Ga naar inhoud

BMW Z8 vs MB SLS cabrio


Timo

BMW Z8 vs MB SLS cabrio  

50 leden hebben gestemd

  1. 1. BMW Z8 vs MB SLS cabrio



Aanbevolen berichten

Een dilemma waarvan ik hoop dat ik er effectief ooit voor sta.

Vandaag kies ik de SLS omdat ik de Z8 overpriced vind. Een Z8 is een geweldig mooie auto, maar de prijzen zijn de afgelopen jaren zo waanzinnig gestegen dat ik van mening ben dat die auto dat niet 'waard' is. Zo goed rijdt het immers niet.

Daarom ga ik voor de SLS, omdat het de (veel) beter rijdende auto is, en omdat ik er qua investering meer potentieel in zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag laatst een Z8, en herkende niet meer de wagen waar ik ooit zot van was.
Een SLS blijft om één of andere reden tot de verbeelding spreken.
Daarnaast: moderner, meer power, vettere sound, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het sls coupé vs Z8 geweest dan 100% zeker de sls, nu denk ik eerder de Z8.

Bij de dealer hier in de buurt stond er altijd wel eentje om te bekijken, elke keer ik daar binnen ging kon ik het niet laten om die van dichtbij te gaan bekijken. Zeker de Alpina :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Rabbit zei:

Z8 geen twijfel.

Ik vind de SLS er zo out uitzien. Hij heeft dan zelfs nog niet die iconische deuren.

 

300 SL Roadster had die ook niet hoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Easiest choice ever. De Z8 is een evergreen. Grootste troef vind ik dat hij resoluut de kaart niét trekt van het sportwagen-willen-zijn, maar zuiver als genieters-GT is. (Er zijn enkele kleine flaws daarbij, o.m. de te zware wielen met runflats, die gelukkig nu in 1-2-3 opgelost zijn.)  "Dat rijdt niet zo denderend", lees ik ... naar mijn mening ligt dat zuiver aan referentiekader en aan de (erg vaak) verkeerde verwachtingen die aan dat model gekoppeld worden. Een Z8 is nooit bedoeld als snedig sturende, in-de-buurt-van-de-limiet, loepzuivere "sportauto". Een Alpina is qua ophanging een hele tik verfijnder en klinkt zo mogelijks nog lekkerder (ondanks minder "edele" V8), maar ik vind 'm een tik minder mooi door de 20" en 't is een automaat. Doe me maar een gewone Z8 dan. Nero/crema of stratus/crema als absolute voorkeur. De prijzen zijn idd absurd, maar dat reflecteert m.i. ook de aantrekkingskracht van 't model.

SLS zal mogelijks veel meer sportkar zijn, maar vind ik (qua snoet alvast) lelijk. Duizend keer liever een Z8 om met die fantastische, manueel geschakelde "old school" V8 brabbelend te gaan cruisen. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minutes ago, gTa said:

Easiest choice ever. De Z8 is een evergreen. Grootste troef vind ik dat hij resoluut de kaart niét trekt van het sportwagen-willen-zijn, maar zuiver als genieters-GT is. (Er zijn enkele kleine flaws daarbij, o.m. de te zware wielen met runflats, die gelukkig nu in 1-2-3 opgelost zijn.)  "Dat rijdt niet zo denderend", lees ik ... naar mijn mening ligt dat zuiver aan referentiekader en aan de (erg vaak) verkeerde verwachtingen die aan dat model gekoppeld worden. Een Z8 is nooit bedoeld als snedig sturende, in-de-buurt-van-de-limiet, loepzuivere "sportauto". Een Alpina is qua ophanging een hele tik verfijnder en klinkt zo mogelijks nog lekkerder (ondanks minder "edele" V8), maar ik vind 'm een tik minder mooi door de 20" en 't is een automaat. Doe me maar een gewone Z8 dan. Nero/crema of stratus/crema als absolute voorkeur. De prijzen zijn idd absurd, maar dat reflecteert m.i. ook de aantrekkingskracht van 't model.

SLS zal mogelijks veel meer sportkar zijn, maar vind ik (qua snoet alvast) lelijk. Duizend keer liever een Z8 om met die fantastische, manueel geschakelde "old school" V8 brabbelend te gaan cruisen. :inlove: 

We zijn hier terug. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Easiest choice ever. De Z8 is een evergreen. Grootste troef vind ik dat hij resoluut de kaart niét trekt van het sportwagen-willen-zijn, maar zuiver als genieters-GT is. (Er zijn enkele kleine flaws daarbij, o.m. de te zware wielen met runflats, die gelukkig nu in 1-2-3 opgelost zijn.)  "Dat rijdt niet zo denderend", lees ik ... naar mijn mening ligt dat zuiver aan referentiekader en aan de (erg vaak) verkeerde verwachtingen die aan dat model gekoppeld worden. Een Z8 is nooit bedoeld als snedig sturende, in-de-buurt-van-de-limiet, loepzuivere "sportauto". Een Alpina is qua ophanging een hele tik verfijnder en klinkt zo mogelijks nog lekkerder (ondanks minder "edele" V8), maar ik vind 'm een tik minder mooi door de 20" en 't is een automaat. Doe me maar een gewone Z8 dan. Nero/crema of stratus/crema als absolute voorkeur. De prijzen zijn idd absurd, maar dat reflecteert m.i. ook de aantrekkingskracht van 't model.
SLS zal mogelijks veel meer sportkar zijn, maar vind ik (qua snoet alvast) lelijk. Duizend keer liever een Z8 om met die fantastische, manueel geschakelde "old school" V8 brabbelend te gaan cruisen. :inlove: 

Graag zou ik er eens mee willen rijden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Z8, zonder twijfel. Fantastisch mooi, straalt klasse uit. En budget mochten we sowieso al niet laten meetellen in de beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid