brede lcd-scherm, waar we juist gewend aan waren geraakt, is verdwenen. Het lijkt erop dat Mercedes vindt dat het, nu het helemaal is afgezakt tot de A-klasse, de S onwaardig is geworden. In plaats daarvan een rechthoekig scherm als klokkenwinkel, geassisteerd door een head-up display dat er in twee versies is. Het grootste projecteert ook in augmented reality. Het enorme centrale scherm toont 3D-beelden en zweeft als het ware boven een breed paneel. De combinatie hoogglans hout met aluminium strips is geïnspireerd op luxe jachten. Het geheel oogt zo rijk dat Lodewijk de Veertiende er een acuut minderwaardigheidscomplex van zou hebben gekregen.
      Mercedes-Benz S-klasse interieur
      LCD
      De alu-houten balk komt ook terug achterin, waar het allemaal zo mogelijk nog luxueuzer is. LCD-schermen, led-sfeerverlichting en artisanaal gestikt leer zijn alom aanwezig. De zachte kussens (door Mercedes ‘Kuschelkissen’, ofwel knuffelkussen genoemd) zijn er voortaan ook voor de inzittenden voor, terwijl ze achter zelfs verwarmd zijn. Ook verwarmd zijn de deurpanelen rondom de armsteunen. Energizing Air Control is een filtersysteem dat fijnstof, pollen, geurtjes en schadelijke stoffen uit de lucht verwijdert met behulp van een actief koolstoffilter. Mercedes-Benz gaat daarnaast prat op de geluidsisolatie, waarmee het opmerkelijk stil moet blijven onderweg.
      Mercedes-Benz S-klasse achterin
      MBUX
      Het in 2018 geïntroduceerde MBUX (Mercedes-Benz User Experience) is toe aan zijn tweede generatie en dat debuteert in stijl in deze nieuwe S-klasse. De mogelijkheden tot personificatie zijn uitgebreid en het is volgens Mercedes-Benz intuïtiever gemaakt. De spraakassistent (‘Hey Mercedes’) heeft een groter zelflerend vermogen en kan voortaan ook vanuit achterin worden gebruikt.
      Daarnaast kan het ook communiceren met je woning. Verlichting, gordijnen, verwarming, alarm, apparaten: mits natuurlijk aangesloten op het internet of things, neemt MBUX er de controle over en zorgt de S-klasse ervoor dat je favoriete muziek en de geur van wildgebraad door je huis kringelen tegen de tijd dat je garagedeur zich automatisch opent. Inmiddels is je rug dan heerlijk los gekneed door de stoelen met tien verschillende massageprogramma’s.
      Lekker intensief van muziek genieten zonder een aanklacht voor geluidsoverlast te riskeren kan dankzij een systeem dat de bassen in de stoelen laat resoneren, zodat je ze in je lijf voelt alsof je op Pinkpop pal voor de speakerzuil staat.
      Mercedes-Benz S-klasse achterkant
      Achterasbesturing
      De optionele achterasbesturing heeft een grotere mate van wieluitslag (10 graden). Het bekende Pre Safe-systeem heeft nu ook een functie die het actieve onderstel de hele carrosserie bij dreigende botsing een stuk (80 mm) doet stijgen. Daardoor gaat een groter deel van de impact naar de dorpel, die meer kracht kan absorberen dan de portieren. De rijassistentie-systemen zijn verder verfijnd, waarmee de S-klasse een stapje dichter bij volledige autonomie komt. Parkeren kan van buitenaf met behulp van de smartphone.
      Motoren
      In de eerste instantie komt de nieuwe Mercedes-Benz S-klasse er met zes-in-lijn drieliter benzine- en dieselmotoren. De S 450 4Matic heeft 367 pk (270 kW) en 500 Nm, de S 500 4Matic 435 pk (320 kW) en 520 Nm. De S 350 d is er met achterwielaandrijving en als 4Matic en levert 286 pk (210 kW) en 600 Nm. De sterkste diesel is de S 400 d 4Matic met 330 pk (243 kW) en 700 Nm. Alle S-klasses hebben een 9-traps 9G-Tronic automaat en zijn afgeregeld op een top van 250 km/h. Acceleraties variëren van 4,9 s van 0-100 voor de S 500 4Matic tot 6,4 s voor de instapdiesel.

      In een later stadium volgt een V8 met ISG (geïntegreerde startgenerator) en 48V boordsysteem. Volgend jaar komt er een plug-in hybride die zo’n 100 km volledig elektrisch kan rijden.
      De nieuwe S-klasse staat in december in de showrooms.
    • Twan1980
      By Twan1980
      Via operationele leasing ( heb geen andere mogelijkheid in ons bedrijf) ga ik een X5 45e leasen met gereduceerd vermogen.
      Welke invloed gaat het gereduceerd  vermogen hebben op de prestaties van de X5 45e? 
      Heeft dit enkel invloed op de topsnelheid van de wagen of is er een duidelijke daling van de trekkracht? Heeft deze wagen nog steeds 600nm koppel?
      Als de batterij leeg is valt de wagen volledig terug op zijn verbrandingsmotor. Is de 211pk dan nog voldoende om zijn gewicht sportief te laten versnellen? 
      Zijn er mensen dewelke real life ervaring hebben met dit gereduceerde vermogen? 
      Er wordt online veel over gespeculeerd, maar vind nergens echte ervaringen terug...
       
      alvast bedankt!
       
    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
    • Porker
      By Porker
      Afscheid van de brulaap, niet met volle goesting, maar lichte vracht als enige dagelijks inzetbaar voertuig begint wat op de zenuwen te werken. 
      Belangrijkste opties:
      Crème nappa-lederke Open dak Performance pack HK-audio Enkele voordelen:
      Zwaar/stevig onderhouden (bundelke facturen op aanvraag) OS Giken LSD geplaatst vorig jaar 140k km LV ombouw (achterbank etc meegeleverd) 4x vers PS4S 4x vers remblok Onderhoud 'B2' op 140k km >520pk Enkele nadelen:
      Een bluts hier en een deuk daar (zie foto's) Achterbumper geschuurd door hondenpoten Mistlampen verwijderd (dat barst steeds door steenslag) VP: EUR26.000, gekeurd voor verkoop
      Foto's schade:

       

      Foto normaal:



      Foto potentieel:

       
       
       
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions