Ga naar inhoud

BMW Z8 vs MB SLS cabrio


Timo

BMW Z8 vs MB SLS cabrio  

50 leden hebben gestemd

  1. 1. BMW Z8 vs MB SLS cabrio



Aanbevolen berichten

Alhoewel ik een zwak heb voor BMW ga ik hier toch voor de SLS. Ik heb nooit een klik gehad met de Z8. Design spreekt me niet echt aan.

Z8 altijd overpriced gevonden, zelfs al bij de lancering. Zat toen aan 100.000-120.000euro vanafprijs? Rechtstreekse prijsconcurrent van de 360 Modena als ik me niet vergis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Destijds een fervente forummer (en oprichter) van het Z-forum.  Geweldig veel geleerd over de Z8.  Vooral het grote probleem van het verzwakkende chassis aan de motorbalk.  Je moet het allemaal 'ns opzoeken, maar ik meen dat in USA er een class-action suit was gestart tav BMW.  Daar heeft BMW zelfs herstelling (vervangingen) van het chassis aangeboden.  

 

http://www.bmwz8.us/forum/frames/first-frame-thread-jan-13th-2006-a-400.html?referrerid=2

https://www.zroadster.com/forum/threads/rahmenbeschaedigungen-am-bmw-z8-roadster.15026/

Je ziet het bij verschillende exemplaren thv de voorste deur gap en de motorkap.

attachment.php?attachmentid=536&stc=1&d=

Echter, een Z8 kan zééééér mooi zijn.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, bt. zei:

Ik heb inderdaad nog al van die problematiek gehoord, werden er daarom ook niet regelmatig veerpootbruggen gemonteerd vooraan?

Klopt :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Milton1 zei:

Destijds een fervente forummer (en oprichter) van het Z-forum.  Geweldig veel geleerd over de Z8.  Vooral het grote probleem van het verzwakkende chassis aan de motorbalk.  Je moet het allemaal 'ns opzoeken, maar ik meen dat in USA er een class-action suit was gestart tav BMW.  Daar heeft BMW zelfs herstelling (vervangingen) van het chassis aangeboden.  

 

http://www.bmwz8.us/forum/frames/first-frame-thread-jan-13th-2006-a-400.html?referrerid=2

https://www.zroadster.com/forum/threads/rahmenbeschaedigungen-am-bmw-z8-roadster.15026/

Je ziet het bij verschillende exemplaren thv de voorste deur gap en de motorkap.

attachment.php?attachmentid=536&stc=1&d=

Echter, een Z8 kan zééééér mooi zijn.  

 

Vandaar de "Performance Pack", een aantal maatregelen (met idd die veerpootbrug) die de verzwakking (alu) van de voorbouw tegen gaan. De auto's die er 't hard last van hebben/hadden, waren de steviger gereden exemplaren. Gek genoeg hadden de Alpina's er geen last van, deels o.w.v. beter afgestemde ophanging (veren & dempers) en de lichtere wielen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijkbaar heeft bmw daar meer last van. Van die stijfheid. Bij de e46 is er ook ergens een zwak punt van het chassis dacht ik. En hier op het forum lees je ook iets met de huidige m, dat hij het performance pack nodig heeft om ietwat veilig te rijden.  Te sterke motoren? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je niet wat kort door de bocht? 

Bij de E46 zijn er achteraan laspunten te zwak, dacht ik, waardoor bij zeeer stevig (vnl drift-) gebruik de bevestiging vanhet achterste subframe kan scheuren. Wordt bij track cars ed vaak verstevigd met extra lassen. Normaal gereden M3 3n alle gewone ketels hebben daar geen last van. Zelfs heel wat bonkers gereden M3 blijven stevig (bv die van Porker). 

De huidige M4 (allez, weldra de vorige dus) lijkt vooral tgv afstelling grip-issues te hebben, afaik. Dat is beter met het Competition Pack, blijkbaar, ja. Maar dat dan opnieuw door diens afstelling. 

Er zijn nog wel meer reeksen met problemen die, met wat kwaaie wil, aan slechte chassis' kunnen geweten worden. Of het daarom ook effectief zo is? 

Feit blijft: BMW is zeker niet bullet proof, zeker niet als er stevig mee gereden wordt. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gTa said:

De huidige M4 (allez, weldra de vorige dus) lijkt vooral tgv afstelling grip-issues te hebben

Ik blijf dit zo apart vinden. Zo'n auto wordt uitvoerig getest door pro's bij/van BMW dan moeten die dat toch merken dat die te snel grip verliest waar zo'n auto het wel zou moeten hebben? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor mij ook een no-brainer... z8.

Blijft bij mij tot de verbeelding spreken. Onlangs had m'n overbuur wat kameraden uitgenodigd. 1 ervan was er met een z8 in james bond livrei.

Heerlijke kar gewoon...

z8-02.jpg.8d8c1ac31b291a62f05cbecd422103b9.jpgz8-01.jpg.bae2f51c3e088f9bbe49d3f46e1bc2d0.jpg

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Timo zei:

Ik blijf dit zo apart vinden. Zo'n auto wordt uitvoerig getest door pro's bij/van BMW dan moeten die dat toch merken dat die te snel grip verliest waar zo'n auto het wel zou moeten hebben? 

Idem, ik kan er ook niet bij.

Dat kan mi geen toeval zijn, dus bewust gedaan? 😕

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, gTa said:

Idem, ik kan er ook niet bij.

Dat kan mi geen toeval zijn, dus bewust gedaan? 😕

Ik denk het ook. Hoe ze de gasrespons en vermogensafgifte hebben gedefinieerd, draagt daar nog eens aan bij. Dus moeten ze wel bewust die wagen bruter, gevaarlijker hebben willen maken. Dichter naar AMG? Ik spreek me niet uit of dat goed is gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, tuscani zei:

blijkbaar heeft bmw daar meer last van. Van die stijfheid. Bij de e46 is er ook ergens een zwak punt van het chassis dacht ik. En hier op het forum lees je ook iets met de huidige m, dat hij het performance pack nodig heeft om ietwat veilig te rijden.  Te sterke motoren? 

Bij de E46 M3 scheurt het subframe achteraan uit. Is een 1000€ en een verstevigingskit om te repareren. Daarna moet het goed zijn.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid